Protokóły z posiedzeń Komisji Rewizyjnej
Protokóły z posiedzeń Komisji Budżetu, Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska
Protokóły z posiedzeń Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia i Spraw Socjalnych
Protokóły z posiedzeń Komisji Budżetu, Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska
Protokóły z posiedzeń Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia i Spraw Socjalnych
PROTOKÓŁ NR 3/07 KOMISJI REWIZYJNEJ
P R O T O K Ó Ł NR 3/07
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej
odbytego w dniu 30 marca 2007 roku.
Posiedzeniu przewodniczył Ryszard Kaczor – Przewodniczący Komisji.
W posiedzeniu uczestniczyli:
- członkowie Komisji wg listy obecności,
- Józef Hentrich – Przewodniczący Rady Gminy,
- mgr Zbigniew Łuczak – Wójt Gminy,
- mgr Krystyna Kalinowska – Sekretarz Gminy.
Radny nieobecny:
Gabriel Zukierski.
Porządek posiedzenia:
1. Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu Gminy za rok 2006.
2. Zaopiniowanie sprawozdania z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
3. Przyjęcie protokółu z poprzedniego posiedzenia.
4. Sprawy różne
ad.1. Komisja dokonała wnikliwej analizy sprawozdania z wykonania budżetu gminy za rok 2006, nie wnosząc zastrzeżeń do przedstawionych materiałów.
Wójt Gminy udzielił szczegółowych wyjaśnień na temat zaległości w podatkach i opłatach lokalnych oraz przedstawił informacje na temat sposobów ich ściągania.
Komisja Rewizyjna podczas analizy sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2006 rok stwierdziła, co następuje:
- Planowane dochody na rok 2006 – 16 177 339 zł, wykonano – 16 222 011,62 zł, co stanowi 100,3%
- Na planowane wydatki w wysokości 16 833 969 zł wydatkowano kwotę 16 254 096,18zł, co stanowi 96,6%.
- Budżet Gminy zamknął się w roku 2006 wynikiem ujemnym w wysokości 32 084,56 zł.Zobowiązania długoterminowe na dzień 31.12.2006 roku wynoszą 1 806 945,34 zł (są to zobowiązania z tytułu zaciągniętych kredytów – 1 000 000 zł i pożyczek z WFOŚiGW w Toruniu – 806 945,34 zł).
- Zobowiązania stanowią
11,2% planowanych dochodów budżetu gminy i nie przekraczają wielkości
określonych w art.170 ust.1 ustawy o finansach publicznych. W roku 2006 gmina
spłaciła kredyty i pożyczki w wysokości 732 186,08 zł oraz odsetki w wysokości
45 050,31 zł – 777 236 ,39 zł, co stanowi 4,8 % planowanych dochodów. Spłaty
nie przekraczają więc wielkości określonych w art.169 ust. 1 ustawy o finansach
publicznych. Gminie umorzono pożyczki w wysokości 80 877,74 zł.Źródłem
finansowania spłat są wolne środki wynikające z rozliczenia kredytów i pożyczek z lat ubiegłych
oraz nadwyżka budżetowa za rok 2005. Przychody gminy w wysokości 253.813 zł pochodziły z
zaciągniętych pożyczek z WFOŚiGW w Toruniu na realizację inwestycji – budowa
kanalizacji ściekowej Nowy Dwór - Ostromecko – Bydgoszcz.
- Gmina na dzień 31 grudnia 2006 roku nie posiadała
wymagalnych zobowiązań
z terminem płatności do 31 grudnia z tytułu np.: dostaw towarów i
usług, składek na ZUS i FP
- Wykonanie budżetu sprawdzono na podstawie
złożonego przez Wójta Gminy sprawozdania z wykonania budżetu za rok 2006,
sprawozdania z Rb-NDS za rok 2006 oraz załącznika do budżetu – Przychody i
rozchody związane z finansowaniem niedoboru i rozdysponowaniem nadwyżki
budżetowej z lat ubiegłych.
- Stwierdza się duże zaangażowanie Wójta Gminy
Dąbrowa Chełmińska w zakresie pozyskiwania dodatkowych środków na
realizację zadań rzeczowych i inwestycyjnych na rzecz gminy. W roku 2006
Gmina otrzymała dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w wysokości
683 759,27 zł i z budżetu państwa 120 464,25 zł.
- Realizacja
wydatków budżetowych odbywała się w oparciu o przepisy ustawy o zamówieniach publicznych – zlecanie zadań
następowało na zasadzie
najkorzystniejszej dla gminy oferty.
Komisja po przeprowadzonej dyskusji jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za rok 2006 i zwróciła się do Rady Gminy z wnioskiem o udzielenie Wójtowi gminy absolutorium.
ad.2. Członkowie Komisji zapoznali się ze sprawozdaniem z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i nie wnosząc do niego uwag jednogłośnie zaopiniowali je pozytywnie.
ad.3. Członkowie Komisji zapoznali się z treścią protokółu z poprzedniego posiedzenia Komisji odbytego w dniu 20 lutego 2007 roku. Komisja jednogłośnie przyjęła w/w protokół.
ad.4. W punkcie „sprawy różne” omawiano kwestie związane z opracowywaniem planów rozwoju wsi na terenie Gminy oraz zasady udzielania dotacji na realizację inwestycji zawartych w tych dokumentach.
Na tym posiedzenie zakończono.
metryczka
Wytworzył: mgr Dorota Kraska - inspektor (30 marca 2007)
Opublikował: Dorota Kraska (5 lipca 2007, 11:00:50)
Ostatnia zmiana: mgr Dorota Kraska-Wadych (20 września 2011, 10:37:21)
Zmieniono: DODANIE NAZWY KOMISJI
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 1257