PROTOKÓŁ Z XXI SESJI RADY GMINY


P R O T O K Ó Ł   XXI/12
z Sesji Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska
odbytej w dniu 22 listopada 2012 roku
 
Sesja odbyła się w Sali Konferencyjnej Urzędu Gminy Dąbrowa Chełmińska.
 
Przewodniczący Rady Gminy Józef Hentrich o godzinie 9:00 otworzył Sesję i po powitaniu radnych i gości oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 13 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 radnych stanowi quorum władne do podejmowania prawomocnych decyzji. (Listy obecności radnych i gości stanowią załączniki do niniejszego protokołu).
 
Radny nieobecny:
Błażej Stankiewicz
 
Radny spóźniony:
Krzysztof Paliński.
 
W Sesji udział wzięli:
  • Radni Rady Gminy wg listy obecności,
  • Radosław Ciechacki - Wójt Gminy,
  • Krystyna Kalinowska – Sekretarz Gminy,
  • Ewa Bukowska – Skarbnik Gminy,
  • Hanna Włodarczyk – Kiełkowska – radca prawny,
  • Danuta Tomaszewska – Kierownik G.O.P.S.
  • Małgorzata Sadurska – Kierownik Zespołu Oświaty Samorządowej,
  • Dorota Ratajczak – Dyrektor GOKiS,
  • Sołtysi i zaproszeni goście wg listy obecności.
 
Wójt Gminy zwrócił się przyjęcie do porządku obrad projektu uchwały w sprawie wykonania rekultywacji dróg transportu rolniczego w roku 2013 i 2014 jako punkt 9. Pozostałe tematy otrzymają kolejne numery oraz wykreślenie punktu 15 - projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w drodze przetargu ustnego nieograniczonego nieruchomości stanowiącej własność Gminy Dąbrowa Chełmińska. Przedstawił uzasadnienie zaproponowanych zmian.
 
Rada Gminy jednogłośnie przyjęła zaproponowane zmiany.

Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt porządku obrad.

Do przedstawionego porządku obrad uwag nie wniesiono.

Rada Gminy obradowała według następującego porządku:
  1. Otwarcie Sesji - Stwierdzenie quorum.
  2. Powołanie Sekretarza obrad.
  3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej Sesji.
  4. Informacja Wójta Gminy dot. podejmowanych działań w okresie międzysesyjnym.
  5. Interpelacje, zapytania i wolne wnioski.
  6. Informacja na temat realizacji sprzedaży lokali komunalnych i działek budowlanych w 2012 r., o zasobie mieszkaniowym oraz komunalizacji mienia Gminy Dąbrowa Chełmińska.
  7. Dyskusja na temat projektów uchwał dotyczących gospodarowania odpadami.
  8. Projekt uchwały w sprawie wykonania rekultywacji dróg transportu rolniczego w roku 2013 i 2014.
  9. Projekt uchwały w sprawie opłaty za pobór wody i odprowadzanie ścieków do urządzeń kanalizacyjnych.
  10. Projekt uchwały w sprawie ustalenia opłaty za odprowadzanie ścieków do stacji zlewczej w Nowym Dworze.
  11. Projekt uchwały w sprawie obniżenia ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego.
  12. Projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych oraz zwolnień w tym podatku.
  13. Projekt uchwały w sprawie dzierżawy nieruchomości gruntowych.
  14. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dzierżawę pomieszczeń z przeznaczeniem na sklepik szkolny w budynku Zespołu Szkół w Dąbrowie Chełmińskiej.
  15. Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2012.
  16. Przyjęcie informacji z prac Komisji Rady Gminy za okres międzysesyjny.
  17. Odpowiedzi na interpelacje,  sprawy różne.
  18. Zakończenie obrad.
 
ad.1. Przewodniczący Rady Gminy oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 13 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 radnych stanowi quorum władne do podejmowania prawomocnych decyzji.
 
ad.2. Rada Gminy jednogłośnie powołała radnego Dawida Pałczyńskiego na Sekretarza obrad. Radny Pałczyński wyraził zgodę na pełnienie tej funkcji.
 
ad.3. Do protokołu z XX Sesji Rady Gminy uwag nie wniesiono. Rada Gminy jednogłośnie przyjęła protokół z XX Sesji. 
 
ad.4. Wójt Gminy przedstawił informację na temat podejmowanych działań w okresie międzysesyjnym.
 
Rada Gminy przy obecności trzynastu radnych, przy trzynastu głosach „za” – jednogłośnie przyjęła informację Wójta Gminy dot. podejmowanych działań w okresie międzysesyjnym.
 
ad.5. W punkcie interpelacje, zapytania i wolne wnioski nie podnoszono żadnych kwestii.
 
Przewodniczący Rady Gminy odczytał podziękowanie gminy Cekcyn za udzieloną pomoc dla mieszkańców wsi Zdroje poszkodowanych w wyniku trąby powietrznej.
 
ad.6. W dyskusji na temat informacji na temat realizacji sprzedaży lokali komunalnych i działek budowlanych w 2012 r., o zasobie mieszkaniowym oraz komunalizacji mienia Gminy Dąbrowa Chełmińska głos zabrali:
Przewodniczący Komisji przedstawili pozytywne opinie dla w/w informacji.
Radna Danuta Węgierska zwróciła uwagę, iż w związku z faktem, że nie udało się sprzedać jednego mieszkania, może należałoby wyłączyć je ze sprzedaży i zastanowić się nad przydzieleniem w ramach pomocy rodzinie z Janowa.
Wójt Gminy wyjaśnił, że w Gminie znajduje się lista oczekujących na mieszkania i ci państwo znajdują się na dziewiątym miejscu. Na pierwszym miejscu jest pani  z czwórką dzieci, która mieszka w mieszkaniu bez dachu. Przedstawił  szczegółowe informacje na temat sprzedaży mieszkań.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem dalszych głosów w dyskusji poddał pod głosowanie w/w informację.
 
Rada Gminy przy obecności trzynastu radnych, przy trzynastu głosach „za” – jednogłośnie przyjęła w/w informację.
 
ad.7. W dyskusji na temat projektów uchwał dotyczących gospodarowania odpadami głos zabrali:
 
W tym momencie radny Krzysztof Paliński przybył na Sesję . Aktualny stan rady – czternaście osób.
 
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały oraz przedstawił proponowane zmiany do regulaminy by dopisać że selektywna zbiórka odpadów odbywa się w pojemnikach i dopisać „lub workach”, ponieważ koszt worków leży po stronie wykonawcy.
Zastanawiał się, czy nie wpisać worków do selektywnej zbiórki odpadów, bo jeżeli ich koszt jest mniejszy niż pojemników, to należy zastosować takie rozwiązanie.
Zgodnie z sugestią Komisji Rewizyjnej zaproponował zmniejszenie ilości odpadów do 10 litrów na jedno miejsce konsumpcyjne w gastronomii oraz na jedno łóżko w agroturystyce hotelach, pensjonatach itp. Dodał, że przedsiębiorcy nie chcą zdradzić informacji o wielkości obecnie posiadanych pojemników.
Radny Krzysztof Paliński zwrócił uwagę, że za  selektywną zbiórkę odpadów i wyposażenie w pojemniki jest odpowiedzialna gmina. Worki można skalkulować na mieszkańców, ponieważ jest napisane wprost, że gmina odpowiada za zakup i dystrybucję pojemników, ale nic nie pisze się o workach.
Wójt Gminy wyjaśnił, że wszystkie koszty muszą być wliczone w stawkę opłaty. Ustawa mówi, że nieruchomość musi być wyposażona w pojemniki i odbywa się to na koszt właściciela nieruchomości.
Radny Krzysztof Paliński zauważył, iż w jednym z artykułów prasowych zwraca się uwagę na istotne znaczenie programu komputerowego do obsługi gospodarki odpadami. Zapytał, czy orientowano się w zakresie kosztów takiego systemu, ponieważ istnieje wiele korzyści z niego płynących.
Wójt Gminy poinformował, że podstawowy program został już zakupiony. Pracownik rozszerza bazę danych. Zwrócił uwagę, że należy zrobić wszystko, by pojemniki lub worki na selektywną zbiórkę odpadów zapewnił wykonawca.
Sekretarz Gminy poinformowała, że uwagi Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia i Spraw Socjalnych dotyczące stylistyki zostały uwzględnione. Dodała, że projekt w/w uchwały zostanie umieszczony na stronie internetowej.
Przedstawiła wyjaśnienia dot. przepisów regulujących kwestie pojemników na śmieci.
Radna Danuta Węgierska poinformowała, że Komisja Oświaty, Kultury, Zdrowia i Spraw Socjalnych zastanawiała się nad możliwością zmiany stawek opłat. Myśli, że należałoby zacząć od niższej stawki i zachęcić mieszkańców do segregacji. Zaproponowała podwyższenie stawki za odpady niesegregowane i obniżenie za segregowane. Zdaniem radnej firmy, które będą stawały do przetargu będą uważały, że przyjęte stawki są zbyt niskie.
Stanisław Łącki – Sołtys Sołectwa Rafa zapytał, czy stawki będą naliczane od nieruchomości oraz co w sytuacji, gdy w jednym domu zamieszkują np. dwie rodziny?
Wójt Gminy przypomniał, że Rada Gminy na poprzedniej Sesji podjęła uchwałę, że stawka opłaty naliczana będzie wg liczby osób zamieszkujących daną nieruchomość. Podkreślił, że od osób zamieszkujących, a nie zameldowanych.
Sekretarz Gminy zwróciła uwagę, iż nie można wzorować się na wszystkich gminach, ponieważ może się zdarzyć, że zakłady gospodarki komunalnej będą zajmowały się gospodarką odpadami.
Maria Łabaj – Sołtys Sołectwa Ostromecko zapytała, czy to mieszkańcy będą musieli osobiście zgłaszać się do Urzędu Gminy i składać deklaracje? Czy nie można podjąć odgórnych działań w tej sprawie, ponieważ na pewno nie wszyscy się zgłoszą. Zapytała, czy w tej chwili nie można naciskać na firmy zajmujące się odbieraniem odpadów, by przyjąć rozwiązanie, które zdejmie z poszczególnych mieszkańców obowiązek składania informacji o rozwiązaniu umów, aby uniknąć podwójnego opłacania opłaty za wywóz śmieci.
Wójt Gminy zwrócił uwagę na zapisy ustawy Kodeks cywilny, która nakłada obowiązek wypowiadania umów. Każdy ma świadomość, że taką umowę zawarł. Już dzisiaj można wysłać pismo wypowiadające umowę. Urzędnicy nie są w stanie dotrzeć do wszystkich osób. Zwrócił uwagę na różnorodność zawartych umów indywidualnych, których rozwiązanie może nastąpić w różnym terminie, np. 3-miesięcznym, czy za porozumieniem stron.
Poinformował, że we wszystkich sołectwach odbędą spotkania informacyjne. Ministerstwo Środowiska prowadzi szeroką kampanię.
Radna Danuta Węgierska wskazała, że ponieważ jest wiele wątpliwości dotyczących funkcjonowania nowego systemu w przyszłym roku, sami będziemy musieli przeprowadzić akcję informacyjną, ponieważ mieszkańcy są często zagubieni i nie wiedzą, co robić.
W lutym będą roznoszone informacje o podatkach i przy okazji warto by wręczać te deklaracje wraz z krótką ulotką informacyjną.
Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że ma pobożne życzenie, by zaproponowane w projekcie uchwały stawki były wystarczające. Śledząc prasę można znaleźć informacje, że różne gminy przyjęły stawki niższe, ale również i wyższe.
Dodał, że gdyby te stawki były za wysokie, Rada Gminy zawsze chętnie je obniży.
Radna Danuta Węgierska poinformowała, iż nie wnioskuje o obniżenie stawek, tylko obniżenie stawki za odpady segregowane i podwyższenie stawek za odpady niesegregowane. Zapytała, czy osoba zameldowana, ale studiująca bądź pracująca za granicą zostanie objęta przedmiotową opłatą?
Wójt Gminy wyjaśnił, że opłatą będą objęte tylko osoby zamieszkałe, przebywające. W sytuacji, gdy taka osoba przyjedzie, wówczas trzeba ją zgłosić i zapłacić. Urzędnicy będą przeprowadzali kontrole.
 
Przewodniczący Rady Gminy o godzinie 9:45 ogłosił pół godziny przerwy.
 
O godzinie 10:15 wznowiono obrady po przerwie. Aktualny stan Rady – czternaście osób.
 
ad.8. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie wykonania rekultywacji dróg transportu rolniczego w roku 2013 i 2014 głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji przedstawili pozytywne opinie Komisji Rady Gminy dla w/w projektu uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem głosów w dyskusji odczytał w/w projekt uchwały i poddał go pod głosowanie.
 
Rada Gminy przy obecności czternastu radnych, przy czternastu głosach „za” – jednogłośnie podjęła uchwałę nr XXI.185.2012 w sprawie wykonania rekultywacji dróg transportu rolniczego w roku 2013 i 2014, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
 
ad.9. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie opłaty za pobór wody i odprowadzanie ścieków do urządzeń kanalizacyjnych głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji przedstawili pozytywne opinie Komisji Rady Gminy dla w/w projektu uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem głosów w dyskusji odczytał w/w projekt uchwały i poddał go pod głosowanie.
 
Rada Gminy przy obecności czternastu radnych, przy trzynastu głosach „za” i jednym przeciwnym podjęła uchwałę nr XXI.186.2012 w sprawie opłaty za pobór wody i odprowadzanie ścieków do urządzeń kanalizacyjnych, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
 
ad.10. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie ustalenia opłaty za odprowadzanie ścieków do stacji zlewczej w Nowym Dworze głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji przedstawili pozytywne opinie Komisji Rady Gminy dla w/w projektu uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem głosów w dyskusji odczytał w/w projekt uchwały i poddał go pod głosowanie.
 
Rada Gminy przy obecności czternastu radnych, przy czternastu głosach „za” – jednogłośnie podjęła uchwałę nr XXI.187.2012 w sprawie ustalenia opłaty za odprowadzanie ścieków do stacji zlewczej w Nowym Dworze, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
 
ad.11. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie obniżenia ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji przedstawili pozytywne opinie Komisji Rady Gminy dla w/w projektu uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem głosów w dyskusji odczytał w/w projekt uchwały i poddał go pod głosowanie.
 
Rada Gminy przy obecności czternastu radnych, przy czternastu głosach „za” – jednogłośnie podjęła uchwałę nr XXI.188.2012 w sprawie obniżenia ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
 
ad.12. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie  określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych oraz zwolnień w tym podatku głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji przedstawili pozytywne opinie Komisji Rady Gminy dla w/w projektu uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem głosów w dyskusji odczytał w/w projekt uchwały i poddał go pod głosowanie.
 
Rada Gminy przy obecności czternastu radnych, przy czternastu głosach „za” – jednogłośnie podjęła uchwałę nr XXI.189.2012 w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych oraz zwolnień w tym podatku, która stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
 
ad.13. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie  dzierżawy nieruchomości gruntowych głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji przedstawili pozytywne opinie Komisji Rady Gminy dla w/w projektu uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem głosów w dyskusji odczytał w/w projekt uchwały i poddał go pod głosowanie.
 
Rada Gminy przy obecności czternastu radnych, przy czternastu głosach „za” – jednogłośnie podjęła uchwałę nr XXI.190.2012 w sprawie dzierżawy nieruchomości gruntowych, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
 
ad.14. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dzierżawę pomieszczeń z przeznaczeniem na sklepik szkolny w budynku Zespołu Szkół w Dąbrowie Chełmińskiej głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały oraz poinformował, że zgodnie z sugestią Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia i Spraw Socjalnych zapytano o opinię Dyrekcję Zespołu Szkół w Dąbrowie Chełmińskiej. Dyrekcja wyraziła zgodę na wydzierżawienie pomieszczeń na sklepik szkolny.
Radny Krzysztof Paliński zauważył, że Dyrekcja Zespołu Szkół wydała pozytywną opinię, niemniej postulował na posiedzeniu Komisji, by ten okres dzierżawy skrócić do trzech lat. Wyjaśnił, że to nie jest działalność strategiczna, by przyjmować pięcioletni okres dzierżawy, a są postulaty  osób zajmujących się zdrową żywnością, by wyprzeć ze sklepików w szkołach niezdrową żywność, ponieważ nie do końca jest zgodność, aby dzieci w sposób niekontrolowany jadły niezdrowe posiłki typu słodycze, chipsy itp. Optowałby za tym, aby przemyśleć kwestię długości okresu dzierżawy, ponieważ nic nie stoi na przeszkodzie, by obecny podmiot ubiegał się za trzy lata o dalsze wynajęcie pomieszczeń. W tym przypadku najemca nie martwi się o remonty ogrzewanie itp., w przeciwieństwie do wynajmujących sklepy itp.
Postawił wniosek formalny o skrócenie okresu dzierżawy do trzech lat.
Radny Andrzej Barczyński zauważył, że czynsz jest bardzo wysoki w stosunku do zajmowanej powierzchni, więc podmiot chce mieć stabilizację. Pewnie niektóre asortymenty zostaną wycofane ze sklepików i wówczas przedsiębiorca określi, czy będzie mu się dalej opłacało prowadzenie sklepiku. Dodał, że tam, gdzie płaci się czynsz wykonanie remontów leży po stronie właściciela nieruchomości.
Radna Danuta Węgierska poparła wniosek radnego Palińskiego, ponieważ pięć lat jest długim okresem, podczas którego wiele rzeczy może się wydarzyć, a nie jest to taka działalność, która wymaga dużych nakładów finansowych. Wskazała, że mogą zmienić się przepisy i warunki, dlatego skrócenie okresu dzierżawy byłoby uzasadnione.
Przewodniczący Rady Gminy poparł stanowisko radnego Barczyńskiego, ponieważ pięcioletni okres dzierżawy zapewni przedsiębiorcy stabilizację. Zwrócił uwagę, że ten sklepik działa tylko przez dziesięć miesięcy w roku.
Wójt Gminy podkreślił, że koszty remontów ponosi w każdym przypadku wyłącznie właściciel lokalu. Dlatego pisze się, że pomieszczenia przeznacza się na sklepik szkolny, by nie odbywał się tam nieokreślony handel. Zwrócił uwagę, że w przypadku, gdy nie będzie sklepiku szkolnego, dzieci będą uciekały do sklepów w centrum Dąbrowy Chełmińskiej, co stworzy niebezpieczeństwo.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem dalszych głosów w dyskusji poddał pod głosowanie wniosek radnego Palińskiego o skrócenie okresu dzierżawy do trzech lat.
 
Za przyjęciem wniosku radnego Palińskiego głosowało dwóch radnych, przeciw – dwunastu. Wniosek upadł.
 
Przewodniczący Rady Gminy w związku z powyższym odczytał w/w projekt uchwały i poddał go pod głosowanie.
 
Rada Gminy przy obecności czternastu radnych, przy trzynastu głosach „Za” i jednym przeciwnym podjęła uchwałę nr XXI.191.2012 w sprawie w sprawie wyrażenia zgody na dzierżawę pomieszczeń z przeznaczeniem na sklepik szkolny w budynku Zespołu Szkół w Dąbrowie Chełmińskiej, który stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
 
ad.15. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie zmiany w budżecie Gminy na rok 2012 głos zabrali:
Skarbnik Gminy celem wprowadzenia omówiła w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji przedstawili pozytywne opinie Komisji Rady Gminy dla w/w projektu uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem głosów w dyskusji odczytał w/w projekt uchwały i poddał go pod głosowanie.
 
Rada Gminy przy obecności czternastu radnych, przy czternastu głosach „za” – jednogłośnie podjęła uchwałę nr XXI.184.2012 w sprawie zmian w budżecie Gminy na rok 2012, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
 
ad.16. Przewodniczący Komisji Rady Gminy przedstawili informacje o pracach Komisji w okresie międzysesyjnym:
 
Radna Danuta Węgierska  – Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia i Spraw Socjalnych poinformowała, iż w okresie międzysesyjnym Komisja odbyła jedno posiedzenie, które składało się z dwóch części. Podczas pierwszej części Komisja omawiała kwestie organizacyjne związane z powołaniem młodzieżowej rady gminy. Podczas drugiej części posiedzenia omawiano sprawy związane z tematyką Sesji.
Radny Ryszard Kaczor – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował, że Komisja w okresie międzysesyjnym spotkała się dwa razy. Podczas pierwszego posiedzenia Komisja spotkała się z Dyrektorami Zespołów Szkół i odbyła dyskusję na temat  planowania i dysponowania budżetem szkoły. Podczas drugiego posiedzenia  omawiano kwestie związane z tematyką Sesji Rady Gminy.
Radny Roman Zieliński – Przewodniczący  Komisji Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska poinformował, że Komisja w okresie międzysesyjnym odbyła jedno posiedzenie, podczas którego pierwszego omawiano sprawy związane z tematyką Sesji Rady Gminy.
 
ad.17. W punkcie „Odpowiedzi na interpelacje,  sprawy różne” poruszano następujące kwestie:

a)    Radny Krzysztof Paliński przypomniał, że w dniu 12.03 br. wraz z mieszkańcami Sołectwa Nowy Dwór wnioskował o poprawę bezpieczeństwa na drodze 551. Komisja spotkała się w zakresie poprawy bezpieczeństwa na terenie całej gminy i skierowano pismo do odpowiednich służb. Następnie odbyło się spotkanie w terenie. Poinformował, iż chciałby wrócić do odcinka drogi na wysokości Nowego Dworu w kwestii ustawienia znaków „uwaga dzieci” i usunięcia drzewa zasłaniającego widoczność. Rozpoczął się szósty miesiąc od tego czasu i nic nie zrobiono. Zwrócił się do Wójta o przypomnienie odpowiednim władzom o nie wykonanych pracach.
Wójt Gminy poinformował, że wystąpi do zarządcy drogi o przekazanie informacji na temat postępu przedmiotowych prac.
 
b)   Radny Ryszard Kaczor wskazał, że w związku z pracami związanymi z kwestią składania deklaracji związanych z gospodarką odpadami należy spowodować, by osoby zamieszkałe a nie zameldowane na terenie Gminy złożyły deklaracje podatkowe. Prosi by takie informacje podawać na zebraniach wiejskich i przekonywać niezameldowanych mieszkańców do składania deklaracji, które nie powodują konieczności zmiany zameldowania.
Radna Danuta Węgierska przypomniała, iż od dawna postulowała o przeprowadzenie takiej akcji informacyjnej.
 
ad.18. Przewodniczący Rady Gminy po wyczerpaniu porządku obrad, o godzinie 10:50 zamknął XXI Sesję Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska.
 
 

metryczka


Wytworzył: Dorota Kraska-Wadych - inspektor (22 listopada 2012)
Opublikował: Dorota Kraska-Wadych (14 grudnia 2012, 12:21:39)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 850