Protokóły z posiedzeń Komisji Budżetu, Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska
Protokóły z posiedzeń Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia i Spraw Socjalnych
PROTOKÓŁ NR 7/04 KOMISJI ROLNICTWA, BEZPIECZEŃSTWA I OCHRONY ŚRODOWISKA
PROTOKÓŁ NR 7/04
z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska
odbytego w dniu 29.11.2004 roku
Posiedzeniu przewodniczył mgr Arnold Drążyk – Przewodniczący Komisji.
W posiedzeniu uczestniczyli:
- członkowie Komisji wg listy obecności stanowiącej załącznik do protokółu,
- mgr Zbigniew Łuczak – Wójt Gminy,
- Krystyna Kalinowska – Sekretarz Gminy,
- Wojciech Mikołajczyk – Przewodniczący Rady Rodziców w Ostromecku.
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokółu z poprzedniego posiedzenia Komisji.
2. Dyskusja na temat struktury organizacyjnej Gimnazjum.
3. Zaopiniowanie sprawozdania z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.
4. Informacja na temat działalności placówek kultury na terenie gminy.
5. Omówienie prac związanych z przygotowaniem projektu herbu Gminy.
6. Sprawozdanie z zaawansowania budowy sieci wodociągowej i kanalizacji ściekowej.
7. Zaopiniowanie projektów uchwał.
8. Sprawy różne.
ad.1. Członkowie Komisji zapoznali się z treścią protokółu nr 6/04 z posiedzenia Komisji odbytego w dniu 1.09.2004 roku, nie wnosząc do niego uwag. Komisja jednogłośnie przyjęła w/w protokół.
ad.2. W dyskusji na temat struktury organizacyjnej gimnazjum wskazywano na:
Jerzy Pluciński – członek Komisji stwierdził, że należałoby rozdzielić, a tym samym usamodzielnić gimnazja na terenie gminy.
Marlena Łobocka – członek Komisji poinformowała, że reorganizacja gimnazjum nie spowoduje żadnych utrudnień.
Witold Siewert – członek Komisji przypomniał, że utworzenie trzech oddzielnych gimnazjów było założeniem Zarządu i Rady Gminy poprzedniej kadencji, ale wówczas nie było takich możliwości prawnych.
Marlena Łobocka – członek Komisji dodała, że uczniowie będą mieli możliwość wyboru gimnazjum.
Wójt Gminy wyjaśnił, że jeżeli zostaną powołane trzy zespoły szkół zaistnieje konieczność określenia obwodów szkolnych. W chwili obecnej obwód gimnazjum obejmuje obszar całej gminy. Wewnątrz jednej szkoły łatwiej jest się przenieść. Gdy powstaną trzy oddzielne gimnazja nie będzie oficjalnej możliwości zmiany szkoły.
Marlena Łobocka – członek Komisji wskazała, że utworzenie trzech odrębnych zespołów szkół jest wolą rodziców.
Wójt Gminy stwierdził, że to poważny argument. Jeżeli nie ma możliwości utworzenia jednego oddzielnego gimnazjum, czy integrowania, to należy utworzyć trzy odrębne jednostki.
Wojciech Mikołajczyk Przewodniczący Rady Rodziców w Ostromecku zwrócił uwagę, że w momencie utworzenia jednego odrębnego gimnazjum znacznie wzrosną koszty dowożenia uczniów. Po utworzeniu trzech odrębnych zespołów szkół nastąpi zmniejszenie o 50% migracji nauczycieli między szkołami. Przewodniczący dodał, że w przypadku utworzenia trzech gimnazjów na terenie gminy nauczyciele nie stracą pracy, a rodzice i uczniowie będą mieli znacznie łatwiejszy dostęp do dyrektora i nauczycieli.
Wójt Gminy poinformował, iż według niego najlepszym rozwiązaniem zarówno z punktu widzenia dobra ucznia, jak i ekonomii, byłoby utworzenie jednego oddzielnego gimnazjum. Dodał, że ma świadomość, iż z różnych względów tego rozwiązania nie da się urzeczywistnić. Skoro nie ma zgody, należy utworzyć trzy oddzielne zespoły szkół. Zgadza się z argumentami, że nauczyciele dojeżdżają, co powoduje, brak ich związku ze szkołą. Zwrócił uwagę na kwestie zarządzania szkołą.
ad.3. Członkowie Komisji zapoznali się ze sprawozdaniem z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej i po przeprowadzonej dyskusji jednogłośnie i bez uwag zaopiniowali je pozytywnie.
ad.4. Członkowie Komisji zapoznali się z informacją na temat działalności placówek kultury na terenie gminy .
Komisja po przeprowadzonej dyskusji jednogłośnie i bez uwag pozytywnie zaopiniowała w/w informację.
ad.5. Wójt Gminy przedstawił informację na temat prac związanych z przygotowaniem projektu herbu Gminy, dodając, że trwa oczekiwanie na stanowisko Komisji Heraldycznej.
Komisja bez uwag przyjęła przedstawioną informację.
ad.6. Komisja zapoznała się ze sprawozdaniem z zaawansowania budowy sieci wodociągowej i kanalizacji ściekowej.
Wójt Gminy omówił w/w sprawozdanie.
ad.7. Komisja omawiała następujące projekty uchwał:
a) w sprawie ustalenia podatku od środków transportowych oraz zwolnień w tym podatku:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
Komisja po przeprowadzonej dyskusji jednogłośnie i bez uwag pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
b) w sprawie ustalenia stawek czynszu za dzierżawę gruntów rolnych stanowiących własność Gminy Dąbrowa Chełmińska:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
Komisja po przeprowadzonej dyskusji jednogłośnie i bez uwag pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
c) w sprawie zarządzenia poboru podatku od osób fizycznych od nieruchomości, rolnego i leśnego w drodze inkasa oraz wyznaczenia inkasentów i ich wynagrodzenia:
Sekretarz Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
Komisja po przeprowadzonej dyskusji jednogłośnie i bez uwag pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
d) w sprawie ustalenia wzorów informacji i deklaracji na podatki: od nieruchomości, rolny i leśny:
Sekretarz Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
Komisja po przeprowadzonej dyskusji jednogłośnie i bez uwag pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
e) w sprawie zmian w uchwale nr X/72/03 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 3 grudnia 2003 roku w sprawie przyjęcia kryteriów podziału środków dla sołectw wydzielonych w budżecie Gminy Dąbrowa Chełmińska:
Wójt Gminy poinformował, że do Przewodniczącego Rady Gminy wpłynęło pismo Rady Sołeckiej Czemlewo w sprawie przyjęcia nowych kryteriów podziału środków dla sołectw. Przewodniczący skierował sprawę do Wójta celem przygotowania stosownego projektu uchwały.
Radny Witold Siewert zapytał, jakie będzie dalsze postępowanie względem osób, które zostały przeniesione z Sołectwa Czarże do Czemlewa w kwestii ich zameldowania oraz co dała im zmiana granic?
Zdaniem radnego zmiany granic sołectw powinny być równoznaczne ze zmianą zameldowania.
Wójt Gminy przypomniał, że wnioski o zmiany granic sołectw wpłynęły z kilku miejscowości, w związku z czym na podstawie uchwały został zobowiązany do przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami, co też uczynił. Wójt wyjaśnił, że nie odpowie, co dały mieszkańcom zmiany granic sołectw, ponieważ nie on o to wnioskował. Przedstawił Radzie Gminy wyniki konsultacji i podjęto uchwałę. Z takim pytaniem należy zwrócić się do Rady Gminy oraz Rady Sołeckiej. Wójt przypomniał, że już na początku powiedziano, że zmiany granic nie są tożsame ze zmianą zameldowania. Granica sołectwa nie musi być zgodna z granicą administracyjną miejscowości.
Szymon Dunal – członek Komisji zwrócił uwagę, że sołtys na zebraniu wiejskim powinien poinformować, że zmiana granic sołectw nie jest równoznaczna ze zmianą zameldowania.
Witold Siewert – członek Komisji zwrócił uwagę, że jeżeli osoby, które objęła zmiana granic sołectwa nadal zamieszkują w Czarżu, to drogi przy których usytuowane są ich posesje również należą do sołectwa Czarże. Zdaniem radnego podjęta uchwała zobowiązuje do zmiany zameldowania.
Sekretarz Gminy wyjaśniła, że uchwała została przekazana sołtysom dopiero po opublikowaniu w dzienniku urzędowym, dlatego czas od podjęcia do przekazania był dość długi. Sekretarz poinformowała, że sołtysi sołectw, w których nastąpiły zmiany granic otrzymali dodatkowo komunikat, z którego wynikało, nie następuje zmiana zameldowania. Dodała, że Rada Gminy nie jest kompetentna do dokonywania zmian granic miejscowości. To należy do kompetencji Rady Ministrów.
Wójt Gminy dodał, że zabiegał o dokonanie zmiany granic sołectw Dąbrowa Chełmińska i Otowice, nie zabiegał natomiast o zmianę granic sołectw Czemlewo i Czarże.
Za pozytywnym zaopiniowaniem w/w projektu uchwały nie głosował żaden członek Komisji, przeciw – 4, wstrzymujących się – 1. W/w projekt zaopiniowano negatywnie.
f) w sprawie przyjęcia „Programu współpracy Gminy Dąbrowa Chełmińska z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 23 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i wolontariacie na rok 2005”
Sekretarz Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
Komisja po przeprowadzonej dyskusji jednogłośnie i bez uwag pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
ad.8. W punkcie „sprawy różne” poruszano następujące kwestie:
a) Komisja zapoznała się z wnioskiem pracowników administracji i obsługi zatrudnionych w placówkach oświatowych na terenie gminy w sprawie podwyżek ich wynagrodzeń.
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił sprawę, informując, że przystąpi do przygotowania zmian w regulaminie wynagrodzeń w/w osób, które po zaopiniowaniu przez Związek Zawodowy zostaną przekazane Radzie Gminy. Wójt dodał, że może to wiązać się z koniecznością przygotowania zmian w budżecie gminy.
Przewodniczący Komisji uznał, że dalsze postępowanie Wójta Gminy w tej sprawie jest logiczne.
b) Członkowie Komisji zapoznali się z pismem mieszkańców Ostromecka w sprawie działalności baru „Kufelek” w tej miejscowości.
Witold Siewert – członek Komisji omówił przebieg w/w sprawy.
Komisja postanowiła zapoznać się z aktami sprawy i dyskusję na ten temat odbyć podczas najbliższej Sesji Rady Gminy.
c) Wójt Gminy przedstawił propozycje zmian do budżetu gminy.
Komisja po przeprowadzonej dyskusji przyjęła do wiadomości w/w propozycje.
Na tym posiedzenie zakończono.
Protokółował: Przewodniczył:
Dorota Kraska mgr Arnold Drążyk
metryczka
Wytworzył: Dorota Kraska (29 listopada 2004)
Opublikował: Dorota Kraska (31 maja 2005, 14:09:39)
Ostatnia zmiana: mgr Dorota Kraska-Wadych (20 września 2011, 12:37:37)
Zmieniono: DODANIE NAZWY KOMISJI
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 1308