PROTOKÓŁ NR I.2014 Z SESJI RADY GMINY

P R O T O K  Ó Ł   NR  I.2014
z Sesji Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska
odbytej w dniu 1 grudnia 2014 roku
 
Sesja odbyła się w Sali Konferencyjnej Urzędu Gminy Dąbrowa Chełmińska.
 
Najstarszy wiekiem radny – Szymon Dunal o godzinie 10:00 otworzył Sesję i po wysłuchaniu hymnu państwowego oraz powitaniu radnych i gości oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 15 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 radnych stanowi quorum władne do podejmowania prawomocnych decyzji. (Listy obecności radnych i gości stanowią załączniki do niniejszego protokółu).
 
Protokolant:
Dorota Kraska-Wadych – Kierownik Referatu Organizacyjnego

W Sesji udział wzięli:
-         Radni Rady Gminy wg listy obecności,
-         Radosław Ciechacki - Wójt Gminy,
-         Krystyna Kalinowska – Sekretarz Gminy,
-         Ewa Bukowska – Skarbnik Gminy,
-         Teresa Łabaj – Przewodnicząca Gminnej Komisji Wyborczej,
-         Hanna Włodarczyk - Kiełkowska – Radca Prawny,
-         Danuta Tomaszewska – Kierownik G.O.P.S.,
-         Małgorzata Sadurska – Kierownik ZOS,
-         Dorota Ratajczak – Dyrektor GOKiS,
-         Kazimierz Porażyński – Kierownik Referatu Gospodarki Przestrzennej,
-         Sołtysi i zaproszeni goście wg listy obecności.
 
Teresa Łabaj - Przewodnicząca Gminnej Komisji Wyborczej w Dąbrowie Chełmińskiej oraz Krystyna Kalinowska – Urzędnik Wyborczy  dokonały wręczenia wszystkim radnym, którzy uzyskali mandat w wyborach do Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska, przeprowadzonych w dniu 16 listopada 2014 r. zaświadczenia o wyborze na radnego Rady Gminy.
Przewodniczący obrad – Szymon Dunal zwrócił się do najmłodszego wiekiem radnego – Dawida Pałczyńskiego, aby po odczytaniu roty ślubowania wyczytywał  kolejno radnych celem powstania i potwierdzenia woli złożenia ślubowania słowem „ślubuję”. 
Przewodniczący obrad poinformował, że po słowie „ślubuję” każdy z radnych może dodatkowo wypowiedzieć formułę: „tak mi dopomóż Bóg”.

Przewodniczący obrad – Szymon Dunal odczytał rotę ślubowania:
„Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców”
Radny Dawid Pałczyński wyczytywał radnych wg listy obecności na Sesji.
Wszyscy radni Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska obecni na Sesji powstawali kolejno składając ślubowanie wypowiadając słowa „ślubuję, tak mi dopomóż Bóg”.
Lista obecności radnych na pierwszej Sesji Rady Gminy stanowi załącznik do niniejszego protokółu.

Przewodniczący obrad – Szymon Dunal odczytał proponowany porządek obrad opracowany przez zwołującego Sesję – Komisarza Wyborczego w Bydgoszczy – Postanowienie nr 450/14 z dnia 25 listopada 2014 r. i zwrócił się o przedstawienie wniosków w sprawie ewentualnych poprawek i uzupełnień.
Wójt Gminy zwrócił się o rozszerzenie porządku obrad o następujące punkty:
1) Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia regulaminu głosowania w wyborach przewodniczącego Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska.
2)Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia regulaminu głosowania w wyborach wiceprzewodniczących Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska.
3) Powołanie składu osobowego Komisji Rewizyjnej Rady Gminy.
4) Powołanie składów osobowych Komisji Stałych Rady Gminy.
5) Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2014.
6) Interpelacje, zapytania, sprawy różne oraz odpowiedzi na interpelacje.
Przewodniczący obrad – Szymon Dunal poddał pod głosowanie zaproponowane przez Wójta Gminy zmiany do porządku obrad Sesji
 
Rada Gminy w głosowaniu jawnym,  przy obecności piętnastu radnych, przy piętnastu głosach „za” – jednogłośnie przyjęła zaproponowane rozszerzenie porządku obrad I Sesji Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska.
 
Rada Gminy obradowała według następującego porządku:
  1. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia regulaminu głosowania w wyborach przewodniczącego Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska.
  2. Wybór Przewodniczącego Rady Gminy:
    a) zgłaszanie kandydatów;
    b) powołanie komisji skrutacyjnej;
    c) podjęcie uchwały w sprawie powołania komisji skrutacyjnej;
    d) przeprowadzenie głosowania;
    e) podjęcie uchwały.
  3. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia regulaminu głosowania w wyborach wiceprzewodniczących Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska.
  4. Wybór Wiceprzewodniczących Rady Gminy:
    a) zgłaszanie kandydatów;
    b) powołanie komisji skrutacyjnej;
    c) podjęcie uchwały w sprawie powołania komisji skrutacyjnej;
    d) przeprowadzenie głosowania;
    e) podjęcie uchwały.
  5. Złożenie ślubowania przez nowo wybranego Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska.
  6. Powołanie składu osobowego Komisji Rewizyjnej Rady Gminy.
  7. Powołanie składów osobowych Komisji Stałych Rady Gminy.
  8. Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2014.
  9. Interpelacje, zapytania, sprawy różne oraz odpowiedzi na interpelacje.
  10. Zakończenie obrad.
ad.1. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie ustalenia regulaminu głosowania w wyborach przewodniczącego Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
Przewodniczący obrad – Szymon Dunal w związku z brakiem głosów w dyskusji odczytał w/w projekt uchwały i poddał go pod głosowanie.
 
Rada Gminy w głosowaniu jawnym, przy obecności piętnastu radnych, przy piętnastu głosach „za” – jednogłośnie podjęła uchwałę nr  I.1.2014 w sprawie ustalenia regulaminu głosowania w wyborach przewodniczącego Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska, która stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
 
ad.2. Wybór Przewodniczącego Rady Gminy:
a) Przewodniczący obrad - Szymon Dunal zwrócił się o zgłaszanie kandydatów do pełnienia funkcji Przewodniczącego Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska, przypomniał, że zgłaszane osoby muszą wyrazić zgodę na kandydowanie.
Radny Dawid Pałczyński zgłosił kandydaturę Józefa Hentricha.
Radny Józef Hentrich wyraził zgodę na kandydowanie.
Radna Danuta Węgierska  zgłosiła kandydaturę radnego Krzysztofa Palińskiego.
Radny Krzysztof Paliński wyraził zgodę na kandydowanie.
Przewodniczący obrad – Szymon Dunal w związku z brakiem dalszych zgłoszeń poddał pod głosowanie zamknięcie listy kandydatów na Przewodniczącego Rady Gminy.
 
Za zamknięciem listy kandydatów na Przewodniczącego Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska w głosowaniu jawnym, przy obecności piętnastu radnych, głosowało piętnastu radnych.
 
b) Przewodniczący obrad – Szymon Dunal zwrócił się o zgłaszanie kandydatów do prac w Komisji Skrutacyjnej. Przypomniał, że osoby kandydujące na przewodniczącego nie mogą wchodzić w skład tej komisji.
 
Do prac w Komisji Skrutacyjnej zgłoszono:
Radną Danutę Węgierską, która wyraziła zgodę na pracę w w/w Komisji,
Radnego Dawida Pałczyńskiego, który wyraził zgodę na pracę w w/w Komisji,
Radnego Mieczysława Siewerta, który wyraził zgodę na pracę w w/w Komisji.
 
Komisja Skrutacyjna wybrała radną Danutę Węgierską na swą przewodniczącą.
 
Przewodniczący obrad – Szymon Dunal odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie.
 
Rada Gminy w głosowaniu jawnym przy obecności piętnastu radnych, piętnastoma głosami „za” – jednogłośnie podjęła uchwałę nr I.2.2014 w sprawie powołania Komisji Skrutacyjnej, która stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
 
c) Przystąpiono do przeprowadzenia głosowania tajnego:
Radna Danuta Węgierska – Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej przypomniała radnym zasady głosowania tajnego w wyborach wiceprzewodniczących Rady Gminy.
 
Członkowie Komisji Skrutacyjnej przygotowali  i rozdali radnym karty do głosowania zgodnie z zapisami zawartymi w uchwale nr I.1.2014 Rady Gminy z dnia 1 grudnia 2014 r. w sprawie ustalenia regulaminu głosowania w wyborach przewodniczącego Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska. Następnie wyczytywani kolejno radni podchodzili do urny oddając swe głosy.
 
Po zliczeniu głosów Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej – radna Danuta Węgierska odczytała protokół Komisji, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
W wyniku głosowania tajnego na Przewodniczącego Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska, poszczególni kandydaci otrzymali następującą ilość głosów:
Radny Józef Hentrich – 11 głosów,
Radny Krzysztof Paliński – 4 głosy.
 
W związku z powyższym do pełnienia funkcji Przewodniczącego Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska powołano radnego Józefa Hentricha.
 
Przewodniczący obrad  – Szymon Dunal odczytał projekt uchwały w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska.
 
Rada Gminy w głosowaniu jawnym, przy obecności piętnastu radnych, jednogłośnie podjęła uchwałę nr I.3.2014 w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska, która stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
 
Przewodniczący obrad – Szymon Dunal złożył gratulacje Przewodniczącemu Rady Gminy i w poczuciu dobrze spełnionego obowiązku przekazał prowadzenie obrad nowo wybranemu Przewodniczącemu Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska Józefowi Hertrichowi.
Przewodniczący Rady Gminy – Józef Hentrich przejął prowadzenie obrad wygłaszając krótkie przemówienie i składając podziękowania za wybór do pełnienia przedmiotowej funkcji.
 
ad.3. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie ustalenia regulaminu głosowania w wyborach wiceprzewodniczących Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
Sekretarz Gminy poinformowała, że  w § 3 ust. 3 wkradła się omyłka pisarska i wyraz „przewodniczącego” powinien zostać zastąpiony wyrazem „wiceprzewodniczącego”. Zwróciła się o naniesienie poprawki do projektu uchwały.
Radna Barbara Łukowska zwróciła uwagę na zapis § 2 ust. 1 regulaminu, który mówi, że prawo zgłaszania kandydatów przysługuje radnemu. Radna zapytała, jakiemu radnemu przysługuje to prawo?
Radca Prawny wyjaśniła, iż chodzi tu  o wszystkich radnych.
Wójt Gminy zaproponował, by uściślić w/w zapis, że prawo zgłaszania kandydatów przysługuje każdemu radnemu.
Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie propozycję sprostowania omyłki pisarskiej w § 3 ust.3 oraz dodanie w § 2 ust. 1 słowa „każdemu”.
 
Rada Gminy przy obecności piętnastu radnych, w głosowaniu jawnym, przy piętnastu głosach „za” – jednogłośnie przyjęła w/w poprawki.
 
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem dalszych głosów w dyskusji odczytał poprawiony projekt uchwały i poddał go pod głosowanie.
 
Rada Gminy przy obecności piętnastu radnych, przy piętnastu głosach „za” – jednogłośnie podjęła uchwałę nr I.4.2014 w sprawie ustalenia regulaminu głosowania w wyborach wiceprzewodniczących Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska, która stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
 
ad.4. Wybór Wiceprzewodniczących Rady Gminy:
Przewodniczący Rady Gminy przypomniał, że zgodnie z zapisami Statutu Gminy należy dokonać wyboru dwóch wiceprzewodniczących Rady Gminy.
 
a) Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się o zgłaszanie kandydatów do pełnienia funkcji Wiceprzewodniczących Rady Gminy.
Przewodniczący Rady Gminy zgłosił kandydatury radnych Szymona Dunala i Marka Kuśmierka.
Radny Szymon Dunal wyraził zgodę na kandydowanie.
Radny Marek Kuśmierek wyraził zgodę na kandydowanie.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem dalszych zgłoszeń poddał pod głosowanie zamknięcie listy kandydatów.
 
Rada Gminy przy obecności piętnastu radnych, przy piętnastu głosach „za” – jednogłośnie dokonała zamknięcia listy kandydatów na Wiceprzewodniczących Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska.

Przewodniczący Rady Gminy przypomniał, że Rada Gminy wybiera ze swego grona Wiceprzewodniczących bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady, w głosowaniu tajnym.
 
b) Przewodniczący Rady Gminy zaproponował powołanie 3-osobowej Komisji Skrutacyjnej. Przypomniał, że nie mogą w jej pracach uczestniczyć osoby kandydujące do funkcji Wiceprzewodniczących Rady Gminy.
 
Do prac w Komisji Skrutacyjnej zgłoszono:
Radną Danutę Węgierską, która wyraziła zgodę na pracę w w/w Komisji,
Radnego Dawida Pałczyńskiego, który wyraził zgodę na pracę w w/w Komisji,
Radnego Mieczysława Siewerta, który wyraził zgodę na pracę w w/w Komisji.
 
Komisja Skrutacyjna wybrała radną Danutę Węgierską na swą przewodniczącą.

Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie.
 
Rada Gminy w głosowaniu jawnym przy obecności piętnastu radnych, piętnastoma głosami „za” – jednogłośnie podjęła uchwałę nr I.5.2014 w sprawie powołania Komisji Skrutacyjnej, która stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
 
c) Przystąpiono do przeprowadzenia głosowania tajnego:
Radna Danuta Węgierska – Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej przypomniała radnym zasady głosowania tajnego w wyborach wiceprzewodniczących Rady Gminy.
 
Członkowie Komisji Skrutacyjnej przygotowali i rozdali radnym karty do głosowania zgodnie z zapisami zawartymi w uchwale nr I.4.2014 Rady Gminy z dnia 1 grudnia 2014 r. w sprawie ustalenia regulaminu głosowania w wyborach wiceprzewodniczących Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska.

Przewodnicząca Komisji skrutacyjnej wyczytywała z listy i radni kolejno podchodzili składając do urny swoje karty do głosowania.
 
Po zliczeniu głosów Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej – radna Danuta Węgierska odczytała protokoły Komisji, które stanowią załączniki do niniejszego protokołu.
 
W wyniku głosowania tajnego do pełnienia funkcji Wiceprzewodniczących powołani zostali:
- Radny Marek Kuśmierek, który otrzymał 15 głosów ważnych, w tym 12 głosów za wyborem  kandydata oraz 3 głosy przeciw wyborowi kandydata
- Radny Szymon Dunal, który otrzymał 15 głosów ważnych, w tym 14 głosów za wyborem kandydata i jeden głos przeciw wyborowi kandydata.
 
Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczących Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska.
 
Rada Gminy przy obecności piętnastu radnych jednogłośnie podjęła uchwałę nr I.6.2014 w sprawie wyboru Wiceprzewodniczących Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska, która stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
 
ad.5. Złożenie ślubowania przez nowo wybranego Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska.
Teresa Łabaj – Przewodnicząca Gminnej Komisji Wyborczej w Dąbrowie Chełmińskiej oraz Krystyna Kalinowska – urzędnik wyborczy dokonały wręczenia Panu Radosławowi Ciechackiemu zaświadczenia o wyborze na Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska.
 
mgr inż. Radosław Ciechacki wybrany w dniu 16 listopada 2014 r. w wyborach bezpośrednich do pełnienia funkcji Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska złożył uroczyste ślubowanie:
„Obejmując urząd wójta gminy, uroczyście ślubuję, że dochowam wierności prawu, a powierzony mi urząd sprawować będę tylko dla dobra publicznego i pomyślności mieszkańców gminy.”, dodając słowa „tak mi dopomóż Bóg”
 
ad.6. Powołanie składu osobowego Komisji Rewizyjnej Rady Gminy.
Przewodniczący Rady Gminy przypomniał, że zgodnie z zapisami Statutu Gminy Komisja Rewizyjna pracuje w pięcioosobowym składzie oraz, że w jej pracach nie mogą uczestniczyć Przewodniczący oraz Wiceprzewodniczący Rady Gminy.
Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się o zgłaszanie kandydatów na członków Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska.
Radny Ryszard Kaczor zgłosił kandydatury radnych:
- Zdzisława Bukowskiego,
Radny Zdzisław Bukowski wyraził zgodę na kandydowanie.
- Stanisława Syrockiego,
Radny Stanisław Syrocki wyraził  zgodę na kandydowanie,
- Mieczysława Siewerta
Radny Mieczysław Siewert wyraził zgodę na kandydowanie;
- Jerzego Szczęsnego
Radny Jerzy Szczęsny wyraził zgodę na kandydowanie.
Radny Stanisław Syrocki  zgłosił kandydaturę radnego Ryszarda Kaczora do prac w Komisji Rewizyjnej.
Radny Ryszard Kaczor wyraził zgodę na kandydowanie.
Radny Krzysztof Paliński zgłosił kandydaturę radnego Michała Wąchałę. Zarekomendował, że radny jest piątą kadencję członkiem rady nadzorczej Banku Spółdzielczego w Bydgoszczy, jak również zasiadał w zarządzie tego banku. Posiada wiedzę i doświadczenie w kwestiach związanych z zakresem prac Komisji Rewizyjnej Rady Gminy.
Radny Michał Wąchała wyraził zgodę na kandydowanie.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem dalszych głosów poddał pod głosowanie propozycję zamknięcia listy kandydatów.
 
Rada Gminy w głosowaniu jawnym przy obecności piętnastu radnych, przy piętnastu głosach „za” – jednogłośnie zamknęła listę kandydatów do prac w Komisji Rewizyjnej.
 
Przewodniczący Rady Gminy poinformował, iż podda pod głosowanie poszczególne kandydatury wg kolejności zgłoszeń, tj:
Radnego Zdzisława Bukowskiego,
Radnego Stanisława Syrockiego,
Radnego Mieczysława Siewerta,
Radnego Jerzego Szczęsnego,
Radnego Ryszarda Kaczora,
Radnego Michała Wąchałę
oraz poinformował, że ci radni, którzy otrzymają największą liczbę głosów zasiądą w Komisji Rewizyjnej. Radny, który uzyska najmniejszą liczbę głosów będzie musiał zgłosić się do prac w innej Komisji.
Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie kandydaturę radnego Zdzisława Bukowskiego do prac w Komisji Rewizyjnej.
 
Rada Gminy w głosowaniu jawnym, przy obecności piętnastu radnych, przy piętnastu głosach „za” – jednogłośnie wybrała radnego Bukowskiego do prac w Komisji Rewizyjnej.
 
Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie kandydaturę radnego Stanisława Syrockiego do prac w Komisji Rewizyjnej.
 
Rada Gminy w głosowaniu jawnym, przy obecności piętnastu radnych, przy dwunastu głosach „za”, jednym „przeciwnym” i dwóch „wstrzymujących” dokonała wyboru radnego Syrockiego  do prac w Komisji Rewizyjnej.
 
Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie kandydaturę radnego Mieczysława Siewerta do prac w Komisji Rewizyjnej.
 
Rada Gminy w głosowaniu jawnym, przy obecności piętnastu radnych, przy piętnastu głosach „za” dokonała wyboru radnego Siewerta do prac w Komisji Rewizyjnej.
 
Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie kandydaturę radnego Jerzego Szczęsnego do prac w Komisji Rewizyjnej.
 
Rada Gminy w głosowaniu jawnym, przy obecności piętnastu radnych, przy trzynastu  głosach „za” i dwóch „wstrzymujących” dokonała wyboru radnego Szczęsnego do prac w Komisji Rewizyjnej.
 
Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie kandydaturę radnego Ryszarda Kaczora  do prac w Komisji Rewizyjnej.

Rada Gminy w głosowaniu jawnym, przy obecności piętnastu radnych, przy jedenastu głosach „za”, jednym „przeciwnym” i trzech „wstrzymujących” dokonała wyboru radnego Kaczora do prac w Komisji Rewizyjnej.
 
Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie kandydaturę radnego Michała Wąchały do prac w Komisji Rewizyjnej.
 
Rada Gminy w głosowaniu jawnym, przy obecności piętnastu radnych, przy czterech głosach „za” i jedenastu „przeciwnych”  nie dokonała wyboru radnego Wąchały do prac w Komisji Rewizyjnej.
 
Przewodniczący Rady Gminy o godzinie 10:30 ogłosił 5 minut przerwy celem ukonstytuowania się Komisji.
 
O godzinie 10:33 wznowiono obrady po przerwie. Aktualny stan Rady Gminy – piętnaście osób.
 
Po odbyciu narady ogłoszono, że przewodniczącym Komisji Rewizyjnej został wybrany radny Ryszard Kaczor, natomiast Zastępcą Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej został wybrany radny Stanisław Syrocki.
Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie.
 
Rada Gminy przy obecności piętnastu radnych, w głosowaniu jawnym, przy czternastu głosach „za” i jednym „wstrzymującym” podjęła uchwałę nr I.7.2014 w sprawie powołania składu osobowego Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska, która stanowi załącznik do niniejszego protokołu.  
 
ad.7. Powołanie składów osobowych Komisji Stałych Rady Gminy:
Przewodniczący Rady Gminy przypomniał, że zgodnie z zapisami Statutu Gminy komisje pracują w pięcioosobowych składach oraz, że radni mogą uczestniczyć w pracach tylko jednej z komisji.
Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się o zgłaszanie kandydatów do prac w poszczególnych Komisjach.
 
Do udziału w pracach Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia i Spraw Socjalnych zgłoszono:
Radny Dawid Pałczyński zgłosił kandydatury radnych:
- Beaty Niedziela
Radna Beata Niedziela wyraziła zgodę na kandydowanie,
- Józefa Hentricha
Radny Józef Hentrich wyraził zgodę na kandydowanie,
Radny Krzysztof Paliński zgłosił kandydatury radnych:
- Barbary Łukowskiej
Radna Barbara Łukowska wyraziła zgodę na kandydowanie,
- Danuty Węgierskiej
Radna Danuta Węgierska wyraziła zgodę na kandydowanie.
Przewodniczący Rady Gminy zgłosił kandydaturę radnego Dawida Pałczyńskiego.
Radny Dawid Pałczyński wyraził zgodę na kandydowanie.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem dalszych głosów poddał pod głosowanie propozycję zamknięcia listy kandydatów.
 
Rada Gminy w głosowaniu jawnym przy obecności piętnastu radnych, przy piętnastu głosach „za” – jednogłośnie zamknęła listę kandydatów do prac w Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia i Spraw Socjalnych.
 
Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie w/w skład Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia i Spraw Socjalnych.
 
Rada Gminy przy obecności piętnastu radnych jednogłośnie przyjęła skład Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia i Spraw Socjalnych w osobach: radna Beata Niedziela, radny Józef Hentrich, radna Barbara Łukowska, radna Danuta Węgierska, radny Dawid Pałczyński.
 
Do udziału w pracach Komisji Budżetu, Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska zgłoszono:
Radny Gabriel Zukierski zgłosił kandydatury radnych:
- Marka Kuśmierka
Radny Marek Kuśmierek wyraził zgodę na kandydowanie,
- Szymona Dunala
Radny Szymon Dunal wyraził zgodę na kandydowanie,
- Michała Wąchałę
Radny Michał Wąchała wyraził zgodę na kandydowanie.
Radny Szymon Dunal zaproponował kandydaturę radnego Gabriela Zukierskiego.
Radny Gabriel Zukierski wyraził zgodę na kandydowanie.
Radna Danuta Węgierska zaproponowała kandydaturę radnego Krzysztofa  Palińskiego.
Radny Krzysztof Paliński wyraził zgodę na kandydowanie.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem dalszych głosów poddał pod głosowanie propozycję zamknięcia listy kandydatów.
 
Rada Gminy w głosowaniu jawnym przy obecności piętnastu radnych, przy piętnastu głosach „za” – jednogłośnie zamknęła listę kandydatów do prac w Komisji Budżetu, Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska.
 
Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie w/w skład Komisji Budżetu, Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska.
 
Rada Gminy przy obecności piętnastu radnych jednogłośnie przyjęła skład Komisji Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska w osobach: radny Marek Kuśmierek, radny Szymon Dunal, radny Michał Wąchała, radny Gabriel Zukierski, radny Krzysztof Paliński.
 
Członkowie Komisji udali się na krótkie posiedzenia celem wyłonienia ze swych składów przewodniczących.
 
Po odbyciu narad ogłoszono, że:
· Przewodniczącym Komisji Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska został wybrany radny Gabriel Zukierski, Zastępcą Przewodniczącego Komisji został wybrany radny Michał Wąchała,
· Przewodniczącym Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia i Spraw Socjalnych został wybrany radny Dawid Pałczyński, Zastępcą Przewodniczącego Komisji została wybrana radna Beata Niedziela.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem głosów w dyskusji odczytał projekt uchwały w sprawie powołania składów osobowych Komisji Stałych Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska.
 
Rada Gminy przy obecności czternastu radnych, w głosowaniu jawnym, czternastoma głosami „za” – jednogłośnie podjęła uchwałę nr I.8.2014 w sprawie powołania składów osobowych stałych komisji Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska, która stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
 
Przewodniczący Rady Gminy o godzinie 10:45 ogłosił 10 minut przerwy.
O godzinie 10:55 wznowiono obrady po przerwie. Aktualny stan rady Gminy – piętnaście osób.
 
ad.8. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2014 głos zabrali:
Skarbnik Gminy celem wprowadzenia omówiła w/w projekt uchwały.
Radna Danuta Węgierska zwróciła uwagę, iż radni nie otrzymali załączników do projektu uchwały.
Skarbnik Gminy wyjaśniła, że nie przekazała załączników, ponieważ wszystkie zmiany zostały wykazane w treści projektu uchwały. Omówiła w/w załączniki.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem głosów w dyskusji odczytał w/w projekt uchwały i poddał go pod głosowanie.
 
Rada Gminy przy obecności piętnastu radnych, przy piętnastu głosach „za” – jednogłośnie podjęła uchwałę nr I.9.2014 w sprawie zmian w budżecie gminy Dąbrowa Chełmińska na rok 2014, która stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
 
ad.9. W punkcie „Interpelacje, zapytania, sprawy różne oraz odpowiedzi na interpelacje” głos zabrali:
 
a) Przewodniczący Rady Gminy przekazał radnym życzenia skierowane od Wicestarosty Bydgoskiego, który nie mógł uczestniczyć w Sesji, ponieważ nie pozwoliły mu na to obowiązki służbowe.
 
b) Przewodniczący Rady Gminy odczytał zaproszenia skierowane do radnych i sołtysów do udziału w samorządowym spotkaniu wigilijno – noworocznym.
 
c)Wójt Gminy przedstawił informację o stanie Gminy oraz omówił realizowane i planowane zadania inwestycyjne.
 
d) Wójt Gminy poinformował, że w dniu 24.12.2014 r (wigilia) Urząd Gminy będzie nieczynny. Odpracowanie tego dnia nastąpi w sobotę 20.12.2014 r. w godzinach 7:30 – 15:30.
 
e) Wójt Gminy zwrócił się do sołtysów, aby przybyli do Urzędu Gminy w dniu 18.12.2014 r. o godzinie 9:00 celem omówienia spraw związanych z przeprowadzeniem zebrań wyborczych w sołectwach.
 
f) Radna Danuta Węgierska zwróciła się z prośbą, by sesje odbywały się w czwartki o godzinie 9:00.
Przewodniczący Rady Gminy poinformował, iż już ustalono, by sesje odbywały się w czwartki o godzinie 10:00.
Radna Danuta Węgierska zwróciła się z prośbą by ze względów zawodowych sesje rozpoczynały się o godzinie 11:00.
Przewodniczący Rady Gminy poinformował, iż musi to uzgodnić.
 
g) Dorota Ratajczak – Dyrektor GOKiS zaprosiła obecnych do udziału w imprezach organizowanych przez Ośrodek.
 
h) Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że najbliższa Sesja Rady Gminy odbędzie się w dniu 18.12.2014 r. Godzina rozpoczęcia zostanie rozpatrzona.
 
ad.10. Przewodniczący Rady Gminy po wyczerpaniu porządku obrad, o godzinie 11:12 zamknął I Sesję Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska.

metryczka


Wytworzył: Dorota Kraska-Wadych (1 grudnia 2014)
Opublikował: Dorota Kraska-Wadych (23 grudnia 2014, 13:37:07)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 868