PROTOKÓŁ NR 22/12 KOMISJI REWIZYJNEJ

P R O T O K Ó Ł   NR  22/12
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej
odbytego w dniu 21 listopada 2012 roku.
 
Posiedzeniu przewodniczył Ryszard Kaczor – Przewodniczący Komisji.
 
W posiedzeniu uczestniczyli:
-          członkowie Komisji wg listy obecności,
-          Radosław Ciechacki – Wójt Gminy,
-          Krystyna Kalinowska – Sekretarz Gminy,
-          Ewa Bukowska – Skarbnik Gminy.
 
 
Porządek posiedzenia:
1.      Zaopiniowanie materiałów na XXI Sesję Rady Gminy.
2.      Dyskusja nad projektem budżetu gminy na rok 2013.
3.      Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
4.      Sprawy różne.
 
ad.1. Komisja omawiała następujące informacje i projekty uchwał związane z XXI Sesją Rady Gminy:
 
a) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Skarbnik Gminy jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy na rok 2012.
 
b) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Wójta Gminy jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała informacje na temat realizacji sprzedaży lokali komunalnych i działek budowlanych w 2012 r., o zasobie mieszkaniowym oraz komunalizacji mienia Gminy Dąbrowa Chełmińska.
 
c) W dyskusji nad projektami uchwał w sprawie gospodarki odpadami głos zabrali:
w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dąbrowa Chełmińska:
Sekretarz Gminy celem wprowadzenia omówiła w/w projekt uchwały.
 
Komisja zaproponowała zmniejszenie ilości odpadów do 10 litrów na jedno miejsce konsumpcyjne w gastronomii oraz na jedno łóżko w agroturystyce hotelach, pensjonatach itp.
Sekretarz Gminy poinformowała, iż zastanawiano się, czy pojemnik 120 l dla rodziny liczącej do 6 osób nie jest zbyt mały.
 
Komisja dyskutowała na temat zastosowania worków bądź śmietników do segregacji odpadów.
 
Komisja w wyniku dyskusji jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały proponując zmniejszenie ilości odpadów w obiektach gastronomicznych, gospodarstwach agroturystycznych itp. Do 10 l/ 1 osobę.
 
- Komisja po zapoznaniu się z informacjami Sekretarz Gminy jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, składanej przez właścicieli nieruchomości zamieszkałej.
 
- Komisja po zapoznaniu się z informacjami Sekretarz Gminy jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie ustalenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
 
- Komisja po zapoznaniu się z informacjami Sekretarz Gminy oraz po przeprowadzonej dyskusji jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie ustalenia stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
 
d) Projekt uchwały w sprawie opłaty za pobór wody i odprowadzanie ścieków do urządzeń kanalizacyjnych:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
Zdzisław Bukowski – członek Komisji poinformował, iż pozostawiłby cenę wody na obecnym poziomie lub zaproponował obniżenie jej do kwoty 3,00 zł/1m3. 
Przewodniczący Komisji w związku z brakiem dalszych głosów w dyskusji poddał pod głosowanie projekt uchwały (jako dalej idący).

Komisja przy pięciu głosach „za” i jednym „przeciwnym” pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
 
e) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Wójta Gminy jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie ustalenia opłaty za odprowadzanie ścieków do stacji zlewczej w Nowym Dworze.
 
f) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Wójta Gminy jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie obniżenia ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego.
 
g) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Wójta Gminy jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych oraz zwolnień w tym podatku.
 
h) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Wójta Gminy jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie dzierżawy nieruchomości gruntowych.
 
i) Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dzierżawę pomieszczeń z przeznaczeniem na sklepik szkolny w budynku Zespołu Szkół w Dąbrowie Chełmińskiej:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji przedstawił pozytywną opinię Dyrektora Szkoły w tej sprawie i w związku z brakiem dalszych głosów poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
 
Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
 
j)
Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w drodze przetargu ustnego nieograniczonego nieruchomości stanowiącej własność Gminy Dąbrowa Chełmińska:
Wójt Gminy poinformował, że w/w projekt uchwały zostanie zdjęty z porządku obrad ze względu na konieczność przeprowadzenia analizy pod kątem możliwości budowania na przedmiotowej działce.
W miejsce w/w projektu zostanie wprowadzony projekt uchwały w sprawie przyjęcia dróg do rekultywacji.
 
ad.2. Komisja dokonała analizy projektu budżetu Gminy Dąbrowa Chełmińska na rok 2013 po stronie dochodów i wydatków, projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Dąbrowa Chełmińska na lata 2013 – 2023 wraz z objaśnieniami oraz planowanych i realizowanych przedsięwzięć w latach 2013 - 2016.
Komisja zwróciła uwagę na konieczność racjonalnego planowania przez dyrektorów szkół wydatków na olej opałowy celem uniknięcia konieczności przekazywania dodatkowych środków finansowych na utrzymanie szkół w trakcie roku budżetowego.
           
W wyniku dyskusji Komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt budżetu Gminy Dąbrowa Chełmińska na rok 2013, projekt Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Dąbrowa Chełmińska na lata 2013 – 2023 oraz planowane i realizowane przedsięwzięcia w latach 2013 - 2016.
 
ad.3. Członkowie Komisji zapoznali się z treścią protokołu z poprzedniego posiedzenia. Komisja jednogłośnie przyjęła w/w protokół.
 
ad.4. W punkcie „sprawy różne” nie poruszano żadnych kwestii.
 
Na tym posiedzenie zakończono.
 


metryczka


Wytworzył: Dorota Kraska-Wadych - inspektor (21 listopada 2012)
Opublikował: Dorota Kraska-Wadych (3 stycznia 2013, 14:24:31)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 871