Protokóły z posiedzeń Komisji Rewizyjnej
Protokóły z posiedzeń Komisji Budżetu, Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska
Protokóły z posiedzeń Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia i Spraw Socjalnych
Protokóły z posiedzeń Komisji Budżetu, Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska
Protokóły z posiedzeń Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia i Spraw Socjalnych
PROTOKÓŁ NR 32/10 KOMISJI REWIZYJNEJ
P R O T O K Ó Ł NR
32/10
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej
odbytego w dniu 23 marca 2010 roku.
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej
odbytego w dniu 23 marca 2010 roku.
Posiedzeniu przewodniczył Ryszard Kaczor – Przewodniczący Komisji.
W posiedzeniu uczestniczyli:
- członkowie Komisji wg listy obecności,
- mgr Zbigniew Łuczak – Wójt Gminy,
- mgr Krystyna Kalinowska – Sekretarz Gminy.
Porządek posiedzenia:
1. Zaopiniowanie materiałów na XXXIV Sesję Rady Gminy.
2. Przyjęcie protokółu z poprzedniego posiedzenia.
3. Sprawy różne.
ad.1. Członkowie Komisji zapoznali się z następującymi tematami i projektami uchwał związanymi z XXXIV Sesją Rady Gminy:
a) Komisja po przeprowadzonej dyskusji pozytywnie i bez uwag zaopiniowała sprawozdanie Gminnej Biblioteki Publiczno – Szkolnej w Dąbrowie Chełmińskiej za rok 2009.
b) Komisja jednogłośnie i bez uwag pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminnej Biblioteki Publiczno – Szkolnej w Dąbrowie Chełmińskiej.
c) Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie z działalności Gminnej Przychodni SP ZOZ w Dąbrowie Chełmińskiej w roku 2009.
W trakcie dyskusji omawiano kwestie organizacyjne Zakładu Opieki Zdrowotnej.
Komisja w wyniku dyskusji przychyliła się do propozycji Wójta Gminy w kwestii powołania Marcina Smykowskiego na Dyrektora Gminnej Przychodni.
d) Komisja jednogłośnie i bez uwag pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminnej Przychodni SP ZOZ w Dąbrowie Chełmińskiej.
e) Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w 2011 roku.
f) Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Dąbrowa Chełmińska na lata 2009-2019”
g) Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zamiany nieruchomości położonych w Dąbrowie Chełmińskiej.
h) Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne nabycie nieruchomości gruntowych do gminnego zasobu (droga).
i) Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie przyjęcia Programu Aktywności Lokalnej na rok 2010.
j) W dyskusji na temat regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym wskazywano na:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił kwestie sposobu rozliczania faktur dostarczanych przez rodziców uczniów objętych programem stypendialnym. Idea finansowania miała być inna niż na zakup np. butów i kurtki. Wnioskodawczyni twierdzi, że we wrześniu ma najwięcej wydatków, którymi może pokryć cały rok, wnioskuje o to, aby faktury z września można było rozliczać w drugiej transzy przydziału stypendiów. Dodał, iż uważa że nie należy się z tym zgodzić. Osobiście nie zgadza się z wnioskiem.
Komisja po przeprowadzonej dyskusji jednogłośnie postanowiła nie zmieniać zapisów regulaminu udzielania pomocy stypendialnej o charakterze socjalnym.
k) W dyskusji nad wnioskiem Rady Rodziców Zespołu Szkół w Ostromecku w sprawie zabezpieczenia środków finansowych na rozbudowę budynku szkoły wskazywano na:
Wójt Gminy przedstawił informacje na temat struktury organizacyjnej szkół i kwestii organizacyjnych.
Anna Kubas – Fałczyk – członek Komisji zwróciła uwagę, że w tegorocznym budżecie nie ma możliwości zabezpieczenia zabezpieczyć środków na ten cel.
Wójt Gminy poinformował, że w grę mogłaby jedynie wchodzić rozbudowa budynku szkoły przy pałacu. Izby lekcyjne w klasach 1-3 nie są duże i trudno będzie w nich wygospodarować miejsce na kąciki zabaw.
Komisja po przeprowadzonej dyskusji uznała, że temat można rozpatrywać podczas konstruowania przyszłorocznego budżetu gminy.
l) Komisja dyskutowała nad projektem uchwały w sprawie wynagrodzenia Wójta Gminy.
Sekretarz Gminy celem wprowadzenia poinformowała, że Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z prośbą o przygotowanie projektu uchwały zakładającego wzrost wynagrodzenia wójta o 1%.
Wójt Gminy zaproponował, by tej uchwały nie podejmować, ponieważ pojawią się głosy, że Rada Gminy podniosła wójtowi wynagrodzenie, ale nie będzie się wspominać o ile.
Przewodniczący Komisji w związku z brakiem dalszych głosów poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
Za pozytywnym zaopiniowaniem w/w projektu uchwały nie głosował żaden członek Komisji, przeciw – dwóch, wstrzymujących się – trzech.
m) Komisja dokonała weryfikacji lokali komunalnych, które nie zostały przeznaczone do sprzedaży.
Wójt Gminy przedstawił wykaz budynków, które nie zostały przeznaczone do sprzedaży. Dodał, iż dwanaście mieszkań zostało wyłączonych ze sprzedaży, ale na niektóre z nich wpłynęły wnioski o wykup. Wyjaśnił, że Przewodniczącemu Rady Gminy chodzi o to, by zastanowić się, czy w dalszym ciągu w/w lokale nie mają być sprzedawane. Uchwała regulująca zasady sprzedaży lokali komunalnych została podjęta po to, żeby nie doszło do mieszania własności, by nie doszło do tego, że dzieci chodzące po boisku nie naruszały prywatnej własności. Dodał, że jest przeciwnikiem sytuacji, gdzie współwłaścicielami np. szkoły są osoby fizyczne. Zgodnie z zasadami, które obowiązywały wcześniej musiał sprzedać mieszkania w starej szkole w Czarżu.
Komisja w wyniku dyskusji uznała, iż nie należy zbywać mieszkań wyłączonych dotychczas ze sprzedaży, jednak nie zajęła ostatecznego stanowiska w sprawie.
ad.2. Członkowie Komisji zapoznali się z treścią protokółu z poprzedniego posiedzenia. Komisja jednogłośnie przyjęła w/w protokóły.
ad.3. W punkcie „sprawy różne” nie podnoszono żadnych kwestii.
Na tym posiedzenie zakończono
metryczka
Wytworzył: mgr Dorota Kraska-Wadych - inspektor (23 marca 2010)
Opublikował: mgr Dorota Kraska-Wadych (22 kwietnia 2010, 09:47:00)
Ostatnia zmiana: mgr Dorota Kraska-Wadych (20 września 2011, 10:29:21)
Zmieniono: DODANIE NAZWY KOMISJI
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 936