NULL string(0) ""

Uchwała nr LIX.541.2023RADY GMINY DABROWA CHEŁMIŃSKAz dnia 6 września 2023w sprawie zmian w budżecie gminy Dąbrowa Chełmińska na 2023 rokNa podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 i pkt 9 lit. D oraz lit. i, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40, 572 i 1463), art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 242, art. 258, art. 264 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270,1273, 497, 1407 i 1641) oraz art. 31a, art. 31b, art. 111 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz. U. z 2023 r. poz.103, 185, 547, 1088, 1234, 1641, 1717 i 1672), uchwala się co następuje:

Uchwała nr LIX.541.2023
RADY GMINY DABROWA CHEŁMIŃSKA
z dnia 6 września 2023


w sprawie zmian w budżecie gminy Dąbrowa Chełmińska na 2023 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 i pkt 9 lit. D oraz lit. i, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40, 572 i 1463), art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 242, art. 258, art. 264 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270,1273, 497, 1407 i 1641) oraz art. 31a, art. 31b, art. 111 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz. U. z 2023 r. poz.103, 185, 547, 1088, 1234, 1641, 1717 i 1672), uchwala się co następuje:


   § 1. W uchwale Nr LI.468.2022 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 22 grudnia  2022 r. w  sprawie uchwalenia budżetu gminy Dąbrowa Chełmińska na 2023 rok, zmienionej Uchwałą Nr LIII.483.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia  25 stycznia 2023 r., Uchwałą Nr LIV.487.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 22 lutego 2023 r., Zarządzeniem Nr 0050.22.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 16 marca 2023 r., Uchwałą Nr LV.499.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 29 marca 2023 r., Zarządzeniem Nr 0050.27.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 31 marca 2023 r., Uchwałą Nr LVI.505.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 26 kwietnia 2023 r., Zarządzeniem Nr 0050.34.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 28 kwietnia 2023 r., Uchwałą Nr LVII.527.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 21 czerwca 2023 r., Zarządzeniem Nr 0050.44.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 30 czerwca 2023 r., Uchwałą Nr LVIII.536.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 14 lipca 2023 r., Zarządzeniem Nr  0050.55.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 25 sierpnia 2023 r. wprowadza się następujące zmiany:
 
1) § 1. Otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody budżetu w wysokości 55 319 733,73 zł zwiększa się o kwotę 4 317 267,79 zł. Dochody budżetu po zmianach wynoszą 59 637 001,52 zł, z tego:
1. Dochody bieżące w kwocie     51 540 601,15 zł
2. Dochody majątkowe w kwocie 8 096 400,37 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 1.”.
 
2) § 2. Otrzymuje brzmienie:
„§ 2.1. Wydatki budżetu  w wysokości 61 677 523,88 zł  zwiększa się  o kwotę       4 312 483,39 zł. Wydatki budżetu po zmianach wynoszą 65 990 007,27 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2, z tego:
1) wydatki bieżące w wysokości 52 573 487,57 zł, w tym:
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w wysokości 23 198 077,22 zł,
b) dotacje w wysokości 3 417 135,12 zł,                                                   
c) wydatki na obsługę długu w wysokości 824 854,17 zł;
2)  wydatki majątkowe w wysokości 13 416 519,70 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3, z tego:
 a) dotacje w wysokości 34 000,00 zł.
2. Ustala się wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących
z Funduszy Strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 3 369 049,19 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4, w tym:
a) dotacje w wysokości 4 145,72 zł.”.
 
 3) § 4. Otrzymuje brzmienie:
„ § 4. Deficyt budżetu w kwocie 6 353 005,75 zł, który zostanie pokryty przychodami  pochodzącymi z:
1. Przychodami z zaciągniętych pożyczek  na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 2 710 388,00 zł.
2. Przychodów z zaciągniętych kredytów w kwocie 597 370,63 zł.
3. Przychodów jednostek samorządu terytorialnego z wynikających z rozliczenia środków określonych w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy i dotacji na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem tych środków w kwocie 421 490,01 zł.
4. Przychody jednostek samorządu terytorialnego z niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających  z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach w kwocie 884 050,50 zł,
4. Wolnych środków, o których mowa w art. 217 ust. 2 pkt 6 ustawy w kwocie 1 739 706,61 zł.”.
 
4) § 5. Otrzymuje brzmienie:
„§ 5. Ustala się łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 7 324 251,63 zł oraz łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 971 245,88 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 5.”.
 
5) § 6. Otrzymuje brzmienie:
„§ 6.1. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami  w 2023 r. w wysokości 4 044 809,97 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 6. 
2. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej w wysokości 1 000,00 zł, zgodnie
 z załącznikiem Nr 7.
3. Ustala się dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej w wysokości  38 000,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 8.”.
 
 
6) § 7. Otrzymuje brzmienie:
„§ 7. Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu gminy w wysokości 3 455 280,84 zł, z tego:
1. Dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych w wysokości 1 896 036,30 zł, w tym:
   1) dotacje celowe w kwocie 846 036,30 zł,
   2) dotacje podmiotowe w kwocie 1 050 000,00 zł,
2.  Dotacje dla jednostek nienależących do sektora finansów publicznych w wysokości 1 559 244,54 zł, w tym:
   1) dotacje celowe 1 319 400,00 zł,
   2) dotacje podmiotowe 239 844,54 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 9.”.
 
7) § 9. Otrzymuje brzmienie:
„§ 9. Ustala się plan wydatków na przedsięwzięcia realizowane w ramach Funduszu Sołeckiego w wysokości 571 745,26 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 11.”.
 
8) § 13. Otrzymuje brzmienie:
„§ 13.1  Ustala się plan środków przeznaczonych na pomoc obywatelom Ukrainy w związku  z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa w następujących wysokościach:
1) dochody 1 155 798,63 zł,
2) wydatki 1 243 153,63 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 15.”.
2. Ustala się plan wydatków w wysokości 176 000,00 zł na zadania z zakresu poprawy efektywności energetycznej, rozwoju odnawialnych źródeł energii w rozumieniu art. 2 pkt 22 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii oraz ograniczenia kosztów zakupu ciepła lub energii ponoszonych przez odbiorców, wydatków w kwocie nie mniejszej niż równowartość 15 % kwot otrzymanych w roku 2022 dodatkowych dochodów z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych, zgodnie z załącznikiem Nr 16.”.
 
     § 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Dąbrowa Chełmińska.
 
     § 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i  podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego.

Uzasadnienie do Uchwały Nr LIX.541.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 6 września 2023 r. w sprawie zmian w budżecie gminy na 2023 rok
Zwiększa się dochody i wydatki oraz dokonuje się przeniesienia wydatków między działami, rozdziałami i paragrafami w sposób następujący:
 
DOCHODY
010-01095 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 1 961,42 zł  ogółem, w tym:
(dochody z najmu) 1 960,42 zł
(pozostałe odsetki) 1,00 zł
 
400-40002 (Dostarczanie wody):
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 131,58 zł (wpływy z różnych dochodów)
 
600-60004 (Lokalny transport zbiorowy):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 450,00 zł (kara umowna)
 
600-60016 (Drogi publiczne gminne):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 1 530 000,00 zł ogółem, w tym:
(środki z Lasów Państwowych z przeznaczeniem na zadanie pn.: „ Remont drogi gminnej Nr 050501C Czarże – Czemlewo - Gzin”) 880 000,00 zł
(środki z Lasów Państwowych z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn.: „Budowa drogi gminnej w miejscowości Reptowo”) 650 000,00 zł
 
700-70005 (Gospodarka gruntami i nieruchomościami):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 17 101,37 zł ogółem, w tym:
(użytkowanie wieczyste) 22,07 zł
(pozostałe odsetki) 15,00 zł
(wpływy z przekształcenia prawa użytkowania wieczystego) 1 404,30 zł
(nabycie praw własności) 15 660,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 288 000,00 zł (wpływy ze sprzedaży działek budowlanych)
 
700-70007 (Gospodarowanie mieszkaniowym zasobem gminy):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 1 500,00 zł (wpływy z wpłat za bezumowne zajmowanie lokalu)
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 36 640,00 zł (wpływy ze sprzedaży budynku mieszkalnego)
 
720-72095 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 20 318,14 zł (projekt „Infostrada 2.0”)
 
750-75023 (Urzędy Gmin):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 16 690,47 zł ogółem, w tym:
(wpływy z usług) 1 000,00 zł
(pozostałe odsetki) 10,00 zł
(wpływy z rozliczeń/zwrotów z lat ubiegłych) 891,40 zł
(wpływy ze sprzedaży składników majątkowych) 14 789,07 zł
 
751-75108 (Wybory do Sejmu i Senatu):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 38 716,00 zł (dotacja z zgodnie z pismem Nr DBD.801.3.2023 z dnia 23 sierpnia 2023 r. Dyrektora Delegatury Krajowego Biura Wyborczego w Bydgoszczy)
 
756-75615 (Wpływy z podatku rolnego, leśnego, od czynności cywilnoprawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 500,00 zł (odsetki)
 
756-75616 (Wpływy z podatku rolnego, leśnego, od spadków i darowizn, od czynności cywilnoprawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 6 000,00 zł (odsetki)
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 106 129,71 zł (podatek od czynności cywilnoprawnych)
 
756-75618 (Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego na podstawie ustaw):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 23 571,92 zł ogółem, w tym:
(wpływy z opłat) 11 791,92 zł
(wpływy z różnych opłat) 4 500,00 zł
(dochody z najmu) 7 200,00 zł
(odsetki) 80,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 13 000,00 zł (opłata eksploatacyjna)
 
758-75801 (Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 31 162,00 zł zgodnie z pismem Ministra Finansów Nr ST3.4751.2.8.2023.4g z dnia 28 sierpnia 2023 r.
 
758-75802 (Uzupełnienie subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 2 413 156,00 zł zgodnie z pismem Ministra Finansów Nr ST3.4751.1.9.2023 z dnia 18 sierpnia 2023 r.
 
758-75814 (Różne rozliczenia finansowe):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 163 420,89 zł ogółem, w tym:
(kapitalizacja odsetek) 206,00 zł
(dotacja celowa zgodnie z decyzją Wojewody Nr WFB.I.3120.3.52.2023 z dnia 18 sierpnia 2023 r.) 89 589,89 zł
(środki z Funduszu Pomocy Ukrainie z przeznaczeniem na zadania oświatowe) 73 625,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 239 789,89 zł ogółem, w tym:
(pozostałe odsetki) 200,00 zł
(wpływy z rozliczeń/zwrotów z lat ubiegłych) 239 589,89 zł
 
852-85295 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 11 097,00 zł (środki z Funduszu Solidarnościowego z przeznaczeniem na realizację projektu „Opieka wytchnieniowa”)
 
853-85395 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 2 813,21zł (realizacja projektu „Dostępny samorząd – granty”)
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 2 813,21 zł (realizacja projektu „Dostępny samorząd – granty”)
 
900-90015 (Oświetlenie ulic, placów i dróg):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 1 200,04 zł (wpływy z rozliczeń/zwrotów z lat ubiegłych)
     
900-90095 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 750,00 zł (wpływy z WFOŚiGW w Toruniu środków do porozumienia zawartego w ramach realizacji Programu Priorytetowego Czyste Powietrze)
 
921-92120 (Ochrona zabytków i opieka nad zabytkami):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 784 000,00 zł (dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków zadania pn.: „Remont dachu nad wieżą kościoła parafialnego pw. Św. Wojciecha i św. Katarzyny w Boluminku”
 
926-92695 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 20 000,00 zł (wpływy z rozliczeń/zwrotów z lat ubiegłych dotyczące środków z PROW z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn.: „Wykonanie miejsca rekreacji  i wypoczynku w miejscowości Dąbrowa Chełmińska” - rozliczenie zadania w 2022 r., planowany wpływ środków w 2023 r )
 
 
WYDATKI
010-01043 (Infrastruktura wodociągowa wsi):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 10 000,00 zł z przeznaczeniem na następujące zadanie inwestycyjne pn.: „Budowa nowej studni głębinowej w miejscowości Nowy Dwór - dokumentacja projektowa”
 
010-01044 (Infrastruktura sanitacyjna wsi):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 400 000,00 zł z przeznaczeniem na następujące zakupy inwestycyjne pn.: „Zakup samojezdnego urządzenia wysokociśnieniowego do obsługi sieci kanalizacyjnej”
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 400 000,00 zł ogółem, w tym:
(zadanie inwestycyjne pn.: „Budowa kanalizacji sanitarnej na "Osiedlu Toruńskim" w miejscowości Dąbrowa Chełmińska” 320 000,00 zł
(zadanie inwestycyjne pn.: „Budowa kanalizacji sanitarnej na ul. Targowej w miejscowości Dąbrowa Chełmińska”) 80 000,00 zł
 
020-02001 (Gospodarka leśna):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 93,00 zł (pozostałe podatki)
 
400-40002 (Dostarczanie wody):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 20 000,00 zł (różne opłaty i składki)
 
600-60012 (Generalna Dyrekcja dróg Krajowych i Autostrad):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 11,94 zł (różne opłaty i składki)
 
600-60013 (Drogi publiczne wojewódzkie):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 2 700,64 zł (różne opłaty i składki)
 
600-60014 (Drogi publiczne powiatowe):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 30 000,00 zł z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn.: „Budowa ścieżki rowerowej w pasie drogi powiatowej w miejscowości Boluminek i Bolumin”
 
600-60016 (Drogi publiczne gminne):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 2 733 000,00 zł ogółem, w tym:
(zakup materiałów i wyposażenia) 40 000,00 zł
(zakup usług remontowych 1 365 500,00 zł, w tym realizacja zadania pn.: „ Remont drogi gminnej Nr 050501C Czarże – Czemlewo - Gzin” – 1 210 000,00 zł
(realizacja następujących zadań inwestycyjnych:
- „Utwardzenie części działki gminnej nr 143/1, 146/3 w miejscowości Dąbrowa Chełmińska” – 50 000,00 zł,
- „Modernizacja części ul. Okrężnej w miejscowości Gzin” – 300 000,00 zł,
- „Przebudowa ul. Wyzwolenia w Dąbrowie Chełmińskiej” – 30 000,00 zł,
-  „Budowa drogi gminnej w miejscowości Reptowo” – 900 000,00 zł,
-  „Przebudowa części drogi gminnej Nr 050504C w miejscowości Czarże i Borki” 16 000,00 zł)
(zakupy inwestycyjne: walec drogowy, przyczepka na potrzeby przewozu walca) 31 500,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 236 000,00 zł w następujących zadaniach inwestycyjnych:
- „Budowa dróg na os. Pod Gruszą w miejscowości Ostromecko” 220 000,00 zł
- „Przebudowa części drogi gminnej Nr 050504C w miejscowości Czarże i Borki” 16 000,00 zł
 
700-70005 (Gospodarowanie gruntami i nieruchomościami):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 7 000,00 zł (różne opłaty i składki)
 
710-71004 (Plany zagospodarowania przestrzennego):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 21 486,00 zł ogółem, w tym:
(składki na ubezpieczenie społeczne) 86,00 zł
(wynagrodzenia bezosobowe) 1 400,00 zł
(zakup usług pozostałych) 20 000,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 1 486,00 zł (zakup usług pozostałych)
 
720-72095 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 24 462,04 zł (projekt „Infostrada 2.0”)
 
750-75023 (Urzędy Gmin):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 91 502,51 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia bezosobowe) 3 000,00 zł
(zakup materiałów i wyposażenia) 10 000,00 zł
(zakup środków żywności) 1 000,00 zł
(zakup usług remontowych) 8 000,00 zł
(zakup usług pozostałych) 52 500,00 zł
(szkolenia) 3 500,00 zł
(zadanie inwestycyjne pn.: „Wykonanie bramy garażowej w ramach modernizacji magazynu obrony cywilnej w budynku przy ul. Bydgoskiej 21 w miejscowości Dąbrowa Chełmińska” 13 502,51 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 32 819,51 zł ogółem, w tym:
(wpłaty na PFRON) 1 4 667,00 zł
(zakup materiałów i wyposażenia) 13 502,51 zł
(zakup energii) 550,00 zł
(zakup usług pozostałych) 3 000,00 zł
(opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych) 1 100,00 zł
 
750-75075 (Promocja jednostek samorządu terytorialnego):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 35 000,00 zł ogółem, w tym:
(zakup materiałów i wyposażenia) 5 000,00 zł
(zakup środków żywności) 2 000,00 zł
(zakup usług pozostałych) 28 000,00 zł
 
750-75085 (Wspólna obsługa jednostek samorządu terytorialnego):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 6 000,00 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia i uposażenia wypłacane w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 5 000,00 zł
(składki i inne pochodne od wynagrodzeń pracowników wypłacanych w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 1 000,00 zł
 
751-75108 (Wybory do Sejmu i Senatu):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 38 716,00 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia osobowe pracowników) 10 000,00 zł
(składki na ubezpieczenie społeczne) 1 260,00 zł
(składki na FP i Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych) 177,73 zł
(wynagrodzenia bezosobowe) 5 005,00 zł
(zakup materiałów i wyposażenia) 18 933,27 zł
(zakup usług pozostałych) 2 200,00 zł
(opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych) 350,00 zł
(podróże służbowe krajowe) 300,00 zł
(szkolenia) 390,00 zł
(wpłaty PPK) 100,00 zł
 
754-75412 (Ochotnicze Straże Pożarne):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 61 000,00 zł (zwiększenie dotacji dla:
Ochotniczej Straży Pożarnej w Czarżu – 30 000,00 zł,
Ochotniczej Straży Pożarnej w Dąbrowie Chełmińskiej -15 000,00 zł,
Ochotniczej Straży Pożarnej w Gzinie – 8 000,00 zł,
Ochotniczej Straży Pożarnej w Wałdowie Królewskim – 8 000,00 zł)
 
754-75421 (Zarządzanie kryzysowe):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 6 000,00 zł ogółem, w tym:
(zakup materiałów i wyposażenia) 4 000,00 zł
(zakup usług pozostałych) 2 000,00 zł
 
757-75702 (Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek oraz innych zobowiązań jednostek samorządu terytorialnego zaliczanych do tytułu dłużnego – kredyty i pożyczki):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 101 967,00 zł ogółem, w tym:
(rozliczenie z bankami związane z obsługą długu publicznego) 2 800,00 zł
(odsetki od zobowiązań) 99 167,00 zł
 
758-75814 (Różne rozliczenia finansowe):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 6 521,00 zł (składki na ubezpieczenie społeczne)
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 27 948,99 zł ogółem, w tym:
(rozliczenia z bankami związane z obsługą długu publicznego) 2 948,99 zł
(odsetki, dyskonto i inne rozliczenia) 25 000,00 zł
 
801-80101 (Szkoły Podstawowe):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 272 662,00 zł ogółem, w tym:
(zakup materiałów i wyposażenia) 22 000,00 zł
(zakup usług remontowych) 89 000,00 zł
(zakup towarów w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 500,00 zł
(odpis na ZFŚS) 31 162,00 zł
(wynagrodzenia i uposażenia wypłacane w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 2 000,00 zł
(wynagrodzenie nauczycieli wypłacane w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 39 000,00 zł
(składki i inne pochodne od wynagrodzeń pracowników wypłacanych w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 9 000,00 zł
(realizacja następujących zadań inwestycyjnych:
- „Zmiana sposobu użytkowania pomieszczeń biblioteki na pomieszczenia szkolne w miejscowości Dąbrowa Chełmińska – projekt” – 10 000,00 zł,
- „Wykonanie nowej balustrady klatki schodowej oraz montaż systemu wideodomofonu w budynku szkolnym przy ul. Bydgoskiej w miejscowości Ostromecko” – 70 000,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 38 700,00 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia bezosobowe) 3 000,00 zł
(zakup materiałów i wyposażenia) 5 000,00 zł
(zakup środków dydaktycznych i książek) 700,00 zł
(korekta planu zadani inwestycyjnego pn.: „Zmiana sposobu użytkowania pomieszczeń biblioteki na pomieszczenia szkolne w miejscowości Dąbrowa Chełmińska – projekt” – 30 000,00 zł)
 
801-80103 (Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 6 521,00 zł (zakup usług)
 
801-80104 (Przedszkola):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 25 000,00 zł ogółem, w tym:
(zakup usług pozostałych) 12 000,00 zł
(wynagrodzenia i uposażenia wypłacane w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 1 000,00 zł
(wynagrodzenia nauczycieli wypłacane w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 10 000,00 zł
(składki i inne pochodne od wynagrodzeń pracowników wypłacanych w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 2 000,00 zł
 
801-80113 (Dowożenie uczniów do szkół):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 4 994,80 zł ogółem, w tym:
(zakup usług remontowych) 319,80 zł
(zakup usług zdrowotnych) 550,00 zł
(zakup usług związanych z pomocą obywatelom Ukrainy) 4 125,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 319,80 zł (zakup usług pozostałych)
 
801-80148 (Stołówki szkolne):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 1 000,00 zł (zakup usług pozostałych)
 
801-80153 (Zapewnienie uczniom prawa do bezpłatnego dostępu do podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 4 700,00 zł (zakup środków dydaktycznych i książek)
 
801-80195 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 5 000,00 zł (zakup materiałów i wyposażenia)
 
852-85219 (Ośrodki Pomocy Społecznej):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 6 700,00 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia osobowe pracowników) 5 000,00 zł
(składki na ubezpieczenie społeczne) 1 000,00 zł
(składki na FP i Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych) 100,00 zł
(zakup energii) 600,00 zł
                                                                                                                               
852-85228 (Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 1 100,00 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia osobowe pracowników) 1 020,00 zł
(składki na ubezpieczenie społeczne) 50,00 zł
(składki na FP i Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych) 30,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 10 800,00 zł (wynagrodzenia bezosobowe)
 
852-85295 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 11 097,00 zł ogółem, w tym:
(składki na ubezpieczenie społeczne) 595,00 zł
(składki na FP i Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych) 28,00 zł
(wynagrodzenia bezosobowe) 6 177,00 zł
(zakup materiałów i wyposażenia) 217,00 zł
(zakup usług pozostałych) 4 080,00 zł
 
853-85395 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 51 754,00 zł ogółem, w tym:
(zakup usług pozostałych) 24 894,00 zł
(wydatki majątkowe) 26 860,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 51 554,00 zł ogółem, w tym:
(zakup usług pozostałych) 27 507,21 zł
(wydatki majątkowe) 24 046,79 zł.
Wydatki dotyczą projektu „Dostępny samorząd – granty”.
 
855-85504 (Wspieranie rodziny):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 3 600,00 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia osobowe pracowników) 3 000,00 zł
(składki na ubezpieczenie społeczne) 550,00 zł
(składki na FP i Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych) 50,00 zł
 
855-85508 (Rodziny zastępcze):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 5 000,00 zł (zakup usług)
 
855-85510 (Działalność placówek opiekuńczo-wychowawczych):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 5 000,00 zł (zakup usług)
 
900-90001 (Gospodarka ściekowa i ochrona wód):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 190 000,00 zł (zakup usług pozostałych)
 
900-90005 (Ochrona powietrza atmosferycznego i klimatu):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 170 000,00 zł z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn.: „Dostawa i montaż paneli fotowoltaicznych dla nowego budynku ośrodka zdrowia w miejscowości Dąbrowa Chełmińska”
 
900-90015 (Oświetlenie ulic, placów i dróg):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 145 000,00 zł, w tym:
realizacja następujących zadań inwestycyjnych:
- „Budowa oświetlenia drogowego na ulicy Bohaterów w Czemlewie” – 34 200,00 zł,
- „Projekt i budowa oświetlenia drogowego przy ulicy Spokojnej w Czarżu” – 51 700,00 zł,
- „Rozbudowa oświetlenia ulicznego w Dąbrowie Chełmińskiej ul. Leśna” – 59 100,00 zł
 
900-90095 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 6 000,00 zł (zakup usług pozostałych)
 
  
921-92120 (Ochrona zabytków i opieka nad zabytkami):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 800 000,00 zł (dotacja celowa na prace remontowe i konserwatorskie obiektów zabytkowych (Remont dachu nad wieżą kościoła parafialnego pw.  św.  Wojciecha i św. Katarzyny w Boluminku: wkład własny - 16 000,00 zł; Rządowy Program Odbudowy Zabytków - 784 000,00 zł)
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 60 000,00 zł (dotacja celowa)
 
926-92695 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 1 100,00 zł (opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych).
 
     
Zmian w budżecie dokonano na podstawie otrzymanych pism,  wniosków złożonych przez pracowników Urzędu Gminy, Kierowników jednostek organizacyjnych i Dyrektorów szkół oraz planowanego wykonania.

ZAŁĄCZNIKI

Załącznik Nr 1.pdf (279kB) pdf
Załącznik Nr 2.pdf (319kB) pdf
Załącznik Nr 3.pdf (287kB) pdf
Załącznik Nr 4.pdf (142kB) pdf
Załącznik nr 5.pdf (221kB) pdf
Załącznik Nr 6.pdf (134kB) pdf
Załącznik Nr 9.pdf (303kB) pdf
Załącznik Nr 15.pdf (230kB) pdf
Załącznik Nr 16.pdf (197kB) pdf
Załącznik Nr 11.pdf (286kB) pdf



metryczka


Opublikował: Barbara Piórkowska (13 września 2023, 14:28:32)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 338