NULL string(0) ""

Uchwała nr XXXV.330.2021RADY GMINY DĄBROWA CHEŁMIŃSKAz dnia 27 października 2021w sprawie zmian w budżecie gminy Dąbrowa Chełmińska na 2021 rok Na podstawie art. 211, 212, 214, 215, 222, 235-237, 239, 242 ust.1, 243 ust. 1, 258, 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 305, 1535, 1773) oraz art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. c, d, i oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2021 r., poz. 1372) uchwala się, co następuje:

Uchwała nr XXXV.330.2021
RADY GMINY DĄBROWA CHEŁMIŃSKA
z dnia 27 października 2021


w sprawie zmian w budżecie gminy Dąbrowa Chełmińska na 2021 rok

Na podstawie art. 211, 212, 214, 215, 222, 235-237, 239, 242 ust.1, 243 ust. 1, 258, 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 305, 1535, 1773) oraz art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. c, d, i oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2021 r., poz. 1372) uchwala się, co następuje:



      § 1.  W uchwale Nr XXIV.240.2020 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 22 grudnia  2020 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Dąbrowa Chełmińska na 2021 rok  zmienioną Uchwałą Nr XXVI.254.2021 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 7 stycznia 2021 r., Uchwałą Nr XXVII.256.2021 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 3 lutego 2021 r., Zarządzeniem Nr 0050.11.2021 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 10 lutego 2021 r., Uchwałą Nr XXVIII.271.2021 r. Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 24 marca 2021 r., Zarządzeniem Nr 0050.24.2021 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia  12 kwietnia 2021 r., Uchwałą Nr XXIX.274.2021 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 19 kwietnia 2021 r., Uchwałą Nr XXX.278.2021 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 28 kwietnia 2021 r., Zarządzenie Nr 0050.29.2021 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 30 kwietnia 2021 r., Uchwałą Nr XXXI.288.2021 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 26 maja 2021 r., Zarządzeniem Nr 0050.35.2021 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia  1 czerwca 2021 r., Zarządzeniem Nr 0050.38.2021 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 15 czerwca 2021 r., Uchwałą Nr XXXII.303.2021 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 23 czerwca 2021 r., Zarządzeniem Nr 0050.45.2021 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska  z dnia 30 czerwca 2021 r., Zarządzeniem Nr 0050.49.2021 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 15 lipca 2021 r., Uchwałą Nr XXXIII.309.2021 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 4 sierpnia 2021 r., Zarządzeniem Nr 0050.53.2021 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 13 sierpnia 2021 r., Zarządzeniem Nr 0050.54.2021 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 23 sierpnia 2021 r., Uchwałą nr XXXIV.323.2021 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 22 września 2021 r., Zarządzeniem Nr 0050.62.2021 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 29 września 2021 r., Zarządzeniem Nr 0050.66.2021 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 15 października 2021 r. wprowadza się następujące zmiany:
 
1) § 1. Otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody budżetu na 2021 rok w wysokości 50 367 713,79 zł zwiększa się  o kwotę       316 545,64 zł. Dochody budżetu po zmianach wynoszą 50 684 259,43 zł, z tego:
1. Dochody bieżące w kwocie  46 785 827,78 zł
2. Dochody majątkowe w kwocie 3 898 431,65 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 1.”.
 
2) § 2. Otrzymuje brzmienie:
„§ 2.1. Wydatki budżetu na 2021 rok w wysokości 52 959 149,60 zł  zwiększa się  o kwotę       316 545,64 zł. Wydatki budżetu po zmianach wynoszą 53 275 695,24 zł, zgodnie
z załącznikiem Nr 2, z tego:
1) wydatki bieżące w wysokości 45 753 865,81 zł, w tym:
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w wysokości 18 912 317,11 zł,
b) dotacje w wysokości 2 009 975,36 zł,                                                   
c) wydatki na obsługę długu w wysokości 230 000,00 zł;
2)  wydatki majątkowe w wysokości 7 521 829,43 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3, z tego:
 a) dotacje w wysokości 304 680,00 zł.
2. Ustala się wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących
z Funduszy Strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 2 668 689,48 zł, zgodnie
z załącznikiem Nr 4.”.
 
3) § 6. Otrzymuje brzmienie:
„§ 6.1. Określa się dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej          i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 13 100 997,70 zł, zgodnie z załącznikiem  Nr 6.
 2. Określa się wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 13 100 997,70 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 7.
 3. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej w wysokości 500,00 zł, zgodnie                       z załącznikiem Nr 8.
4. Ustala się dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej w wysokości  30 600,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 9.”.
 
4) § 7. Otrzymuje brzmienie:
„§ 7. Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu gminy w wysokości 2 320 084,77 zł, z tego:
1. Dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych w wysokości 1 637 154,77 zł,                 w tym:
a) dotacje celowe w kwocie 729 209,78 zł,
b) dotacje podmiotowe w kwocie 907 944,99 zł,
2. Dotacje celowe dla jednostek nienależących do sektora finansów publicznych                       w wysokości 682 930,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 10.”.
 
5) § 9. Otrzymuje brzmienie:
„§ 9. Ustala się plan wydatków na przedsięwzięcia realizowane w ramach Funduszu Sołeckiego w wysokości 484 998,90 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 12.”.
 
6) § 10. Otrzymuje brzmienie:
„§ 10. Ustala się dochody w kwocie 143 011,21 zł, z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 199 826,50 zł na realizację zadań określonych  w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz ustala się wydatki w kwocie 30 000,00 zł, na realizację zadań związanych ze zwalczaniem narkomanii, zgodnie z załącznikiem Nr 13.”.
 
7) § 11. Otrzymuje brzmienie:
„§ 11. Ustala się plan dochodów w kwocie 1 889 923,00 zł i wydatków w kwocie 1 897 848,52 zł związanych z realizacją systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, zgodnie z załącznikiem Nr 14.”.
 
      §  2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Dąbrowa Chełmińska.
 
     § 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i  podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego.
 
 
    
Uzasadnienie do Uchwały Nr XXXV.330.2021 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska  z dnia 27 października 2021 r. w sprawie zmian w budżecie gminy na 2021 rok
 
Zwiększa się dochody i wydatki  o kwotę 316 545,64 zł oraz dokonuje się przeniesienia wydatków między działami, rozdziałami i paragrafami w sposób następujący:
 
DOCHODY
010-01095 § 2010 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 82 007,86 zł zgodnie z decyzją Wojewody Nr WFB.I.3120.3.76.2021 z dnia 20 października 2021 r.
 
400-40002 § 0940 (Dostarczanie wody)
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 250 690,00 zł – rozliczenie zwrotów z lat ubiegłych
 
600-60016 § 6350 (Drogi publiczne gminne)
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 139 355,56 zł – środki z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn.: „Przebudowa przejścia dla pieszych w ciągu drogi gminnej Nr 050543C ul. Nowa w miejscowości Czarże”
 
700-70005 (Gospodarka gruntami i nieruchomościami):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 5 780,00 zł ogółem, w tym:
§ 0830 (wpływy z usług) 5 400,00 zł
§ 0760 (wpływy z tytułu przekształcenia prawa użytkowania w prawo własności) 380,00 zł
 
750-75056 § 2010 (Spis powszechny i inne):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 11 400,00 zł zgodnie z pismem  nr BDG-WE.577.8.2020.23 Dyrektora Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy z dnia 15 października 2021 r.750-75085 § 0830 (Wspólna obsługa jednostek samorządu terytorialnego)
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 3 500,00 zł – wpływy z usług
 
754-75412 § 0870 (Ochotnicze Straże Pożarne)
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 646,83 zł – wpływy uzyskane ze sprzedaży złomu
 
756-75601 § 0350 (Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych):
– dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 15 815,09 zł (podatek od działalności gospodarczej osób fizycznych opłacany w formie karty podatkowej)
 
756-75616 § 0360 (Wpływy z podatku rolnego, leśnego, od spadków i darowizn, od czynności cywilnoprawnych):
– dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 2 000,00 zł (podatek od spadków i darowizn)
 
756-75618 (Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego na podstawie ustaw):
– dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 10 000,00 zł ogółem, w tym:
§ 0410 (wpływy z opłaty skarbowej) 7 000,00 zł
§ 0690 (wpływy z opłaty za udzielenie ślubu poza lokalem USC) 3 000,00 zł
 
756-75621 § 0020 (Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa):
– dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 77 000,00 zł (wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych)
 
758-75814 § 0940 (Różne rozliczenia finansowe):
– dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 435 856,00 zł (rozliczenie wpływów z lat ubiegłych)
 
801-80101 (Szkoły podstawowe):
– dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 51 715,00 zł ogółem, w tym:
§ 2057 (dotacje celowe) 48 762,07 zł
§ 2059 (dotacje celowe)   2 952,93 zł
 
801-80104 § 0950 (Przedszkola):
– dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 4 074,13 zł – wypłata odszkodowania z TU za zalane przedszkole
 
801-80195 (Pozostała działalność):
– dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 26 449,00 zł z przeznaczeniem na realizację zadania w ramach przedsięwzięcia Ministra Edukacji i Nauki pod nazwą „Poznaj Polskę” ogółem, w tym:
§ 0970 (wpływy z różnych dochodów) 5 290,00 zł
§ 2020 (dotacje celowe) 21 159,00 zł
 
851-85195 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 11 600,00 zł (§ 2180 środki z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 na finansowanie i dofinansowanie realizacji zadań związanych  z przeciwdziałaniem COVID -19)
– dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 20 600,00 zł ogółem, w tym:
§ 0970 (wpływy z różnych dochodów) 11 600,00 zł
§ 2180 (środki z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 na finansowanie i dofinansowanie realizacji zadań związanych  z przeciwdziałaniem COVID -19) 9 000,00 zł
 
852-85228 § 2360 (Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze):
– dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 350,00 zł (dochód należny gminie związany                    z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej)
 
855-85502 § 2360 (Świadczenia rodzinne , świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego):
– dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 5 609,25 zł (dochód należny gminie związany    z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej)
 
855-85508 § 0940 (Rodziny zastępcze):
– dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 261,32 zł (wpływy z rozliczeń z lat ubiegłych)
 
900-90001 (Gospodarka ściekowa i ochrona wód):
– dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 11,60 zł (§ 0640 wpływy z tytuł kosztów egzekucyjnych, opłat komorniczych i kosztów upomnień)
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 185 166,00 zł (§ 0940 rozliczenie zwrotów  z lat ubiegłych)
 
 
WYDATKI
010-01095 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 82 007,86 zł ogółem, w tym:
§ 4010 (wynagrodzenia osobowe) 1 218,03 zł
§ 4110 (składki na ubezpieczenie społeczne) 212,78 zł
§ 4120 (składki na FP) 11,79 zł
§ 4300 (zakup usług pozostałych) 165,40 zł
§ 4430 (różne opłaty i składki) 80 399,86 zł
 
400-40002 (Dostarczanie wody):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 242,81 zł (§ 4140 wpłaty na PFRON)
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 20 412,62 zł (§ 4530 podatek od towarów  i usług)
 
600-60016 (Drogi publiczne gminne):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 149 855,56 zł, ogółem  w tym:
§ 4270 (zakup usług remontowych) 3 000,00 zł
oraz następujące wydatki  inwestycyjne:
- „Przebudowa przejścia dla pieszych w ciągu drogi gminnej Nr 050543C ul. Nowa w miejscowości Czarże” - środki Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg 139 355,56 zł   
-„Rozbudowa drogi gminnej Nr 050501C w zakresie budowy ścieżki rowerowe w miejscowościach Nowy Dwór i Reptowo” 7 500,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 4 611,14 zł (§ 4140 wpłaty na PFRON)
 
750-75011 § 4140 (Urzędy Wojewódzkie):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 688,31 zł (wpłaty na PFRON)
 
750-75023 § 4140 (Urzędy Gmin):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 1 416,16 zł (wpłaty na PFRON)
 
750-75056 § 3040 (Spis powszechny i inne):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 11 400,00 zł – wypłata nagród o charakterze szczególnym niezaliczane do wynagrodzeń
 
754-75411 § 6170 (Komendy Powiatowe Państwowej Straży Pożarnej):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 20 000,00 zł (dofinansowanie zakupu wozu bojowego dla Miejskiej Komendy Państwowej Straży Pożarnej w Bydgoszczy)
 
801-80101 (Szkoły podstawowe):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 78 000,00 zł ogółem, w tym:
§ 4210 (zakup materiałów i wyposażenia) 20 000,00 zł
§ 4410 (podróże służbowe krajowe) 3 000,00 zł
oraz następujące wydatki  inwestycyjne:
- „Modernizacja budynku zespołu szkół w miejscowości Wałdowo Królewski” 45 000,00 zł   
-„Wymiana pieca  w budynku należącym do Zespołu Szkół im. Celestyna Kamińskiego            w Dąbrowie Chełmińskiej” 10 000,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 84 715,00 zł ogółem, w tym:
§ 4210 (zakup materiałów i wyposażenia) 3 000,00 zł
§ 4217 (zakup materiałów i wyposażenia) 4 714,50 zł
§ 4219 (zakup materiałów i wyposażenia) 285,50 zł
§ 4307 (zakup usług pozostałych) 44 047,57 zł
§ 4309 (zakup usług pozostałych) 2 667,43 zł
oraz następujące wydatki  inwestycyjne:
- „Zmiana sposobu użytkowania części budynku Zespołu Szkół im. Celestyna Kamińskiej w Dąbrowie Chełmińskiej na kuchnię szkolną” 30 000,00 zł   
 
801-80104 § 4210 (Przedszkola):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 4 074,13 zł (zakup materiałów i wyposażenia)
 
801-80113 (Dowożenie uczniów do szkół):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 2 893,02 zł ogółem, w tym:
§ 4140 (wpłaty na PFRON) 393,02 zł
§ 4270 (zakup usług remontowych) 2 500,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 2 500,00 zł ogółem, w tym:
§ 4280 (zakup usług zdrowotnych) 650,00 zł
§ 4410 (podróże służbowe krajowe) 700,00 zł
§ 4700 (szkolenia) 1 150,00 zł
 
801-80195 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 26 449,00 zł ogółem, w tym:
§ 4300 (zakup usług pozostałych) 26 349,00 zł
§ 4430 (różne opłaty i składki) 100,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 3 500,00 zł (§ 4210 zakup materiałów i wyposażenia)
 
851-85154  (Przeciwdziałanie alkoholizmowi):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 4 020,25 zł (§ 4390 zakup usług obejmujących wykonanie ekspertyz, analiz i opinii )
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 4 020,25 zł ogółem, w tym:
§ 2330 (dotacje celowe) 20,45 zł
§ 4300 (zakup usług pozostałych) 4 000,00 zł
 
851-85195 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 9 000,00 zł  ogółem, w tym:
§ 4010 (wynagrodzenie osobowe) 3 600,00 zł
§ 4110 (składki na ubezpieczenie społeczne) 628,92 zł
§ 4120 (składki na FP) 88,20 zł
§ 4210 (zakup materiałów i wyposażenia) 4 682,88 zł
 
852-85219 § 4010 (Ośrodki Pomocy Społecznej):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 45 000,00 zł (wynagrodzenia osobowe)
 
854-85401 § 4300 (Świetlice szkolne):
– dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 619,00 zł (zakup usług pozostałych)
 
855-85508 § 4330 (Rodziny zastępcze):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 18 400,00 zł (zakup usług)
 
855-85510 § 4330 (Działalność placówek opiekuńczo – wychowawczych):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 15 000,00 zł (zakup usług)
 
900-90001 (Gospodarka ściekowa i ochrona wód):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 117 066,49 zł ogółem, w tym:
§ 4140 (wpłaty na PFRON) 66,49 zł
§ 4300 (zakup usług pozostałych) 117 000,00 zł
 
900-90002 (Gospodarka odpadami):
– dokonuje się przeniesienia wydatków o kwotę 66,49 zł z § 4300 (zakup usług pozostałych) do § 4140 (wpłaty na PFRON)
 
900-90095 § 4300 (Pozostała działalność):
– dokonuje się zwiększenia wydatków kwotę 3 000,00 (zakup usług weterynaryjnych)
 
921-92195 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 2 100,00 zł ogółem, w tym:
§ 4110 (składki na ubezpieczenie społeczne - FS Rafa) 313,00 zł
§ 4170 (wynagrodzenie bezosobowe - FS Rafa) 1 787,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 2 100,00 zł ogółem, w tym:
§ 4210 (zakup materiałów i wyposażenia – FS Rafa) 600,00 zł
§ 4220 (zakup środków żywności – FS Rafa) 1 500,00 zł
 
926-92601 (Obiekty sportowe):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 3 000,00 zł (§ 4300 zakup usług pozostałych)
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 2 381,00 zł ogółem, w tym:
§ 4170 (wynagrodzenia osobowe) 1 591,00 zł
§ 4210 (zakup materiałów i wyposażenia) 790,00 zł.
 
 
Zmian w budżecie dokonano na podstawie otrzymanych decyzji, złożonych wniosków oraz planowanego wykonania.



Załącznik nr 1.pdf (219kB) pdf
Załącznik nr 2.pdf (227kB) pdf
Załącznik nr 3.pdf (269kB) pdf
Załącznik nr 4.pdf (126kB) pdf
Załącznik nr 6.pdf (88kB) pdf
Załącznik nr 7.pdf (129kB) pdf
Załącznik nr 10.pdf (296kB) pdf
Załącznik nr 12.pdf (457kB) pdf
Załącznik nr 13.pdf (210kB) pdf
Załącznik nr 14.pdf (118kB) pdf


Uchwała opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego
poz. 5475 z dnia 2021-11-05

metryczka


Opublikował: Barbara Piórkowska (5 listopada 2021, 11:24:39)

Ostatnia zmiana: Barbara Piórkowska (8 listopada 2021, 08:48:42)
Zmieniono: .

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 582