Zgłoszenie zgonu

WYMAGANE DOKUMENTY ( Zgon rejestruje kierownik urzędu stanu cywilnego właściwy ze względu na miejsce zgonu):
  1. Karta zgonu stwierdzająca zgon i jego przyczynę, wydana przez lekarza.
  2. Dowód osobisty osoby zmarłej (paszport w przypadku zgonu cudzoziemca).
  3. Do wglądu:
    1) dokument tożsamości osoby zgłaszającej zgon,
    2) dokument stwierdzający tożsamość współmałżonka osoby zmarłej ( przypadku osoby zmarłej, która w dniu śmierci była zamężna/żonata)
OPŁATA:
Nie pobiera się

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTU:
Urząd Stanu Cywilnego w Dąbrowie Chełmińskiej przy ul. Bydgoskiej 21

JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Urząd Stanu Cywilnego w Dąbrowie Chełmińskiej.

TERMIN ODPOWIEDZI:
Niezwłocznie.

TRYB ODWOŁAWCZY:
Od decyzji odmawiającej dokonania czynności, wydanej przez kierownika USC w Dąbrowie Chełmińskiej przysługuje odwołanie do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego za pośrednictwem kierownika USC w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

UWAGI:
  1. Zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu.
  2. Jeżeli zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej, zgłoszenie powinno nastąpić w ciągu 24 godzin od zgonu.
  3. Do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:
    a.małżonek lub dzieci zmarłego,
    b.najbliżsi krewni lub powinowaci,
    c.pełnomocnik rodziny,
    d.inne osoby, które dobrowolnie się do tego zobowiążą
PODSTAWA PRAWNA:
1.Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. – Prawo o aktach stanu cywilnego t.j.Dz.U. 2023, poz.1378).
2.Ustawa z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (t.j. Dz.U. 2019, poz. 1473).
3.Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2022r., poz. 2142).


ZAŁĄCZNIKI: 
Brak.                                 

metryczka


Wytworzył: Kierownik USC (27 listopada 2015)
Opublikował: Sławomir Zieliński (11 grudnia 2015, 12:54:29)

Ostatnia zmiana: Sławomir Zieliński (26 lipca 2023, 10:17:08)
Zmieniono: aktualizacja p.p.

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1097