Informacja w sprawie świadczenia pieniężnego z tytułu pełnienia funkcji Sołtysa

 W dniu 1 lipca 2023 r. wchodzi w życie ustawa o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji Sołtysa.

Wypłacane przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego przysługuje sołtysom i byłym sołtysom, którzy:
Ukończyli 60 (kobiety) lub 65 (mężczyźni) lat,Pełnili funkcje sołtysa na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym przez co najmniej 2 kadencje, nie mniej niż 8 lat.
Nie ma wymogu pełnienia funkcji sołtysa przez 8 lat w sposób ciągły.
Do czasu pełnienia funkcji sołtysa wlicza się również czas pełnienia tej funkcji przed wejściem w życie ustawy 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.
 W związku z powyższym Wójt Gminy będzie na podstawie posiadanych dokumentów archiwalnych wydawał zaświadczenia o pełnieniu funkcji sołtysa.
W przypadku gdyby takie dokumenty nie zachowały się w archiwum Urzędu Gminy w Dąbrowie Chełmińskiej, osoba wnioskująca do KRUS o przyznanie świadczenia może dołączyć swoje oświadczenie o pełnieniu funkcji sołtysa wraz z pisemnymi oświadczeniami, potwierdzającymi ten fakt, przez co najmniej 5 osób zamieszkujących sołectwo w czasie w którym wnioskodawca pełnił funkcję sołtysa.

Z uwagi, że ustawa wchodzi w życie od 1 lipca 2023 r. proszę o składanie wniosków o wydanie zaświadczenia do Urzędu po tym terminie.


Wniosek o wydanie zaświadczenie o pełnieniu funkcji sołtysa. Do pobrania wniosek-o-wydanie-zaswiadczenie-o-pelnieniu-funkcji-soltysa.docx (15kB) word

Ustawa z dnia 26 maja 2023 r. o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji sołtysa.
 

metryczka


Wytworzył: Wójt Gminy (16 czerwca 2023)
Opublikował: Barbara Piórkowska (16 czerwca 2023, 14:51:03)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 401