NULL string(0) ""

Uchwała nr LIII.483.2023RADY GMINY DĄBROWA CHEŁMIŃSKAz dnia 25 stycznia 2023w sprawie zmian w budżecie gminy Dąbrowa Chełmińska na 2023 rokNa podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 i pkt 9 lit. D oraz lit. i, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40), art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 242, art. 258, art. 264 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2022 poz. 1634, 1692, 1747, 1079, 1768, 1725, 1964, 2414 i 2054)) oraz art. 31a, art. 31b, art. 111 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz. U. z 2023 r. poz.103), uchwala się co następuje:

Uchwała nr LIII.483.2023
RADY GMINY DĄBROWA CHEŁMIŃSKA
z dnia 25 stycznia 2023


w sprawie zmian w budżecie gminy Dąbrowa Chełmińska na 2023 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 i pkt 9 lit. D oraz lit. i, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40), art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 242, art. 258, art. 264 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2022 poz. 1634, 1692, 1747, 1079, 1768, 1725, 1964, 2414 i 2054)) oraz art. 31a, art. 31b, art. 111 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz. U. z 2023 r. poz.103), uchwala się co następuje:


     § 1. W uchwale Nr LI.468.2022 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 22 grudnia  2022 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Dąbrowa Chełmińska na 2023 rok wprowadza się następujące zmiany:
 
1) § 1. Otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody budżetu w wysokości 54 270 902,80  zł zmniejsza się o kwotę       1 262 892,39 zł. Dochody budżetu po zmianach wynoszą 53 008 010,41 zł, z tego:
1. Dochody bieżące w kwocie     45 757 050,89 zł
2. Dochody majątkowe w kwocie 7 250 959,52 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 1.”.
 
2) § 2. Otrzymuje brzmienie:
„§ 2.1. Wydatki budżetu  w wysokości 56 138 480,75 zł  zwiększa się  o kwotę       1 453 244,33 zł. Wydatki budżetu po zmianach wynoszą 57 591 725,08 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2, z tego:
1) wydatki bieżące w wysokości 47 014 742,47 zł, w tym:
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w wysokości 22 355 781,41 zł,
b) dotacje w wysokości 2 512 084,12 zł,                                                   
c) wydatki na obsługę długu w wysokości 750 836,16 zł;
2)  wydatki majątkowe w wysokości 10 576 982,61 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3, z tego:
 a) dotacje w wysokości 34 000,00 zł.
2. Ustala się wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących
z Funduszy Strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 3 577 311,23 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4, w tym:
    a) dotacje w wysokości 4 704,15 zł.”.
 
3) § 4. Otrzymuje brzmienie:
„ § 4. Deficyt budżetu w kwocie 4  583 714,67 zł, który zostanie pokryty przychodami  pochodzącymi z:
1. Przychodami z zaciągniętych pożyczek w kwocie 2 710 388,00 zł.
2. Przychodów z zaciągniętych kredytów w kwocie 597 370,63 zł,
3. Przychodów jednostek samorządu terytorialnego z wynikających z rozliczenia środków określonych w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy i dotacji na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem tych środków w kwocie 421 490,01 zł,
4. Wolnych środków, o których mowa w art. 217 ust. 2 pkt 6 ustawy w kwocie 854 466,03 zł.”.
4) § 5. Otrzymuje brzmienie:
„ § 5. Ustala się łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 5 554 960,55 zł oraz łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 971 245,88 zł, zgodnie z załącznikiem               Nr 5.”.
5) § 6. Otrzymuje brzmienie:
„§ 6.1. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami  w 2023 r. w wysokości 3 215 123,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 6. 
2. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej w wysokości 1 000,00 zł, zgodnie
 z załącznikiem Nr 7.
3. Ustala się dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej w wysokości  38 000,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 8.”.
 
6) § 9. Otrzymuje brzmienie:
„ § 9. Ustala się plan wydatków na przedsięwzięcia realizowane w ramach Funduszu Sołeckiego w wysokości 571 745,26 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 11.”.
 
7) § 14. Otrzymuje brzmienie:
„ § 14. Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie          4 807 758,63  zł, w tym:
1.  Na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w kwocie 1 500 000,00 zł,
2. Na finansowanie  planowanego deficytu budżetu w kwocie 597 370,63 zł.
3. Na  wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 2 710 388,00 zł”.
 
8) § 15. Otrzymuje brzmienie:
„ § 15. Upoważnia się Wójta Gminy do:
1. Zaciągania kredytów i pożyczek na:
1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w kwocie 1 500 000,00 zł,
2)  finansowanie  planowanego deficytu budżetu w kwocie 597 370,63 zł,
3)  wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 2 710 388,00 zł.
2. Dokonywania zmian w budżecie polegających na:
1) przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu, w zakresie wydatków bieżących łącznie z wydatkami na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy,
2) zmianach w planie wydatków inwestycyjnych w ramach jednego działu pomiędzy zadaniami z wyłączeniem wprowadzania nowych zadań i odstąpienia od zadań zaplanowanych,
3) dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków związanych ze:
a) zmianą kwot lub uzyskaniem płatności przekazywanych z budżetu środków europejskich, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,
b) zmianami w realizacji przedsięwzięcia finansowanego z udziałem środków europejskich albo środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,
c) zwrotem płatności otrzymanych z budżetu środków europejskich.
3. Lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
4. Do przekazywania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych JST do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.
5. Dokonania zmian w planie dochodów i wydatków budżetu jednostki samorządu terytorialnego, w tym dokonywania przeniesień wydatków między działami klasyfikacji budżetowej, w celu realizacji zadań związanych z pomocą obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa.”.
 
        §  2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Dąbrowa Chełmińska.
 
        § 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i  podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego.
 
  
   
Uzasadnienie do Uchwały Nr LIII.483.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 25 stycznia 2023 r. w sprawie zmian w budżecie gminy na 2023 rok
Zmniejsza się dochody i zwiększa się wydatki oraz dokonuje się przeniesienia wydatków między działami, rozdziałami i paragrafami w sposób następujący:
 
DOCHODY
010-01043 (Infrastruktura wodociągowa wsi):
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 599 537,77 zł (dotacja PROW na zadanie inwestycyjne pn.: „Budowa kanalizacji sanitarnej  i wodociągowej w Gminie Dąbrowa Chełmińska”
 
010-01044 (Infrastruktura sanitacyjna wsi):
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 2 293 596,48 zł (dotacja PROW na zadanie inwestycyjne pn.: „Budowa kanalizacji sanitarnej  i wodociągowej w Gminie Dąbrowa Chełmińska”)
 
600-60014 (Drogi publiczne powiatowe):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 570 000,00 zł (dotacja z Powiatu Bydgoskiego zgodnie z zawartym porozumieniem na 2023 r.)
 
720-72095 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 26 529,14 zł (korekta zadania inwestycyjnego pn. : „Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0”)
 
756-75615 (Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o 7 000,00 zł (podatek od środków transportowych)
 
853-85395 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 1 079 360,00 zł ogółem, w tym:
(odsetki) 3 000,00 zł
(wpływy ze zwrotów nienależnie pobranych dodatków węglowych) 12 000,00 zł
(dodatek węglowy) 153 000,00 zł
(środki na wypłaty z tytułu innych źródeł ciepła) 18 360,00 zł
(środki na wypłaty dodatków elektrycznych) 893 000,00 zł
 
855-85503 (Karta Dużej Rodziny):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 411,00 zł zgodnie z decyzja Wojewody               Nr WFB.I.3120.3.2023 z dnia 18 stycznia 2023 r.
 
 
WYDATKI
010-01043 (Infrastruktura wodociągowa wsi):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 0,75 zł (środki własne z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn.: „Budowa kanalizacji sanitarnej  i wodociągowej w Gminie Dąbrowa Chełmińska”)
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 182 746,25 zł (dotacja PROW na zadanie inwestycyjne pn.: „Budowa kanalizacji sanitarnej  i wodociągowej w Gminie Dąbrowa Chełmińska”)
 
400-40002 (Dostarczanie wody):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 3 000,00 zł (różne opłaty i składki)
 
600-60014 (Drogi publiczne powiatowe):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 574 400,00 zł ogółem, w tym:
(zakup materiałów i wyposażenia) 100 000,00 zł
(zakup usług remontowych) 370 000,00 zł
(zakup usług pozostałych) 100 000,00 zł
(różne opłaty i składki) 4 400,00 zł
 
 
600-60016 (Drogi publiczne gminne):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 4 730,88 zł ogółem, w tym:
(różne opłaty i składki) 50,00 zł
(zadanie inwestycyjne pn.: „Budowa drogi w miejscowości Dąbrowa Chełmińska”) 4 680,88 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 4 450,00 zł (zakup materiałów i wyposażenia)
 
700-70005 (Gospodarka gruntami i nieruchomościami):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 20,00 zł (podatek od nieruchomości)
 
700-70007 (Gospodarowanie mieszkaniowym zasobem gminy):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 20,00 zł (podatek od nieruchomości)
 
720-72095 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 31 210,77 zł korekta zadania inwestycyjnego pn.: „Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0” (środki Unii Europejskiej -26 529,14 zł, środki własne - 4 681,63 zł)
 
750-75023 (Urzędy Gmin):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 20 000,00 zł  ogółem w tym:
(pozostałe podatki na rzecz budżetu JST) 7 000,00 zł
(zakup samochodu osobowego dla inkasenta) 13 000,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 10 000,00 zł (zakup usług pozostałych)
 
801-80101 (Szkoły Podstawowe):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 7 248,72 zł ogółem, w tym:
(zakup materiałów i wyposażenia – Erasmus +) 750,00 zł
(zakup środków żywności – Erasmus +) 150,00 zł
(zakup usług pozostałych – Erasmus +) 5 748,72 zł
(różne opłaty i składki – Erasmus +) 600,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 1 500,00 zł (zakup usług pozostałych – Erasmus +)
 
801-80195 (Pozostała działalność):
- dokonuje się przeniesienia  wydatków o kwotę 5 000,00 zł z zakupu materiałów i wyposażenia na rzecz zakupu usług remontowych
 
852-85219 (Ośrodki Pomocy Społecznej):
- dokonuje się przeniesienia wydatków o kwotę 4 846,00 zł z wynagrodzeń osobowych na rzecz wypłat dodatkowego wynagrodzenia rocznego
 
853-85395 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 1 079 360,00 zł ogółem, w tym:
(zwroty płatności wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem) 12 000,00 zł
(świadczenia społeczne) 1 043 000,00 zł
(zakup materiałów i wyposażenia) 12 300,00 zł
(zakup usług pozostałych) 8 561,00 zł
(odsetki) 3 000,00 zł
(szkolenia) 499,00 zł
 
855-85503 (Karta Dużej Rodziny):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 411,00 zł (zakup materiałów i wyposażenia)
 
855-85504 (Wspieranie rodziny):
- dokonuje się przeniesienia wydatków o kwotę 120,00 zł z wynagrodzeń osobowych na rzecz wypłat dodatkowych wynagrodzeń rocznych
 
900-90015 (Oświetlenie ulic, placów i dróg):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 18 731,64 zł z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn.: „Budowa oświetlenia w miejscowości Nowy Dwór” – FS Nowy Dwór
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 18 731,64 zł (zakup usług pozostałych – FS Nowy Dwór)
 
926 -92695 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zmiany klasyfikacji budżetowej zadania inwestycyjnego pn.: „Wykonanie miejsca rekreacji  i wypoczynku w miejscowości Dąbrowa Chełmińska”.
 
Zmian w budżecie dokonano na podstawie złożonych wniosków przez pracowników Urzędu Gminy, Kierownika jednostki organizacyjnej i Dyrektora szkoły oraz planowanego wykonania.

ZAŁĄCZNIKI
Załącznik Nr 1.pdf (132kB) pdf
Załącznik Nr 2.pdf (197kB) pdf
Załącznik Nr 3.pdf (259kB) pdf
Załącznik Nr 4.pdf (139kB) pdf
Załącznik nr 5.pdf (216kB) pdf
Załącznik Nr 6.pdf (122kB) pdf
Załącznik Nr 11.pdf (288kB) pdf


Uchwała opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego
poz. 838 z dnia 2023-02-03

metryczka


Opublikował: Barbara Piórkowska (2 lutego 2023, 12:26:11)

Ostatnia zmiana: Barbara Piórkowska (6 lutego 2023, 09:18:51)
Zmieniono: publikacja

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 309