

Drogi lokalne | Działalność gospodarcza | Ewidencja ludności, dowody osobiste
Komunikacja | Ochrona środowiska | Ogólnopolska Karta Dużej Rodziny
Podatki | Zwrot podatku akcyzowego za olej napędowy
Sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych
Urząd Stanu Cywilnego | Wod-Kan | Zagospodarowanie przestrzenne
Zgromadzenia publiczne

EWIDENCJA LUDNOŚCI
Załatwienie spraw:
w godzinach pracy Urzędu
Miejsce załatwienia wszystkich spraw:
- Urząd Gminy pokój nr 22
Poniższa lista zawiera spis spraw możliwych do załatwienia w Urzędzie Gminy wraz z informacjami jak daną sprawę można załatwić:
1. ZAŚWIADCZENIA O ZAMELDOWANIU
Zaświadczenie o zameldowaniu na terenie gminy, wnioski w różnych przypadkach.
Wymagane dokumenty:- Dowód osobisty
-
wniosek o wydanie zaświadczenia (pobierz) (137kB)
- złożony osobiście lub przez pełnomocnika
- dowód uiszczenia opaty skarbowej
- tytuł prawny do lokalu - w oryginale, do wglądu ( w przypadku uzyskiwania informacji o ilości osób zameldowanych w lokalu lub braku zameldowania osób w lokalu).
- Pełnomocnictwo ( w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika)
Miejsce złożenia i odbioru:
Biuro Ewidencji ludności Urzędu Gminy w Dąbrowie Chełmińskiej, pok. 22
Tryb odwoławczy:
Do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego w Bydgoszczy , w terminie 7 dni od daty otrzymania postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia, za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14.06.1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2017r., poz. 1257)
- Ustawa z dnia 24.09.2010r. o ewidencji ludności (tj. Dz.U. 2018 poz.1382)
- Ustawa z dnia 16.11.2006r. o opłacie skarbowej (tj. Dz.U. 2018 poz.1044)
2. WSZYSTKIE INFORMACJE DOTYCZĄCE DOWODU OSOBISTEGO MOŻNA ZNALEŹĆ NA STRONIE MSWIA PODANEJ PONIŻEJ
Kliknij aby przejść do strony
3. DECYZJA W SPRAWIE WYMELDOWANIA
Wymagane dokumenty:- wniosek -
kliknij, aby pobrać (184kB)
- kserokopia tytułu prawnego do lokalu
- potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej
Opłaty: 10zł - opłata skarbowa za wydanie decyzji
Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji wnosi się do Wojewody Kujawsko - Pomorskiego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (Wójt Gminy) w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Podstawa prawna:
-art. 35 ustawy z dnia 24.09.2010r. o ewidencji ludności ( tj. Dz.U. 2018 poz.1382)
-art. 104 ustawy z dnia 14.06.1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2017r., poz. 1257)
4. ZGŁOSZENIE ZAMELDOWANIA
Kto może dokonać czynności zameldowania
- osoba dokonująca zameldowania - osobiście
- pełnomocnik, legitymujący się pełnomocnictwem, o którym mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.- Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późn. zm.), po okazaniu w organie gminy przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu
- za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
Wymagane dokumenty:
- wypełniony i podpisany formularz ZGŁOSZENIA POBYTU , a także potwierdzenie faktu pobytu osoby dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu w formie własnoręcznego, czytelnego podpisu, nazwisko i imię pełnomocnika, jeśli był ustanowiony
- do wglądu - dowód osobisty lub paszport osoby dokonującej zameldowania
- do wglądu - dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu: np. umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu. Jeżeli osoba, która dokonuje zameldowania dysponuje tytułem prawnym do lokalu – sama dokonuje potwierdzenia faktu pobytu osoby w danym lokalu
5. Udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców, rejestru PESEL
Wymagane dokumenty:
- wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców, rejestru PESEL-
wzór wniosku - kliknij, aby pobrać (210kB)
- dowód uiszczenia opłaty za udostępnienie danych,
- dokument potwierdzający interes prawny w uzyskaniu danych (jeżeli nie wskazano we wniosku przepisu prawa materialnego upoważniającego do pozyskania danych)
- pełnomocnictwo (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika)
- dowód osobisty lub innym dokumencie potwierdzającym tożsamość (do wglądu)
Opłaty:
- 31zł - opłata za udostępnienie danych jednostkowych (wpłaty należy dokonać na konto Gminy Dąbrowa Chełmińska nr 43 8142 1017 0000 0475 2000 0002)
- 17zł - opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa - nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu i małżonkowi ( na konto Gminy Dąbrowa Chełmińska lub w kasie tut. Urzędu)
- Podmioty, którym dane jednostkowe udostępnia się nieodpłatnie wymienione są w art. 46 ust. 1 ustawy z dnia 24.09.2010r. o ewidencji ludności.
- Osoby i jednostki, które wykażą interes prawny w uzyskaniu danych niezbędnych do sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia są zwolnione z opłaty za udostępnienie danych jednostkowych.
Miejsce złożenia wniosku: Biuro ewidencji ludności, pok.22 Urzędu Gminy w Dąbrowie Chełmińskiej
Termin odpowiedzi: do 30 dni
Tryb odwoławczy:
Do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji o odmowie udostępnienia danych, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
Wyjaśnienia:
- Przez dane jednostkowe rozumie się informacje dotyczące jednej osoby lub imion i nazwisk wszystkich osób zameldowanych pod jednym adresem.
- Potrzeba uzyskania danych może wynikać z interesu prawnego lub faktycznego. W przypadku powoływania się na interes prawny, wnioskodawca jest zobowiązany wskazać przepis prawa materialnego, na podstawie którego jest uprawniony do żądania danych osobowych innej osoby lub załączyć dokumenty potwierdzające ten interes.
- Przykładowe sytuacje wskazujące na posiadanie interesu prawnego to: przysługujące wierzytelności, postępowanie sądowe w sprawie: nabycia spadku, zniesienia współwłasności, o ochronę dóbr osobistych.
- W przypadku wskazania we wniosku interesu faktycznego, organ właściwy do udostępnienia danych występuje o uzyskanie zgody osoby, o której udostępnienie danych wystąpił wnioskodawca.
- Przykładowe sytuacje wskazujące na posiadanie interesu prawnego to: przysługujące wierzytelności, postępowanie sądowe w sprawie: nabycia spadku, zniesienia współwłasności, o ochronę dóbr osobistych.
- Dane z rejestru PESEL udostępnia Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj.:Dz.U. z 2017 r. poz. 1257).
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tj. Dz.U. 2018 poz.1382).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tj. Dz.U. 2018 poz.1044).
- Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tj. Dz. U. z 2017 r., poz. 570).
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 5 października 2011 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego (tj.Dz. U. z 2016 r. poz. 836 ze zm.).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 września 2011 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców oraz rejestru PESEL (tj.Dz. U. z 2015 r. poz. 1388).
6. Wpis do stałego rejestru wyborców:
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 5 stycznia 2011r. kodeks wyborczy (Dz.U. 2018.754 t.j.); Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011r. w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze (Dz.U. 2017.1316 t.j.); Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. 2018.2096 t.j.)
Wpis do rejestru wyborców daje Ci możliwość głosowania w miejscu Twojego zamieszkania lub przebywania i dotyczy wszystkich wyborów/referendów, NIE JEST wpisem jednorazowym (tylko do najbliższych wyborów, ale zgodnie z wnioskiem/decyzją).
Możesz wpisać się do rejestru wyborców w gminie Dąbrowa Chełmińska, jeżeli:
- mieszkasz na stałe w gminie Dąbrowa Chełmińska, a nie jesteś zameldowany tu na pobyt stały;
- przebywasz na stałe w gminie Dąbrowa Chełmińska, ale nigdzie nie zamieszkujesz (jesteś bezdomny);
- mieszkasz na stałe w gminie Dąbrowa Chełmińska, ale pod innym adresem niż jesteś zameldowany na pobyt stały;
- jesteś obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, a nie jesteś obywatelem polskim i mieszkasz na stałe w gminie Dąbrowa Chełmińska.
Pamiętaj, że możesz być wpisany tylko do jednego rejestru - dlatego od razu wykreślimy Cię z tego w którym byłeś do tej pory.
Aby wpisać się do rejestru wyborców przygotuj:
- dowód osobisty lub paszport (oryginał do wglądu, dodatkowo kserokopia);
- wniosek o wpisanie do rejestru wyborców
- deklarację z Twoimi danymi
Decyzję o wpisaniu do rejestru wyborców uzyskasz wtedy, kiedy wykażesz, że mieszkasz na stałe pod określonym adresem w gminie Dąbrowa Chełmińska. W tym celu możemy Cię poprosić o pokazanie oświadczenia o stałym zamieszkaniu, dodatkowego dokumentu, który to potwierdzi np. akt notarialny, umowa najmu mieszkania, oświadczenie właściciela lub najemcy mieszkania, w którym mieszkasz oraz innych dokumentów potwierdzających Twoje związki z Bydgoszczą np. umowa o pracę, lub zaświadczenia o zatrudnieniu, oświadczenia z organizacji społecznych, stowarzyszeń, rachunki za media, korespondencja z innymi urzędami, ZUS, Urząd Skarbowy itp.
Wniosek możesz złożyć osobiście w urzędzie lub przez internet - jeśli masz Profil Zaufany na platformie e-PUAP lub bezpieczny podpis elektroniczny.
Termin
Decyzja administracyjna
wydana w ciągu 5 dni od dnia złożenia wniosku.
Dodatkowe informacje
Stały rejestr wyborców obejmuje osoby stale zamieszkałe na obszarze gminy, którym przysługuje prawo wybierania. Rejestr wyborców dzieli się na część A i część B.
1. Do rejestru wyborców części A na własny wniosek mogą dopisać się obywatele polscy:
-
Wyborcy stale zamieszkali na obszarze gminy bez zameldowania na pobyt stały,
-
Wyborcy nigdzie niezamieszkali stale przebywający na obszarze gminy,
-
Wyborcy zamieszkujący na obszarze gminy pod innym adresem, niż ich adres zameldowania na pobyt stały.
2. Do rejestru wyborców części B na własny wniosek mogą wpisać się obywatele Unii Europejskiej niebędący obywatelami polskimi, stale zamieszkali na obszarze gminy.
Wyborca wpisany do rejestru wyborców zostanie skreślony z rejestru wyborców w jego ostatnim miejscu stałego zameldowania.
Obowiązek informacyjny
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r. informuję, iż:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Dąbrowa Chełmińska
- Wyznaczono inspektora ochrony danych
- Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego dot. rejestru wyborców wynikającego z ustawy z dnia 05.01.2011r. Kodeks wyborczy.
- Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowanych danych obowiązujących u Administratora.
- szczegółowe informacje - klauzule RODO (link na bipie http://www.bip.dabrowachelminska.lo.pl/index.php?cid=391) lub klauzula ogólna http://www.bip.dabrowachelminska.lo.pl/index.php?cid=391&bip_id=7751
Wytworzył: Jadwiga Pstrong (7 lipca 2003)
Opublikował: Dorota Kraska (7 lipca 2003, 14:19:06)
Ostatnia zmiana: Dorota Kraska-Wadych (6 maja 2019, 13:23:59)
Zmieniono: aktualizacja
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 7705