PROTOKÓŁ NR 5/11 KOMISJI REWIZYJNEJ


P R O T O K Ó Ł   NR  5/11
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej
odbytego w dniu 13 maja 2011 roku.
 
Posiedzeniu przewodniczył Ryszard Kaczor – Przewodniczący Komisji.
 
W posiedzeniu uczestniczyli:
-        członkowie Komisji wg listy obecności,
-        mgr inż. Radosław Ciechacki – Wójt Gminy,
-        mgr Krystyna Kalinowska – Sekretarz Gminy,
-        mgr Ewa Bukowska – Skarbnik Gminy,
-        mgr Danuta Tomaszewska – Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej,
-        Kazimierz Porażyński – Kierownik Referatu Gospodarki Przestrzennej.
 
Porządek posiedzenia:
1.      Zaopiniowanie materiałów na VII Sesję Rady Gminy.
2.      Przyjęcie protokółu z poprzedniego posiedzenia.
3.      Sprawy różne.
 
ad.1. Komisja omawiała następujące informacje i projekty uchwał związane z VI Sesją Rady Gminy:
a)      Projekt uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie Gminy Dąbrowa Chełmińska na lata 2011 – 2015:
Danuta Tomaszewska – Kierownik GOPS celem wprowadzenia omówiła w/w projekt uchwały.
 
Komisja w trakcie dyskusji omawiała kwestie otrzymywania darów, ich przechowywania i rozdzielania.
 
Danuta Tomaszewska – kierownik GOPS poinformowała o braku warunków do przechowywania darów żywnościowych. Dodała, że odbywają się kontrole w tym zakresie.
Przewodniczący Komisji w związku z brakiem dalszych głosów poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
 
Komisja jednogłośnie i bez uwag pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
 
b)      Komisja po zapoznaniu się z informacjami Danuty Tomaszewskiej – kierownik GOPS jednogłośnie pozytywnie i zaopiniowała projekt uchwały w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania oraz trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego w Gminie Dąbrowa Chełmińska.
 
c)      Projekt uchwały w sprawie zasad i trybu postępowania o udzielenie spółkom wodnym dotacji z budżetu Gminy Dąbrowa Chełmińska, sposobie jej rozliczenia oraz kontroli wykonania zleconego zadania:
Skarbnik Gminy celem wprowadzenia omówiła w/w projekt uchwały.
 
Komisja omawiała kwestie działalności Gminnej Spółki Wodnej oraz zasady finansowania.
 
Komisja w wyniku dyskusji jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
 
d)     Komisja po zapoznaniu się z informacjami Skarbnik Gminy oraz po przeprowadzonej dyskusji jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy na lata 2011-2025.
 
e)      Komisja po zapoznaniu się z informacjami Skarbnik Gminy oraz po przeprowadzonej dyskusji jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2011.
 
f)       W dyskusji na temat reprezentowania Gminy w Międzykomunalnej Spółce Akcyjnej „Municypium” S.A. głos zabrali:
Wójt Gminy wyjaśnił, że w związku ze zmianą wójta potrzebna jest nowa uchwała w sprawie reprezentacji Gminy w przedmiotowej spółce. Poinformował, że jest zgoda pozostałych Komisji co do sprzedaży akcji. Poinformował, że Gmina nie zna wartości nominalnej, nie korzysta również z wydawnictw tej spółki. Wyjaśnił, że nie posiada uprawnień do zasiadania w zarządzie spółki. Przedstawił następujące propozycje rozwiązania sprawy:
- zmiana uchwały w sprawie reprezentacji Gminy w w/w spółce. Wójt zaproponował, aby Gminę reprezentował Zbigniew Łuczak;
Skarbnik Gminy poinformowała, że Spółka nie podaje Gminie wartości nominalnej akcji, w związku z czym nie jest to urealnione w księgach rachunkowych. Poinformowała, że wysłano pismo  w tej sprawie, ale wezwania pozostały bez echa.
 
Komisja w wyniku dyskusji przychyliła się do propozycji zbycia przedmiotowych akcji.
 
g)      W dyskusji na temat powołania przedsiębiorstwa lub zakładu komunalnego zajmującego się kanalizacją i zaopatrzeniem w wodę głos zabrali:
Kazimierz Porażyński – Kierownik Referatu Gospodarki Przestrzennej omówił kwestie funkcjonowania gospodarki wodno – ściekowej na terenie Gminy.
Poinformował o otrzymywanych telefonach od niezadowolonych mieszkańców w sprawie niskiego ciśnienia wody.
Zdaniem Kierownika należy wstrzymać planowanie dalszych miejsc pod infrastrukturę budowlaną. Żeby zaopatrzyć w należyte ciśnienie trzebaby wykonać modernizację stacji uzdatniania wody w Dąbrowie Chełmińskiej i Nowym Dworze, a następnie zwiększyć średnice nitek głównych. Należy wstrzymać pozostałe inwestycje i  remontować infrastrukturę wodociągową.
Zwrócił uwagę na zbyt małe zatrudnienie. Należałoby zakupić drugi samochód i zatrudnić dwie- trzy osoby do obsługi kanalizacji. Poinformował o podpisanej umowie ze spółką MWiK w Bydgoszczy, ale obsługa przyjeżdża jeden raz miesiącu, podczas, gdy dość często zdarzają się awarie na przepompowni, które naprawiają pracownicy Urzędu Gminy. Zwrócił uwagę, że kanalizacja funkcjonuje od 2005 roku i tylko raz na pewnym odcinku była przeczyszczona, a obecnie te ścieki płyną bez przeglądów kontrolnych itp.
Niezbędne jest zatrudnienie dwóch pracowników oraz zakup koparki i samochodu. To jest niezbędne minimum.
 
Komisja w wyniku dyskusji nie zajęła stanowiska w sprawie.
 
h)      W dyskusji na temat stanu bezpieczeństwa na terenie Gminy głos zabrali:
·           Komisja jednogłośnie i bez uwag pozytywnie zaopiniowała informację Kierownika Posterunku Policji w Dąbrowie Chełmińskiej.
 
·           W dyskusji na temat sprawozdania Komendanta Gminnego OSP głos zabrali:
Wójt Gminy poinformował o dwóch wnioskach Komendanta OSP. Komendant zarzucił, że uchwała o ekwiwalencie za udział w akcjach jest interpretowana w ten sposób, że koszty zwraca się tylko osobom, które utraciły dochód.
Poinformował, że wystąpi do wszystkich Prezesów OSP o wyjaśnienie sprawy, ponieważ wcześniej była to wola członków OSP o nie pobieraniu w/w ekwiwalentów. Trzeba będzie rozważyć tę kwestię przy konstruowaniu budżetu. Drugi wniosek, który komendant przedstawi na Sesji Rady Gminy to zatrudnienie kierowców w dwóch największych jednostkach, ponieważ w godzinach przedpołudniowych są problemy z wyjazdami. Zwrócił uwagę, iż rodzi się obawa, że gdy kierowca będzie pracował osiem godzin i do zakresu jego obowiązków dojdzie sprzątanie po akcjach, czy nie będzie to zbytnim obciążeniem dla jednej osoby.
Poinformował, że na posiedzeniu Komisji Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska ustalono, że Komendant spotka się w mniejszym gronie i rozważy sprawę.
Przewodniczący Komisji zauważył, że to jest temat wart dyskusji trzeba podejść do tego, bo mogą być sytuacje że straż nie wyjedzie, bo nie będzie komu wziąć udziału w akcji. Dodał, że zakłady pracy nie chcą zwalniać na akcje. Stwierdził, że nie należy rozbijać na poszczególne jednostki ilości zdarzeń.
Wójt Gminy dodał, że ilość zdarzeń nie daje obrazu działania.
Przewodniczący Komisji poinformował, że w godzinach popołudniowych nie ma problemu z kierowcami. Najgorzej jest w godzinach przedpołudniowych, ponieważ pracują.
Marek Kuśmierek – członek Komisji poinformował, iż jest zwolennikiem powołania zawodowej straży, ale teraz już na to za późno.
Poinformował, o sytuacji, w której do zdarzenia przyjechały jednostki z Czarża, Dąbrowy Chełmińskiej, Unisławia, Fordonu i jeszcze z Chełmna.
Mieczysław Siewert – członek Komisji wyjaśnił, że jest to wina systemu powiadamiania.
 
Komisja po przeprowadzonej dyskusji jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała w/w informację Komendanta Gminnego OSP.
 
·           Komisja jednogłośnie i bez uwag pozytywnie zaopiniowała informację Wójta Gminy z zakresu obrony cywilnej.
 
i)        W dyskusji na temat stosowania bonifikaty na wykup lokali mieszkalnych będących własnością Gminy Dąbrowa Chełmińska głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił sprawę, dodając, że jedna z uchwał Rady Gminy mówi o sprzedaży około 3 mieszkań rocznie. Poinformował, że od 2007 roku sprzedano tylko jedno mieszkanie. Przedstawił informacje o obowiązywaniu bonifikaty na wykup mieszkań w wysokości 90%.
Przewodniczący Komisji wskazał na kwestie wykupu lokali mieszkalnych w Boluminie, w budynku, w którym znajduje się świetlica wiejska.
Dodał, że należy zbyć mieszkania, które zostały objęte bonifikatą.
Wójt Gminy poinformował, że jest tylko możliwość wyznaczenia terminu na wykup, jeśli potencjalni nabywcy się w nim nie zmieszczą, wówczas stracą bonifikatę.
 
ad.2. Członkowie Komisji zapoznali się z treścią protokółów z poprzednich posiedzeń. Komisja jednogłośnie przyjęła w/w protokóły.
 
ad.3. W punkcie „sprawy różne” nie poruszano żadnych kwestii.
 
Na tym posiedzenie zakończono.
 

metryczka


Wytworzył: mgr Dorota Kraska - Wadych - inspektor (13 maja 2011)
Opublikował: mgr Dorota Kraska-Wadych (21 czerwca 2011, 11:16:27)

Ostatnia zmiana: mgr Dorota Kraska-Wadych (20 września 2011, 10:26:12)
Zmieniono: DODANIE NAZWY KOMISJI

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1295