Protokóły z posiedzeń Komisji Rewizyjnej
Protokóły z posiedzeń Komisji Budżetu, Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska
Protokóły z posiedzeń Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia i Spraw Socjalnych
Protokóły z posiedzeń Komisji Budżetu, Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska
Protokóły z posiedzeń Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia i Spraw Socjalnych
PROTOKÓŁ NR 23/09 KOMISJI ROLNICTWA, BEZPIECZEŃSTWA I OCHRONY ŚRODOWISKA
P R O T O K Ó Ł
NR 23/09
z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska
odbytego w dniu 10 listopada 2009 roku.
z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska
odbytego w dniu 10 listopada 2009 roku.
Posiedzeniu przewodniczył Arnold Drążyk – Przewodniczący Komisji.
W posiedzeniu uczestniczyli:
- członkowie Komisji wg listy obecności,
- mgr Zbigniew Łuczak – Wójt Gminy,
- mgr Krystyna Kalinowska – Sekretarz Gminy.
Porządek posiedzenia:
- Dyskusja na temat zmiany w funkcjonowaniu opieki zdrowotnej w gminie Dąbrowa Chełmińska – ustalenie warunków dzierżawy obiektów przychodni na terenie gminy.
- Przyjecie protokółu z poprzedniego posiedzenia.
- Sprawy różne
ad.1. W dyskusji na temat zmiany w funkcjonowaniu opieki zdrowotnej w gminie Dąbrowa Chełmińska – ustalenie warunków dzierżawy obiektów przychodni na terenie gminy głos zabrali:
Andrzej Barczyński – członek Komisji zwrócił uwagę, że na dzień dzisiejszy w naszym ośrodku zdrowia nie można zrobić nawet badań usg. Wskazał na zasadność zwiększenia zakresu usług ginekologa i ta podstawowej opieki.
Jan Palmowski – członek Komisji wskazał na potrzebę zatrudnienia specjalistów, którzy przyjmowaliby choćby przez 2-3 godziny w tygodniu.
Przewodniczący Komisji zwrócił uwagę, że radni nie znają podstaw działania tych zakładów.
Andrzej Barczyński – członek Komisji zauważył, że oczekiwania rady Gminy muszą być zawarte w umowie.
Jan Palmowski – członek Komisji zastanawiał się, czy po zmianie w funkcjonowaniu niepubliczny zakład opieki zdrowotnej będzie mógł wypowiedzieć umowę ze stomatologiem. Wójt Gminy wyjaśnił, że należy w umowie zawrzeć zapis, który uniemożliwi niepublicznemu zakładowi wypowiedzenia umowy najmu gabinetów stomatologicznych, ponieważ niepubliczny zakład może poddzierżawiać pomieszczenia, ale wcale nie musi.
Po przeprowadzonej dyskusji Komisja zaproponowała zawarcie w umowie dzierżawy budynków przychodni następujących warunków:
- określenie z jakimi specjalistami planuje się nawiązanie współpracy i w jakim terminie to nastąpi;
- pozostawienie bazy (liczby przychodni) na niezmienionym poziomie;
- wykonanie rozbudowy budynku przychodni w Dąbrowie Chełmińskiej oraz określenie terminu realizacji zadania;
- określenie zakresu i terminu wymiany sprzętu medycznego;
- zapewnienie ciągłej dostępności do badań USG na miejscu;
- zapewnienie ciągłej dostępności gabinetu ginekologicznego oraz wyposażenie go w odpowiedniej jakości aparat USG;
- zapewnienie gabinetów stomatologicznych (nie wypowiadanie umów ze stomatologami);
- utworzenie gabinetu fizykoterapii oraz zatrudnienie personelu medycznego dla obsługi w/w gabinetu, podjęcie współpracy z lekarzem specjalistą rehabilitacji medycznej oraz określenie terminów realizacji w/w zadań;
- podęcie współpracy z lekarzami specjalistami oraz określenie, w jakim terminie to nastąpi;
- określenie terminu uzyskania certyfikatu ISO;
- określenie ilu zostanie zatrudnionych lekarzy pierwszego kontaktu.
ad.2. Członkowie Komisji zapoznali się z treścią protokółu z poprzedniego posiedzenia. Komisja jednogłośnie przyjęła w/w protokół.
ad.3. W punkcie „sprawy różne” poruszano następujące kwestie:
Wójt Gminy poinformował o spotkaniu dot. studium wykonalności Przedsięwzięcia pn. "Rozwój infrastruktury wodociągowej i kanalizacji gmin ościennych miasta Bydgoszczy", które odbędzie w dniu 13 listopada br. w siedzibie spółki Miejskie Wodociągi i Kanalizacja w Bydgoszczy i zwrócił się, by radni w miarę możliwości w nim uczestniczyli.
Na tym posiedzenie zakończono.
metryczka
Wytworzył: mgr Dorota Kraska-Wadych - inspektor (10 listopada 2009)
Opublikował: mgr Dorota Kraska-Wadych (15 grudnia 2009, 11:23:37)
Ostatnia zmiana: mgr Dorota Kraska-Wadych (20 września 2011, 12:15:54)
Zmieniono: DODANIE NAZWY KOMISJI
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 1142