PROTOKÓŁ NR 25.2016 KOMISJI REWIZYJNEJ


P R O T O K Ó Ł   NR  25.2016
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej
odbytego w dniu 14 grudnia 2016 roku
 
Posiedzeniu przewodniczył Ryszard Kaczor – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej
 
W posiedzeniu uczestniczyli:
-   członkowie Komisji wg listy obecności,
-   Radosław Ciechacki – Wójt Gminy,
-   Dorota Kraska-Wadych – Sekretarz Gminy,
-   Ewa Bukowska – Skarbnik Gminy.
 
1. Zaopiniowanie materiałów na XXIV Sesję Rady Gminy.
2. Przyjęcie sprawozdania z działalności Komisji za 2016  rok.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
4. Sprawy różne.
 
ad.1. Komisja omawiała następujące informacje i projekty uchwał związane z  XXIV Sesją Rady Gminy:
 
1) Komisja jednogłośnie przyjęła analizę zadań wynikających ze Strategii Rozwoju Gminy przypadających na rok 2016.
 
2) W  dyskusji nad projektem  uchwały w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2017, głos zabrali:
Wójt Gminy poinformował o zmianach związanych z dofinansowaniem z tych środków wypoczynku dla dzieci.  W związku z tym odbędzie się spotkanie   z przedstawicielami szkół, parafii, GOKiS, celem przedstawienia tych zmian.
 
Komisja w wyniku dyskusji pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2017.
 
3) W dyskusji nad analizą  realizacji inwestycji budowy kanalizacji ściekowej i zaopatrzenia w wodę na terenie gminy  w 2016 roku,  głos zabrali:
Wójt Gminy powiedział, że co roku dokonujemy podsumowania inwestycji polegającej na budowie kanalizacji ściekowej. Głównym problemem, który wstrzymuje realizację inwestycji związanych z kanalizacją sanitarną na terenie gminy jest brak dostatecznych środków finansowych. Budowa kanalizacji jest bardzo kosztowna. Po analizie nowej perspektywy finansowej na lata 2014-2020 związanej ze środkami unijnymi, stwierdził że gmina będzie mogła aplikować tylko o środki z PROW  prawdopodobnie w jednym naborze wniosków. Wysokość środków możliwych do uzyskania to prawdopodobnie od 500 do 700 tyś. zł. Gmina jest prawie w stu procentach zwodociągowana.
 
W wyniku dyskusji Komisja jednogłośnie przyjęła analizę realizacji inwestycji budowy kanalizacji ściekowej i zaopatrzenia w wodę na terenie gminy  w 2016 roku.
 
4) W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Ostromecko,  głos zabrali:
Wójt Gminy  powiedział że sporządzenie planu miejscowego przyczyni się do zweryfikowania aktualnego przeznaczenia terenów objętych projektem planu oraz wyznaczy najbardziej korzystne dla rozwoju wsi zmiany w zagospodarowaniu określając przeznaczenie terenów w oparciu o wnioski właścicieli nieruchomości. W obowiązującym planie wyznaczono tereny pod inwestycje publiczne, które nie zostały zrealizowane, a ich lokalizacja budzi wątpliwości m.in. zagrożenie powodzią. Ponadto ustalenia planu nie określają dopuszczalnych parametrów zabudowy i zagospodarowania terenu.
Omówił proponowane zmiany na mapie.
 
Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Ostromecko. 
  
5) W dyskusji na temat zmiany  uchwały w sprawie określenia szczegółowych zasad, trybu przyznawania i pozbawiania nagród dla osób fizycznych za osiągnięte wyniki sportowe ,  głos zabrali:
Wójt Gminy poinformował,  że z Prokuratura  zwróciła się o zmianę załącznika do w/w uchwały poprzez wyeliminowanie kryteriów niezwiązanych z osiągniętym wynikiem sportowym, które ograniczają krąg beneficjentów uprawnionych do otrzymania nagrody  oraz wyeliminowanie trybu wstrzymania nagród przez wójta.  
Powiedział, że celem tego regulaminu było nagradzanie sportowców reprezentujących  kluby sportowe z terenu gminy. Zwrócił uwagę na interpretację zapisu „mieszkaniec gminy”. W jaki sposób wyegzekwować promocję gminy przez tego zawodnika. Zaproponował, aby rozważyć proponowane zmiany i wrócić do sprawy na jednej z kolejnych sesji.
 
6) Komisja jednogłośnie zaproponowała dokonanie wyceny mieszkania w Czarżu przez rzeczoznawcę majątkowego, a następnie negocjowanie ceny.
 
7) W wyniku dyskusji Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała zamianę gruntów w miejscowości Gzin.
 
8) W dyskusji na temat wykonania nawierzchni asfaltowych na drogach w związku z wnioskami mieszkańców,  głos zabrali:
Wójt Gminy powiedział, że wnioski do budżetu były składane do 30 września każdego roku. Projekt budżetu został przyjęty i żeby ująć wnioski należy dokonać autopoprawek. Zwrócił uwagę na ustalenia dotyczące partycypacji sołectw w kosztach remontów dróg w ramach funduszu sołeckiego.
 
Komisja  zwróciła uwagę, że termin składania wniosków  do budżetu gminy  na  rok 2017 upłynął 30 września bieżącego roku i zasugerowała, że wnioski należy rozpatrzyć przy konstruowaniu budżetu na rok 2018.
 
ad.2. Komisja jednogłośnie przyjęła sprawozdanie z pracy komisji w 2016 roku.
 
ad.3. Członkowie Komisji zapoznali się z treścią protokołu z poprzedniego posiedzenia.  Komisja jednogłośnie przyjęła w/w protokół.
 
Ad.4. W sprawach rożnych poruszono następujące kwestie:
Wójt Gminy poinformował,  że wpłynął wniosek o zmianę złącznika do uchwały w sprawie ustalenia tygodniowego wymiaru godzin zajęć dla dyrektorów i wicedyrektorów. Projekt w przedmiotowej sprawi zostanie przygotowany na jedną z kolejnych sesji.
 
Na tym posiedzenie zakończono.

metryczka


Wytworzył: Barbara Gandziarowska (7 marca 2017)
Opublikował: Barbara Gandziarowska (7 marca 2017, 07:41:10)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 433