

Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków
Celem
stworzenia centralnej bazy (tj. CEEB – Centralnej Ewidencji Emisyjności
Budynków) jest poprawa jakości powietrza – likwidacja głównej przyczyny
zanieczyszczeń – emisji substancji powodujących smog. CEEB będzie ważnym
narzędziem wspierającym wymianę starych kotłów grzewczych, będzie również
miejscem gdzie dostępne będą informacje na temat wszystkich programów
finansowania wymiany pieców.
Składanie deklaracji rozpocznie się
od dnia 1 lipca 2021 r., od tego też dnia właściciel/zarządca budynku, który
już istnieje, ma 12 miesięcy na złożenie deklaracji.
W przypadku nowego budynku, w którym po dniu 1 lipca 2021 r. zostało uruchomione źródło ciepła/spalania paliw – termin na złożenie deklaracji wynosi 14 dni.
W przypadku nowego budynku, w którym po dniu 1 lipca 2021 r. zostało uruchomione źródło ciepła/spalania paliw – termin na złożenie deklaracji wynosi 14 dni.
Deklaracje będzie można składać:
- w formie elektronicznej, czyli przez internet – jest to najszybszy i najwygodniejszy sposób. Oprócz tego, że umożliwia to oszczędność czasu i pieniędzy, niewątpliwą zaletą jest to, że deklarację można złożyć nie wychodząc z domu. Zachęcamy wszystkich do korzystania z elektronicznego sposobu składania deklaracji (https://zone.gunb.gov.pl/),
- w formie papierowej – wypełniony dokument można będzie wysłać listem albo złożyć osobiście w Urzędzie Gminy w Dąbrowie Chełmińskiej.
Zgodnie
z ustawą o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji
emisyjności budynków (Dz. U. z 2021 r. poz. 554) deklaracja zawiera takie
informacje jak:
- imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby;
- adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw;
- informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach;
- numer telefonu właściciela lub zarządcy (opcjonalnie);
- adres e-mail (opcjonalnie).
- imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby;
- adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw;
- informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach;
- numer telefonu właściciela lub zarządcy (opcjonalnie);
- adres e-mail (opcjonalnie).
Więcej informacji można uzyskać na stronie internetowej: https://zone.gunb.gov.pl/
metryczka
Wytworzył: Wójt Gminy Dąbrowa Chełmińska (21 czerwca 2021)
Opublikował: Katarzyna Ostrowska (21 czerwca 2021, 10:36:02)
Ostatnia zmiana: Katarzyna Ostrowska (30 września 2022, 13:42:25)
Zmieniono: aktualizacja wzoru deklaracji
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 2823