Wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym

WYMAGANE DOKUMENTY I WNIOSKI:
  1. Wniosek.
  2. Oświadczenie o nieistnieniu okoliczności, mających wpływ na stan cywilny, nieodzwierciedlonych w rejestrze stanu cywilnego, składane pod rygorem odpowiedzialności za złożenie fałszywego oświadczenia.
  3. Do wglądu: dokument tożsamości.
  4. Dowód wpłaty.
OPŁATY SKARBOWE I INNE: 38zł- za wydanie zaświadczenia.

PRZEWIDYWANY TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Niezwłocznie - do 7 dni od dnia złożenia wniosku.

ODPOWIEDZIALNY ZA USŁUGĘ
: Kierownik USC.

TRYB ODWOŁAWCZY: Nie przysługuje.

UWAGI:

Wniosek składa się do wybranego kierownika urzędu stanu cywilnego. Wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym, stanowiący załącznik, zawierający wyżej wskazane dane, można przesłać drogą elektroniczną, jeżeli wnioskodawca może potwierdzić go bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub uwierzytelnić profilem zaufany ePUAP.

PODSTAWA PRAWNA
:
art.44-45, 145 ustawy z dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j.Dz.U. 2023, poz.1378).

metryczka


Wytworzył: Kierownik USC (26 listopada 2015)
Opublikował: Sławomir Zieliński (27 listopada 2015, 13:04:37)

Ostatnia zmiana: Sławomir Zieliński (26 lipca 2023, 10:20:37)
Zmieniono: aktualizacja p.p.

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 973