Protokóły z posiedzeń Komisji Rewizyjnej
Protokóły z posiedzeń Komisji Budżetu, Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska
Protokóły z posiedzeń Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia i Spraw Socjalnych
Protokóły z posiedzeń Komisji Budżetu, Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska
Protokóły z posiedzeń Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia i Spraw Socjalnych
PROTOKÓŁ NR 30/10 KOMISJI ROLNICTWA, BEZPIECZEŃSTWA I OCHRONY ŚRODOWISKA
P R O T O K Ó Ł
NR 30/10
z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska
odbytego w dniu 31 sierpnia 2010 roku.
z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska
odbytego w dniu 31 sierpnia 2010 roku.
Posiedzeniu przewodniczył Arnold Drążyk – Przewodniczący Komisji.
W posiedzeniu uczestniczyli:
- członkowie Komisji wg listy obecności,
- Józef Hentrich – Przewodniczący Rady Gminy,
- Jerzy Mączko – Prezes Zarządu P W-K AB Sp. z o.o w Bydgoszczy;
- mgr Zbigniew Łuczak – Wójt Gminy,
- mgr Krystyna Kalinowska – Sekretarz Gminy,
- mgr Ewa Bukowska – Skarbnik Gminy,
- mgr Małgorzata Sadurska – Kierownik ZOS.
Porządek posiedzenia:
- Zapoznanie się z materiałem informacyjnym dot. rozwoju infrastruktury wodociągowo - kanalizacyjnej.
- Zaopiniowanie materiałów na XXXVII Sesję Rady Gminy.
- Przyjęcie protokółu z poprzedniego posiedzenia.
- Sprawy różne.
ad.1. W dyskusji nad koncepcjami rozwoju infrastruktury wodociągowo – kanalizacyjnej głos zabrali:
Jerzy Mączko - Prezes Zarządu P W-K AB Sp. z o.o. w Bydgoszczy celem wprowadzenia omówił sprawę.
Andrzej Barczyński – członek Komisji zwrócił uwagę, ze spółka Miejskie Wodociągi i Kanalizacja w Bydgoszczy – udziałowiec P W-K AB nie wniosła do spółki wiedzy i doświadczenia, ponieważ wniosek o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej inwestycji budowy kanalizacji sanitarnej został odrzucony z przyczyn czysto formalnych. doświadczenie MWiK nie przełożyło się w praktyce, a w związku z tym należy uznać, że firma nie wniosło nic do spółki P W-K AB. Dodał, że nie wie, jak można rozwiązać ten problem, ale jego zdaniem mieszkańcy Gminy będą musieli się składać na w/w inwestycje wodociągowo - kanalizacyjne.
Wyjaśnił, iż wydawało mu się, że jeżeli w terminie do dnia 1 lipca 2010 r. nie zostaną pozyskane środki, spółka miała rozwiązać się samoistnie. Stwierdził, że widzi potrzeby dla Gminy, ale perspektyw dla spółki już nie widzi. Może zaistnieć sytuacja, że po roku 2014 spółka znów nie spełni kryteriów i nie uzyska dotacji. Przypomniał, że nie był entuzjastą takiego rozwiązania, a spółce MWiK, która informowała, że pozyskała dotychczas mnóstwo środków zewnętrznych nie udało się niczego wywalczyć dla trzech gmin.
Jerzy Mączko - Prezes Zarządu P W-K AB Sp. z o.o. w Bydgoszczy przyznał, że oczywiście radny może czuć się zawiedzony, zawiedzeni czują się wszyscy, ale jego zdaniem nie należy całkowicie przekreślać możliwości pozyskania dotacji. Środki na ten cel będą, ale nie wiadomo w jakim czasie. Potwierdził, że wniosek PW-K AB został odrzucony z przyczyn formalnych, ale do chwili obecnej nie zakończyła się procedura odwoławcza. Spółka czeka na uzasadnienie wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie. Podał przyczyny odrzucenia wniosku, wyjaśniając, że brakowało pewnych decyzji administracyjnych. Przypomniał, że spółka powstała w październiku 2009 r, w związku z czym miała ograniczone możliwości, ale mimo to w bardzo krótkim czasie uzyskała niezbędne brakujące decyzje. Zwrócił uwagę, że współpraca i mobilność gmin, w szczególności Dąbrowy Chełmińskiej była bardzo duża, ale pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć. Ustalono, że ryzyko zostanie podjęte i wniosek zostanie uzupełniony w późniejszym terminie, co prawo dopuszcza. Dodał, iż uważa, że podjęto krzywdzącą decyzję nie uznając dostarczonych dokumentów. W związku z powyższym spółka złożyła skargę do sądu. Zwrócił uwagę na opracowany program i istnienie spółki, która reprezentuje aglomerację, dodając, że jeżeli będą środki pomocowe, można się o nie starać wyłącznie w ramach aglomeracji. Gmina sama nie będzie w stanie pozyskać dotacji. Nie wie, czy dobrym rozwiązaniem będzie likwidacja spółki po to, żeby za jakiś czas powołać nowy organ. Projekt jest dobry, merytorycznie został bardzo wysoko oceniony.
Zwrócił się z prośbą o traktowanie stanu obecnego jako stan przejściowy zwracając uwagę na możliwość powstania rezerw, jednak nie może zagwarantować, że te środki na pewno będą.
Zaproponował przyjęcie wariantu, który zakłada rozpoczęcie inwestycji, do czego przekonuje również Gminę Białe Błota.
Andrzej Barczyński – członek Komisji zapytał, co spółka MWiK wniesie do spółki PW-KAB, jeśli ta w dalszym ciągu ma się utrzymać, bo wniesiony dotychczas przez MWiK wkład nie przyniósł rezultatu. Zapytał, jak ma rozumieć kalkulację propozycji cenowych, gdy z poprzednich propozycji cena wody miała wynosić 3,16 zł/1m3, a tutaj w obecnie przedstawionej kalkulacji proponuje się cenę 3,28 zł/1m3. Którą z nich w tej sytuacji należy uznać za właściwą?
Wójt Gminy zwrócił uwagę na zakres inwestycji. W poprzednim wariancie – na poziomie 27-28 mln, a w wariancie proponowanym obecnie – 12 mln.
Jerzy Mączko - Prezes Zarządu P W-K AB Sp. z o.o. w Bydgoszczy wyjaśnił, iż w pierwszym programie inwestycyjny zakładano, że dotacja pokryje 80% kosztów. W tamtej analizie był brany pod uwagę również kredyt, a proponowana cena również uwzględniała spłatę kredytu, który musiałby zostać zaciągnięty na wkład własny. Zwrócił uwagę, iż nie można twierdzić, że winą MWiK jest to, że nie otrzymano dotacji. Jedną z przyczyn jest to, że spółka powstała zbyt późno i nie uczestniczyła w pracach przygotowawczych. MWiK teoretycznie nie jest potrzebna do tego, by spółka istniała, ale przecież już od kilku lat odbywa się współpraca pomiędzy Gminą i w/w firmą. Gmina zawsze może liczyć na wsparcie czy pomoc MWiK. Dodał, że jeżeli będzie wola Rady Gminy żeby spółka istniała w dalszym ciągu, to dobrym rozwiązaniem jest to, żeby ten partner – MWiK był w tej spółce.
Andrzej Barczyński – członek Komisji zwrócił uwagę, że Prezes Mączko twierdził, że pojedyncza gmina nie może wystąpić o dotację na realizację inwestycji, a w omawianym projekcie pojedyncze gminy dotację otrzymały.
Jerzy Mączko - Prezes Zarządu P W-K AB Sp. z o.o. w Bydgoszczy wyjaśnił, że zostały powołane aglomeracje, żeby nie było „zasypu” wnioskami od pojedynczych gmin. Dodał, że pojedyncza gmina – członek Aglomeracji Bydgoskiej nie ma prawa złożyć sama wniosku. Można się starać, ale to są drobne pieniądze ze środków na rozwój terenów gminnych.
Andrzej Barczyński – członek Komisji poinformował, iż posiada informacje, że była taka gmina, która samodzielnie złożyła wniosek.
Jerzy Mączko - Prezes Zarządu P W-K AB Sp. z o.o. w Bydgoszczy udzielił wyjaśnień, że analizując omawiany konkurs mamy do czynienia z trzema grupami wnioskodawców – firmy wodociągowe, które występują w imieniu określonych obszarów, wnioski i miasta oraz związki gminne.
Andrzej Barczyński – członek Komisji poinformował, że omawiany konkurs wygrały dwie pojedyncze gminy.
Wójt Gminy wyjaśnił, że faktem, że Gmina należy do aglomeracji wyeliminowała się z możliwości składania indywidualnych wniosków. Dodał, że jeżeli konkurs wygrała mała gmina, musiała mieć program przekraczający określony próg kilku milionów euro. Przedstawił szczegółowe informacje na temat wymogów konkursu.
Jan Palmowski – członek Komisji zauważył, iż nie ma pewności, czy Spółka PW-KAB otrzyma kiedykolwiek jakieś dotacje. Zwrócił uwagę na kwestie proponowanych cen wody i ścieków.
Jerzy Mączko - Prezes Zarządu P W-K AB Sp. z o.o. w Bydgoszczy udzielił wyjaśnień na temat kształtowania się cen wody i ścieków.
Jan Palmowski – członek Komisji zapytał, czym się kierowała Gmina Sicienko, chcąc wystąpić ze spółki? Chciałby znać przyczyny chęci wystąpienia ze spółki.
Jerzy Mączko - Prezes Zarządu P W-K AB Sp. z o.o. w Bydgoszczy wyjaśnił, że Gmina Sicienko jest w spółce i będzie dopóki pozostali wspólnicy nie uznają, ze będzie mogła z niej wystąpić. W wyniku referendum Gmina cały czas dąży do wystąpienia ze spółki. Dodał, iż nie do końca są znane przyczyny wystąpienia Gminy Sicienko ze spółki. Kwestionowano obecność MWiK w w/w spółce, wytwarzając atmosferę, że w wyniku wybudowania inwestycji skorzysta tylko część miejscowości, natomiast stracą na tym rdzenni mieszkańcy gminy. W referendum dołożono staranności, by zmobilizować mieszkańców miejscowości, w których nie zakładano w najbliższym czasie inwestycji budowy kanalizacji.
Przewodniczący Rady Gminy zapytał, czy decyzja w tej sprawie ma zapaść na najbliższej Sesji Rady Gminy, czy może zostać podjęta na kolejnej?
Andrzej Barczyński – członek Komisji stwierdził, że dla dobra spółki decyzja powinna zapaść jak najszybciej.
Wójt Gminy zauważył, że Rada Gminy powinna odpowiedzieć sobie na pytanie, czy chce by ta spółka dalej istniała wiedząc, że nie skorzystamy z dotacji.
Jan Palmowski – członek Komisji poinformował, że chce mieć pewność, że obecnie pracujący będą w dalszym ciągu zatrudnieni.
Jerzy Mączko - Prezes Zarządu P W-K AB Sp. z o.o. w Bydgoszczy poinformował, iż mówił już wcześniej, że osoby, które zajmują się kwestiami wodociągowo – kanalizacyjnymi zostaną zatrudnione w spółce i nic nie stracą.
Jan Palmowski – członek Komisji zapytał, gdzie będą się znajdowały pomieszczenia dla spółki, bo raczej nie będzie się to odbywało w Urzędzie Gminy.
Jerzy Mączko - Prezes Zarządu P W-K AB Sp. z o.o. w Bydgoszczy poinformował, że zaplecze techniczne będzie realizowane w oparciu o istniejący obiekt stacji uzdatniania wody w Dąbrowie Chełmińskiej, a w dawnej mleczarni zostanie utworzone biuro obsługi klienta.
Wójt Gminy dodał, że było założenie takie, że dopóki nowa stacja uzdatniania wody w Dąbrowie Chełmińskiej nie zostanie wybudowana i tamten obiekt nie będzie mógł być wykorzystany, będzie się to odbywało w oparciu o dawną mleczarnię. W momencie, gdy zostanie zaadoptowany budynek stacji, wówczas tylko jedno pomieszczenie będzie wykorzystane na biuro obsługi klienta.
Przewodniczący Komisji stwierdził, że przedmiotowy temat powinien być poruszony na najbliższej Sesji Rady Gminy.
Komisja w wyniku dyskusji nie zajęła stanowiska w sprawie.
ad.2. Komisja omawiała następujące informacje i projekty uchwał związane z XXXVII Sesją Rady Gminy:
a) Komisja po przeprowadzonej dyskusji oraz po zapoznaniu się z informacjami Skarbnika i Wójta Gminy jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała informację z wykonania budżetu gminy za pierwsze półrocze 2010 r.
b) Komisja po przeprowadzeniu dyskusji oraz po zapoznaniu się z wprowadzeniem Skarbnika Gminy jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu bankowego.
c) Komisja po przeprowadzeniu dyskusji oraz po zapoznaniu się z wprowadzeniem Skarbnika Gminy jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2010.
d) Informacja na temat wyników egzaminów kompetencyjnych na szczeblu szkoły podstawowej i gimnazjum oraz informacja na temat przygotowania szkół do nowego roku szkolnego:
Andrzej Barczyński – członek Komisji zapytał, jak szkoły są przygotowane do nowego roku, czy idziemy dobrym torem?
Małgorzata Sadurska – Kierownik ZOS w odpowiedzi poinformowała, że zaplanowane remonty zostały wykonane, dodając, że dyrektorzy szkół dość szczegółowo opisali w sprawozdaniach prace, jakie zostały wykonane. Poinformowała, iż w Ostromecku dyrektor dąży do tego, by próbować rozbudować szkołę. Jest tam mało miejsca, a z przedszkoli korzystają duże grupy dzieci. Dyrektorzy robią, co się da i są przygotowani w miarę swoich możliwości finansowych.
Andrzej Barczyński – członek Komisji zapytał, czy w szkołach na terenie Gminy jest już zauważalny niż demograficzny?
Małgorzata Sadurska – Kierownik ZOS poinformowała, że uczniów przybywa. Jest znacznie większe zainteresowanie rodziców możliwością posyłania dzieci do przedszkoli. Wyjaśniła, że nie zmienia się ilość dzieci, napływają osoby z zewnątrz, ale ta rotacja nie jest zbyt duża, ilość dzieci w szkole zmienia się nieznacznie.
Andrzej Barczyński – członek Komisji zapytał, czy nauczyciele w drastyczny sposób zmieniają podręczniki?
Małgorzata Sadurska – Kierownik ZOS wyjaśniła, że prawdopodobnie odgórnie jest narzucone, że nie można zbyt często zmieniać podręczników. Poinformowała o możliwości uzyskania dofinansowania na zakup podręczników dla najbiedniejszych. Zmienia się podstawa programowa, ale nie zna dokładnie przepisów branżowych.
Przewodniczący Komisji w związku z brakiem dalszych głosów w dyskusji poddał pod głosowanie w/w informacje.
Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała informację na temat wyników egzaminów kompetencyjnych na szczeblu szkoły podstawowej i gimnazjum oraz informację na temat przygotowania szkół do nowego roku szkolnego.
e) Projekt uchwały w sprawie ustalenia tygodniowego wymiaru godzin zajęć dla dyrektorów i wicedyrektorów placówek oświatowych oraz pedagoga szkolnego i logopedy zatrudnionych w placówkach oświatowych, prowadzonych przez Gminę Dąbrowa Chełmińska:
Małgorzata Sadurska – Kierownik ZOS celem wprowadzenia omówiła w/w projekt uchwały.
Komisja omawiała kwestie zatrudnienia wicedyrektorów w Zespołach Szkół na terenie Gminy.
Małgorzata Sadurska – Kierownik ZOS wyjaśniła, że pod nieobecność dyrektora każdorazowo w
szkole musi być wyznaczana osoba, która go zastępuje.
Andrzej Barczyński – członek Komisji zaproponował utrzymanie dotychczasowych rozwiązań w kwestii zatrudnienia wicedyrektorów (zastępca dyrektora tylko w Zespole Szkół w Dąbrowie Chełmińskiej).
Jan Palmowski – członek Komisji zapytał, czy wyznaczanie zastępcy pod nieobecność dyrektora odbywa się na zasadzie ustnej, czy pisemnej oraz czy wzrośnie wynagrodzenie osobie powołanej na stanowisko wicedyrektora?
Małgorzata Sadurska – Kierownik ZOS wyjaśniła zasady ustalania zastępstw pod nieobecność dyrektora szkoły. Poinformowała, że w przypadku powołania wicedyrektora zespołu szkół osobie na tym stanowisku zmniejszy się pensum do 12 godzin oraz otrzyma dodatek.
Komisja w wyniku dyskusji jednogłośnie wypracowała wniosek, by ujmować w uchwale funkcji wicedyrektorów z wyjątkiem wicedyrektora w Zespole Szkół w Dąbrowie Chełmińskiej, którego pensum będzie się kształtowało na poziomie dziesięciu godzin tygodniowo. Komisja pozytywnie zaopiniowała pozostałe zapisy w/w projektu uchwały.
f) Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na prowadzenie wyłącznie dziennika elektronicznego:
Małgorzata Sadurska – Kierownik ZOS celem wprowadzenia omówiła w/w projekt uchwały, dodając, że takie prawo wynika z rozporządzenia, ale może to robić za zgodą organu prowadzącego.
Przewodniczący Rady Gminy dodał, że szkoła w ubiegłym roku szkolnym prowadziła równolegle dzienniki tradycyjny i elektroniczny. Dzięki temu rozwiązaniu rodzice sami mogą kontrolować oceny i obecności swoich dzieci na zajęciach. Dodał, iż jest to wniosek nauczycieli.
Andrzej Barczyński - członek Komisji zastanawiał się, czy w tej sprawie nie powinna być wydana opinia rady rodziców? Dodał, iż chciałby taką opinię poznać. Postawił wniosek o przedstawienie stanowisko rady rodziców w tej sprawie.
Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie w/w wniosek radnego Barczyńskiego.
Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała w/w wniosek i postanowiła przedstawić go na najbliższej Sesji Rady Gminy.
g) Rozpatrzenie skargi Komitetu Obrony Rezerwatu Przyrody „Las Mariański”:
Przewodniczący Rady Gminy celem wprowadzenia omówił sprawę.
Jan Palmowski – członek Komisji poinformował, iż negatywnie odnosi się do pisma Komitetu, ponieważ odnosi się do jednego właściciela nieruchomości na terenach przyległych do rezerwatu. Zwrócił uwagę, że w przypadku podjęcia uchwały zgodnej z intencjami Komitety, wielu właścicielom gruntów zostanie zablokowana możliwość sprzedaży działek.
Wójt Gminy wyjaśnił procedurę uchwalania planu ochrony rezerwatu. Dodał, iż nie potrafi określić wszystkich właścicieli, którym zablokowano by możliwość budowy na tych terenach.
Jan Palmowski – członek Komisji zapytał, gdzie był Komitet w czasie, gdy tworzono osiedle „Konty”?
Przewodniczący Rady Gminy zwrócił uwagę, że w przypadku, gdy Rada Gminy uzna skargę, stworzy precedens, ponieważ powstaną kolejne komitety.
Jan Palmowski – członek Komisji zapytał, czy w momencie, gdy właściciel wód mineralnych kupował przedmiotowe grunty było ustalone, że są one przeznaczone na ochronę źródeł?
Przewodniczący Komisji poinformował, iż był uczestnikiem rozprawy wodno-prawnej i właściciel oświadczył, że te tereny będą służyły wyłącznie do ochrony źródeł i nie będą wykorzystywane pod zabudowę, a jedynie na cele rolnicze.
Wójt Gminy zaproponował, że w takim razie przedmiotowy grunt zostanie wyłączony uchwały w sprawie planu zagospodarowania przestrzennego, ale należy pozwolić na rozwój pozostałym właścicielom gruntów przyległych do rezerwatu.
Jan Palmowski – członek Komisji zwrócił uwagę, że jeżeli w akcie notarialnym nie ma zapisu, że przedmiotowe grunty będą użytkowane wyłącznie rolniczo to nie należy wyłączać ich z planu zagospodarowania przestrzennego.
Wójt Gminy poinformował, że studium przewiduje budownictwo na omawianym obszarze.
Przewodniczący Rady Gminy zaapelował o przegłosowanie nowego planu ochrony rezerwatu „Las Mariański” i to będzie odpowiedź na skargę. Pozytywne zaopiniowanie nowego planu ochrony rezerwatu będzie jednocześnie negatywną odpowiedzią na skargę Komitetu.
Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie propozycję pozytywnego zaopiniowania planu ochrony rezerwatu „Las Mariański” z jednoczesnym odrzuceniem skargi Komitetu.
Komisja jednogłośnie przyjęła w/w propozycję i postanowiła przedstawić ją na najbliższej Sesji Rady Gminy jako swój wniosek.
h) Komisja po przeprowadzonej dyskusji oraz zapoznaniu się z uzasadnieniem Wójta Gminy jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie nadania nazw ulic w Dąbrowie Chełmińskiej.
Przewodniczący Komisji zwrócił uwagę na brak oznaczeń nazw ulic na załączonych do projektu uchwały mapkach.
i) Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w części wsi Nowy Dwór:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały oraz przedstawił informacje o założeniach w/w planu.
Andrzej Barczyński – członek Komisji zwrócił się o wykazanie interesu dla gminy.
Wójt Gminy udzielił stosownych udzielił wyjaśnień.
Przewodniczący Komisji w związku z brakiem dalszych głosów w dyskusji poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
Komisja przy trzech głosach „za” i dwóch „wstrzymujących” pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w części wsi Nowy Dwór.
j) Wójt Gminy zwrócił się o zdjęcie z porządku obrad projektu uchwały w sprawie uchwalenia planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru działek nr 290/2, 290/3, 290/4, 290/5 obręb geodezyjny Ostromecko we wsi Nowy Dwór udzielając stosownych wyjaśnień.
Komisja wyraziła zgodę na zdjęcie w/w punktu z porządku obrad.
k) Projekt uchwały w sprawie wykonania rekultywacji dróg transportu rolniczego:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy zaproponował by przyjąć drogę do rekultywacji na rok 2011, a decyzję w kwestii rekultywacji dróg w roku 2012 pozostawić Radzie Gminy przyszłej kadencji.
Andrzej Barczyński – członek Komisji zaproponował przyjęcie do rekultywacji w roku 2011 ul. Wyzwolenia w Dąbrowie Chełmińskiej – Boluminek/Wałdowo Król.
Szymon Dunal – członek Komisji poparł wniosek radnego Barczyńskiego.
Przewodniczący Komisji również poparł w/w wniosek.
Jan Palmowski – członek Komisji zaproponował przyjęcie do rekultywacji w roku 2011 drogi Gzin – Czarże.
Przewodniczący Komisji w związku z brakiem dalszych głosów w dyskusji poddał pod głosowanie wniosek radnego Palmowskiego w sprawie przyjęcia do rekultywacji w roku 2011 drogi Gzin – Czarże.
Za przyjęciem w/w wniosku głosowało dwóch członków Komisji, przeciw – trzech. Wniosek upadł.
Przewodniczący Komisji w związku z powyższym poddał pod głosowanie propozycję radnego Barczyńskiego w sprawie przyjęcia do rekultywacji w roku 2011 drogi ul. Wyzwolenia w Dąbrowie Chełmińskiej – Boluminek/Wałdowo Król.
Za przyjęciem w/w wniosku głosowało trzech członków Komisji, przeciw – jeden, wstrzymujących się – jeden. Wniosek został przyjęty jako stanowisko Komisji.
Komisja nie ustaliła propozycji dróg do rekultywacji na rok 2012.
l) W dyskusji nad wnioskiem mieszkańców budynku przy ul. Bydgoskiej 40 w Dąbrowie Chełmińskiej głos zabrali:
Przewodniczący Rady Gminy stwierdził, że jeżeli dach będzie przeciekał to należałoby wykonać doraźny remont, a jeśli mieszkańcy chcą wymalować korytarz to trzebaby zakupić im farbę.
Sekretarz Gminy poinformowała, że aktualnie dach jest naprawiony.
W wyniku dyskusji Komisja nie zajęła stanowiska w sprawie.
m) W dyskusji nad wnioskiem OSP Dąbrowa Chełmińska w sprawie poniesionych kosztów związanych z dostarczaniem wody dla mieszkańców Gminy głos zabrali:
Jan Palmowski – członek Komisji przyznał, że straż woziła wodę mieszkańcom Gminy.
Wójt Gminy wyjaśnił, iż ze zdziwieniem przyjmuje fakt, że zwrócono się w tej sprawie do Rady Gminy, ponieważ w dniu wczorajszym otrzymał takie samo pismo. Już wcześniej sygnalizowano kwestie zakupu i rozliczania paliwa, na co zaproponował, by faktury za zakup paliw pobierano na rachunek Urzędu Gminy. Wyjaśnił, że nie wie, w jaki sposób to rozwiązać, na pewno nie można zwiększyć dotacji. Dodał, że do niektórych miejscowości woda dowożona jest do dzisiaj.
n) Członkowie Komisji zapoznali się z pismem Marszałka Województwa Kujawsko – Pomorskiego w sprawie przystąpienia do Funduszu Solidarnościowego, którego celem jest wspieranie finansowe gmin celem likwidacji ewentualnych skutków klęsk żywiołowych, katastrof i awarii.
Wójt Gminy dodał, że roczna składka Gminy Dąbrowa Chełmińska wynosiłaby około 4000 zł.
Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała propozycję przystąpienia Gminy do w/w Funduszu Solidarnościowego.
ad.3. Członkowie Komisji zapoznali się z treścią protokółu z poprzedniego posiedzenia. Komisja jednogłośnie przyjęła w/w protokół.
ad.4. W punkcie „sprawy różne” nie poruszano żadnych kwestii.
Na tym posiedzenie zakończono.
metryczka
Wytworzył: mgr Dorota Kraska-Wadych - inspektor (31 sierpnia 2010)
Opublikował: mgr Dorota Kraska-Wadych (21 września 2010, 14:05:19)
Ostatnia zmiana: mgr Dorota Kraska-Wadych (20 września 2011, 12:13:06)
Zmieniono: DODANIE NAZWY KOMISJI
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 838