Protokóły z posiedzeń Komisji Rewizyjnej
Protokóły z posiedzeń Komisji Budżetu, Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska
Protokóły z posiedzeń Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia i Spraw Socjalnych
Protokóły z posiedzeń Komisji Budżetu, Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska
Protokóły z posiedzeń Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia i Spraw Socjalnych
PROTOKÓŁ NR 18/12 KOMISJI REWIZYJNEJ
P R O T O K Ó Ł NR 18/12
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej
odbytego w dniu 19 czerwca 2012 roku.
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej
odbytego w dniu 19 czerwca 2012 roku.
Posiedzeniu przewodniczył Ryszard Kaczor – Przewodniczący Komisji.
W posiedzeniu uczestniczyli:
- członkowie Komisji wg listy obecności,
- Radosław Ciechacki – Wójt Gminy,
- Krystyna Kalinowska – Sekretarz Gminy,
- Ewa Bukowska – Skarbnik Gminy.
Porządek posiedzenia:
1. Zaopiniowanie materiałów na XVIII Sesję Rady Gminy.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Sprawy różne.
ad.1. Komisja omawiała następujące
informacje i projekty uchwał związane z XVIII Sesją Rady Gminy:
a) Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała informację Wójta Gminy na temat podejmowanych działań w okresie międzysesyjnym.
b) W dyskusji nad wnioskami dyrektorów szkół w sprawie powołania wicedyrektorów głos zabrali:
Małgorzata Sadurska – Kierownik ZOS omówiła wnioski dodając, że w uzgodnieniu z dyrektorami przyjęto pewne propozycje. Przedstawiła koszty powołania wicedyrektorów.
Wójt Gminy przedstawił stanowiska poprzednich Komisji Rady Gminy.
Przewodniczący Komisji zaproponował, by radni spotkali się z dyrektorami szkół celem przedyskutowania sprawy.
Wójt Gminy zauważył, że zatrudnienie sekretarek szkolnych w pełnym wymiarze na pewno odciążyłoby dyrektorów.
Komisja w wyniku dyskusji jednogłośnie przyjęła wniosek Przewodniczącego Komisji jako swoje stanowisko w sprawie i postanowiła przedstawić go na najbliższej Sesji Rady Gminy.
c) Projekt uchwały w sprawie ustalenia tygodniowego wymiaru godzin zajęć dla dyrektorów i wicedyrektorów placówek oświatowych oraz pedagoga szkolnego, logopedy i socjoterapeuty zatrudnionych w placówkach oświatowych, prowadzonych przez Gminę Dąbrowa Chełmińska:
Małgorzata Sadurska – Kierownik ZOS celem wprowadzenia omówiła w/w projekt uchwały.
Komisja po przeprowadzonej dyskusji jednogłośnie postanowiła nie zmieniać wymiaru godzin zajęć dla dyrektorów i wicedyrektorów placówek oświatowych oraz pedagoga szkolnego i logopedy, a wymiar godzin socjoterapeuty – zgodnie z propozycją Wójta Gminy zawartą w projekcie uchwały.
d) Komisja na podstawie otrzymanych materiałów dokonała analizy problemów związanych z budową kanalizacji i zaopatrzenia w wodę na terenie Gminy Dąbrowa Chełmińska.
Wójt Gminy udzielił szczegółowych wyjaśnień na temat planowanych inwestycji.
e) Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Statutu Gminnej Przychodni SP ZOZ w Dąbrowie Chełmińskiej:
Sekretarz Gminy celem wprowadzenia omówiła w/w projekt uchwały oraz przedstawiła proponowane przez Dyrektora Gminnej Przychodni SP ZOZ w Dąbrowie Chełmińskiej poprawki.
Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
f) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Sekretarz Gminy jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie uchwalenia Statutu GOPS.
g) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Wójta Gminy jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Ostromecko na lata 2012 – 2022”
h) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Wójta Gminy oraz po przeprowadzonej dyskusji jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie wskazania Delegata do Stowarzyszenia „Salutaris” wskazując Sekretarz Gminy do pełnienia funkcji Delegata.
i) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Wójta Gminy oraz po przeprowadzonej dyskusji jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zasad i trybu udzielania oraz sposobu rozliczania dotacji celowej na dofinansowanie osobom fizycznym do kosztów usuwania wyrobów zawierających azbest, pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych na terenie Gminy Dąbrowa Chełmińska.
j) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Wójta Gminy jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała dwa projekty uchwał w sprawie komunalizacji mienia Skarbu Państwa.
k) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Wójta Gminy oraz po przeprowadzonej dyskusji jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie inkasa od osób fizycznych łącznego zobowiązania pieniężnego, podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego oraz określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso.
l) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Skarbnik Gminy jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej z budżetu państwa na wyprzedzające finansowanie zadania inwestycyjnego pod nazwą „Budowa kanalizacji sanitarnej Nowy Dwór – Dąbrowa Chełmińska III etap)”.
m) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Skarbnik Gminy jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy na lata 2012 - 2024.
n) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Skarbnik Gminy jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy na rok 2012.
o) W dyskusji na temat zażalenia na bezczynność organu głos zabrali:
Teresa Łabaj – inspektor ds. zagospodarowania przestrzennego przedstawiła informacje o etapach prac związanych z opracowaniem planu zagospodarowania – przedmiotu zażalenia oraz o podjętych działaniach. Przedstawiła procedury, które spowodowały, że opracowanie w/w planu trwa tak długo. Dodała, że wina nie leży po stronie Wójta i Urzędu Gminy.
Sporządzanie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obręb geodezyjny Ostromecko dla obszaru ograniczonego drogą wojewódzką Nr 551 wraz z jej fragmentem, drogą gminną Nr 0535001, osiedlem zabudowy mieszkaniowej „KONTY”, drogą gminną dz. Nr 283, terenami leśnymi z rezerwatem „Las Mariański” oraz terenem ogródków działkowych odbywa się zgodnie z procedurą i zasadami sporządzania planów miejscowych określonych w przepisach ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717 ze zm. Na tak długi okres sporządzania w/w planu miejscowego miały wpływ:
1) uzgodnienie koncepcji zagospodarowania z właścicielami nieruchomości;
2) błędy w sporządzonej mapie syt.- wys. stanowiącej podstawę ustaleń planu;
3) zmiana przepisów prawa min. wejście w życie przepisów ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227), powodująca uzupełnienie procedury o obwieszczenia Wójta Gminy oraz dodatkowe uzgodnienia;
4) nie wyrażenie zgody Ministra Rolnictwa na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych klas III na cele nierolnicze, które skutkowało sporządzeniem kolejnego projektu planu miejscowego, a istotne zmiany w ustaleniach skutkowały ponowieniem uzgodnień i opinii;
5) sporządzenie i problemy z uchwaleniem planu ochrony Rezerwatu Las Mariański. Ustalenia planu ochrony w/w rezerwatu miały wpływ na ustalenie treści projektu planu miejscowego;
6) rozstrzygnięcie Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska zgłoszonych uwag do wyłożonego projektu planu skutkowało sporządzeniem nowego projektu planu, ponowieniem: uzgodnień i opinii i procedury ponownego wyłożenia do publicznego wglądu.
Omówiła kwestie likwidacji drogi. Gmina przychyliła się na jej przywrócenie, co spowodowało, że wpłynęły kolejne uwagi i wnioski o jej likwidację.
Wójt Gminy zaproponował, że w/w informacje zostaną przedstawione na piśmie.
Komisja w wyniku dyskusji jednogłośnie oddaliła zażalenie i uznała, że procedura jest zgodna.
ad.2. Członkowie Komisji zapoznali się z treścią protokołu z poprzedniego posiedzenia. Komisja jednogłośnie przyjęła w/w protokół.
ad.3. W punkcie „sprawy różne” nie poruszano żadnych kwestii.
Na tym posiedzenie zakończono.
a) Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała informację Wójta Gminy na temat podejmowanych działań w okresie międzysesyjnym.
b) W dyskusji nad wnioskami dyrektorów szkół w sprawie powołania wicedyrektorów głos zabrali:
Małgorzata Sadurska – Kierownik ZOS omówiła wnioski dodając, że w uzgodnieniu z dyrektorami przyjęto pewne propozycje. Przedstawiła koszty powołania wicedyrektorów.
Wójt Gminy przedstawił stanowiska poprzednich Komisji Rady Gminy.
Przewodniczący Komisji zaproponował, by radni spotkali się z dyrektorami szkół celem przedyskutowania sprawy.
Wójt Gminy zauważył, że zatrudnienie sekretarek szkolnych w pełnym wymiarze na pewno odciążyłoby dyrektorów.
Komisja w wyniku dyskusji jednogłośnie przyjęła wniosek Przewodniczącego Komisji jako swoje stanowisko w sprawie i postanowiła przedstawić go na najbliższej Sesji Rady Gminy.
c) Projekt uchwały w sprawie ustalenia tygodniowego wymiaru godzin zajęć dla dyrektorów i wicedyrektorów placówek oświatowych oraz pedagoga szkolnego, logopedy i socjoterapeuty zatrudnionych w placówkach oświatowych, prowadzonych przez Gminę Dąbrowa Chełmińska:
Małgorzata Sadurska – Kierownik ZOS celem wprowadzenia omówiła w/w projekt uchwały.
Komisja po przeprowadzonej dyskusji jednogłośnie postanowiła nie zmieniać wymiaru godzin zajęć dla dyrektorów i wicedyrektorów placówek oświatowych oraz pedagoga szkolnego i logopedy, a wymiar godzin socjoterapeuty – zgodnie z propozycją Wójta Gminy zawartą w projekcie uchwały.
d) Komisja na podstawie otrzymanych materiałów dokonała analizy problemów związanych z budową kanalizacji i zaopatrzenia w wodę na terenie Gminy Dąbrowa Chełmińska.
Wójt Gminy udzielił szczegółowych wyjaśnień na temat planowanych inwestycji.
e) Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Statutu Gminnej Przychodni SP ZOZ w Dąbrowie Chełmińskiej:
Sekretarz Gminy celem wprowadzenia omówiła w/w projekt uchwały oraz przedstawiła proponowane przez Dyrektora Gminnej Przychodni SP ZOZ w Dąbrowie Chełmińskiej poprawki.
Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
f) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Sekretarz Gminy jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie uchwalenia Statutu GOPS.
g) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Wójta Gminy jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Ostromecko na lata 2012 – 2022”
h) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Wójta Gminy oraz po przeprowadzonej dyskusji jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie wskazania Delegata do Stowarzyszenia „Salutaris” wskazując Sekretarz Gminy do pełnienia funkcji Delegata.
i) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Wójta Gminy oraz po przeprowadzonej dyskusji jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zasad i trybu udzielania oraz sposobu rozliczania dotacji celowej na dofinansowanie osobom fizycznym do kosztów usuwania wyrobów zawierających azbest, pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych na terenie Gminy Dąbrowa Chełmińska.
j) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Wójta Gminy jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała dwa projekty uchwał w sprawie komunalizacji mienia Skarbu Państwa.
k) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Wójta Gminy oraz po przeprowadzonej dyskusji jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie inkasa od osób fizycznych łącznego zobowiązania pieniężnego, podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego oraz określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso.
l) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Skarbnik Gminy jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej z budżetu państwa na wyprzedzające finansowanie zadania inwestycyjnego pod nazwą „Budowa kanalizacji sanitarnej Nowy Dwór – Dąbrowa Chełmińska III etap)”.
m) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Skarbnik Gminy jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy na lata 2012 - 2024.
n) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Skarbnik Gminy jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy na rok 2012.
o) W dyskusji na temat zażalenia na bezczynność organu głos zabrali:
Teresa Łabaj – inspektor ds. zagospodarowania przestrzennego przedstawiła informacje o etapach prac związanych z opracowaniem planu zagospodarowania – przedmiotu zażalenia oraz o podjętych działaniach. Przedstawiła procedury, które spowodowały, że opracowanie w/w planu trwa tak długo. Dodała, że wina nie leży po stronie Wójta i Urzędu Gminy.
Sporządzanie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obręb geodezyjny Ostromecko dla obszaru ograniczonego drogą wojewódzką Nr 551 wraz z jej fragmentem, drogą gminną Nr 0535001, osiedlem zabudowy mieszkaniowej „KONTY”, drogą gminną dz. Nr 283, terenami leśnymi z rezerwatem „Las Mariański” oraz terenem ogródków działkowych odbywa się zgodnie z procedurą i zasadami sporządzania planów miejscowych określonych w przepisach ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717 ze zm. Na tak długi okres sporządzania w/w planu miejscowego miały wpływ:
1) uzgodnienie koncepcji zagospodarowania z właścicielami nieruchomości;
2) błędy w sporządzonej mapie syt.- wys. stanowiącej podstawę ustaleń planu;
3) zmiana przepisów prawa min. wejście w życie przepisów ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227), powodująca uzupełnienie procedury o obwieszczenia Wójta Gminy oraz dodatkowe uzgodnienia;
4) nie wyrażenie zgody Ministra Rolnictwa na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych klas III na cele nierolnicze, które skutkowało sporządzeniem kolejnego projektu planu miejscowego, a istotne zmiany w ustaleniach skutkowały ponowieniem uzgodnień i opinii;
5) sporządzenie i problemy z uchwaleniem planu ochrony Rezerwatu Las Mariański. Ustalenia planu ochrony w/w rezerwatu miały wpływ na ustalenie treści projektu planu miejscowego;
6) rozstrzygnięcie Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska zgłoszonych uwag do wyłożonego projektu planu skutkowało sporządzeniem nowego projektu planu, ponowieniem: uzgodnień i opinii i procedury ponownego wyłożenia do publicznego wglądu.
Omówiła kwestie likwidacji drogi. Gmina przychyliła się na jej przywrócenie, co spowodowało, że wpłynęły kolejne uwagi i wnioski o jej likwidację.
Wójt Gminy zaproponował, że w/w informacje zostaną przedstawione na piśmie.
Komisja w wyniku dyskusji jednogłośnie oddaliła zażalenie i uznała, że procedura jest zgodna.
ad.2. Członkowie Komisji zapoznali się z treścią protokołu z poprzedniego posiedzenia. Komisja jednogłośnie przyjęła w/w protokół.
ad.3. W punkcie „sprawy różne” nie poruszano żadnych kwestii.
Na tym posiedzenie zakończono.
metryczka
Wytworzył: Dorota Kraska-Wadych - inspektor (19 czerwca 2012)
Opublikował: Dorota Kraska-Wadych (24 września 2012, 09:20:41)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 938