NULL string(0) ""

Uchwała nr LXIII.575.2023RADY GMINY DABROWA CHEŁMIŃSKAz dnia 22 grudnia 2023w sprawie zmian w budżecie gminy Dąbrowa Chełmińska na 2023 rokNa podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 i pkt 9 lit. D oraz lit. i, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40, 572, 1463 i 1688), art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 242, art. 258, art. 264 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270, 1273, 497, 1407, 1641, 1872 i 1693) oraz art. 31a, art. 31b, art. 111 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz. U. z 2023 r. poz.103, 185, 547, 1088, 1234, 1641, 1717 i 1672, z 2022 r. 2600), uchwala się co następuje:

Uchwała nr LXIII.575.2023
RADY GMINY DABROWA CHEŁMIŃSKA
z dnia 22 grudnia 2023


w sprawie zmian w budżecie gminy Dąbrowa Chełmińska na 2023 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 i pkt 9 lit. D oraz lit. i, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40, 572, 1463 i 1688), art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 242, art. 258, art. 264 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270, 1273, 497, 1407, 1641, 1872 i 1693) oraz art. 31a, art. 31b, art. 111 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz. U. z 2023 r. poz.103, 185, 547, 1088, 1234, 1641, 1717 i 1672, z 2022 r. 2600), uchwala się co następuje:


    § 1. W uchwale Nr LI.468.2022 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 22 grudnia  2022 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Dąbrowa Chełmińska na 2023 rok, zmienionej Uchwałą Nr LIII.483.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia  25 stycznia 2023 r., Uchwałą Nr LIV.487.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 22 lutego 2023 r., Zarządzeniem Nr 0050.22.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 16 marca 2023 r., Uchwałą Nr LV.499.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 29 marca 2023 r., Zarządzeniem Nr 0050.27.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 31 marca 2023 r., Uchwałą Nr LVI.505.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 26 kwietnia 2023 r., Zarządzeniem Nr 0050.34.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 28 kwietnia 2023 r., Uchwałą Nr LVII.527.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 21 czerwca 2023 r., Zarządzeniem Nr 0050.44.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 30 czerwca 2023 r., Uchwałą Nr LVIII.536.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 14 lipca 2023 r., Zarządzeniem Nr  0050.55.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 25 sierpnia 2023 r., Uchwałą Nr LIX.541.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 6 września 2023 r., Zarządzeniem Nr 0050.64.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 20 września 2023 r., Uchwałą Nr LX.544.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 5 października 2023 r., Zarządzeniem Nr 0050.74.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 11 października 2023 r., Uchwałą Nr LXI.554.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 19 października 2023 r., Zarządzeniem Nr 0050.80.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 26 października 2023 r., Zarządzeniem Nr 0050.84.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 30 października 2023 r., Uchwałą Nr LXII.567.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 22 listopada 2023 r., Zarządzeniem Nr 0050.88.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 30 listopada 2023 r. wprowadza się następujące zmiany:
 
1) § 1. Otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody budżetu w wysokości 60 341 428,47 zł zmniejsza się o kwotę 346 524,81 zł. Dochody budżetu po zmianach wynoszą 59 994 903,66 zł, z tego:
1. Dochody bieżące w kwocie     51 900 751,61 zł
2. Dochody majątkowe w kwocie 8 094 152,05 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 1.”.
 
2) § 2. Otrzymuje brzmienie:
„§ 2.1. Wydatki budżetu  w wysokości 66 576 434,22 zł  zmniejsza się  o kwotę       1 927 692,81 zł. Wydatki budżetu po zmianach wynoszą 64 648 741,41 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2, z tego:
1) wydatki bieżące w wysokości 52 264 031,17 zł, w tym:
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w wysokości 23 091 657,54 zł,
b) dotacje w wysokości 3 342 382,70 zł,                                                   
c) wydatki na obsługę długu w wysokości 824 854,17 zł;
2)  wydatki majątkowe w wysokości 12 384 710,24 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3, z tego:
 a) dotacje w wysokości 49 932,80 zł.
2. Ustala się wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących
z Funduszy Strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 2 309 847,89 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4, w tym: 
a) dotacje w wysokości 4 145,72 zł.”.
 
3) § 4. Otrzymuje brzmienie:
„ § 4. Deficyt budżetu w kwocie 4 653 837,75 zł, który zostanie pokryty przychodami  pochodzącymi z:
1. Przychodami z zaciągniętych pożyczek  na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 1 129 220,00 zł.
2. Przychodów z zaciągniętych kredytów w kwocie 597 370,63 zł.
3. Przychodów jednostek samorządu terytorialnego z wynikających z rozliczenia środków określonych w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy i dotacji na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem tych środków w kwocie 421 490,01 zł.
4. Przychody jednostek samorządu terytorialnego z niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających  z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach w kwocie 884 050,50 zł,
4. Wolnych środków, o których mowa w art. 217 ust. 2 pkt 6 ustawy w kwocie                1 621 706,61 zł.”.
 
4) § 5. Otrzymuje brzmienie:
„§ 5. Ustala się łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 5 625 083,63 zł oraz łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 971 245,88 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 5.”.
 
5) § 6. Otrzymuje brzmienie:
„§ 6.1. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 4 915 640,31 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 6. 
2. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej w wysokości 1 000,00 zł, zgodnie
 z załącznikiem Nr 7.
3. Ustala się dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej w wysokości  38 000,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 8.”.
 
6) § 7. Otrzymuje brzmienie:
„§ 7. Ustala się 3 396 461,22 zł, z tego:
1.    Dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych w wysokości 1 890 948,05 zł, w tym:
            1) dotacje celowe w kwocie 840 948,05 zł,
            2) dotacje podmiotowe w kwocie 1 050 000,00 zł,
2.  Dotacje dla jednostek nienależących do sektora finansów publicznych w wysokości 1 505 513,17 zł, w tym:
            1) dotacje celowe 1 348 252,74 zł,
            2) dotacje podmiotowe 157 260,43 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 9.”.
 
7) § 8. Otrzymuje brzmienie:
„§ 8. Ustala się plan dochodów w wysokości 3 932,80 zł oraz plan wydatków w wysokości 60 932,80 zł związanych z finansowaniem zadań ochrony środowiska, zgodnie z załącznikiem Nr 10.”.
8) § 11. Otrzymuje brzmienie:
„§ 11. Ustala się plan dochodów z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości 2 828 652,21 zł  i wydatków związanych z realizacją systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w kwocie 3 635 503,79 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 13.”.
 
9) § 13. Otrzymuje brzmienie:
„§ 13.1  Ustala się plan środków przeznaczonych na pomoc obywatelom Ukrainy w związku  z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa w następujących wysokościach:
1) dochody 1 145 866,59 zł,
2) wydatki 1 231 993,21 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 15.”.
2. Ustala się plan wydatków w wysokości 76 083,00 zł na zadania z zakresu poprawy efektywności energetycznej, rozwoju odnawialnych źródeł energii w rozumieniu art. 2 pkt 22 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii oraz ograniczenia kosztów zakupu ciepła lub energii ponoszonych przez odbiorców, wydatków w kwocie nie mniejszej niż równowartość 15 % kwot otrzymanych w roku 2022 dodatkowych dochodów z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych, zgodnie z załącznikiem Nr 16.”.
 
         § 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Dąbrowa Chełmińska.
 
         § 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i  podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego.
      
     
Uzasadnienie
Zmniejsza się dochody i wydatki oraz dokonuje się przeniesienia wydatków między działami, rozdziałami i paragrafami w sposób następujący:
 
DOCHODY
010-01095 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 695,48 zł (dochody z najmu)
 
400-40002 (Dostarczanie wody):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 2 168,54 zł ogółem, w tym:
(wpływy z pozostałych odsetek) 1 500,00 zł
 (wpływy z różnych dochodów) 668,54 zł
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 74 474,03 zł ogółem, w tym:
(wpływy z usług) 74 234,03 zł
(wpływy z rozliczeń z lat ubiegłych) 240,00 zł
 
600-60014 (Drogi publiczne powiatowe):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 20 000,00 zł z przeznaczeniem na zadnie inwestycyjne pn.: „Budowa ścieżki rowerowej w pasie drogi powiatowej w miejscowości Boluminek i Bolumin”
 
600-60016 (Drogi publiczne gminne):
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 115 163,07 zł ogółem, w tym:
zadanie remontowe pn.: „ Remont drogi gminnej Nr 050501C Czarże – Czemlewo - Gzin” 109 600,82 zł
zadanie inwestycyjne pn.: „Rozbudowa drogi gminnej Nr 050501C w zakresie budowy ścieżki rowerowej  w miejscowościach Nowy Dwór i Reptowo” 5 562,25 zł
 
700-70005 (Gospodarka gruntami i nieruchomościami):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 5 200,00 zł ogółem, w tym:
(dochody z najmu) 5 000,00 zł
(wpływy z różnych dochodów) 200,00 zł
 
700-70007 (Gospodarowanie mieszkaniowym zasobem gminy):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 9 530,00 zł ogółem, w tym:
(dochody z najmu) 8 400,00 zł
(wpływy z pozostałych odsetek)  200,00 zł
(wpływy z różnych dochodów) 930,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 3 395,00 zł (wpływy z usług)
 
750 -75023 (Urzędy Gmin):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 1 176,02 zł ogółem, w tym:
(wpływy ze sprzedaży wyrobów) 0,02 zł
(odszkodowanie z TU) 1 176,00 zł
-dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 0,07 zł (wpływy ze sprzedaży składników majątkowych)
 
754-75495 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 37 217,00 zł (środki z Funduszu Pomocy na finansowanie lub dofinansowanie zadań bieżących w zakresie pomocy obywatelom Ukrainy)
 
 756-75601 (Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych):
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 10 030,00 zł ogółem, w tym:
(podatek) 10 000,00 zł
(odsetki) 30,00 zł
 
756-75615 (Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 116 363,00 zł ogółem, w tym:
(podatek od nieruchomości) 98 600,00 zł
(podatek od środków transportowych) 16 663,00 zł
(odsetki) 1 100,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 53 900,00 zł ogółem, w tym:
(podatek rolny) 3 600,00 zł
(podatek leśny) 50 300,00 zł
 
756-75616 (Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 120 471,00 zł ogółem, w tym:
(podatek od nieruchomości) 69 000,00 zł
(podatek rolny) 32 000,00 zł
(podatek od środków transportowych) 13 471,00 zł
(odsetki) 6 000,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 7 000,00 zł (podatek leśny)
 
756-75618 (Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 1 200,00 zł ogółem, w tym:
(wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych przez jednostkę samorządu terytorialnego) 1 000,00 zł
(dochody z najmu) 200,00 zł
 
758-75814 (Różne rozliczenia finansowe):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 21 005,00 zł ogółem, w tym:
(wpływy z pozostałych odsetek) 5 005,00 zł
(środki z Funduszu Pomocy na finansowanie lub dofinansowanie zadań bieżących w zakresie pomocy obywatelom Ukrainy) 16 000,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 68 539,65 zł (rozliczenie podatku od towarów i usług)
 
801-80101 (Szkoły podstawowe):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 11 200,40 zł ogółem, w tym:
(wpływy za wydanie duplikatów świadectw) 11,00 zł
(wpływy z różnych opłat) 134,00 zł
(dochody z najmu) 7 950,00 zł
(wpływy z usług) 2 332,90 zł
(darowizny) 22,50 zł
(wpływy z różnych dochodów) 750,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 2 881,00 zł ogółem, w tym:
(wpływy za wydanie duplikatów świadectw) 74,00 zł
(wpływy z kar i odszkodowań) 2 807,00 zł
 
 801-80104 (Przedszkola):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 52 067,89 zł ogółem, w tym:
(wpływy z opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego) 7 000,00 zł
(wpływy z usług) 45 067,89 zł
 
801-80148 (Stołówki szkolne):
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 4 500,00 zł (wpływy z usług)
 
851-85149 (Programy profilaktyki zdrowotnej):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 10 000,00 zł ogółem, w tym:
(dofinansowanie programu profilaktyki i wczesnego wykrywania osteoporozy wśród mieszkańców Gminy Dąbrowa Chełmińska) 8 000,00 zł
(wkład własny realizatora programu profilaktyki i wczesnego wykrywania osteoporozy wśród mieszkańców Gminy Dąbrowa Chełmińska) 2 000,00 zł
 
852-85228 (Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 100,00 zł (dochody JST)
 
852-85230 (Pomoc w zakresie dożywiania):
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 1 000,00 zł (środki z Funduszu Pomocy na finansowanie lub dofinansowanie zadań bieżących w zakresie pomocy obywatelom Ukrainy)
 
853-85395 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 962 970,00 zł ogółem, w tym:
(środki z Funduszu Pomocy na finansowanie lub dofinansowanie zadań bieżących w zakresie pomocy obywatelom Ukrainy) 3 160,00 zł
(środki z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 na finansowanie lub dofinansowanie realizacji zadań związanych z przeciwdziałaniem COVID-19) 959 810,00 zł
 
854-85415 (Pomoc materialna dla uczniów):
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 1 300,00 zł (środki z Funduszu Pomocy na finansowanie lub dofinansowanie zadań bieżących w zakresie pomocy obywatelom Ukrainy)
 
855-85502 (Świadczenia rodzinne, świadczenie z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 56 101,00 zł zgodnie z decyzją Wojewody Nr WFB.I.3120.3.140.2023 z dnia 19 grudnia 2023 r.
 
855-85504 (Wspieranie rodziny):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 11 886,86 zł środki z przeznaczeniem na realizację projektu Asystent Rodziny
 
855-85595 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 46 820,00 zł (środki z Funduszu Pomocy na finansowanie lub dofinansowanie zadań bieżących w zakresie pomocy obywatelom Ukrainy)
 
900-90001 (Gospodarka ściekowa i ochrona wód):
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 100 796,41 zł (wpływy z usług)
 
900-90002 (Gospodarka odpadami):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 696 994,25 zł (wpływy z opłat)
 
900-90019 (Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem opłat i kar za korzystanie ze środowiska):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 432,80 zł (wpływy z różnych opłat)
 
900-90026 (Pozostałe działania związane z gospodarką odpadami):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 6 000,00 zł ogółem, w tym:
(odsetki od nieterminowych wpłat) 2 000,00 zł
(odsetki od rachunku bankowego) 4 000,00 zł
 
921-92120 (Ochrona zabytków i opieka nad zabytkami):
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 114,82 zł (środki z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 na finansowanie lub dofinansowanie realizacji zadań związanych z przeciwdziałaniem COVID-19)
 
926-92601 (Obiekty sportowe):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 984,00 zł (sprzedaż składników majątku)
 
WYDATKI
010-01043 (Infrastruktura wodociągowa wsi):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 92 260,00 zł zadanie inwestycyjne pn.: „Budowa kanalizacji sanitarnej i wodociągowej w Gminie Dąbrowa                     Chełmińska”
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 140 040,52 zł zadanie inwestycyjne pn.: „Budowa kanalizacji sanitarnej i wodociągowej w Gminie Dąbrowa                     Chełmińska”
 
010-01044 (Infrastruktura sanitacyjna wsi):       
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 284 157,00 zł z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn.: „Budowa kanalizacji sanitarnej i wodociągowej w miejscowości Dąbrowa Chełmińska”
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 1 535 127,48 zł ogółem, w tym:
(zmniejsza się nakłady na następujących zadaniach  inwestycyjnych: „Budowa kanalizacji sanitarnej i wodociągowej w miejscowości Dąbrowa Chełmińska”– 1 441 127,48 zł, „Budowa kanalizacji sanitarnej na ul. Spokojnej  w miejscowości Dąbrowa Chełmińska” -  42 000,00 zł, „ Zakup samojezdnego urządzenia wysokociśnieniowego do obsługi sieci kanalizacyjnej” – 50 000,00 zł, „Budowa kanalizacji sanitarnej i wodociągowej w miejscowości Dąbrowa Chełmińska” – 2 000,00 zł)
 
400-40002 (Dostarczanie wody):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 4 500,00 zł (zakup materiałów i wyposażenia)
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 4 500,00 zł ogółem, w tym:
(opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych) 1 500,00 zł
(zakup usług obejmujących wykonanie ekspertyz, analiz i opinii) 3 000,00 zł
 
600-60014 (Drogi publiczne powiatowe):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 3 300,00 zł (zadanie inwestycyjne                   pn.: „Budowa ścieżki rowerowej w pasie drogi powiatowej w miejscowości Boluminek i Bolumin”
 
600-60016 (Drogi publiczne gminne):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 294 063,07 zł ogółem, w tym:
 z zadania remontowego  pn.: „Remont drogi gminnej Nr 050501C Czarże – Czemlewo – Gzin” 197 920,82 zł oraz (zakup usług remontowych) 90 580,00 zł
z zadania inwestycyjnego pn.: „ Rozbudowa drogi gminnej Nr 050501C w zakresie budowy ścieżki rowerowej w miejscowościach Nowy Dwór i Reptowo” 5 562,25 zł
 
700 -70005 (Gospodarka gruntami i nieruchomościami):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 13 684,00 zł (zakup usług pozostałych)
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 7 484,00 zł (kary i odszkodowania na rzecz osób fizycznych)
 
700-70007 (Gospodarowanie mieszkaniowym zasobem gminy):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 5 500,00 zł (zakup usług obejmujących wykonanie ekspertyz, analiz i opinii)
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 5 500,00 zł ogółem, w tym:
(zakup materiałów i wyposażenia) 2 500,00 zł
(zakup energii) 2 500,00 zł
(zakup usług remontowych) 500,00 zł
 
710-71004 (Plany zagospodarowania przestrzennego):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 3 800,00 zł (zakup usług pozostałych)
 
710- 71035 (Cmentarze):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 1 500,00 zł (zakup usług obejmujących wykonanie ekspertyz, analiz i opinii)
 
750-75022 (Rady Gmin):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 5 500,00 zł ogółem w tym:
(różne wydatki na rzecz osób fizycznych) 3 000,00 zł
(zakup środków żywności) 2 500,00 zł
 
 750-75023 (Urzędy Gmin):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 88 497,75 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia osobowe) 38 021,73 zł
(zakup materiałów i wyposażenia) 31 976,00 zł
(zakup usług pozostałych) 17 500,02 zł
(opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych) 1 000,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 116 172,73 zł ogółem, w tym:
(dodatkowe wynagrodzenie roczne) 38 021,73 zł
(składki na ubezpieczenie społeczne) 8 890,00 zł
(wpłaty na PFRON) 32 000,00 zł
(zakup energii) 16 830,00 zł
(zakup usług remontowych) 3 300,00 zł
(zakup usług zdrowotnych) 2 000,00 zł
(zakup usług pozostałych) 9 531,00 zł
(zakup inwestycyjny pn.: „Zakup samochodu służbowego”) 5 600,00 zł
 
750-75085 (Wspólna obsługa jednostek samorządu terytorialnego):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 15 480,00 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia osobowe) 12 000,00 zł
(składki na ubezpieczenie społeczne) 3 000,00 zł
(składki na FP i Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych) 300,00 zł
(wpłaty na PPK) 180,00 zł
 
754-75412 (Ochotnicze Straże Pożarne):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 20 000,00 zł (zadanie inwestycyjne pn.: „Rozbudowa Ochotniczej Straży Pożarnej w miejscowości Gzin”)
(nagrody konkursowe) 1 324,00 zł
(zakup towarów w szczególności materiałów, leków, żywności w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 80,00 zł
 
754-75495 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 1 404,00 zł ogółem, w tym:
(nagrody konkursowe) 1 324,00 zł
(zakup towarów w szczególności materiałów, leków, żywności w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 80,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 37 424,00 zł ogółem, w tym:
(świadczenia związane z udzieleniem pomocy obywatelom Ukrainy) 36 000,00 zł
(zakup środków żywności) 1 324,00 zł
(zakup usług związanych z pomocą obywatelom Ukrainy) 100,00 zł
 
801-80101 (Szkoły Podstawowe):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 41 453,42 zł ogółem, w tym:
(składki na ubezpieczenie społeczne) 9,20 zł
(zakup materiałów i wyposażenia) 22 550,34 zł
(zakup usług remontowych) 2 831,00 zł
(zakup usług zdrowotnych) 104,00 zł
(zakup towarów w szczególności materiałów, leków, żywności w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 14 005,00 zł
(wynagrodzenia i uposażenia wypłacane w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 200,00 zł
(wynagrodzenia nauczycieli wypłacane w związku z pomocą obywatelom Ukrainy)  500,00 zł
(wynagrodzenia osobowe nauczycieli) 53,88 zł
(składki i inne pochodne od wynagrodzeń pracowników wypłacanych w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 200,00 zł
(zadanie inwestycyjne pn.: „Wykonanie nowej balustrady klatki schodowej oraz montaż systemu wideodomofonu w budynku szkolnym przy ul. Bydgoskiej w miejscowości Ostromecko”) 1 000,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 8 365,52 zł ogółem, w tym:
(składki na FP i Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych) 63,08 zł
(zakup usług remontowych) 2 500,00 zł
(zakup usług zdrowotnych) 1 820,00 zł
(zakup usług pozostałych) 82,44 zł
(zakup towarów w szczególności materiałów, leków, żywności w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 1 900,00 zł
(różne opłaty i składki) 500,00 zł
(odpis na ZFŚS) 1 000,00 zł
(szkolenia) 500,00 zł
 
801-80104 (Przedszkola):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 3 000,00 zł (zakup towarów w szczególności materiałów, leków, żywności w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) - dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 104,00 zł (zakup usług pozostałych)
 
801-80107 (Świetlice szkolne):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 1 065,00 zł ogółem, w tym:
(zakup usług zdrowotnych) 565,00 zł
(szkolenia) 500,00 zł
 
 
801-80113 (Dowożenie uczniów do szkół):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 15 300,00 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia osobowe) 13 000,00 zł
(składki na ubezpieczenie społeczne) 2 000,00 zł
(składki na FP i Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych) 300,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 3 000,00 zł (wpłaty na PFRON)
 
801-80148 (Stołówki szkolne):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 5 500,00 zł (zakup usług pozostałych)
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 10 000,00 zł (zakup środków żywności)
 
801-80153 (Zapewnienie uczniom prawa do bezpłatnego dostępu do podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 2 500,00 zł (zakup środków dydaktycznych i książek)
 
801-80195 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 7 000,00 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia osobowe) 5 000,00 zł
(składki na ubezpieczenie społeczne) 2 000,00 zł
 
851-85149 (Programy polityki zdrowotnej):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 10 000,00 zł (zakup usług pozostałych)
 
852-85203 (Ośrodki wsparcia):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 170,00 zł (zakup usług pozostałych)
 
852-85214 (Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 7 080,00 zł (świadczenia społeczne)
 
852-85215 (Dodatki mieszkaniowe):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 203,59 zł (świadczenia społeczne)
 
852-85219 (Ośrodki Pomocy Społecznej):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 12 950,00 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia osobowe) 6 800,00 zł
(składki na ubezpieczenie społeczne) 5 650,00 zł
(zakup usług remontowych) 500,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 11 998,95 zł ogółem, w tym:
(składki na ubezpieczenie społeczne) 1,70 zł
(składki na FP i Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych) 0,25 zł
(opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych) 500,00 zł
(podróże służbowe krajowe) 1 400,00 zł
(wpłaty na PPK) 8 900,00 zł
(wynagrodzenia i uposażenia wypłacane w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 1 000,00 zł
(składki i inne pochodne od wynagrodzeń pracowników wypłacanych w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 197,00 zł
 
852-85230 (Pomoc w zakresie dożywiania):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 8 080,00 zł ogółem, w tym:
(świadczenia społeczne) 7 080,00 zł
(świadczenia społeczne wypłacane obywatelom Ukrainy przebywającym na terytorium RP) 1 000,00 zł
 
853-85395 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę o kwotę 962 968,05 zł ogółem, w tym:
(świadczenia społeczne) 940 500,00 zł
(świadczenia społeczne wypłacane obywatelom Ukrainy przebywającym na terytorium RP) 3 000,00 zł
(zakup materiałów i wyposażenia) 10 503,00 zł
(zakup usług pozostałych) 8 306,05 zł
(zakup towarów w szczególności materiałów, leków, żywności w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 2,00 zł
(zakup usług w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 158,00 zł
(szkolenia) 499,00 zł
 
854-85415 (Pomoc materialna dla uczniów):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 1 300,00 zł (świadczenia społeczne wypłacane obywatelom Ukrainy przebywającym na terytorium RP)
 
855-85502 (Świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 61 201,00 zł ogółem, w tym:
(świadczeń społeczne) 59 404,00 zł
(wynagrodzenia osobowe pracowników) 1 797,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 5 100,00 zł (składki na ubezpieczenie społeczne)
 
855-85504 (Wspieranie rodziny):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 12 763,86 zł ogółem w tym:
(wynagrodzenia osobowe pracowników) 10 261,77 zł
(składki na ubezpieczenie społeczne) 1 422,68 zł
(składki na FP i Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych) 202,41 zł
(podróże służbowe krajowe) 877,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 877,00 zł (wpłaty na PPK)
 
855-85516 (System opieki nad dziećmi do lat 3):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 3 000,00 zł (dotacja celowa)
 
855-85595 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 500,00 zł (zakup towarów w szczególności materiałów, leków, żywności w związku z pomocą obywatelom Ukrainy)
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę o kwotę 47 320,00 zł ogółem, w tym:
(świadczenia społeczne wypłacane obywatelom Ukrainy przebywającym na terytorium RP) 44 000,00 zł
(zakup usług w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 970,00 zł
(pozostałe wydatki bieżące na zadania związane z pomocą obywatelom Ukrainy) 2 350,00 zł
 
900-90001 (Gospodarka ściekowa i ochrona wód):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 1 932,80 zł
(dotacja celowa dla osób fizycznych na dofinansowanie przydomowych oczyszczalni ścieków)
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 60 000,00 zł (zakup usług pozostałych)
 
900-90002 (Gospodarka odpadami):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 703 031,00 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia osobowe) 1 000,00 zł
(zakup usług pozostałych) 217 031,00 zł
(zadanie inwestycyjne pn.: „Budowa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK)” 485 000,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 36,75 zł (wpłaty PPK)
 
900-90003 (Oczyszczanie miast i wsi):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 1 000,00 zł (zakup materiałów i wyposażenia)
 
900-90004 (Utrzymanie zieleni w miastach i gminach):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 1 000,00 zł (zakup materiałów i wyposażenia)
 
900-90005 (Ochrona powietrza atmosferycznego i klimatu):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 99 917,00 (zadanie inwestycyjne pn.: „Dostawa i montaż paneli fotowoltaicznych dla nowego budynku ośrodka zdrowia w miejscowości Dąbrowa Chełmińska”)
 
900-90015 (Oświetlenie ulic, placów i dróg):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 80 000,00 zł na zadaniu inwestycyjnym pn. „Rozbudowa oświetlenia ulicznego w Dąbrowie Chełmińskiej ul. Jaskółcza”
 
921-92120 (Ochrona zabytków i opieka nad zabytkami):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 117,16 zł (dotacja celowa)
 
926-92695 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 1 300,00 zł (zadanie inwestycyjne                      pn.: „Wykonanie miejsca rekreacji i wypoczynku w miejscowości Dąbrowa Chełmińska”)
 
Zmian w budżecie dokonano na podstawie otrzymanej decyzji, wniosków złożonych przez pracowników Urzędu Gminy, Kierownika jednostki organizacyjnej i Dyrektora szkoły oraz planowanego wykonania.

ZAŁĄCZNIKI:

Załącznik nr 1.pdf (319kB) pdf
Załącznik nr 2.pdf (335kB) pdf
Załącznik Nr 3.pdf (197kB) pdf
Załącznik nr 4.pdf (142kB) pdf
Załącznik nr 5.pdf (125kB) pdf
Załącznik Nr 6.pdf (125kB) pdf
Załącznik Nr 9.pdf (168kB) pdf
Załącznik Nr 10.pdf (110kB) pdf
Załącznik Nr 13.pdf (114kB) pdf
Załącznik Nr 15.pdf (135kB) pdf
Załącznik Nr 16.pdf (102kB) pdf




Uchwała opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego
poz. 173 z dnia 2024-01-04

metryczka


Opublikował: Barbara Piórkowska (2 stycznia 2024, 14:19:20)

Ostatnia zmiana: Barbara Piórkowska (5 stycznia 2024, 10:08:23)
Zmieniono: publikacja

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 737