PROTOKÓŁ NR 3/05 KOMISJI REWIZYJNEJ


P R O T O K Ó Ł   NR  3/05
z  posiedzenia  Komisji  Rewizyjnej
odbytego w dniu 26.04.2005 roku

 
Posiedzeniu przewodniczył Ryszard Kaczor – Przewodniczący Komisji.

W posiedzeniu uczestniczyli:
- członkowie Komisji wg listy obecności stanowiącej załącznik do protokółu,
- Krystyna Kalinowska – Sekretarz Gminy,
- Ewa Bukowska – Skarbnik Gminy,


Porządek posiedzenia:
1. Zaopiniowanie załączonych projektów uchwał.
2. Przyjęcie protokółu z poprzedniego posiedzenia.
3. Sprawy różne.


ad.1. Członkowie Komisji zapoznali się z następującymi projektami uchwał:
a) w sprawie przyjęcia bilansu Gminnej Przychodni SP ZOZ w Dąbrowie Chełmińskiej:
Sekretarz Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
W trakcie dyskusji Komisja omawiała kwestie związane z wnioskiem Dyrektora Gminnej Przychodni w sprawie zakupu unitu stomatologicznego do gabinetu w Dą-browie Chełmińskiej.

Komisja po przeprowadzonej dyskusji jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.

b) W sprawie zbycia nieruchomości gruntowej:
Sekretarz Gminy celem wprowadzenia omówiła w/w projekt uchwały.
Teresa Łabaj – podinspektor ds. budownictwa dodała, że przetarg powinien odbyć się w formie pisemnej ze względu na wielkość działki, która wynosi 5 ha. Przetarg pi-semny pozwoli na lepsze rozeznanie propozycji oferentów.
Andrzej Barczyński – członek Komisji zwrócił uwagę na bardzo duże niebezpieczeń-stwo zmowy, które istnieje w przypadku przetargów ustnych, natomiast w przetargu pisemnym oferent może podać bardzo niską cenę i później trudno będzie to unieważ-nić.
Teresa Łabaj podinspektor zwróciła uwagę, iż w tym przypadku należy określić obwa-rowania oraz określić cenę szacunkową nieruchomości. Poinformowała, że zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego omawiana działka jest przeznaczona pod przemysł, dodała, że plan zagospodarowania nie zawiera żadnych obwarowań. Wyja-śniła przepisy prawne dot. działalności uciążliwej. Podinspektor zaproponowała, by w treści uchwały zamieścić zapis mówiący o wyłączeniu usług handlowych na przed-miotowej działce.

Komisja po przeprowadzonej dyskusji nie zajęła stanowiska w sprawie.

c) W sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2005:
Skarbnik Gminy celem wprowadzenia omówiła w/w projekt uchwały.
Andrzej Barczyński – członek Komisji zwrócił się o przedstawienie informacji na te-mat wniosków dot. planów odnowy wsi.
Radosław Ciechacki – inspektor ds. inwestycji poinformował, że Urząd Marszałkow-ski jak dotąd nie ogłosił naboru wniosków. Gmina planuje złożenie trzech wniosków, które są zabezpieczone w budżecie gminy, tj. Ostromecko, Czarże i Gzin. Czekamy na określenie kryteriów oceny wniosków. Tendencje są takie, że prawdopodobnie będzie realizowany tylko jeden wniosek z każdej gminy.

(W tym momencie Regina Bukowska – członek Komisji opuściła salę obrad. Aktualny stan Komisji cztery osoby.)

Komisja po przeprowadzonej dyskusji pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.

ad.2. Członkowie Komisji zapoznali się z treścią protokółu nr 2/05 z posiedzenia Komisji odbytego w dniu 25.03.2005 roku, nie wnosząc do niego uwag. Komisja jednogłośnie przyjęła w/w protokół.

ad.3. W punkcie „sprawy różne” omawiano następujące kwestie:
a) Sekretarz Gminy przedstawiła apel Związku Gmin Wiejskich RP w sprawie przystą-pienia Gminy do Związku do spraw Finansowania Gmin Wiejskich RP.
Maksymilian Henke członek Komisji poinformował, iż jest przeciwny w/w inicjaty-wie.
Skarbnik Gminy wyjaśniła, ze w chwili obecnej deklaracja nie jest wiążącą.
Andrzej Barczyński członek Komisji poinformował, że jego zdaniem w/w inicjatywa jest niepotrzebna, ponieważ proponowane tu warunki nie są rewelacyjne.

W wyniku dyskusji Komisja przy czterech głosach przeciwnych odrzuciła propozycję Związku Gmin Wiejskich RP w sprawie przystąpienia Gminy do Związku do spraw Finansowania Gmin Wiejskich RP.

b) Andrzej Barczyński członek Komisji zapytał, czy w budżecie gminy są zabezpieczone środki na zasiłki rodzinne oraz wynagrodzenia pracownika, który się tym zajmuje?
Skarbnik Gminy odpowiedziała twierdząco.
Sekretarz Gminy przedstawiła informacje na temat przygotowań do uruchomienia klubu pracy w Wałdowie Królewskim.

c) Komisja zapoznała się z uchwałą nr 19/Kr/2005 Składu Orzekającego Nr 2 Regional-nej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy z dnia 20 kwietnia 2005 roku dotyczącą za-opiniowania wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium dla Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska za 2004 rok.

d) Komisja omawiała kwestie podziału środków finansowych dla Ludowych Klubów Sportowych na terenie Gminy.

e) Członkowie Komisji omawiali sprawy wynajmowania sal wiejskich na różnego typu imprezy okolicznościowe oraz sprawy rozliczania z budżetem gminy w/w wpływów.

  Na tym posiedzenie zakończono.
 
Protokółował:                                                  Przewodniczący Komisji
Dorota Kraska                                                 Ryszard Kaczor

metryczka


Wytworzył: Dorota Kraska (26 kwietnia 2005)
Opublikował: Dorota Kraska (16 sierpnia 2005, 09:15:18)

Ostatnia zmiana: mgr Dorota Kraska-Wadych (20 września 2011, 10:42:16)
Zmieniono: DODANIE NAZWY KOMISJI

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1333