NULL string(0) ""

Uchwała nr LI.468.2022RADY GMINY DĄBROWA CHEŁMIŃSKAz dnia 22 grudnia 2022w sprawie uchwalenia budżetu gminy Dąbrowa Chełmińska na 2023 rok Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 4, pkt 9 lit. c, d, i oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 559, 583, 1005, 1079 i 1561) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 242 ust. 1, art. 243 ust. 1, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2022 r., poz. 1634, 1692, 1747, 1079, 1768, 1725, 1964 i 2414), oraz art. 31a, art. 31b, art. 111 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz. U. z 2022 r. poz. 583, 584, 682, 683, 684, 830, 930, 1002, 1087, 1161, 1383, 1733, 1561 i 1692), uchwala się co następuje:

Uchwała nr LI.468.2022
RADY GMINY DĄBROWA CHEŁMIŃSKA
z dnia 22 grudnia 2022


w sprawie uchwalenia budżetu gminy Dąbrowa Chełmińska na 2023 rok

Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 4, pkt 9 lit. c, d, i oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 559, 583, 1005, 1079 i 1561) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 242 ust. 1, art. 243 ust. 1, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2022 r., poz. 1634, 1692, 1747, 1079, 1768, 1725, 1964 i 2414), oraz art. 31a, art. 31b, art. 111 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz. U. z 2022 r. poz. 583, 584, 682, 683, 684, 830, 930, 1002, 1087, 1161, 1383, 1733, 1561 i 1692), uchwala się co następuje:


   § 1. Dochody budżetu w wysokości 54 270 902,80 zł, z tego:
1. Dochody bieżące  w wysokości     44 100 279,89 zł,
2. Dochody majątkowe w wysokości 10 170 622,91 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 1.
 
    § 2.1.Wydatki budżetu w wysokości 56 138 480,75 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2 z tego:
1) wydatki bieżące w wysokości 45 383 954,39 zł w tym:
    a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w wysokości 22 355 781,41 zł,
    b) dotacje w wysokości 2 512 084,12 zł,
    c) wydatki na obsługę długu w wysokości 750 836,16 zł;
2) wydatki majątkowe w wysokości 10 754 526,36 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3, w tym:
    a) dotacje w wysokości 34 000,00 zł.
 2. Ustala się wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych w wysokości 3 783 518,78 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4, w tym:
    a) dotacje w wysokości 4 704,15 zł.
 
     § 3. W budżecie tworzy się rezerwy w wysokości 167 526,00 zł, z tego:
1. Rezerwa ogólna w wysokości   56 139,00 zł,
2. Rezerwa celowa w wysokości 111 387,00 zł na realizację zadań z zakresu zarządzania kryzysowego.
 
     § 4. Deficyt budżetu w kwocie 1 867 577,95 zł, który zostanie pokryty przychodami  pochodzącymi z:
1. Przychodów z zaciągniętych kredytów w kwocie 597 370,63 zł,
2. Przychodów jednostek samorządu terytorialnego z wynikających z rozliczenia środków określonych w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy i dotacji na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem tych środków w kwocie 415 741,29 zł,
3. Wolnych środków, o których mowa w art. 217 ust. 2 pkt 6 ustawy w kwocie 854 466,03 zł.
           
     § 5. Ustala się łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 2 838 823,83 zł oraz łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 971 245,88 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 5.
 
     § 6.1. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami  w 2023 r. w wysokości 3 214 712,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 6. 
  2. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej w wysokości 1 000,00 zł, zgodnie
 z załącznikiem Nr 7.
3. Ustala się dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej w wysokości  38 000,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 8.
 
    § 7. Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu gminy w wysokości 2 550 788,27 zł, z tego:
1.  Dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych w wysokości 1 811 594,73 zł, w tym:
       1) dotacje celowe w kwocie 821 594,73 zł,
       2) dotacje podmiotowe w kwocie 990 000,00 zł,
2.  Dotacje celowe dla jednostek nienależących do sektora finansów publicznych w wysokości 739 193,54 zł, w tym:
      1) dotacje celowe 498 600,00 zł,
      2) dotacje podmiotowe 240 593,54 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 9.
 
        § 8. Ustala się plan dochodów w wysokości 3 500,00 zł oraz plan wydatków w wysokości 57 000,00 zł związanych z finansowaniem zadań ochrony środowiska, zgodnie z załącznikiem      Nr 10.
           
         § 9. Ustala się plan wydatków na przedsięwzięcia realizowane w ramach Funduszu Sołeckiego w wysokości 571 745,26 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 11.
 
         § 10. Ustala się dochody w kwocie 180 000,00 zł ogółem, w tym: 130 000,00 zł – wpływ   z opłat za zezwolenia  na sprzedaż napojów alkoholowych i 50 000,00 zł – wpływy z części opłaty za zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych w obrocie hurtowym oraz wydatki w kwocie 180 000,00 zł ogółem, w tym: 165 000,00 zł - realizacja zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i 15 000,00 zł  - realizacja zadań związanych ze zwalczaniem narkomanii, zgodnie z załącznikiem Nr 12.
 
        § 11. Ustala się plan dochodów z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości 2 131 657,96 zł  i wydatków związanych z realizacją systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w kwocie 2 149 657,96 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 13.
 
       § 12. Ustala się plan dochodów i wydatków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w kwocie 157 629,37 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 14.
 
       § 13. Ustala się plan środków przeznaczonych na pomoc obywatelom Ukrainy w związku    z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa w następujących wysokościach:
1) dochody  749 604,40 zł,
2) wydatki   749 604,40 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 15.
 
         § 14. Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie          2 097 307,63  zł, w tym:
1.  Na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w kwocie 1 500 000,00 zł,
2. Na finansowanie  planowanego deficytu budżetu w kwocie 597 370,63 zł.
 
       § 15. Upoważnia się Wójta Gminy do:
1. Zaciągania kredytów i pożyczek na:
1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w kwocie 1 500 000,00 zł,
2)  finansowanie  planowanego deficytu budżetu w kwocie 597 370,63 zł.
2. Dokonywania zmian w budżecie polegających na:
    1) przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu,   w zakresie wydatków bieżących łącznie z wydatkami na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy,
    2) zmianach w planie wydatków inwestycyjnych w ramach jednego działu pomiędzy zadaniami z wyłączeniem wprowadzania nowych zadań i odstąpienia od zadań zaplanowanych,
3) dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków związanych ze:
a) zmianą kwot lub uzyskaniem płatności przekazywanych z budżetu środków europejskich, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,
b) zmianami w realizacji przedsięwzięcia finansowanego z udziałem środków europejskich albo środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,
c) zwrotem płatności otrzymanych z budżetu środków europejskich.
3. Lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
4. Do przekazywania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych JST do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.
5. Dokonania zmian w planie dochodów i wydatków budżetu jednostki samorządu terytorialnego, w tym dokonywania przeniesień wydatków między działami klasyfikacji budżetowej, w celu realizacji zadań związanych z pomocą obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa.
 
      § 16.  Ustala się maksymalną kwotę pożyczek udzielanych przez Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska w roku budżetowym do łącznej kwoty 200 000,00 zł.
 
     § 17. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Dąbrowa Chełmińska.
 
     § 18. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2023 roku i podlega publikacji  w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego.

Załącznik Nr 1 .pdf (345kB) pdf
Załącznik Nr 2.pdf (367kB) pdf
Załącznik Nr 3.pdf (256kB) pdf
Załącznik Nr 4.pdf (136kB) pdf
Załącznik nr 5.pdf (215kB) pdf
Załącznik Nr 6.pdf (132kB) pdf
Załącznik Nr 7.pdf (191kB) pdf
Załącznik Nr 8.pdf (193kB) pdf
Załącznik Nr 9.pdf (299kB) pdf
Załącznik Nr 10.pdf (205kB) pdf
Załącznik Nr 11 .pdf (288kB) pdf
Załącznik Nr 12 .pdf (210kB) pdf
Załącznik Nr 13.pdf (208kB) pdf
Załącznik Nr 14 .pdf (201kB) pdf
Załącznik Nr 15 .pdf (222kB) pdf
budżet na 2023 opisowo.pdf (600kB) pdf

 
 
 
Uchwała opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego
poz. 7347 z dnia 2022-12-28

metryczka


Opublikował: Barbara Piórkowska (29 grudnia 2022, 14:43:02)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 356