Strona główna > Uchwały > 2019 |
Uchwała nr IX.96.2019RADY GMINY DĄBROWA CHEŁMIŃSKAz dnia 2 października 2019w sprawie przyjęcia regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków i przekazania go do zaopiniowania organowi regulacyjnemuNa podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 506 ze zm.) oraz art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1437), uchwala się, co następuje:
Uchwała nr IX.96.2019
RADY GMINY DĄBROWA CHEŁMIŃSKA
z dnia 2 października 2019
w sprawie przyjęcia regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków i przekazania go do zaopiniowania organowi regulacyjnemu
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 506 ze zm.) oraz art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1437), uchwala się, co następuje:
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 506 ze zm.) oraz art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1437), uchwala się, co następuje:
§ 1. Przyjmuje się projekt Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków w gminie Dąbrowa Chełmińska, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2. Projekt Regulaminu, o którym mowa w § 1 przekazuje się do zaopiniowania organowi regulacyjnemu, którym jest właściwy miejscowo Dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie.
§ 3. Traci moc uchwała nr V.51.2019 Rady gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 27 marca 2019 r. w sprawie przyjęcia projektu Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie gminy Dąbrowa Chełmińska.
§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Dąbrowa Chełmińska.
§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
§ 6. Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.
UZASADNIENIE
Na podstawie art. 19 ust. 3 ustawy z dnia 7 czerwca
2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków (t.j.
Dz. U. z 2019 r., poz. 1437) właściwa rada gminy, na podstawie projektów
regulaminów dostarczania wody i odprowadzania ścieków opracowanych przez
przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjne, przygotowuje projekt regulaminu
dostarczania wody i odprowadzania ścieków oraz przekazuje go do zaopiniowania
organowi regulacyjnemu, zawiadamiając o tym przedsiębiorstwa
wodociągowo-kanalizacyjne.
Rada Gminy Dąbrowa Chełmińska przygotowała projekt Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie gminy Dąbrowa Chełmińska, zawierający wymagane ustawą prawa obowiązki gminy, tj. minimalny poziom usług w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków, warunki i tryb zawierania umów z odbiorcami usług, sposób rozliczania w oparciu o oceny i stawki opłat uregulowane w taryfach, warunki przyłączenia do sieci, warunki dostarczania wody na cele pożarowe. Na mocy niniejszej uchwały Rada Gminy Dąbrowa Chełmińska przekaże przedmiotowy projekt do zaopiniowania organowi regulacyjnemu – Dyrektorowi Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku.
Mając powyższe na uwadze podjęcie niniejszej uchwały należy uznać za celowe i zasadne.
Rada Gminy Dąbrowa Chełmińska przygotowała projekt Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie gminy Dąbrowa Chełmińska, zawierający wymagane ustawą prawa obowiązki gminy, tj. minimalny poziom usług w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków, warunki i tryb zawierania umów z odbiorcami usług, sposób rozliczania w oparciu o oceny i stawki opłat uregulowane w taryfach, warunki przyłączenia do sieci, warunki dostarczania wody na cele pożarowe. Na mocy niniejszej uchwały Rada Gminy Dąbrowa Chełmińska przekaże przedmiotowy projekt do zaopiniowania organowi regulacyjnemu – Dyrektorowi Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku.
Mając powyższe na uwadze podjęcie niniejszej uchwały należy uznać za celowe i zasadne.
Załącznik
do Uchwały nr IX.96.2019
Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska
z dnia 2 października 2019 r.
PROJEKT
REGULAMINU
DOSTARCZANIA WODY I ODPROWADZANIA ŚCIEKÓW
W GMINIE DĄBROWA CHEŁMIŃSKA
DOSTARCZANIA WODY I ODPROWADZANIA ŚCIEKÓW
W GMINIE DĄBROWA CHEŁMIŃSKA
Rozdział 1
Przepisy ogólne
§ 1. 1. Niniejszy regulamin dotyczy dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Dąbrowa Chełmińska.
2. Regulamin określa prawa i obowiązki Przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego oraz odbiorców usług.
§ 2. Użyte w regulaminie określenia oznaczają:
1) Ustawa - ustawa z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1437),
2) Odbiorca - odbiorcę usług, o którym mowa w art. 2 pkt. 3 Ustawy, tj. każdego, kto korzysta z usług wodociągowo-kanalizacyjnych z zakresu zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na podstawie pisemnej umowy z przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym,
3) Przedsiębiorstwo – Gminę Dąbrowa Chełmińska,
4) Umowa - umowa o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków, zawarta między Przedsiębiorstwem a Odbiorcą usług.
Rozdział 2
Minimalny poziom usług
świadczonych przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne w zakresie
dostarczania wody i odprowadzania ścieków
§ 3. 1. Przedsiębiorstwo na podstawie zawartej umowy o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków:
1) dostarcza Odbiorcy wodę:
a) pod odpowiednim ciśnieniem w przyłączu, nie niższym niż 0,05 MPa,
b) o jakości przeznaczonej do spożycia przez ludzi, w tym spełniającą wymagania bakteriologiczne, organoleptyczne i o parametrach fizykochemicznych nieprzekraczających wymienionych wartości: żelazo:200 μg/l, mangan: 50μg/l, jon amonu: 0,50 mg/l, azotany: 50 mg/l, azotyny: 0,50 mg/l, mętność: 1 NTU, stężenie jonów wodoru (pH): 6,5-9,5,
c) w ilości nie mniejszej niż 0,2m³/h.
2) odbiera od Odbiorcy ścieki w sposób ciągły, o stanie i składzie zgodnym z przepisami art. 9-11 Ustawy, w ilości nie mniejszej niż 0,2m³/h.
2. Umowa określa rodzaj ścieków odprowadzanych przez Odbiorcę oraz dopuszczalny poziom zanieczyszczeń tych ścieków.
§ 4. 1. Przedsiębiorstwo prowadzi regularną wewnętrzną kontrolę jakości dostarczanej wody oraz jakości odprowadzanych ścieków.
2. Przedsiębiorstwo informuje konsumentów o jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi w sposób określony w przepisach wydanych na podstawie art. 13 ustawy.
§ 5. 1. Przedsiębiorstwo zapewnia prawidłową eksploatację urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych, będących jego własnością.
2. Przedsiębiorstwo zapewnia niezawodne działanie sieci wodociągowej i kanalizacyjnej oraz przyłączy wodociągowych i kanalizacyjnych, będących jego własnością.
Rozdział 3
Warunki i tryb zawierania umów z odbiorcami usług
§ 6. 1. Postanowienia umowy nie mogą ograniczać praw i obowiązków
stron wynikających z przepisów ustawy, przepisów wykonawczych oraz postanowień
regulaminu.
Warunki i tryb zawierania umów z odbiorcami usług
2. Przedsiębiorstwo zawiera umowę o zapatrzenie w wodę lub/i odprowadzanie ścieków z osobą, której nieruchomość została przyłączona do sieci i która wystąpiła z pisemnym wnioskiem o zawarcie umowy.
3. Dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków odbywa się na podstawie pisemnej umowy między Przedsiębiorstwem a Odbiorcą usług.
4. Podpisanie umowy z Odbiorcą usług następuje po złożeniu przez niego wniosku o zawarcie umowy. Umowa z osobami korzystającymi z lokali w budynku wielolokalowym zawierana jest na pisemny wniosek właściciela lub zarządcy budynku wielolokalowego.
5. Przedsiębiorstwo udostępnia w swojej siedzibie i na stronie internetowej wzór wniosku o zawarcie umowy.
6. Przedsiębiorstwo udostępnia zainteresowanym podmiotom informacje o szczegółowych warunkach zawierania umów, w tym o konieczności przedstawienia przez Odbiorców usług dokumentów umożliwiających podpisanie umowy oraz o czasie i miejscu, w którym możliwe jest zawarcie umów.
7. Umowa, o której mowa w ust. 3, może zostać zawarta w lokalu przedsiębiorstwa lub poza nim. W przypadku zawarcia umowy poza lokalem Przedsiębiorstwa, Odbiorcy usług będącemu konsumentem przysługuje prawo odstąpienia od takiej umowy w terminach i na zasadach określonych w przepisach prawa.
Rozdział 4
Sposób rozliczeń w oparciu o oceny i stawki opłat ustalone w taryfach
Sposób rozliczeń w oparciu o oceny i stawki opłat ustalone w taryfach
§ 7. 1. Podstawę rozliczeń wynikających z umowy o dostarczenie wody i odprowadzanie ścieków stanowi aktualna taryfa przedsiębiorstwa, określająca ceny i stawki opłat za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków, a także ilość wody dostarczonej do nieruchomości i odpowiednio ilość odprowadzonych ścieków określona zgodnie z art. 27 ustawy.
2. W razie braku wodomierza głównego ilość wody dostarczonej do nieruchomości ustala się w oparciu o przeciętne normy zużycia wody, określone w przepisach wykonawczych do art. 27 ust. 3 Ustawy. W razie braku urządzeń pomiarowych ilość odprowadzonych ścieków ustala się na podstawie Umowy, jako równą ilość wody pobranej lub określonej w Umowie.
3. Okresy rozliczeniowe obowiązujące odbiorców usług są określone w Umowie.
4. Odbiorca usług dokonuje zapłaty za dostarczoną wodę lub odprowadzone ścieki w terminie określonym w Umowie.
5. Taryfa obowiązująca w dniu zawarcia Umowy stanowi załącznik do Umowy.
6. W rozliczeniach strony Umowy obowiązane są stosować aktualnie obowiązującą taryfę zatwierdzoną przez organ regulacyjny w trybie art. 24c Ustawy, bez konieczności zmiany warunków Umowy.
7. Przedsiębiorstwo ogłasza taryfę poprzez obwieszczenie na stronie internetowej Urzędu Gminy Dąbrowa Chełmińska, w terminie właściwym do jej ogłoszenia w zależności od trybu zatwierdzenia taryfy, określonym w art. 24e Ustawy.
Rozdział 5
Warunki przyłączenia do sieci
§ 8. Przyłączenie nieruchomości do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej odbywa się na wniosek osoby ubiegającej się o przyłączenie, która posiada tytuł prawny do korzystania z nieruchomości lub korzysta z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym.
§ 9. Wniosek o którym mowa w § 8 powinien w szczególności:
1) zawierać dane Wnioskodawcy,
2) wskazywać rodzaj i parametry instalacji odbiorczych,
3) określać wielkość przewidywanego poboru wody,
4) wskazywać przewidywaną ilość odprowadzanych ścieków i ich rodzaj, a w przypadku dostawców ścieków przemysłowych, również jakości odprowadzanych ścieków oraz zastosowanych lub planowanych do zastosowania urządzeń podczyszczających,
5) zawierać opis nieruchomości, do której ma być dostarczana woda, lub z której mają być odprowadzane ścieki, w szczególności określenie jej lokalizacji, powierzchni, sposobu zagospodarowania, a także przeznaczenia.
6) wskazywać planowany termin rozpoczęcia poboru wody lub dostarczania ścieków.
2) wskazywać rodzaj i parametry instalacji odbiorczych,
3) określać wielkość przewidywanego poboru wody,
4) wskazywać przewidywaną ilość odprowadzanych ścieków i ich rodzaj, a w przypadku dostawców ścieków przemysłowych, również jakości odprowadzanych ścieków oraz zastosowanych lub planowanych do zastosowania urządzeń podczyszczających,
5) zawierać opis nieruchomości, do której ma być dostarczana woda, lub z której mają być odprowadzane ścieki, w szczególności określenie jej lokalizacji, powierzchni, sposobu zagospodarowania, a także przeznaczenia.
6) wskazywać planowany termin rozpoczęcia poboru wody lub dostarczania ścieków.
§ 10. Do wniosku o którym mowa w § 8 osoba ubiegająca się o
przyłączenie nieruchomości do sieci jest zobowiązana załączyć aktualną mapę
sytuacyjno-wysokościową wraz z naniesionym szkicem budynku, określającą
usytuowanie nieruchomości o której mowa w § 8, względem istniejących sieci
wodociągowych i kanalizacyjnych oraz innych obiektów i urządzeń uzbrojenia
terenu w dwóch egzemplarzach w skali 1:1500 lub 1:1000.
§ 11. Warunki przyłączenia określają:
1) miejsca i sposób przyłączenia w sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej z instalacjami Odbiorcy:
2) ilość dostarczanej wody i ilość odbieranych ścieków;
3) miejsce zainstalowania wodomierza głównego;
4) dopuszczalną jakość odprowadzanych ścieków ;
5) termin ważności warunków przyłączenia.
§ 12. Przyłączenie do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej może nastąpić po spełnieniu warunków przyłączenia , o których mowa § 11.
1) miejsca i sposób przyłączenia w sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej z instalacjami Odbiorcy:
2) ilość dostarczanej wody i ilość odbieranych ścieków;
3) miejsce zainstalowania wodomierza głównego;
4) dopuszczalną jakość odprowadzanych ścieków ;
5) termin ważności warunków przyłączenia.
§ 12. Przyłączenie do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej może nastąpić po spełnieniu warunków przyłączenia , o których mowa § 11.
Rozdział 6
Warunki techniczne określające możliwości dostępu do usług wodociągowo-kanalizacyjnych
§ 13. 1. Ustala się techniczne warunki
określające możliwość dostępu do usług wodociągowo-kanalizacyjnych:
1) przyłącza wodociągowe należy wykonać z rur PE PN 16;
2) w miejscu włączenia do sieci zamontować opaskę z zasuwą samo nawiercająca, a obudowę zasuwy wyposażyć w skrzynkę uliczną i obrukować a miejsce zamontowania zasuwy oznakować tabliczką na słupku;
3) uwzględniając strefę przemarzania gruntu, przebieg i zgłębienia przewodów w gruncie należy prowadzić najkrótszą bezkolizyjną trasą;
4) przyłącza kanalizacyjne wykonać z rur PCV o średnicy od 160 mm do 200 mm;
2. Przy projektowaniu przyłącza należy uwzględnić;
1) prowadzenie przyłącza najkrótszą trasą;
2) unikać lokalizacji przyłącza w wjazdach, pod utwardzeniami, pod krzewami i drzewami;
3) dojazd i dostęp do studni rewizyjnych na przyłączu kanalizacyjnym.
1) przyłącza wodociągowe należy wykonać z rur PE PN 16;
2) w miejscu włączenia do sieci zamontować opaskę z zasuwą samo nawiercająca, a obudowę zasuwy wyposażyć w skrzynkę uliczną i obrukować a miejsce zamontowania zasuwy oznakować tabliczką na słupku;
3) uwzględniając strefę przemarzania gruntu, przebieg i zgłębienia przewodów w gruncie należy prowadzić najkrótszą bezkolizyjną trasą;
4) przyłącza kanalizacyjne wykonać z rur PCV o średnicy od 160 mm do 200 mm;
2. Przy projektowaniu przyłącza należy uwzględnić;
1) prowadzenie przyłącza najkrótszą trasą;
2) unikać lokalizacji przyłącza w wjazdach, pod utwardzeniami, pod krzewami i drzewami;
3) dojazd i dostęp do studni rewizyjnych na przyłączu kanalizacyjnym.
Rozdział 7
Sposób dokonywania przez przedsiębiorstwo odbioru wykonanego przyłącza
Sposób dokonywania przez przedsiębiorstwo odbioru wykonanego przyłącza
§ 14. 1. Przedsiębiorstwo dokonuje sprawdzenia zgodności wykonanych
prac z wydanymi warunkami przyłączenia oraz uzgodnioną dokumentacją techniczną.
2. Odbiór określonego w warunkach przyłączenia przeprowadzany jest przy udziale upoważnionych przedstawicieli Przedsiębiorstwa, Wykonawcy oraz Wnioskodawcy, na podstawie zgłoszenia dokonanego co najmniej z dwudniowym wyprzedzeniem.
3. Odbiór jest dokonywany przed zasypaniem przyłącza, a wszelkie odcinki przyłącza ulegające częściowemu zakryciu należy zgłaszać do odbioru przed zasypaniem.
4. Protokół odbioru przyłącza stanowi potwierdzenie prawidłowości jego wykonania.
5. Włączenie dopływu wody z sieci wodociągowej lub włączenie odbioru ścieków do sieci kanalizacyjnej, dokonywane jest przez Przedsiębiorstwo niezwłocznie po dokonaniu odbioru technicznego przyłącza oraz zawarciu umowy.
2. Odbiór określonego w warunkach przyłączenia przeprowadzany jest przy udziale upoważnionych przedstawicieli Przedsiębiorstwa, Wykonawcy oraz Wnioskodawcy, na podstawie zgłoszenia dokonanego co najmniej z dwudniowym wyprzedzeniem.
3. Odbiór jest dokonywany przed zasypaniem przyłącza, a wszelkie odcinki przyłącza ulegające częściowemu zakryciu należy zgłaszać do odbioru przed zasypaniem.
4. Protokół odbioru przyłącza stanowi potwierdzenie prawidłowości jego wykonania.
5. Włączenie dopływu wody z sieci wodociągowej lub włączenie odbioru ścieków do sieci kanalizacyjnej, dokonywane jest przez Przedsiębiorstwo niezwłocznie po dokonaniu odbioru technicznego przyłącza oraz zawarciu umowy.
Rozdział 8
Sposób postępowania w przypadku niedotrzymania ciągłości usług i odpowiednich parametrów dostarczanej wody wprowadzanych do sieci kanalizacyjnej ścieków
Sposób postępowania w przypadku niedotrzymania ciągłości usług i odpowiednich parametrów dostarczanej wody wprowadzanych do sieci kanalizacyjnej ścieków
§ 15. W przypadku
niedotrzymania ciągłości świadczonych przez Dostawcę usług oraz odpowiednich
parametrów dostarczanej przez nie wody, Dostawca ma obowiązek:
1) poinformować niezwłocznie Odbiorców usług o takich przypadkach, na swojej stronie internetowej, lub w inny zwyczajowo przyjęty sposób, w tym wskazać, o ile to możliwe, planowany termin przywrócenia prawidłowego funkcjonowania sieci i odpowiednich parametrów dostarczanej wody,
2) zapewnienia Odbiorcom usług zastępczych punktów poboru wody w przypadku przerw w dostawie wody przekraczających 16 godzin oraz poinformowania Odbiorców o lokalizacji takich punktów, na swojej stronie internetowej, lub w inny zwyczajowo przyjęty sposób;
3) w miarę możliwości niezwłocznie podjąć niezbędne działania celem przywrócenia ciągłości świadczenia usług i odpowiednich parametrów dostarczanej wody.
1) poinformować niezwłocznie Odbiorców usług o takich przypadkach, na swojej stronie internetowej, lub w inny zwyczajowo przyjęty sposób, w tym wskazać, o ile to możliwe, planowany termin przywrócenia prawidłowego funkcjonowania sieci i odpowiednich parametrów dostarczanej wody,
2) zapewnienia Odbiorcom usług zastępczych punktów poboru wody w przypadku przerw w dostawie wody przekraczających 16 godzin oraz poinformowania Odbiorców o lokalizacji takich punktów, na swojej stronie internetowej, lub w inny zwyczajowo przyjęty sposób;
3) w miarę możliwości niezwłocznie podjąć niezbędne działania celem przywrócenia ciągłości świadczenia usług i odpowiednich parametrów dostarczanej wody.
§
16. 1.
O planowanych ograniczeniach w dostawie wody i odprowadzaniu ścieków Dostawca
informuje Odbiorców usług, na swojej stronie internetowej, lub w inny
zwyczajowo przyjęty sposób, co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną
przerwą w świadczeniu usług.
2. Dostawca informuje o zamiarze odcięcia dostawy wody lub zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego w sposób opisany w ust. 1, co najmniej 20 dni przed planowanym terminem odcięcia dostaw wody lub zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego, podając jednocześnie informacje o miejscach i sposobie udostępniania zastępczych punktów poboru.
§
17. Dostawca może
zamknąć przyłącze kanalizacyjne w przypadku, gdy jakość wprowadzanych do sieci
ścieków nie spełnia wymogów określonych w przepisach prawa, w szczególności w
ustawie i w wydanych do niej przepisach
wykonawczych. Postanowienie to nie narusza innych uprawnień Dostawcy
wynikających z ustawy.
2. Dostawca informuje o zamiarze odcięcia dostawy wody lub zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego w sposób opisany w ust. 1, co najmniej 20 dni przed planowanym terminem odcięcia dostaw wody lub zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego, podając jednocześnie informacje o miejscach i sposobie udostępniania zastępczych punktów poboru.
Rozdział 9
Standardy obsługi odbiorców usług, w tym sposoby załatwiania reklamacji oraz wymiany informacji dotyczących w szczególności zakłóceń w dostawie wody i odprowadzaniu ścieków
Standardy obsługi odbiorców usług, w tym sposoby załatwiania reklamacji oraz wymiany informacji dotyczących w szczególności zakłóceń w dostawie wody i odprowadzaniu ścieków
§ 18. Przedsiębiorstwo
zobowiązane jest do udzielania wszelkich istotnych informacji dotyczących
prawidłowego sposobu wykonywania przez odbiorcę umowy o dostarczanie wody i
odprowadzanie ścieków:
1) warunków przyłączenia do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej przez nowych Odbiorców,
2) występujących zakłóceń w dostawach wody lub w odprowadzaniu ścieków,
3) planowanych przerw w świadczeniu usług.
1) warunków przyłączenia do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej przez nowych Odbiorców,
2) występujących zakłóceń w dostawach wody lub w odprowadzaniu ścieków,
3) planowanych przerw w świadczeniu usług.
§ 19. Przedsiębiorstwo zobowiązane jest do wyznaczenia osoby lub
osób odpowiedzialnych za obsługę Odbiorców oraz podmiotów ubiegających się o
przyłączenie do sieci, w tym informowanie ich o obowiązujących przepisach oraz
wynikających z nich praw i obowiązków, przyjmowania reklamacji, a także
informowania o szczegółowych warunkach zawierania umów, w tym o konieczności
przedstawiania dokumentów umożliwiających podpisanie umowy oraz o czasie i
miejscu, w którym możliwe jest zawarcie Umów.
§ 20. Przedsiębiorstwo zapewnia, aby informacje zawierające co najmniej:
1)
wskazanie
komórki organizacyjnej upoważnionej do kontaktów z odbiorcami usług oraz
podmiotami ubiegającymi się o przyłączenie do sieci oraz do przyjmowania i
rozpatrywania reklamacji, dane umożliwiające kontakt, godziny przyjmowania
reklamacji,
2) dane umożliwiające kontakt,
3) godziny przyjmowania reklamacji oraz udzielania informacji,
były udostępnione w siedzibie Przedsiębiorstwa oraz na stronie internetowej.
2) dane umożliwiające kontakt,
3) godziny przyjmowania reklamacji oraz udzielania informacji,
były udostępnione w siedzibie Przedsiębiorstwa oraz na stronie internetowej.
§ 21. Przedsiębiorstwo zapewnia, aby w jego siedzibie lub na stronie internetowej udostępnione były:
1) dokumenty w aktualnym brzmieniu : taryfa, niniejszy regulamin, projekt umowy, Ustawa,
2) szczegółowe warunki zawierania umów, w tym o informacja konieczności przedstawiania dokumentów umożliwiających podpisanie umowy oraz informacja o czasie i miejscu, w którym możliwe jest zawarcie umów,
3) informacja o przeprowadzeniu procedury reklamacyjnej.
§ 22. 1. Odbiorcy oraz podmioty ubiegające
się o przyłączenie do sieci mają prawo wnoszenia do Przedsiębiorcy reklamacji
dotyczących i świadczonych przez niego usług.
2. Reklamacja powinna zawierać:
1) imię i nazwisko albo oznaczenie podmiotu zgłaszającego reklamację ,
2) przedmiot reklamacji,
3) uzasadnienie reklamacji,
4) datę i numer umowy,
5) informację o możliwości i sposobie kontaktu z podmiotem zgłaszającym reklamację.
3. Przedsiębiorstwo zobowiązane jest rozpatrzyć reklamację niezwłocznie, nie dłużej jednak niż w terminie 14 dni od daty jej wpływu. Przedsiębiorstwo jest zobowiązane powiadomić wnoszącego reklamację o sposobie załatwienia reklamacji i sposobie rozstrzygania w formie pisemnej, chyba, że podmiot zgłaszający reklamację wskaże inny sposób kontaktu.
Rozdział 10.
Warunki dostarczania wody na cele przeciwpożarowe
2. Reklamacja powinna zawierać:
1) imię i nazwisko albo oznaczenie podmiotu zgłaszającego reklamację ,
2) przedmiot reklamacji,
3) uzasadnienie reklamacji,
4) datę i numer umowy,
5) informację o możliwości i sposobie kontaktu z podmiotem zgłaszającym reklamację.
3. Przedsiębiorstwo zobowiązane jest rozpatrzyć reklamację niezwłocznie, nie dłużej jednak niż w terminie 14 dni od daty jej wpływu. Przedsiębiorstwo jest zobowiązane powiadomić wnoszącego reklamację o sposobie załatwienia reklamacji i sposobie rozstrzygania w formie pisemnej, chyba, że podmiot zgłaszający reklamację wskaże inny sposób kontaktu.
Rozdział 10.
Warunki dostarczania wody na cele przeciwpożarowe
§ 23. 1. Uprawnionymi do poboru wody na cele przeciwpożarowe z
sieci będącej w
posiadaniu Przedsiębiorstwa są straże pożarne biorące udział w akcjach
gaśniczych.
2.
Pobór
wody na cele przeciwpożarowe z sieci będącej w posiadaniu Przedsiębiorstwa
dokonywana jest w miejscach uzgodnionych z Przedsiębiorstwem
3.
Uprawnieni
do poboru wody na cele przeciwpożarowe z sieci będącej w posiadaniu
Przedsiębiorstwa, zobowiązani są do powiadomienia Przedsiębiorstwa o miejscu
pożaru, niezwłocznie po otrzymaniu zgłoszenia lub rozpoczęcia akcji, nie
później jednak niż 24 godziny od momentu zakończenia akcji gaśniczej.
Rozdział 11.
Postanowienia końcowe
Postanowienia końcowe
§ 24. Przedsiębiorstwo zobowiązane jest do udostępnienia na żądanie Odbiorcy niniejszego regulaminu.
metryczka
Opublikował: Barbara Piórkowska (8 października 2019, 12:21:23)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 449