Strona główna > Uchwały > 2023 |
Uchwała nr LIII.483.2023RADY GMINY DĄBROWA CHEŁMIŃSKAz dnia 25 stycznia 2023w sprawie zmian w budżecie gminy Dąbrowa Chełmińska na 2023 rokNa podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 i pkt 9 lit. D oraz lit. i, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40), art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 242, art. 258, art. 264 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2022 poz. 1634, 1692, 1747, 1079, 1768, 1725, 1964, 2414 i 2054)) oraz art. 31a, art. 31b, art. 111 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz. U. z 2023 r. poz.103), uchwala się co następuje:
Uchwała nr LIII.483.2023
RADY GMINY DĄBROWA CHEŁMIŃSKA
z dnia 25 stycznia 2023
w sprawie zmian w budżecie gminy Dąbrowa Chełmińska na 2023 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 i pkt 9 lit. D oraz lit. i, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40), art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 242, art. 258, art. 264 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2022 poz. 1634, 1692, 1747, 1079, 1768, 1725, 1964, 2414 i 2054)) oraz art. 31a, art. 31b, art. 111 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz. U. z 2023 r. poz.103), uchwala się co następuje:
§ 1. W uchwale Nr LI.468.2022 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 22 grudnia 2022 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Dąbrowa Chełmińska na 2023 rok wprowadza się następujące zmiany:
1) § 1. Otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody budżetu w wysokości 54 270 902,80 zł zmniejsza się o kwotę 1 262 892,39 zł. Dochody budżetu po zmianach wynoszą 53 008 010,41 zł, z tego:
1. Dochody bieżące w kwocie 45 757 050,89 zł
2. Dochody majątkowe w kwocie 7 250 959,52 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 1.”.
2) § 2. Otrzymuje brzmienie:
„§ 2.1. Wydatki budżetu w wysokości 56 138 480,75 zł zwiększa się o kwotę 1 453 244,33 zł. Wydatki budżetu po zmianach wynoszą 57 591 725,08 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2, z tego:
1) wydatki bieżące w wysokości 47 014 742,47 zł, w tym:
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w wysokości 22 355 781,41 zł,
b) dotacje w wysokości 2 512 084,12 zł,
c) wydatki na obsługę długu w wysokości 750 836,16 zł;
2) wydatki majątkowe w wysokości 10 576 982,61 zł, zgodnie z
załącznikiem Nr 3, z tego:
a) dotacje w wysokości 34 000,00 zł.
2. Ustala
się wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z Funduszy Strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 3 577 311,23 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4, w tym:
a) dotacje w wysokości 4 704,15 zł.”.
3) § 4. Otrzymuje brzmienie:
„ § 4. Deficyt budżetu w kwocie 4 583 714,67 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1. Przychodami z zaciągniętych pożyczek w kwocie 2 710 388,00 zł.
2. Przychodów z zaciągniętych kredytów w kwocie 597 370,63 zł,
3. Przychodów jednostek samorządu terytorialnego z wynikających z rozliczenia środków określonych w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy i dotacji na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem tych środków w kwocie 421 490,01 zł,
4. Wolnych środków, o których mowa w art. 217 ust. 2 pkt 6 ustawy w kwocie 854 466,03 zł.”.
4) § 5. Otrzymuje brzmienie:
„ § 5. Ustala się łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 5 554 960,55 zł oraz łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 971 245,88 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 5.”.
5) § 6. Otrzymuje brzmienie:
„§ 6.1. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w 2023 r. w wysokości 3 215 123,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 6.
2. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej w wysokości 1 000,00 zł, zgodnie
z załącznikiem Nr 7.
3. Ustala się dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej w wysokości 38 000,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 8.”.
6) § 9. Otrzymuje brzmienie:
„ § 9. Ustala się plan wydatków na przedsięwzięcia realizowane w ramach Funduszu Sołeckiego w wysokości 571 745,26 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 11.”.
7) § 14. Otrzymuje brzmienie:
„ § 14. Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 4 807 758,63 zł, w tym:
1. Na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w kwocie 1 500 000,00 zł,
2. Na finansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 597 370,63 zł.
3. Na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 2 710 388,00 zł”.
8) § 15. Otrzymuje brzmienie:
„ § 15. Upoważnia się Wójta Gminy do:
1. Zaciągania kredytów i pożyczek na:
1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w kwocie 1 500 000,00 zł,
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 597 370,63 zł,
3) wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 2 710 388,00 zł.
2. Dokonywania zmian w budżecie polegających na:
1) przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu, w zakresie wydatków bieżących łącznie z wydatkami na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy,
2) zmianach w planie wydatków inwestycyjnych w ramach jednego działu pomiędzy zadaniami z wyłączeniem wprowadzania nowych zadań i odstąpienia od zadań zaplanowanych,
3) dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków związanych ze:
a) zmianą kwot lub uzyskaniem płatności przekazywanych z budżetu środków europejskich, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,
b) zmianami w realizacji przedsięwzięcia finansowanego z udziałem środków europejskich albo środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,
c) zwrotem płatności otrzymanych z budżetu środków europejskich.
3. Lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
4. Do przekazywania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych JST do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.
5. Dokonania zmian w planie dochodów i wydatków budżetu jednostki samorządu terytorialnego, w tym dokonywania przeniesień wydatków między działami klasyfikacji budżetowej, w celu realizacji zadań związanych z pomocą obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa.”.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Dąbrowa Chełmińska.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego.
Uzasadnienie do Uchwały Nr LIII.483.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 25 stycznia 2023 r. w sprawie zmian w budżecie gminy na 2023 rok
Zmniejsza się dochody i zwiększa się wydatki oraz dokonuje się przeniesienia wydatków między działami, rozdziałami i paragrafami w sposób następujący:
DOCHODY
010-01043 (Infrastruktura wodociągowa wsi):
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 599 537,77 zł (dotacja PROW na zadanie inwestycyjne pn.: „Budowa kanalizacji sanitarnej i wodociągowej w Gminie Dąbrowa Chełmińska”
010-01044 (Infrastruktura sanitacyjna wsi):
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 2 293 596,48 zł (dotacja PROW na zadanie inwestycyjne pn.: „Budowa kanalizacji sanitarnej i wodociągowej w Gminie Dąbrowa Chełmińska”)
600-60014 (Drogi publiczne powiatowe):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 570 000,00 zł (dotacja z Powiatu Bydgoskiego zgodnie z zawartym porozumieniem na 2023 r.)
720-72095 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 26 529,14 zł (korekta zadania inwestycyjnego pn. : „Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0”)
756-75615 (Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o 7 000,00 zł (podatek od środków transportowych)
853-85395 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 1 079 360,00 zł ogółem, w tym:
(odsetki) 3 000,00 zł
(wpływy ze zwrotów nienależnie pobranych dodatków węglowych) 12 000,00 zł
(dodatek węglowy) 153 000,00 zł
(środki na wypłaty z tytułu innych źródeł ciepła) 18 360,00 zł
(środki na wypłaty dodatków elektrycznych) 893 000,00 zł
855-85503 (Karta Dużej Rodziny):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 411,00 zł zgodnie z decyzja Wojewody Nr WFB.I.3120.3.2023 z dnia 18 stycznia 2023 r.
WYDATKI
010-01043 (Infrastruktura wodociągowa wsi):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 0,75 zł (środki własne z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn.: „Budowa kanalizacji sanitarnej i wodociągowej w Gminie Dąbrowa Chełmińska”)
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 182 746,25 zł (dotacja PROW na zadanie inwestycyjne pn.: „Budowa kanalizacji sanitarnej i wodociągowej w Gminie Dąbrowa Chełmińska”)
400-40002 (Dostarczanie wody):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 3 000,00 zł (różne opłaty i składki)
600-60014 (Drogi publiczne powiatowe):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 574 400,00 zł ogółem, w tym:
(zakup materiałów i wyposażenia) 100 000,00 zł
(zakup usług remontowych) 370 000,00 zł
(zakup usług pozostałych) 100 000,00 zł
(różne opłaty i składki) 4 400,00 zł
600-60016 (Drogi publiczne gminne):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 4 730,88 zł ogółem, w tym:
(różne opłaty i składki) 50,00 zł
(zadanie inwestycyjne pn.: „Budowa drogi w miejscowości Dąbrowa Chełmińska”) 4 680,88 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 4 450,00 zł (zakup materiałów i wyposażenia)
700-70005 (Gospodarka gruntami i nieruchomościami):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 20,00 zł (podatek od nieruchomości)
700-70007 (Gospodarowanie mieszkaniowym zasobem gminy):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 20,00 zł (podatek od nieruchomości)
720-72095 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 31 210,77 zł korekta zadania inwestycyjnego pn.: „Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0” (środki Unii Europejskiej -26 529,14 zł, środki własne - 4 681,63 zł)
750-75023 (Urzędy Gmin):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 20 000,00 zł ogółem w tym:
(pozostałe podatki na rzecz budżetu JST) 7 000,00 zł
(zakup samochodu osobowego dla inkasenta) 13 000,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 10 000,00 zł (zakup usług pozostałych)
801-80101 (Szkoły Podstawowe):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 7 248,72 zł ogółem, w tym:
(zakup materiałów i wyposażenia – Erasmus +) 750,00 zł
(zakup środków żywności – Erasmus +) 150,00 zł
(zakup usług pozostałych – Erasmus +) 5 748,72 zł
(różne opłaty i składki – Erasmus +) 600,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 1 500,00 zł (zakup usług pozostałych – Erasmus +)
801-80195 (Pozostała działalność):
- dokonuje się przeniesienia wydatków o kwotę 5 000,00 zł z zakupu materiałów i wyposażenia na rzecz zakupu usług remontowych
852-85219 (Ośrodki Pomocy Społecznej):
- dokonuje się przeniesienia wydatków o kwotę 4 846,00 zł z wynagrodzeń osobowych na rzecz wypłat dodatkowego wynagrodzenia rocznego
853-85395 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 1 079 360,00 zł ogółem, w tym:
(zwroty płatności wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem) 12 000,00 zł
(świadczenia społeczne) 1 043 000,00 zł
(zakup materiałów i wyposażenia) 12 300,00 zł
(zakup usług pozostałych) 8 561,00 zł
(odsetki) 3 000,00 zł
(szkolenia) 499,00 zł
855-85503 (Karta Dużej Rodziny):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 411,00 zł (zakup materiałów i wyposażenia)
855-85504 (Wspieranie rodziny):
- dokonuje się przeniesienia wydatków o kwotę 120,00 zł z wynagrodzeń osobowych na rzecz wypłat dodatkowych wynagrodzeń rocznych
900-90015 (Oświetlenie ulic, placów i dróg):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 18 731,64 zł z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn.: „Budowa oświetlenia w miejscowości Nowy Dwór” – FS Nowy Dwór
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 18 731,64 zł (zakup usług pozostałych – FS Nowy Dwór)
926 -92695 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zmiany klasyfikacji budżetowej zadania inwestycyjnego pn.: „Wykonanie miejsca rekreacji i wypoczynku w miejscowości Dąbrowa Chełmińska”.
Zmian w budżecie dokonano na
podstawie złożonych wniosków przez pracowników Urzędu Gminy, Kierownika jednostki
organizacyjnej i Dyrektora szkoły oraz planowanego wykonania.
ZAŁĄCZNIKI
Uchwała opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego
poz. 838 z dnia 2023-02-03
poz. 838 z dnia 2023-02-03
metryczka
Opublikował: Barbara Piórkowska (2 lutego 2023, 12:26:11)
Ostatnia zmiana: Barbara Piórkowska (6 lutego 2023, 09:18:51)
Zmieniono: publikacja
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 392