PROTOKÓŁ NR XXIV/05

P R O T O K Ó Ł   NR  XXIV/05
z Sesji Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska
odbytej w dniu 21 września 2005 roku
 
Sesja    odbyła    się    w    Sali   Konferencyjnej  Urzędu  Gminy  Dąbrowa  Chełmińska .
 
Przewodniczący Rady Gminy Józef Hentrich o godzinie 9.oo otworzył Sesję i po powitaniu radnych i gości oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 15 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 radnych stanowi quorum władne do podejmowania prawomocnych decyzji. (Listy obecności radnych i gości stanowią załączniki do niniejszego protokółu).
 
W Sesji udział wzięli:
- Radni Rady Gminy wg listy obecności,
- mgr Zbigniew Łuczak - Wójt Gminy,
- mgr Krystyna Kalinowska – Sekretarz Gminy,
- mgr Ewa Bukowska – Skarbnik Gminy,
- Bogusław Przybysz – Radca Prawny,
- inż. Kazimierz Porażyński – Kierownik Referatu Gospodarki Przestrzennej,
- Danuta Wędrowska – Kierownik Gminnej Biblioteki Publiczno – Szkolnej w Dąbrowie Chełmińskiej,
- Danuta Ciesińska – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Wałdowie Królewskim,
- Januariusz Stodolny – Dyrektor Zespołu Szkół w Dąbrowie Chełmińskiej,
- Waldemar Łobocki – Dyrektor Zespołu Szkół w Czarżu,
- Stanisław Buś – Dyrektor Zespołu Szkół w Ostromecku, Radny Rady Powiatu Bydgoskiego,
- Cezary Szczerbiński – Kierownik Posterunku Policji w Dąbrowie Chełmińskiej,
- Stanisław Smycz,
- Barbara Grabowska – Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Bydgoszczy,
- Sołtysi i zaproszeni goście wg listy obecności.
 
Przewodniczący Rady Gminy odczytał porządek obrad i zwrócił się o przedstawienie wniosków w sprawie ewentualnych poprawek i uzupełnień.
 
Do przedstawionego porządku obrad uwag nie wniesiono.
 
Rada Gminy obradowała według następującego porządku:
1.
Powołanie Sekretarza obrad.
2. Przyjęcie protokółu z poprzedniej Sesji.
3. Informacja Wójta Gminy dot. podejmowanych działań w okresie międzysesyjnym.
4. Interpelacje, zapytania i wolne wnioski.
5. Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za pierwsze półrocze 2005 roku.
6. Sprawozdanie z działalności bibliotek na terenie gminy.
7. Informacja dotycząca przygotowania placówek oświatowych do nowego roku szkolnego.
8. Informacja dotycząca wyników egzaminów kompetencyjnych na szczeblu szkoły podstawowej i gimnazjum.
9. Zmiany w statucie Gminnej Przychodni SP ZOZ w Dąbrowie Chełmińskiej.
10. Projekt uchwały w sprawie nadania nazw ulic.
11. Projekty uchwał w sprawie nabycia gruntów pod drogi w Ostromecku.
12. Dyskusja w sprawie zmiany granic administracyjnych Miasta Bydgoszczy.
13. Zmiany w budżecie gminy na 2005 rok.
14. Informacje o złożonych oświadczeniach majątkowych.
15. Omówienie sytuacji dotyczącej bezrobocia i rynku pracy w gminie (dokonana przez przedstawiciela Powiatowego Urzędu Pracy w Bydgoszczy).
16. Informacja z prac Komisji w okresie międzysesyjnym.
17. Odpowiedzi na interpelacje, sprawy różne.
18. Zakończenie obrad.
 
ad.1. Rada Gminy jednogłośnie powołała radnego Jana Szramkowskiego na Sekretarza obrad. Radny Szramkowski wyraził zgodę na pełnienie tej funkcji.
 
ad.2. Do protokółu z XXIII Sesji Rady Gminy uwag nie wniesiono. Rada Gminy jednogłośnie przyjęła protokół z XXIII Sesji.
 
ad.3. Wójt   Gminy   przedłożył   Radzie  Gminy  informację  na  temat  swojej  działalności          w okresie międzysesyjnym, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
Radny Szymon Dunal zwrócił się o podanie szczegółowych informacji na temat spotkania z Wójtem Gminy Unisław w sprawie odprowadzania ścieków oraz na temat spotkania z władzami Miasta Bydgoszczy dot. zwolnień emerytów i rencistów nie zameldowanych w Bydgoszczy z opłat za przejazdy środkami komunikacji miejskiej.
Wójt Gminy wyjaśnił, że opracowano koncepcję odprowadzania ścieków z tzw. aglomeracji unisławskiej. Chodziło o uściślenie opinii Gminy Unisław, która odda nam do dyspozycji swą oczyszczalnię ścieków – przejmie ścieki z Gminy Dąbrowa Chełmińska. Wójt Unisławia wskazał na konieczność rozbudowy oczyszczalni i partycypacji w kosztach tej inwestycji. Jako drugą alternatywną wersję opracowano koncepcję przejęcia ścieków przez oczyszczalnię w Bydgoszczy.
W kwestii zwolnień z opłat za przejazdy środkami komunikacji miejskiej odbyło się spotkanie z władzami miasta Bydgoszczy. Wójt poinformował, że może jedynie przedstawić odczucia, jakie odniósł podczas w/w spotkania. Przewodnicząca Rady Miasta poinformowała, że uchwała w tej sprawie zostanie zmieniona i ulgami zostaną objęci wszyscy emeryci i renciści, nie tylko mieszkańcy Bydgoszczy. Przewodnicząca zwróciła się do wójtów o przedstawienie kalkulacji ile osób z poszczególnych gmin korzystałoby z w/w zwolnień.
Radny Ryszard Kaczor zwrócił się o przedstawienie informacji na temat zaawansowania prac związanych z utworzeniem przejścia dla pieszych w Strzyżawie.
Wójt Gminy poinformował, że kilka dni temu ogłoszono przetarg na budowę chodnika. Przy drodze nr 80 zaprojektowane jest również przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną. Projekt został przekazany Generalnej Dyrekcji Dróg Publicznych i Autostrad, która będzie partycypowała w kosztach w/w inwestycji. Wójt dodał, iż ma nadzieję, że przejście zostanie zrealizowane jeszcze w bieżącym roku.
 
Rada Gminy przy obecności piętnastu radnych, piętnastoma głosami „za” – jednogłośnie przyjęła sprawozdanie z działalności Wójta Gminy w okresie międzysesyjnym.
 
ad.4. W punkcie „interpelacje, zapytania i wolne wnioski głos zabrali:
Radna Barbara Łukowska zapytała, czy rozstrzygnięto już wnioski w sprawie planów rozwoju wsi?
Wójt Gminy w odpowiedzi poinformował, że z informacji, jakie posiada, Zarząd Województwa zamierza rozpatrzyć w/w wnioski w terminie do piętnastego października br.
Radny Andrzej Barczyński wskazał, iż podczas remontu i wymiany dachu na budynku przedszkola w Dąbrowie Chełmińskiej spadł deszcz, który spowodował zniszczenie pomieszczeń w/w obiektu.
Wójt Gminy odpowiedział, że w wyniku opadów deszczu nastąpiło zalanie pomieszczeń przedszkola, sporządzono protokół i o tym fakcie powiadomiono firmę ubezpieczeniową. Kosztami naprawy strat zostanie obciążony wykonawca, albo ubezpieczyciel.
Przewodniczący Rady Gminy wraz z Wójtem Gminy złożyli podziękowania dla Stanisława Smycz za długoletnią służbę w szeregach policji, w związku z jego odejściem na emeryturę.
 
ad.5.  W dyskusji nad sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy za pierwsze półrocze 2005 roku głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w sprawozdanie.
Przewodniczący Komisji Rady Gminy przedstawili pozytywne opinie Komisji do w/w sprawozdania.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem głosów w dyskusji poddał pod głosowanie sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za pierwsze półrocze 2005 roku.
 
Rada Gminy przy obecności piętnastu radnych, piętnastoma głosami „za” – jednogłośnie przyjęła sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za pierwsze półrocze 2005 roku, które stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
 
ad.6. W dyskusji nad sprawozdaniem z działalności bibliotek na terenie gminy głos zabrali:
Danuta Wędrowska – Kierownik Gminnej Biblioteki Publiczno – Szkolnej omówiła w/w sprawozdanie.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem głosów w dyskusji poddał pod głosowanie w/w sprawozdanie.
 
Rada Gminy przy obecności piętnastu radnych, piętnastoma głosami „za” – jednogłośnie przyjęła sprawozdanie z działalności bibliotek za pierwsze półrocze 2005 roku, które stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
 
ad.7. W dyskusji na temat przygotowania placówek oświatowych do nowego roku szkolnego głos zabrali:
Dyrektorzy Szkół przedstawili informacje na temat stanu placówek oświatowo – wychowawczych, warunków dowożenia uczniów  oraz potrzeb w/w jednostek.
Stanisław Buś – Dyrektor Zespołu Szkół w Ostromecku, Radny Rady Powiatu Bydgoskiego zwrócił uwagę na konieczność wyznaczenia przejścia dla pieszych oraz ustawienia odpowiedniego znaku na drodze dzielącej budynki szkoły w Ostromecku.
Radna Regina Bukowska zapytała, jak wygląda kwestia dowożenia uczniów z miejscowości Mała Kępa?
Stanisław Buś – Dyrektor Zespołu Szkół w Ostromecku, Radny Rady Powiatu Bydgoskiego w odpowiedzi poinformował, że dowożenia dzieci z Małej Kępy jest fizycznie niemożliwe. Rodzice otrzymują rekompensatę za dowożenie własnymi środkami transportu.
Radny Ryszard Kaczor zwrócił uwagę, że dotarły do niego informacje, że szkoła w Dąbrowie Chełmińskiej jest trochę przeciążona.
Januariusz Stodolny – Dyrektor Zespołu Szkół w Dąbrowie Chełmińskiej potwierdził w/w informację dodając, że jest to następstwem realizowania dodatkowej godziny wychowania fizycznego. W szkole jest zbyt mało sal lekcyjnych. Wydłużono czas pracy szkoły do godziny 17:00.
Przewodniczący Komisji przedstawili pozytywne opinie Komisji do w/w sprawozdań.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem dalszych głosów w dyskusji podziękował za przedstawione informacje oraz poddał je pod głosowanie.
 
Rada Gminy przy obecności piętnastu radnych, piętnastoma głosami „za” – jednogłośnie przyjęła informację na temat przygotowania szkół do nowego roku szkolnego.
 
ad.8. W dyskusji na temat wyników egzaminów kompetencyjnych na szczeblu szkoły podstawowej i gimnazjum głos zabrali:
Przewodniczący Komisji przedstawili pozytywne opinie Komisji do w/w informacji.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem głosów w dyskusji poddał pod głosowanie w/w informację.
 
Rada Gminy przy obecności piętnastu radnych, piętnastoma głosami „za” – jednogłośnie przyjęła informację na temat wyników egzaminów kompetencyjnych na szczeblu szkoły podstawowej i gimnazjum, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
 
ad.9. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie zatwierdzenia zmian w Statucie SP ZOZ głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji Rady Gminy przedstawili pozytywne opinie Komisji do w/w projektu uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem głosów w dyskusji odczytał w/w projekt uchwały.
 
Rada Gminy przy obecności piętnastu radnych, piętnastoma głosami „za” – jednogłośnie podjęła uchwałę nr XXIV/173/05 w sprawie zatwierdzenia zmian w Statucie SP ZOZ, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
 
ad.10. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie nadania nazw ulic głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji Rady Gminy przedstawili pozytywne opinie Komisji do w/w projektu uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem głosów w dyskusji odczytał w/w projekt uchwały.
 
Rada Gminy przy obecności piętnastu radnych, piętnastoma głosami „za” – jednogłośnie podjęła uchwałę nr XXIV/174/05 w sprawie nadania nazw ulic, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
 
ad.11. W dyskusji nad projektami uchwał w sprawie nabycia gruntów pod drogi w Ostromecku głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekty uchwał.
Przewodniczący Komisji Rady Gminy przedstawili pozytywne opinie Komisji do w/w projektów uchwał.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem głosów w dyskusji odczytał w/w projekty uchwał.
 
Rada Gminy przy obecności piętnastu radnych, piętnastoma głosami „za” – jednogłośnie podjęła uchwałę nr XXIV/175/05 w sprawie nabycia drogi we wsi Ostromecko, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
 
Rada Gminy przy obecności piętnastu radnych, piętnastoma głosami „za” – jednogłośnie podjęła uchwałę nr XXIV/176/05 w sprawie nabycia drogi we wsi Ostromecko, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
 
ad.12.  W dyskusji nad kwestią zmiany granic administracyjnych miasta Bydgoszczy głos zabrali:
Przewodniczący Komisji przedstawili opinie Komisji do w/w tematu:
Radny Ryszard Kaczor – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował, ze Komisja nie zajęła stanowiska w sprawie.
Radny Arnold Drążyk – Przewodniczący Komisji Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego poinformował, że Komisja negatywnie zaopiniowała inicjatywę poszerzenia obszaru miasta Bydgoszczy, kosztem gmin powiatu bydgoskiego.
Radna Barbara Łukowska – Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia i Spraw Socjalnych poinformowała, że Komisja negatywnie zaopiniowała w/w inicjatywę.
Radny Arnold Drążyk poinformował, że w dniu 15.09.br odbyła się Sesja Rady Powiatu Bydgoskiego, podczas której podjęto uchwałę wyrażającą negatywne stanowisko dla w/w propozycji  Rady Miasta Bydgoszczy.
Radny Andrzej Barczyński zwrócił uwagę, że mimo, iż omawiany problem nie dotyka bezpośrednio Gminy Dąbrowa Chełmińska, jednak na dzień dzisiejszy Rada Gminy może występować w obronie Powiatu, którego granice proponuje się uszczuplić, a dodatkowo zaopiniować negatywnie w/w propozycję w ramach wsparcia dla gmin bezpośrednio zainteresowanych.
Bogusław Przybysz – Radca Prawny poinformował o zapisach ustawy o samorządzie gminnym, gdzie mówi się, że uchwałę w sprawie zmian granic administracyjnych podejmują gminy zainteresowane. Gmina Dąbrowa Chełmińska nie jest bezpośrednio zainteresowana, ponieważ zmiana granic jej nie dotyczy, natomiast w kwestiach zmian granic powiatu w/w Gmina będzie zainteresowaną.
Radny Arnold Drążyk wyjaśnił, że według niego Gmina jest zainteresowana sprawą zmiany granic Miasta Bydgoszczy, ponieważ wchodzi wraz z innymi gminami w skład powiatu.
Radny Andrzej Barczyński zastanawiał się, jak sprawa może się potoczyć, jeśli mimo sprzeciwów gmin i powiatu Rada Miasta Bydgoszczy podejmie uchwałę o rozszerzeniu granic.
Wójt Gminy wyjaśnił, że decyzje w sprawie zmian granic administracyjnych miast i gmin podejmuje Rada Ministrów.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem dalszych głosów w dyskusji poddał pod głosowanie w/w kwestię.
 
Rada Gminy przy obecności piętnastu radnych, piętnastoma głosami „za” – jednogłośnie negatywnie zaopiniowała inicjatywę Rady Miasta Bydgoszczy w sprawie rozszerzenia granic miasta, kosztem obszaru Powiatu Bydgoskiego.
 
ad.13. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2005 głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
Radny Andrzej Barczyński  zwrócił uwagę, że kwota 100 000 zł, którą dokładamy do remontu obiektu Urzędu Gminy stanowi prawie 15% w stosunku do kwoty podanej w kosztorysie. Radny zastanawiał się, jak można było nie przewidzieć tak dużych kosztów. Radny zapytał, czy w projekcie rozbudowy Urzędu Gminy ujęto rozbudowę sieci telefonicznej i komputerowej?
Zdaniem radnego projektant, który nie przewidział tak poważnych kosztów powinien zostać objęty odpowiedzialnością za te niedopatrzenia.
Wójt Gminy wyjaśnił, że polecono projektantowi przygotowanie projektu w taki sposób, by jego realizacja odbyła się jak najtaniej. Koszty, które wynikają ze zwiększenia wydatków wynikają z konieczności wykonania dodatkowych robót elektrycznych związanych z wykonaniem oddzielnej instalacji zasilającej komputery. Kolejne koszty wynikają z konieczności zmiany funkcji pomieszczenia, które dotychczas było pomieszczeniem biurowym, a w którym obecnie ma mieścić się kasa Urzędu. Nieprzewidzianym kosztem jest konieczność odeskowania dachu nad salą posiedzeń, ponieważ znajdowało się tam tylko pokrycie z płyt eternitowych. Trudno było przewidzieć konieczność wymiany belki stropowej. W wyniku prac elektrycznych okazało się, że zaistniała konieczność wymiany tynków w biurach, ponieważ stary tynk odpadał wraz z odklejanymi tapetami. Podczas, gdy plan zakładał  zdjęcie istniejącej instalacji oraz wykonanie prac malarskich. Wraz z tynkiem spadła również instalacja alarmowa, w wyniku czego jej część uległa zniszczeniu.
Radny Arnold Drążyk zwrócił uwagę, że projektant projektując przebudowę Urzędu Gminy powinien był przewidzieć funkcję pomieszczenia, w którym ma znajdować się kasa. W przypadku dodatkowej instalacji komputerowej, jest to niedopatrzenie projektanta.
Wójt Gminy wyjaśnił, iż projektant nie był powiadomiony o planach utworzenia kasy w budynku Urzędu. Władze Gminy zrezygnowały z dodatkowej instalacji komputerowej, sądząc, że będzie można bez problemów włączyć komputery do nowej instalacji elektrycznej. Informatyk oraz elektryk przekonali Wójta, że każde włączenie do sieci elektrycznej dodatkowego urządzenia powoduje zakłócenia. Do instalacji komputerowej nie będzie można podłączyć żadnych dodatkowych urządzeń.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem dalszych głosów w dyskusji odczytał projekt uchwały.
 
Rada Gminy przy obecności piętnastu radnych, czternastoma głosami „za” i jednym wstrzymującym podjęła uchwałę nr XXIV/172/05 w sprawie zmian w budżecie gminy na 2005 rok, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
 
ad.14. Przewodniczący Rady Gminy przedstawił informację o złożonych oświadczeniach majątkowych radnych wg stanu na dzień 31.12.2004 roku, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu. Przewodniczący poinformował, iż złożył oświadczenie o stanie majątkowym na ręce Wojewody Kujawsko – Pomorskiego i ten nie wniósł uwag do w/w oświadczenia.
Wójt Gminy przedstawił informację o złożonych oświadczeniach majątkowych przez sekretarz gminy, skarbnik gminy, kierowników jednostek organizacyjnych gminy oraz pracowników urzędu gminy wydających decyzje administracyjne w imieniu wójta gminy, wg stanu na dzień 31.12.2004 roku, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu. Wójt Gminy dodał, że swe oświadczenie majątkowe złożył na ręce Wojewody Kujawsko – Pomorskiego w ustawowym terminie. Wojewoda nie wniósł uwag do w/w oświadczenia Wójta Gminy.
 
ad.15. Barbara Grabowska Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Bydgoszczy  przedstawiła szczegółowe informacje na temat sytuacji dotyczącej bezrobocia i rynku pracy w gminie.
 
ad.16. Przewodniczący Komisji Rady Gminy przedstawili informacje o pracach Komisji          w okresie międzysesyjnym:
Radna Barbara Łukowska – Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia i Spraw Socjalnych poinformowała, iż w okresie międzysesyjnym Komisja odbyła jedno posiedzenie, podczas którego omawiała sprawy związane z tematyką Sesji.
Radny Andrzej Barczyński – w zastępstwie Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej poinformował, że Komisja w okresie międzysesyjnym spotkała się dwa razy. Podczas posiedzeń omawiano kwestie związane z tematyką Sesji Rady Gminy oraz rozpatrywała pismo dot. wydanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w punktach sprzedaży pani Zuzanny Sment.
Radny Arnold Drążyk Przewodniczący Komisji Bezpieczeństwa, Rolnictwa i Ochrony Środowiska poinformował, że Komisja w okresie międzysesyjnym odbyła jedno posiedzenie, podczas którego omawiano sprawy związane z tematyką Sesji Rady Gminy.
 
ad.17. W punkcie „odpowiedzi na interpelacje, sprawy różne” głos zabrali:
a)      Wójt Gminy poinformował, iż Minister Środowiska wystąpił z pismem dot. Europejskiej Sieci Ekologicznej „NATURA 2000”, która jest wyznaczona na europejskim terytorium państw członkowskich Unii Europejskiej w celu ochrony siedlisk przyrodniczych i gatunków roślin i zwierząt zagrożonych wyginięciem. Na terenie Gminy Dąbrowa Chełm. wyznaczono dla ochrony ptaków teren międzywala, który obecnie proponuje się rozszerzyć na tereny siedliskowe. Wójt dodał, że z mapy i jej opisu nic nie wynika, wszystko jest na zasadzie domysłów. Nie wiadomo, czy nasza negatywna opinia cokolwiek zmieni, ale Wójt zwrócił się z prośbą o podjęcie negatywnej opinii w tej sprawie. Dodał, że wykazane w propozycji utworzenia specjalnych obszarów ochrony siedlisk tereny naszej Gminy prawdopodobnie wchodzą w aglomeracje Ostromecka, części Wielkiej Kępy, Rafy, Mozgowiny, Słończa, Czarża, Dębowca, Borek, Gzina Dolnego, a na tych terenach w studium uwarunkowań i kierunków rozwoju gminy przewiduje się funkcję budownictwa. Nie wiadomoy, czy wdrożenie omawianego programu nie spowoduje ograniczeń. Wójt poinformował, że z ostrożności zwrócił się o zaprotestowanie. Dodał, że zostaną dokonane ustalenia o które dokładnie tereny chodzi i wysłane pismo określające negatywne stanowisko Gminy.
Radny Bartosz Giłka poinformował, iż spotkał się z projektem ustawy o ochronie przyrody, która wyznacza obszary Natura 2000 dużo wcześniej i doczytał się, że jej celem jest zablokowanie wszelkich inwestycji celem ochrony roślin i zwierząt zagrożonych wyginięciem. Zostanie zabroniona budowa wysokich budynków i kominów, ponieważ będą tworzyły przeszkody w przelotach ptaków. Radny ostrzegł, że mieszkańcy i właściciele terenów, które proponuje si włączyć do w/w programu poniosą straty, w związku z tym, że wszelkie inwestycje zostaną zablokowane.
Radny Arnold Drążyk poparł negatywną opinię do w/w projektu. Dodał, że jeżeli materiały, które mają zostać omówione są nieczytelne i niezrozumiałe, powinno się zmusić opracowującego je do wyjaśnień.
Radny dodał, że negatywna opinia jest w tym przypadku najbardziej na miejscu.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem dalszych głosów w dyskusji poddał pod głosowanie propozycję negatywnego ustosunkowania się do projektu rozszerzenia obszarów chronionych w ramach programu Natura 2000 na terenie Gminy Dąbrowa Chełm.
 
Rada Gminy przy obecności piętnastu radnych, piętnastoma głosami „za” – jednogłośnie negatywnie zaopiniowała projekt rozszerzenia obszarów chronionych w ramach programu Natura 2000 na terenie Gminy Dąbrowa Chełm.
 
ad.18. Przewodniczący Rady Gminy po wyczerpaniu porządku obrad zamknął XXIV Sesję Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska.
 
Radni udali się do Powiatowego Klubu Pracy w Wałdowie Król. celem zapoznania się z warunkami funkcjonowania tego organu.
 
 
 
 
        Protokołował:                                                            Przewodniczył:
        mgr Dorota Kraska-inspektor                                      Józef Hentrich
                                                                                       Przewodniczący Rady Gminy
 
 
 
 
 

metryczka


Wytworzył: Dorota Kraska (21 września 2005)
Opublikował: Dorota Kraska (24 stycznia 2006, 14:58:40)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1734