string(32) "Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska" string(32) "Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska"

Uchwała nr LXII.567.2023RADY GMINY DABROWA CHEŁMIŃSKAz dnia 22 listopada 2023w sprawie zmian w budżecie gminy Dąbrowa Chełmińska na 2023 rokNa podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 i pkt 9 lit. D oraz lit. i, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40, 572, 1463 i 1688), art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 242, art. 258, art. 264 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270, 1273, 497, 1407, 1641, 1872 i 1693) oraz art. 31a, art. 31b, art. 111 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz. U. z 2023 r. poz.103, 185, 547, 1088, 1234, 1641, 1717 i 1672, z 2022 r. 2600), uchwala się co następuje:

Uchwała nr LXII.567.2023
RADY GMINY DABROWA CHEŁMIŃSKA
z dnia 22 listopada 2023


w sprawie zmian w budżecie gminy Dąbrowa Chełmińska na 2023 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 i pkt 9 lit. D oraz lit. i, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40, 572, 1463 i 1688), art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 242, art. 258, art. 264 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270, 1273, 497, 1407, 1641, 1872 i 1693) oraz art. 31a, art. 31b, art. 111 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz. U. z 2023 r. poz.103, 185, 547, 1088, 1234, 1641, 1717 i 1672, z 2022 r. 2600), uchwala się co następuje:


    § 1. W uchwale Nr LI.468.2022 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 22 grudnia  2022 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Dąbrowa Chełmińska na 2023 rok, zmienionej Uchwałą Nr LIII.483.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 25 stycznia 2023 r., Uchwałą Nr LIV.487.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 22 lutego 2023 r., Zarządzeniem Nr 0050.22.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 16 marca 2023 r., Uchwałą Nr LV.499.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 29 marca 2023 r., Zarządzeniem Nr 0050.27.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 31 marca 2023 r., Uchwałą Nr LVI.505.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 26 kwietnia 2023 r., Zarządzeniem Nr 0050.34.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 28 kwietnia 2023 r., Uchwałą Nr LVII.527.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 21 czerwca 2023 r., Zarządzeniem Nr 0050.44.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 30 czerwca 2023 r., Uchwałą Nr LVIII.536.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 14 lipca 2023 r., Zarządzeniem Nr  0050.55.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 25 sierpnia 2023 r., Uchwałą Nr LIX.541.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 6 września 2023 r., Zarządzeniem Nr 0050.64.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 20 września 2023 r., Uchwałą Nr LX.544.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 5 października 2023 r., Zarządzeniem Nr 0050.74.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 11 października 2023 r., Uchwałą Nr LXI.554.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 19 października 2023 r., Zarządzeniem Nr 0050.80.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 26 października 2023 r., Zarządzeniem Nr 0050.84.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 30 października 2023 r. wprowadza się następujące zmiany:
 
1) § 1. Otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody budżetu w wysokości 60 197 308,85 zł zwiększa się o kwotę 101 937,62 zł. Dochody budżetu po zmianach wynoszą 60 299 246,47 zł, z tego:
1. Dochody bieżące w kwocie     52 220 516,10 zł
2. Dochody majątkowe w kwocie 8 078 730,37 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 1.”.
 
2) § 2. Otrzymuje brzmienie:
„§ 2.1. Wydatki budżetu  w wysokości 66 550 314,60 zł  zmniejsza się  o kwotę 16 062,38 zł. Wydatki budżetu po zmianach wynoszą 66 534 252,22 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2, z tego:
1) wydatki bieżące w wysokości 53 289 644,53 zł, w tym:
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w wysokości 23 037 046,38 zł,
b) dotacje w wysokości 3 339 499,86 zł,                                                   
c) wydatki na obsługę długu w wysokości 824 854,17 zł;
2)  wydatki majątkowe w wysokości 13 244 607,69 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3, z tego:
 a) dotacje w wysokości 48 000,00 zł.
2. Ustala się wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących
z Funduszy Strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 3 372 598,89 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4, w tym:
a) dotacje w wysokości 4 145,72 zł.”.
 
3) § 4. Otrzymuje brzmienie:
„ § 4. Deficyt budżetu w kwocie 6 235 005,75 zł, który zostanie pokryty przychodami  pochodzącymi z:
1. Przychodami z zaciągniętych pożyczek  na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 2 710 388,00 zł.
2. Przychodów z zaciągniętych kredytów w kwocie 597 370,63 zł.
3. Przychodów jednostek samorządu terytorialnego z wynikających z rozliczenia środków określonych w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy i dotacji na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem tych środków w kwocie 421 490,01 zł.
4. Przychody jednostek samorządu terytorialnego z niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających  z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach w kwocie 884 050,50 zł,
4. Wolnych środków, o których mowa w art. 217 ust. 2 pkt 6 ustawy w kwocie                1 621 706,61 zł.”.
 
4) § 5. Otrzymuje brzmienie:
„§ 5. Ustala się łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 7 206 251,63 zł oraz łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 971 245,88 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 5.”.
 
5) § 6. Otrzymuje brzmienie:
„§ 6.1. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 4 859 355,31 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 6. 
2. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej w wysokości 1 000,00 zł, zgodnie
 z załącznikiem Nr 7.
3. Ustala się dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej w wysokości  38 000,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 8.”.
 
 6) § 7. Otrzymuje brzmienie:
„§ 7. Ustala się 3 391 645,58 zł, z tego:
1. Dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych w wysokości 1 890 948,05 zł, w tym:
1) dotacje celowe w kwocie 840 948,05 zł,
2) dotacje podmiotowe w kwocie 1 050 000,00 zł,
2.  Dotacje dla jednostek nienależących do sektora finansów publicznych w wysokości 1 500 697,53 zł, w tym:
1) dotacje celowe 1 343 437,10 zł,
2) dotacje podmiotowe 157 260,43 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 9.”.
 
7) § 9. Otrzymuje brzmienie:
„§ 9. Ustala się plan wydatków na przedsięwzięcia realizowane w ramach Funduszu Sołeckiego w wysokości 571 745,26 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 11.”.
 
   
8) § 12. Otrzymuje brzmienie:
„§ 12. Ustala się plan dochodów i wydatków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w kwocie 173 392,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 14.”.
 
9) § 13. Otrzymuje brzmienie:
„§ 13.1  Ustala się plan środków przeznaczonych na pomoc obywatelom Ukrainy w związku  z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa w następujących wysokościach:
1) dochody 1 180 013,59 zł,
2) wydatki  1 266 135,21 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 15.”.
2. Ustala się plan wydatków w wysokości 176 000,00 zł na zadania z zakresu poprawy efektywności energetycznej, rozwoju odnawialnych źródeł energii w rozumieniu art. 2 pkt 22 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii oraz ograniczenia kosztów zakupu ciepła lub energii ponoszonych przez odbiorców, wydatków w kwocie nie mniejszej niż równowartość 15 % kwot otrzymanych w roku 2022 dodatkowych dochodów z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych, zgodnie z załącznikiem Nr 16.”.
 
   §  2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Dąbrowa Chełmińska.
 
   § 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i  podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego.
 
 
 
Uzasadnienie do Uchwały Nr XLII.567.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska  z dnia 22 listopada 2023 r. w sprawie zmian w budżecie gminy na 2023 rok
 
Zwiększa się dochody i wydatki oraz dokonuje się przeniesienia wydatków między działami, rozdziałami i paragrafami w sposób następujący:
 
DOCHODY
010-01095 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 1 000,00 zł (dochody z najmu)
 
400-40002 (Dostarczanie wody):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 1 540,46 zł ogółem, w tym:
(wpływy z pozostałych odsetek) 1 000,00 zł
(wpływy z rozliczeń z lat ubiegłych) 370,00 zł
(wpływy z różnych dochodów) 170,46 zł
 
400-40095 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 530 859,65 zł ogółem, w tym:
(wpływy ze sprzedaży wyrobów) 466 049,41 zł
(wpływy z różnych dochodów) 64 810,24 zł
 
600-60016 (Drogi publiczne gminne):
- dokonuje się przeniesienia dochodów o kwotę 173 392,00 zł ze środków otrzymanych z państwowych funduszy celowych na realizację zadań bieżących jednostek sektora finansów publicznych do środków na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin, powiatów otrzymanych z innych źródeł (zmiana klasyfikacji budżetowej)
 
700-70005 (Gospodarka gruntami i nieruchomościami):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 63,60 zł (wpływy z różnych dochodów)
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 3 950,00 zł (wpływy ze sprzedaży nieruchomości gruntowych)
 
700-70007 (Gospodarowanie mieszkaniowym zasobem gminy):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 2 800,00 zł ogółem, w tym:
(wpływy z pozostałych odsetek) 1 200,00 zł
(wpływy z różnych dochodów) 1 600,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 13 720,00 zł (wpływy ze sprzedaży nieruchomości gruntowych zabudowanej)
 
750-75011 (Urzędy Wojewódzkie):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 9 066,00 zł zgodnie z decyzją Wojewody Nr WFB.I.3120.3.109.2023 z dnia 14 listopada 2023 r.
 
750 -75023 (Urzędy Gmin):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 46 735,22 zł ogółem, w tym:
(dochody z najmu) 2 345,00 zł
(wpływy ze sprzedaży wyrobów) 44 390,22 zł
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 178 000,00 zł (wpływy z różnych dochodów)
 
756-75618 (Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 35 160,00 zł ogółem, w tym:
(wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych przez jednostkę samorządu terytorialnego) 35 000,00 zł
(wpływy z pozostałych odsetek) 160,00 zł
 
758-75802 (Uzupełnienie subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 153 742,00 zł zgodnie z pismem Ministra Finansów Nr ST3.4751.1.15.2023.g z dnia 8 listopada 2023 r.
 
758-75814 (Różne rozliczenia finansowe):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 27 067,05 zł ogółem, w tym:
(wpływy z pozostałych odsetek) 8 522,00 zł
(środki z Funduszu Pomocy na finansowanie lub dofinansowanie zadań bieżących w zakresie pomocy obywatelom Ukrainy) 18 545,05 zł
 
801-80101 (Szkoły podstawowe):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 8 189,00 zł ogółem, w tym:
(dochody z najmu) 4 782,00 zł
(wpływy z tytułu kar i odszkodowań wynikających z umów) 2 807,00 zł
(wpływy z różnych dochodów) 600,00 zł
 
801-80104 (Przedszkola):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 36 000,00 zł ogółem, w tym:
(wpływy z opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego) 18 000,00 zł
(wpływy z opłat za korzystanie z wyżywienia w jednostkach realizujących zadania z zakresu wychowania przedszkolnego) 18 000,00 zł
 
801-80148 (Stołówki szkolne):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 18 000,00 zł (wpływy z usług)
 
852-85214 (Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe):
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 5 987,00 zł zgodnie z decyzją Wojewody Nr WFB.I.3120.3.111.2023 z dnia 15 listopada 2023 r.
 
852-85216 (Zasiłki stałe):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 18 547,00 zł zgodnie z decyzją Wojewody Nr WFB.I.3120.3.111.2023 z dnia 15 listopada 2023 r.
 
852-85228 (Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 9 740,00 zł zgodnie z decyzją Wojewody Nr WFB.I.3120.3.111.2023 z dnia 15 listopada 2023 r.
 
853-85395 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 12 025,00 zł ogółem, w tym:
(wpływy z tytułu kosztów egzekucyjnych, opłat komorniczych i kosztów upomnień)    25,00 zł
(wpływy z rozliczeń z lat ubiegłych) 12 000,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 12 000,00 zł (wpływy z różnych dochodów)
 
855-85502 (Świadczenia rodzinne, świadczenie z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 494 524,00 zł zgodnie z decyzjami Wojewody:
Nr WFB.I.3120.3.110.2023 z dnia 14 listopada 2023 r.
Nr WFB.I.3120.3.111.2023 z dnia 15 listopada 2023 r.
 
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 25,00 zł (wpływy z tytułu kosztów egzekucyjnych, opłat komorniczych i kosztów upomnień)   
 
855-85503 (Karta Dużej Rodziny):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 121,00 zł zgodnie z decyzją Wojewody Nr WFB.I.3120.3.113.2023 z dnia 15 listopada 2023 r.
 
855-85513 (Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby pobierające zasiłki dla opiekunów):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 3 798,00 zł zgodnie z decyzją Wojewody Nr WFB.I.3120.3.111.2023 z dnia 15 listopada 2023 r.
 
900-90001 (Gospodarka ściekowa i ochrona wód):
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 34 057,01 zł (wpływy z usług)
 
900-90015 (Oświetlenie ulic, placów i dróg):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 1 082,35 zł (wpływy z rozliczeń z lat ubiegłych)
 
900-90095 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 450,00 zł (środki zgodnie z porozumieniem w ramach realizacji Programu Priorytetowego Czyste Powietrze )
 
926-92695 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 885,60 zł (wpływy z rozliczeń z lat ubiegłych).
 
 
WYDATKI
010-01044 (Infrastruktura sanitacyjna wsi):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 118 000,00 zł ogółem, w tym:
(zmniejsza się nakłady na następujących zadaniach  inwestycyjnych: „Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Wałdowo Królewskie” – 58 000,00 zł, „Aktualizacja dokumentacji projektowej budowy kanalizacji sanitarnej w miejscowości Dąbrowa Chełmińska” -  60 000,00 zł)
 
400-40002 (Dostarczanie wody):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 133 742,00 zł ogółem, w tym:
(zakup materiałów i wyposażenia) 10 000,00 zł
(zakup energii) 114 742,00 zł
(różne opłaty i składki) 9 000,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 10 000,00 zł (zakup usług remontowych)
 
400-40095 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 528 356,21 zł ogółem, w tym:
(zakup materiałów i wyposażenia) 92 605,35 zł
(zakup usług pozostałych) 27 275,55 zł
(podatek od towarów i usług) 408 475,31 zł
 
600-60016 (Drogi publiczne gminne):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 87 500,00 zł (zakup usług remontowych)
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 7 750,00 zł z zadania remontowego
 pn.: „ Remont drogi gminnej Nr 050501C Czarże – Czemlewo – Gzin” oraz zmniejsza się nakłady na następujących zadaniach  inwestycyjnych: „Modernizacja części ul. Okrężnej w miejscowości Gzin” – 37 500,00 zł, „Przebudowa ul. Wyzwolenia w Dąbrowie Chełmińskiej” - 30 000,00 zł, „Budowa drogi gminnej w miejscowości Reptowo” – 26 000,00 zł
 
700 -70005 (Gospodarka gruntami i nieruchomościami):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 27 722,24 zł ogółem, w tym:
(zakup usług pozostałych) 27 717,24 zł
(podatek od nieruchomości) 5,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 16 192,85 zł ogółem, w tym:
(różne opłaty i składki) 3 420,45 zł
(kary i odszkodowania na rzecz osób fizycznych) 9 000,00 zł
(koszty postępowania sądowego i prokuratorskiego) 2 040,00 zł
(wykupy gruntów) 1 732,40 zł
 
700-70007 (Gospodarowanie mieszkaniowym zasobem gminy):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 11 000,00 zł ogółem, w tym:
(zakup materiałów i wyposażenia) 3 000,00 zł
(zakup usług pozostałych) 4 000,00 zł
(zakup usług obejmujących wykonanie ekspertyz, analiz i opinii) 4 000,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 8 000,00 zł (zakup usług remontowych)
 
710-71004 (Plany zagospodarowania przestrzennego):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 11 524,39 zł ogółem, w tym:
(składki na ubezpieczenie społeczne) 124,39 zł
(wynagrodzenia bezosobowe) 1 400,00 zł
(zakup usług pozostałych) 10 000,00 zł
 
750-75011 (Urzędy Wojewódzkie):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 9 066,00 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia osobowe pracowników) 7 572,05 zł
(składki na ubezpieczenie społeczne) 1 308,44 zł
(składki na FP i Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych) 185,51 zł
 
 750-75023 (Urzędy Gmin):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 129 126,32 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia osobowe) 20 100,00 zł
(zakup materiałów i wyposażenia) 84 356,33 zł
(zakup usług pozostałych) 20 170,59 zł
(podróże służbowe krajowe) 3 500,00 zł
(pozostałe podatki na rzecz budżetu państwa) 600,00 zł
(podatek od towarów i usług) 150,00 zł
(wpłaty na PPK) 249,40 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 211 117,24 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia osobowe) 11 056,75 zł
(składki na ubezpieczenie społeczne) 412,84 zł
(składki na FP i Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych) 55,95 zł
(zakup energii) 15 500,00 zł
(zakup usług pozostałych) 3 527,70 zł
(podatek od towarów i usług) 178 150,00 zł
(szkolenia) 200,00 zł
(zadanie inwestycyjne pn.: „Wykonanie bramy garażowej w ramach modernizacji magazynu obrony cywilnej w budynku przy ul. Bydgoskiej 21 w miejscowości Dąbrowa Chełmińska”) 2 214,00 zł
 
750-75085 (Wspólna obsługa jednostek samorządu terytorialnego):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 5 945,05 zł ogółem, w tym:
(zakup usług pozostałych) 1 000,00 zł
(szkolenia) 2 000,00 zł
(wynagrodzenia i uposażenia wypłacane w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 2 630,20 zł
(składki i inne pochodne od wynagrodzeń pracowników wypłacanych w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 314,85 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 20 100,00 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia osobowe) 4 000,00 zł
(dodatkowe wynagrodzenie roczne) 2 800,00  zł
(składki na ubezpieczenie społeczne) 6 000,00 zł
(składki na FP i Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych) 6 000,00 zł
(wpłaty na PPK) 1 300,00 zł
 
751-75101 (Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 1 183,82 zł (zakup materiałów i wyposażenia)
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 1 183,82 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia osobowe pracowników) 196,38 zł
(składki na ubezpieczenie społeczne) 33,93 zł
(składki na FP i Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych) 4,81 zł
(zakup usług remontowych) 948,70 zł
 
754-75412 (Ochotnicze Straże Pożarne)
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 6 000,00 zł dotacje celowe dla następujących jednostek: Ochotnicza Straż Pożarna w Dąbrowie Chełmińskiej – 1 500,00 zł, Ochotnicza Straż Pożarna w Czarżu – 2 400,00 zł, Ochotnicza Straż Pożarna w Wałdowie Królewskim - 1 500,00 zł, Ochotnicza Straż Pożarna w Gzinie – 600,00 zł
 
754-75421 (Zarządzanie kryzysowe):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 579,00 zł (zakup materiałów i wyposażenia)
 
801-80101 (Szkoły Podstawowe):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 423 107,57 zł ogółem, w tym:
(wydatki osobowe niezaliczane do wynagrodzeń) 1 000,00 zł
(wynagrodzenia bezosobowe) 4 925,00 zł
(zakup materiałów i wyposażenia) 20 812,57 zł
(opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych) 370,00 zł
(wynagrodzenia i uposażenia wypłacane w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 500,00 zł
(wynagrodzenia nauczycieli wypłacane w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 12 000,00 zł
(wynagrodzenia osobowe nauczycieli) 381 000,00 zł
(składki i inne pochodne od wynagrodzeń pracowników wypłacanych w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 2 500,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 199 678,37 zł ogółem, w tym:
(wydatki osobowe niezaliczane do wynagrodzeń) 10 000,00 zł
(wynagrodzenia osobowe pracowników) 43 000,00 zł
(składki na ubezpieczenie społeczne) 72 000,00 zł
(składki na FP i Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych)             30 000,00 zł
(zakup materiałów i wyposażenia) 689,80 zł
(zakup usług zdrowotnych) 5 900,00 zł
(zakup usług obejmujących wykonanie ekspertyz, analiz i opinii) 1 140,00 zł
(różne opłaty i składki) 7 708,57 zł
(szkolenia) 1 240,00 zł
(wpłaty na PPK) 28 000,00 zł
 
801-80104 (Przedszkola):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 42 292,00 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia bezosobowe) 3 692,00 zł
(zakup środków żywności) 18 000,00 zł
(opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych) 370,00 zł
(wynagrodzenia i uposażenia wypłacane w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 600,00 zł
(wynagrodzenia osobowe nauczycieli) 20 000,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 200 185,00 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia osobowe pracowników) 3 000,00 zł
(składki na ubezpieczenie społeczne) 48 000,00 zł
(składki na FP i Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych) 3 400,00 zł
(zakup usług zdrowotnych) 2 355,00 zł
(opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych) 100,00 zł
(zakup usług obejmujących wykonanie ekspertyz, analiz i opinii) 430,00 zł
(wpłaty na PPK) 12 800,00 zł
(wynagrodzenia osobowe nauczycieli) 130 100,00 zł
 
801-80107 (Świetlice szkolne):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 11 000,00 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia osobowe niezaliczane do wynagrodzeń) 1 000,00 zł
(wynagrodzenia osobowe nauczycieli) 10 000,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 50 800,00 zł ogółem, w tym:
(składki na ubezpieczenie społeczne) 17 000,00 zł
(składki na FP i Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych) 2 500,00 zł
(wpłaty na PPK) 3 300,00 zł
(wynagrodzenia osobowe nauczycieli) 28 000,00 zł
 
801-80148 (Stołówki szkolne):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 18 319,80 zł ogółem, w tym:
(zakup materiałów i wyposażenia) 319,80 zł
(zakupu środków żywności) 18 000,00 zł
 
801-80149 (Realizacja zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci i młodzieży w przedszkolach, oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych formach wychowania przedszkolnego):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 55 750,00 zł ogółem, w tym:
(składki na ubezpieczenie społeczne) 8 500,00 zł
(składki na FP i Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych) 650,00 zł
(odpis na ZFŚS) 6 600,00 zł
(wynagrodzenia osobowe nauczycieli) 40 000,00 zł
 
801-80150 (Realizacja zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci i młodzieży w szkołach podstawowych):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 24 500,00 zł (odpis na ZFŚS)
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 82 650,00 zł (wynagrodzenia osobowe nauczycieli)  
 
801-80195 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 15 000,00 zł (zakup usług pozostałych)
 
852-85214 (Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 5 987,00 zł (świadczenia społeczne)
 
852-85215 (Dodatki mieszkaniowe):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 13 000,00 zł (świadczenia społeczne)
 
852-85216 (Zasiłki stałe):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 18 547,00 zł (świadczenia społeczne)
 
852-85219 (Ośrodki Pomocy społecznej):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 350,00 zł (zakup energii)
 
852-85228 (Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 16 540,00 zł (zakup usług pozostałych)
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 6 800,00 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia osobowe pracowników) 6 500,00 zł
(wynagrodzenia bezosobowe) 300,00 zł
 
853-85395 (Pozostała działalność):
Wydatki dotyczą projektu „Dostępny samorząd – granty”:
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 7 725,92 zł ogółem, w tym:
(zwrot niewykorzystanych dotacji oraz płatności) 689,63 zł
(zakup materiałów i wyposażenia) 2 918,23 zł
(zakup usług pozostałych) 4 118,06 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 4 198,22 zł (zwrot niewykorzystanych dotacji oraz płatności).
Dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 25,00 zł (koszty postępowania sądowego i prokuratorskiego)
 
854-85404 (Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 20 500,00 zł ogółem, w tym:
(składki na ubezpieczenie społeczne) 2 900,00 zł
(składki na FP i Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych) 400,00 zł
(wpłaty na PPK) 200,00 zł
(wynagrodzenia osobowe nauczycieli) 17 000,00 zł
 
854-85416 (Pomoc materialna dla uczniów o charakterze motywacyjnym):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 3 400,00 zł (stypendia dla uczniów)
 
855-85502 (Świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 494 524,00 zł ogółem, w tym:
(świadczeń społeczne) 453 423,00 zł
(wynagrodzenia osobowe pracowników) 15 001,00 zł
(składki na ubezpieczenie społeczne) 26 100,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 25,00 zł (koszty postępowania sądowego i prokuratorskiego)
 
855-85503 (Karta Dużej Rodziny):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 839,38 zł ogółem w tym:
(wynagrodzenia osobowe pracowników) 600,00 zł
(składki na ubezpieczenie społeczne103,68 zł
(składki na FP i Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych) 14,70 zł
(zakup materiałów i wyposażenia) 121,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 718,38 zł (zakup materiałów i wyposażenia)
 
855-85513 (Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby pobierające zasiłki dla opiekunów):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 3 798,00 zł (składki na ubezpieczenie zdrowotne)
 
900-90001 (Gospodarka ściekowa i ochrona wód):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 54 000,00 zł ogółem, w tym:
(zakup materiałów i wyposażenia) 2 000,00 zł
(zakup energii) 30 000,00 zł
(zakup usług remontowych) 20 000,00 zł
(dotacje na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków) 2 000,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 12 000,00 zł ogółem, w tym:
(zakup usług pozostałych) 2 000,00 zł
(opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych) 1 000,00 zł
(zakup usług obejmujących wykonanie ekspertyz, analiz i opinii) 4 000,00 zł
(różne opłaty i składki) 5 000,00 zł
 
900-90013 (Schroniska dla zwierząt):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 5 000,00 zł (dotacja celowa)
 
900-90095 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 6 579,00 zł ogółem, w tym:
(zakup materiałów i wyposażenia) 2 079,00 zł
(zakup usług pozostałych) 4 500,00 zł.
 
   
Zmian w budżecie dokonano na podstawie otrzymanych decyzji, otrzymanych pism, wniosków złożonych przez pracowników Urzędu Gminy, Kierownika jednostki organizacyjnej i Dyrektora szkoły oraz planowanego wykonania.

Załączniki:

Załącznik Nr 1.pdf (261kB) pdf
Załącznik Nr 2.pdf (340kB) pdf
Załącznik Nr 3.pdf (199kB) pdf
Załącznik Nr 4.pdf (135kB) pdf
Załącznik nr 5.pdf (125kB) pdf
Załącznik Nr 6.pdf (159kB) pdf
Załącznik Nr 9.pdf (169kB) pdf
Załącznik Nr 11.pdf (201kB) pdf
Załącznik Nr 14.pdf (105kB) pdf
Załącznik Nr 15.pdf (137kB) pdf



Uchwała opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego
poz. 7414 z dnia 2023-12-01

metryczka


Opublikował: Barbara Piórkowska (8 grudnia 2023, 08:38:29)

Ostatnia zmiana: Barbara Piórkowska (8 grudnia 2023, 11:59:49)
Zmieniono: publikacja

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 420