PROTOKÓŁ Nr 12/07 KOMISJI REWIZYJNEJ


P R O T O K Ó Ł NR 12/08
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej
odbytego w dniu 3 kwietnia 2008 roku.


Posiedzeniu przewodniczył Ryszard Kaczor – Przewodniczący Komisji.

W posiedzeniu uczestniczyli:
- członkowie Komisji wg listy obecności,
- Józef Hentrich – Przewodniczący Rady Gminy,
- mgr Zbigniew Łuczak – Wójt Gminy,
- mgr Krystyna Kalinowska – Sekretarz Gminy.


Porządek posiedzenia:
1. Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu Gminy za rok 2006.
2. Przyjęcie protokółu z poprzedniego posiedzenia.
3. Sprawy różne

ad.1. Komisja dokonała wnikliwej analizy sprawozdania z wykonania budżetu gminy za rok 2007, nie wnosząc zastrzeżeń do przedstawionych materiałów.
Wójt Gminy udzielił szczegółowych wyjaśnień na temat zaległości w podatkach i opłatach lokalnych.
Komisja Rewizyjna podczas analizy sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2006 rok stwierdziła, co następuje:
  1. Planowane dochody na rok 2007 – 16 543 297 zł, wykonano – 16 771 856,35 zł, co stanowi 101,4%. Największy udział w dochodach stanowią subwencje i dochody własne.
    Na planowane wydatki w wysokości 17 043 297 zł wydatkowano kwotę 16 157 223,35 co stanowi 94,8%. Największy udział w wydatkach stanowi oświata 36,6% i pomoc społeczna 21,1%. Na utrzymanie szkół z budżetu gminy dołożono 349 744,19 zł
  2. Budżet Gminy zamknął się w roku 2007 wynikiem dodatnim w wysokości 614 633 zł.
  3. Planowane przychody w wysokości 905 148 zł zrealizowano w wysokości 1 798 406,80 zł, tj. 143,4%. Przychody pochodziły z nadwyżki budżetowej z lat ubiegłych – 321 312,83 zł; wolnych środków – 977 093,97 zł i zaciągniętych pożyczek z WFOŚiGW w Toruniu w wysokości 500 000 zł z przeznaczeniem na budowę kanalizacji sanitarnej na osiedlu Zabasta w Ostromecku.
  4. Planowane rozchody w wysokości 405 148 zł wykonano w 100%.
  5. Zobowiązania długoterminowe na dzień 31.12.2007 roku wynoszą 1 600 112,58 zł (są to zobowiązania z tytułu zaciągniętych kredytów – 800 000 zł i pożyczek z WFOŚiGW w Toruniu – 800 112,58 zł).
    Zobowiązania stanowią 9,7% planowanych dochodów budżetu gminy i nie przekraczają wielkości określonych w art.170 ust.1 ustawy o finansach publicznych. W roku 2007 gmina spłaciła kredyty i pożyczki w wysokości 305 148 zł oraz odsetki w wysokości 51 679,39 zł, ogółem 356 827,39 zł, co stanowi 2,1 % w relacji do zrealizowanych dochodów. Spłaty nie przekraczają więc wielkości określonych w art.169 ust. 1 ustawy o finansach publicznych.
    Źródłem finansowania spłat są wolne środki wynikające z rozliczenia kredytów i pożyczek z lat ubiegłych oraz nadwyżki budżetowej za rok 2005.
  6. Gmina na dzień 31 grudnia 2007 roku nie posiadała wymagalnych zobowiązań z terminem płatności do 31 grudnia z tytułu np.: dostaw towarów i usług, składek na ZUS i FP.
  7. Wykonanie budżetu sprawdzono na podstawie złożonego przez Wójta Gminy sprawozdania z wykonania budżetu za rok 2007, sprawozdania z Rb-NDS za rok 2007 oraz załącznika do budżetu – Przychody i rozchody związane z finansowaniem niedoboru i rozdysponowaniem nadwyżki budżetowej z lat ubiegłych.
  8. Stwierdza się duże zaangażowanie Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska w zakresie pozyskiwania dodatkowych środków na realizację zadań rzeczowych i inwestycyjnych na rzecz gminy. W roku 2007 Gmina otrzymała dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w wysokości 408 507,79 zł i 22 609,73 zł które zostały przeznaczone na budowę kanalizacji sanitarnej w Nowym Dworze i Ostromecku, na adaptację budynku po „starej” szkole w Ostromecku na cele kulturalne oraz odbudowę zbiornika rekreacyjno – wypoczynkowego.
  9. Realizacja wydatków budżetowych odbywała się w oparciu o przepisy ustawy o zamówieniach publicznych – zlecanie zadań następowało na zasadzie najkorzystniejszej dla gminy oferty.
Wobec powyższego Komisja Rewizyjna nie stwierdziła nieprawidłowości w wykonaniu budżetu i wniosła o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy Dąbrowa Chełmińska za wykonanie budżetu gminy za rok 2007.

Komisja po przeprowadzonej dyskusji jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za rok 2007 i zwróciła się do Rady Gminy z wnioskiem o udzielenie Wójtowi Gminy absolutorium.

ad.2. Członkowie Komisji zapoznali się z treścią protokółu z poprzedniego posiedzenia Komisji odbytego w dniu 26 marca 2008 roku. Komisja jednogłośnie przyjęła w/w protokół.

ad.3. W punkcie „sprawy różne” nie poruszano żadnych kwestii.

Na tym posiedzenie zakończono.

metryczka


Wytworzył: mgr Dorota Kraska - inspektor (3 kwietnia 2008)
Opublikował: mgr Dorota Kraska (23 maja 2008, 11:32:05)

Ostatnia zmiana: mgr Dorota Kraska-Wadych (20 września 2011, 10:35:16)
Zmieniono: DODANIE NAZWY KOMISJI

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 848