PROTOKÓŁ NR 3/11 KOMISJI REWIZYJNEJ


P R O T O K Ó Ł   NR 3 /11
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej
odbytego w dniu 15 marca 2011 roku.
 
Posiedzeniu przewodniczył Ryszard Kaczor – Przewodniczący Komisji.
 
W posiedzeniu uczestniczyli:
-          członkowie Komisji wg listy obecności,
-          mgr inż. Radosław Ciechacki – Wójt Gminy,
-          mgr Krystyna Kalinowska – Sekretarz Gminy,
-          mgr Ewa Bukowska – Skarbnik Gminy,
-          Marcin Smykowski – Dyrektor Gminnej Przychodni SP ZOZ w Dąbrowie Chełm.
 
Porządek posiedzenia:
1.      Zaopiniowanie materiałów na V Sesję Rady Gminy.
2.      Przyjęcie protokółu z poprzedniego posiedzenia.
3.      Sprawy różne.
 
ad.1. Komisja omawiała następujące informacje i projekty uchwał związane z V Sesją Rady Gminy:

a)      W dyskusji nad sprawozdaniem z działalności służby zdrowia w 2010 roku głos zabrali:
Wójt Gminy zwrócił się o złożenie wyjaśnień w związku z powstałą po raz pierwszy stratą wynikającą z bilansu Gminnej Przychodni.
Marcin Smykowski – Dyrektor Gminnej Przychodni SP ZOZ złożył wyjaśnienia informując, że strata pojawiła się po raz pierwszy. W 2010 roku zmieniły się przydziały dotyczące pacjentów z chorobami krążenia i cukrzycą i w tym przypadku przychodnia straciła - nie otrzymuje finansowania z Narodowego Funduszu Zdrowia na zlecenia dla tej grupy pacjentów.
Dodał, iż jest to kwestia całej podstawowej opieki zdrowotnej. Druga sprawa to zdarzenia losowe np. odprawa pośmiertna dla rodziny zmarłej pracownicy.
Zwrócił uwagę na koszty remontów i nieprzewidzianych prac. Taki remont wykonuje się raz na jakieś dwadzieścia lat. Z powodu wadliwego pieca Gminna przychodnia poniosła znacznie większe, niż przewidywano nakłady na opał. Po jego wymianie już widać znaczne oszczędności. Wskazał na konieczność zatrudnienia zastępstwa na stanowisko jednego z lekarzy. Wyjaśnił, iż w związku z faktem nadwyżki z lat ubiegłych można było pozwolić sobie na większe wydatki. Dodał, iż na rok bieżący wydatki są określone bardzo ściśle.
Nic nie wskazuje na to, by ta strata to stanowiła jakiś trend, który miałby się utrzymać. Na ten rok ustalono koszty remontowe. Przedstawił przewidywane remonty na rok 2011.
Przewodniczący Komisji poinformował, iż  upiera się przy zmianie struktur organizacyjnych. Czy nie można zacząć od sprywatyzowania Ośrodków Zdrowia w Czarżu i Ostromecku?
Marcin Smykowski – Dyrektor Gminnej Przychodni SP ZOZ wyjaśnił, że Zakład Opieki Zdrowotnej zawsze funkcjonował jako całości, poza tym w przychodniach w Czarżu i Ostromecku jest niewielu pacjentów. Dodał, że do końca bieżącego roku rozwiąże się sprawa jednego z lekarzy i wówczas w przyszłym roku będzie można rozważyć temat przekształcenia SP ZOZ.
 
Komisja w wyniku dyskusji jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała informacje na temat działalności służby zdrowia za rok 2010.
 
b)      Komisja po przeprowadzonej dyskusji jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego.
 
c)      Komisja po zapoznaniu się z informacjami Skarbnik Gminy oraz po przeprowadzonej dyskusji jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2011.
 
d)     Komisja po przeprowadzonej dyskusji jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała sprawozdania z działalności sportowej za rok 2010.
 
e)      W dyskusji na temat sprzedaży mieszkań komunalnych głos zabrali:
Wójt Gminy przedstawił wyjaśnienia na temat stopnia realizacji sprzedaży lokali komunalnych. Poinformował, że na posiedzeniu Komisji Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska padł wniosek, by zastanowić się nad obniżeniem wysokości bonifikaty.

Komisja po przeprowadzonej dyskusji przychyliła się do propozycji Komisji Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska.
 
f)       Komisja po zapoznaniu się z informacjami Wójta Gminy jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w 2012 roku.
 
g)      Komisja po zapoznaniu się z informacjami Wójta Gminy jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Miastu Bydgoszcz.
 
h)      Komisja po zapoznaniu się z informacjami Wójta Gminy oraz po przeprowadzeniu dyskusji jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.
 
i)        Komisja po zapoznaniu się z informacjami Wójta Gminy oraz po przeprowadzeniu dyskusji jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie inkasa od osób fizycznych łącznego zobowiązania pieniężnego, podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego, opłaty od posiadania psów oraz określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso.
 
j)        W dyskusji nad wnioskiem Komendy Miejskiej Policji w sprawie zakupu urządzeń GPS głos zabrali:
Wójt Gminy omówił sprawę zwracając uwagę na brak środków finansowych w budżecie gminy.
Przedstawił propozycję przejęcia obiektów Posterunku Policji w Dąbrowie Chełm. w zamian za udostępnienie funkcjonariuszom pomieszczeń w Urzędzie Gminy.
Wójt zaproponował adaptację na biura sali posiedzeń, gdzie zostałby przeniesiony referat gospodarki przestrzennej, natomiast funkcjonariusze policji zajęliby pomieszczenia w/w referatu. Sesje i posiedzenia odbywałyby się w obecnych pomieszczeniach GOPS, który przeniesionoby do budynku policji.
Sekretarz Gminy zwróciła uwagę zbyt duże koszty tej inwestycji.
Wójt Gminy wyjaśnił, iż jest to jedna z propozycji. Dodał, że Sesje Rady Gminy mogą się odbywać na sali w Otowicach.
Stanisław Syrocki – członek Komisji zwrócił uwagę, że w Sali Urzędu Gminy odbywają się również różnego rodzaju szkolenia.
Sekretarz Gminy zwróciła uwagę na kwestie organizacyjne podczas Sesji Rady Gminy. Są sytuacje, że trzeba przygotować dodatkowe dokumenty itp. Zauważyła, że może należy pomyśleć o rozbudowie Urzędu Gminy.
 
ad.2.  Członkowie Komisji zapoznali się z treścią protokółów z poprzednich posiedzeń. Komisja jednogłośnie przyjęła w/w protokóły.
 
ad.3.   W punkcie „sprawy różne” poruszano następujące kwestie:

a)      Komisja omawiała kwestie organizacyjne związane z powołaniem Gminnego Ośrodka Kultury.
Sekretarz Gminy zaproponowała, by GOK miał swą siedzibę w budynku szkoły w Wałdowie królewski.
 
Komisja po przeprowadzonej dyskusji wyraziła zgodę na tworzenie Gminnego Ośrodka Kultury.

b)    Komisja omawiała kwestie zagospodarowania obiektów po mleczarni w Dąbrowie Chełmińskiej.
Stanisław Syrocki – członek Komisji stwierdził, że najlepszym rozwiązaniem byłoby zbycie w/w obiektu oraz budynków Komisariatu Policji i rozbudować Urząd Gminy jako jeden wspólny kompleks.
 
c)    Komisja omawiała sprawy związane z planowanymi zmianami kwestii użytkowania wieczystego.
 
Na tym posiedzenie zakończono.

metryczka


Wytworzył: mgr Dorota Kraska - Wadych - inspektor (15 marca 2011)
Opublikował: mgr Dorota Kraska-Wadych (19 maja 2011, 14:41:04)

Ostatnia zmiana: mgr Dorota Kraska-Wadych (20 września 2011, 10:26:58)
Zmieniono: DODANIE NAZWY KOMISJI

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1166