NULL string(0) ""

Uchwała nr XLI.396.2022RADY GMINY DĄBROWA CHEŁMIŃSKAz dnia 31 marca 2022w sprawie zmian w budżecie gminy Dąbrowa Chełmińska na 2022 rokNa podstawie art. 211, 212, 214, 215, 222, 235-237, 239, 242 ust.1, 243 ust. 1, 258, 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 305, 1535, 1773, 1236, 1535, 1927, 1981, 2270 i 583) oraz art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. c, d, i oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r., poz. 559) uchwala się, co następuje:

Uchwała nr XLI.396.2022
RADY GMINY DĄBROWA CHEŁMIŃSKA
z dnia 31 marca 2022


w sprawie zmian w budżecie gminy Dąbrowa Chełmińska na 2022 rok

Na podstawie art. 211, 212, 214, 215, 222, 235-237, 239, 242 ust.1, 243 ust. 1, 258, 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 305, 1535, 1773, 1236, 1535, 1927, 1981, 2270 i 583) oraz art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. c, d, i oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r., poz. 559) uchwala się, co następuje:



§ 1.  W uchwale Nr XXXVIII.361.2021 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 22 grudnia  2021 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Dąbrowa Chełmińska na 2022 rok zmienionej Uchwałą Nr XXXIX.374.2022 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 19 stycznia 2022 r., Uchwałą Nr XL.382.2022 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 2 marca 2022 r. wprowadza się następujące zmiany:
 
1) § 1. Otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody budżetu na 2022 rok w wysokości 46 875 749,72  zł zwiększa się o kwotę       2 165 996,39 zł. Dochody budżetu po zmianach wynoszą 49 041 746,11 zł, z tego:
1. Dochody bieżące w kwocie 42 350 879,52 zł
2. Dochody majątkowe w kwocie 6 690 866,59 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 1.”.
 
2) § 2. Otrzymuje brzmienie:
„§ 2.1. Wydatki budżetu na 2022 rok w wysokości 48 784 462,65 zł  zwiększa się  o kwotę       2 775 917,86 zł. Wydatki budżetu po zmianach wynoszą 51 560 380,51 zł, zgodnie
z załącznikiem Nr 2, z tego:
1) wydatki bieżące w wysokości 41 241 117,71 zł, w tym:
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w wysokości 20 142 192,45 zł,
b) dotacje w wysokości 2 061 211,37 zł,                                                   
c) wydatki na obsługę długu w wysokości 230 000,00 zł;
2)  wydatki majątkowe w wysokości 10 319 262,80 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3, z tego:
 a) dotacje w wysokości 32 000,00 zł.
2. Ustala się wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących
z Funduszy Strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 2 179 177,67 zł, zgodnie
z załącznikiem Nr 4.”.
 
3) § 4. Otrzymuje brzmienie:
„§ 4. Deficyt budżetu w kwocie 2 518 634,40 zł, który zostanie pokryty przychodami  pochodzącymi z:
1. Zaciągniętych kredytów bankowych w kwocie 1 479 115,36 zł,
2. Przychody jednostek samorządu terytorialnego z niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach w kwocie 639 681,11 zł.
3. Przychody jednostek samorządu terytorialnego z wynikających z rozliczenia środków określonych w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy i dotacji na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem tych środków w kwocie 39 058,93 zł.
4. Wolne środki, o których mowa w art. 217 ust.2 pkt 6 ustawy w kwocie 360 779,00 zł.”.
 
4) § 5. Otrzymuje brzmienie:
„§ 5. Określa się łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 3 459 515,40 zł oraz łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 940 881,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 5.”.
 
5) § 6. Otrzymuje brzmienie:
 „§ 6.1. Określa się dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej  i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 6 747 190,29 zł, zgodnie z załącznikiem          Nr 6.
 2. Określa się wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej  i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 6 747 190,29 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 7.
3. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej w wysokości 500,00 zł, zgodnie                       z załącznikiem Nr 8.
 4. Ustala się dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej  w wysokości  33 500,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 9.”.
 
6) § 10. Otrzymuje brzmienie:
„§ 10. Ustala się dochody w kwocie 136 000,00 zł ogółem, w tym: 110 000,00 zł – wpływy        z opłat za zezwolenia  na sprzedaż napojów alkoholowych i 26 000,00 zł – wpływy z części opłaty za zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych w obrocie hurtowym oraz wydatki w kwocie 250 831,78 zł ogółem, w tym: 240 831,78 zł - realizacja zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i 10 000,00 zł  - realizacja zadań związanych ze zwalczaniem narkomanii, zgodnie z załącznikiem Nr 13.”.
 
7) § 11. Otrzymuje brzmienie
„§ 11. Ustala się plan dochodów z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości 1 884 204,00 zł i wydatków związanych z realizacją systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w kwocie 2 215 740,33 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 14.”.
 
8) § 13. Otrzymuje brzmienie:
„§ 13. Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie          2 979 115,36  zł, w tym:
1.  Na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w kwocie 1 500 000,00 zł,
2. Na finansowanie  planowanego deficytu budżetu w kwocie 1 479 115,36 zł.”.
 
9) § 14. Otrzymuje brzmienie:
„§ 14. Upoważnia się Wójta Gminy do:
1. Zaciągania kredytów i pożyczek na:
1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w kwocie 1 500 000,00 zł,
2)  finansowanie  planowanego deficytu budżetu w kwocie 1 479 115,36 zł.
2. Dokonywania zmian w budżecie polegających na:
1) przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu,   w zakresie wydatków bieżących łącznie z wydatkami na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy,
2) zmianach w planie wydatków inwestycyjnych w ramach jednego działu pomiędzy zadaniami z wyłączeniem wprowadzania nowych zadań i odstąpienia od zadań zaplanowanych,
3) dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków związanych ze:
a) zmianą kwot lub uzyskaniem płatności przekazywanych z budżetu środków europejskich, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,
b) zmianami w realizacji przedsięwzięcia finansowanego z udziałem środków europejskich albo środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,
c) zwrotem płatności otrzymanych z budżetu środków europejskich.
3. Lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
4. Do przekazywania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych JST do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.”.
 
            §  2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Dąbrowa Chełmińska.
 
           § 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i  podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego.
 
 
 
 
 
   Uzasadnienie do Uchwały Nr XLI.396.2022 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 31 marca 2022 r. w sprawie zmian w budżecie gminy na 2022 rok

Zwiększa się dochody i  wydatki oraz dokonuje się przeniesienia wydatków między działami, rozdziałami i paragrafami w sposób następujący:
 
DOCHODY
600-60016 § 6350 (Drogi publiczne gminne):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 181 153,00 zł - środki  Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn. „Przebudowa ulicy Młyńskiej w km 0+000,00 do 0+150,00 oraz sięgacza ul. Młyńskiej w km 0+000,00 do 0+052,00 w miejscowości Dąbrowa Chełmińska”
 
720-72095  § 6257 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 250,92 zł z przeznaczeniem na realizację zadania inwestycyjnego pn. „Infostrada Kujaw i Pomorza 2,0”
 
750-75011  § 2010 (Urzędy Wojewódzkie):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 875,85 zł zgodnie z decyzją Wojewody  Nr WFB.I.3120.3.18.2022 z dnia 22 marca 2022 r.
 
754-75421 § 2170 (Zarządzanie kryzysowe):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 260 000,00 zł zgodnie z zawartym porozumieniem z nr 70/FP/2022 z dnia 18 marca 2022 r. z Wojewodą dotyczącym przekazywania środków przeznaczonych na wypłatę  świadczeń pieniężnych za zapewnienie zakwaterowania i wyżywienia obywatelom Ukrainy przybywającym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w związku z działaniami wojennymi prowadzonymi na terytorium Ukrainy
 
756-75618 § 0270 (Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego na podstawie ustaw):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 26 000,00 zł  (wpływy z części opłaty za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w obrocie hurtowym)
 
756-75619 § 0270 (Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego na podstawie ustaw):
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 26 000,00 zł  (wpływy z części opłaty za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w obrocie hurtowym)
 
801-80195  (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 56 714,00 ogółem, w tym:
§ 0970 (wpływy z różnych dochodów) 19 514,00 zł
§ 2020 (dotacja celowa) 37 200,00 zł
 
801-80104  § 2030 (Przedszkola):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 299 694,00 zł zgodnie z decyzją Wojewody   Nr WFB.I.3120.3.20.2022 z dnia 23 marca 2022 r.
 
801-80149  § 2030 (Realizacja zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci w przedszkolach, oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych formach wychowania przedszkolnego):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 1 506,00 zł zgodnie z decyzją Wojewody Nr WFB.I.3120.3.20.2022 z dnia 23 marca 2022 r.
 
   
851-85195 § 2180 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 1 000 000,00 zł – środki finansowe otrzymane za zajęcie I miejsca w konkursie „Rosnąca Odporność”
 
852-85295 § 2010 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 336 600,00 zł zgodnie z decyzją Wojewody        Nr WFB.I.3120.3.17.2022 z dnia 15 marca 2022 r.
 
854-85415 § 2030 (Przedszkola):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 28 800,00 zł zgodnie z decyzją Wojewody Nr WFB.I.3120.3.20.2022 z dnia 23 marca 2022 r.
 
855-85503 § 2010 (Karta Dużej Rodziny):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 402,62 zł zgodnie z decyzją Wojewody Nr WFB.I.3120.3.9.2022 z dnia 3 marca 2022 r.
 
WYDATKI
600-60016 (Drogi publiczne gminne):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 387 306,36 zł ogółem, w tym:
§ 4300 (zakup usług pozostałych) 25 000,00 zł              
§ 6050 (zadanie inwestycyjne pn.: „Przebudowa ulicy Młyńskiej w km 0+000,00 do 0+150,00 ora sięgacza ul. Młyńskiej w km 0+000,00 do 0+052,00 w miejscowości Dąbrowa Chełmińska”) 362 306,36 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 25 000,00 (§ 4270 zakup usług remontowych)
 
720-72095 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 295,20 zł ogółem, w tym:
§ 6057 (zadanie inwestycyjne pn.: „ Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0”) 250,92 zł
§ 6059 (zadanie inwestycyjne pn.: „ Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0”) 44,28 zł
 
750-75011  § 4010 (Urzędy Wojewódzkie):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 875,85 zł (wynagrodzenia osobowe pracowników)
 
750-75023 § 4210 (Urzędy Gmin):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 44,28 zł (zakup materiałów i wyposażenia)
 
754-75421 § 4300 (Zarządzanie kryzysowe):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 260 000,00 zł z przeznaczeniem na wypłatę  świadczeń  pieniężnych za zapewnienie zakwaterowania i wyżywienia obywatelom Ukrainy przybywającym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w związku z działaniami wojennymi prowadzonymi na terytorium Ukrainy
 
801-80104 (Przedszkola):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 299 694,00 zł ogółem, w tym:
§ 4110 (składki na ubezpieczenie społeczne) 43 018,60 zł
§ 4120 (składki na FP) 6 138,16 zł
§ 4790 (wynagrodzenie osobowe nauczycieli) 250 537,24 zł
 
801-80149 (Realizacja zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci w przedszkolach, oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych formach wychowania przedszkolnego):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 1 506,00 zł ogółem, w tym:
§ 4110 (składki na ubezpieczenie społeczne) 216,38 zł
§ 4120 (składki na FP) 30,84 zł
§ 4790 (wynagrodzenie osobowe nauczycieli) 1 258,78 zł
 
801-80195 § 4300  (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 56 714,00 zł z przeznaczeniem na realizację projektu pn.: „Poznaj Polskę”
 
851-85154 § 4300 (Przeciwdziałanie alkoholizmowi):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 114 831,78 zł (zakup usług pozostałych)
 
851-85195 § 6050 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 1 000 000,00 zł z przeznaczeniem na realizację zadania inwestycyjnego pn. „Budowa nowego budynku ośrodka zdrowia w Dąbrowie Chełmińskiej”
 
852-85295 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 336 600,00 zł ogółem, w tym:
§ 3110 (świadczenia społeczne) 330 000,00 zł
§ 4010 (wynagrodzenia osobowe) 2 000,00 zł
§ 4110 (składki na ubezpieczenie społeczne) 345,00 zł
§ 4120 (składki na FP) 49,00 zł
§ 4210 (zakup materiałów i wyposażenia) 1 206,00 zł
§ 4300 (zakup usług pozostałych) 3 000,00 zł
 
854-85415 (Pomoc materialna dla uczniów):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 28 800,00 zł ogółem, w tym:
§ 3240 (stypendia dla uczniów) 27 000,00 zł
§ 3260 (inne formy pomocy dla uczniów) 1 800,00 zł
 
855-85503 (Karta Dużej Rodziny):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 402,62 zł ogółem, w tym:
§ 4010 (wynagrodzenia osobowe) 250,00 zł
§ 4110 (składki na ubezpieczenie społeczne) 43,68 zł
§ 4120 (składki na FP) 6,13 zł
§ 4210 (zakup materiałów i wyposażenia) 102,81 zł
 
900-90002 (Gospodarka odpadami):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 313 936,33 zł  ogółem, w tym:
§ 4300 (zakup usług pozostałych) 13 936,33 zł
§ 6050 (zadanie inwestycyjne pn.: „Budowa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) 300 000,00 zł.
 
Zmian w budżecie dokonano na podstawie otrzymanych decyzji, pism, złożonych wniosków oraz planowanego wykonania.

Załącznik Nr 1.pdf (171kB) pdf
Załącznik Nr 2.pdf (185kB) pdf
Załącznik Nr 3.pdf (257kB) pdf
Załącznik nr 4.pdf (124kB) pdf
Załącznik Nr 5.pdf (208kB) pdf
Załącznik Nr 6.pdf (97kB) pdf
Załącznik Nr 7.pdf (139kB) pdf
Załącznik nr 13.pdf (212kB) pdf
Załącznik Nr 14.pdf (119kB) pdf


Uchwała opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego
poz. 1997 z dnia 2022-04-08

metryczka


Opublikował: Barbara Piórkowska (6 kwietnia 2022, 14:11:55)

Ostatnia zmiana: Barbara Piórkowska (11 kwietnia 2022, 09:33:17)
Zmieniono: publikacja

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 359