Strona główna > Uchwały > 2021 |
Uchwała nr XXXVIII.361.2021Rady Gminy Dąbrowa Chełmińskaz dnia 22 grudnia 2021w sprawie uchwalenia budżetu gminy Dąbrowa Chełmińska na 2022 rokNa podstawie art. 18 ust.2 pkt 4, pkt 9 lit. c, d, i oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2021 r., poz. 1372, 1834) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 242 ust. 1, art. 243 ust. 1, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 305, 1535 i 1773), uchwala się co następuje:
Uchwała nr XXXVIII.361.2021
Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska
z dnia 22 grudnia 2021
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Dąbrowa Chełmińska na 2022 rok
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 4, pkt 9 lit. c, d, i oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2021 r., poz. 1372, 1834) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 242 ust. 1, art. 243 ust. 1, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 305, 1535 i 1773), uchwala się co następuje:
§ 1. Dochody budżetu na 2022 rok w wysokości 46 492 481,68 zł, z tego:
1. Dochody bieżące w kwocie 40 076 361,36 zł,
2. Dochody majątkowe w kwocie 6 416 120,32 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 1.
§ 2.1.Wydatki budżetu na 2022 rok w wysokości 48 140 281,61 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2 z tego:
1) wydatki bieżące w wysokości 39 836 049,84 zł w tym:
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w wysokości 19 798 427,79 zł,
b) dotacje w wysokości 2 055 211,37 zł,
c) wydatki na obsługę długu w wysokości 230 000,00 zł;
2) wydatki majątkowe w wysokości 8 304 231,77 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3, z tego:
a) dotacje w wysokości 32 000,00 zł.
2. Ustala się wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych w wysokości 2 041 313,78 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4.
§ 3. W budżecie tworzy się rezerwy w wysokości 147 180,00 zł, z tego:
1. Rezerwa ogólna w wysokości 48 141,00 zł,
2. Rezerwa celowa w wysokości 99 039,00 zł na realizację zadań z zakresu zarządzania kryzysowego.
§ 4. Deficyt budżetu w kwocie 1 647 799,93 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1. Zaciągniętych kredytów bankowych w kwocie 1 469 385,44 zł,
2. Przychody jednostek samorządu terytorialnego z niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach w kwocie 139 355,56 zł.
3. Przychody jednostek samorządu terytorialnego z wynikających z rozliczenia środków określonych w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy i dotacji na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem tych środków w kwocie 39 058,93 zł.
§ 5. Określa się łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 2 588 680,93 zł oraz łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 940 881,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 5.
§ 6.1. Określa się dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 6 407 807,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 6.
2. Określa się wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 6 407 807,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 7.
3. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej w wysokości 500,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 8.
4. Ustala się dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej w wysokości 33 500,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 9.
§ 7. Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu gminy w wysokości 2 095 282,37 zł, z tego:
1. Dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych w wysokości 1 657 410,37 zł, w tym:
1) dotacje celowe w kwocie 697 410,37 zł,
2) dotacje podmiotowe w kwocie 960 000,00 zł,
2. Dotacje celowe dla jednostek nienależących do sektora finansów publicznych w wysokości 437 872,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 10.
§ 8. Ustala się plan dochodów w wysokości 7 000,00 zł oraz wydatków związanych z finansowaniem zadań ochrony środowiska w wysokości 53 000,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 11.
§ 9. Ustala się plan wydatków na przedsięwzięcia realizowane w ramach Funduszu Sołeckiego w wysokości 513 599,69 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 12.
§ 10. Ustala się dochody w kwocie 136 000,00 zł ogółem, w tym: 110 000,00 zł – wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych i 26 000,00 zł – wpływy z części opłaty za zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych w obrocie hurtowym oraz wydatki w kwocie 136 000,00 zł ogółem, w tym: 126 000,00 zł - realizacja zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i 10 000,00 zł - realizacja zadań związanych ze zwalczaniem narkomanii, zgodnie z załącznikiem Nr 13.
§ 11. Ustala się plan dochodów z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości 1 884 204,00 zł i wydatków związanych z realizacją systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w kwocie 1 901 804,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 14.
§ 12. Ustala się plan dochodów i wydatków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w kwocie 139 355,56 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 15.
§ 13. Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 2 969 385,44 zł, w tym:
1. Na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w kwocie 1 500 000,00 zł,
2. Na finansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 1 469 385,44 zł.
§ 14. Upoważnia się Wójta Gminy do:
1. Zaciągania kredytów i pożyczek na:
1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w kwocie 1 500 000,00 zł,
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 1 469 385,44 zł.
2. Dokonywania zmian w budżecie polegających na:
1) przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu, w zakresie wydatków bieżących łącznie z wydatkami na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy,
2) zmianach w planie wydatków inwestycyjnych w ramach jednego działu pomiędzy zadaniami z wyłączeniem wprowadzania nowych zadań i odstąpienia od zadań zaplanowanych,
3) dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków związanych ze:
a) zmianą kwot lub uzyskaniem płatności przekazywanych z budżetu środków europejskich, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,
b) zmianami w realizacji przedsięwzięcia finansowanego z udziałem środków europejskich albo środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,
c) zwrotem płatności otrzymanych z budżetu środków europejskich.
3. Lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
4. Do przekazywania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych JST do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.
§ 15. Ustala się maksymalną kwotę pożyczek udzielanych przez Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska w roku budżetowym do łącznej kwoty 200 000,00 zł.
§ 16. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Dąbrowa Chełmińska.
§
17. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2022 roku i
podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa
Kujawsko – Pomorskiego.
Budżet - opisowo (613kB)
Załącznik nr 1 (308kB)
Załącznik nr 2 (344kB)
Załącznik nr 3 (253kB)
Załącznik nr 4 (134kB)
Załącznik nr 5 (207kB)
Załącznik nr 6 (105kB)
Załącznik nr 7 (133kB)
Załącznik nr 8 (192kB)
Załącznik nr 9 (194kB)
Załącznik nr 10 (299kB)
Załącznik nr 11 (206kB)
Załącznik nr 12 (278kB)
Załącznik nr 13 (212kB)
Załącznik nr 14 (120kB)
Załącznik nr 15 (197kB)
poz. 7083 z dnia 2021-12-30
metryczka
Opublikował: Szymon Kalawski (30 grudnia 2021, 15:15:42)
Ostatnia zmiana: Barbara Piórkowska (30 grudnia 2021, 15:24:51)
Zmieniono: .
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 741