PROTOKÓŁ NR XXXVI/10


P R O T O KÓ Ł   NR   XXXVI/10
z Sesji Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska
odbytej w dniu 11 czerwca 2010 roku
 
Sesja odbyła się w Sali Konferencyjnej Urzędu Gminy Dąbrowa Chełmińska.
 
Przewodniczący Rady Gminy Józef Hentrich o godzinie 11:00 otworzył Sesję i po powitaniu radnych i gości oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 12 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 radnych stanowi quorum władne do podejmowania prawomocnych decyzji. (Listy obecności radnych i gości stanowią załączniki do niniejszego protokółu).
 
Radni nieobecni:
-        Robert Borek;
-        Błażej Stankiewicz,
-        Danuta Węgierska.
 
W Sesji udział wzięli:
-         Radni Rady Gminy wg listy obecności,
-         mgr Zbigniew Łuczak - Wójt Gminy,
-         mgr Krystyna Kalinowska – Sekretarz Gminy,
-         mgr Ewa Bukowska – Skarbnik Gminy,
-         mgr Danuta Tomaszewska – Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej,
-         mgr Małgorzata Sadurska – Kierownik ZOS,
-         mgr Hanna Włodarczyk – Kiełkowska – Radca Prawny,
-         inż. Kazimierz Porażyński – Kierownik Referatu Gospodarki Przestrzennej,
-         Przedstawiciel Wydziału Patrolowego i Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Bydgoszczy,
-         Marek Rogawski – Komendant Komisariatu Policji Bydgoszcz – Fordon,
-         Modest Paliwoda – Kierownik Posterunku Policji w Dąbrowie Chełmińskiej,
-         Nauczyciele i dzieci z Przedszkola w Ostromecku,
-         Piotr Kamecki – dyrektor d’aucy ,
-         Sołtysi i zaproszeni goście wg listy obecności.
 
Przewodniczący Rady Gminy odczytał porządek obrad i zwrócił się o przedstawienie wniosków w sprawie ewentualnych poprawek i uzupełnień.
 
Rada Gminy obradowała według następującego porządku:
 
  1. Otwarcie Sesji - Stwierdzenie quorum.
  2. Prezentacja - Przedszkolaki z naszej paki - przedstawienie realizacji projektu w roku 2009/2010.
  3. Powołanie Sekretarza obrad.
  4. Przyjęcie protokółu z poprzedniej Sesji.
  5. Informacja Wójta Gminy dot. podejmowanych działań w okresie międzysesyjnym.
  6. Interpelacje, zapytania i wolne wnioski.
  7. Dyskusja nad wnioskiem firmy d’aucy Polska Sp. Z o.o. Oddział w Dąbrowie Chełmińskiej w sprawie możliwości zmiany przeznaczenia działek 64/3 – 64/12 oraz 64/13-64/33 w Dąbrowie Chełmińskiej
  8. Informacja na temat stanu bezpieczeństwa na terenie Gminy:
    -        informacja Kierownika Posterunku Policji,
    -        informacja Komendanta Gminnego OSP,
    -        informacja Wójta Gminy z zakresu obrony cywilnej
  9. Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Czarże
  10. Projekt uchwały w sprawie powierzenia Miastu Bydgoszcz zadania z zakresu oświaty polegającego na umożliwieniu realizacji obowiązku szkolnego z terenu Gminy Dąbrowa Chełmińska posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
  11. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy o współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Kujawsko – Pomorskiego
  12. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie do partnerstwa i realizację przez Gminę Dąbrowa Chełmińska projektu kluczowego pn. „e-Usługi – e Organizacja – pakiet rozwiązań informatycznych dla jednostek organizacyjnych województwa kujawsko-pomorskiego” w części dotyczącej modułu e-Edukacja w Województwie Kujawsko-Pomorskim realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013, którego Beneficjentem Końcowym jest Województwo Kujawsko-Pomorskie
  13. Projekt uchwały w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy Dąbrowa Chełmińska za pierwsze półrocze wraz z informacją o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej
  14. Projekt uchwały w sprawie szczegółowych zasad, sposobu i trybu umarzania, odraczania lub rozkładania na raty spłaty należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny przypadających Gminie Dąbrowa Chełmińska lub jej jednostkom podległym oraz wskazania organu i osób do tego uprawnionych
  15. Projekt uchwały w sprawie określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu gminy Dąbrowa Chełmińska na cele publiczne związane z realizacją zadań własnych gminy podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, na zadania inne niż określone w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, sposobu jej rozliczenia oraz sposobu kontroli wykonania zleconego zadania
  16. Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2010.
  17. Informacja na temat prac Komisji w okresie międzysesyjnym.
  18. Wniosek w sprawie wprowadzenia zmiany do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
  19. Wniosek w sprawie sprzedaży użytkowanej działki
  20. Odpowiedzi na interpelacje, sprawy różne.
  21. Zakończenie obrad.
 
ad.1. Przewodniczący Rady Gminy oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 12 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 radnych stanowi quorum władne do podejmowania prawomocnych decyzji

ad. 2. Nauczyciele wraz z dziećmi z Przedszkola w Ostromecku dokonali prezentacji realizacji projektu „Przedszkolaki z naszej paki” w roku 2009/2010.
Nauczyciele omówili zasady funkcjonowania w/w programu oraz przedstawiły informacje o przebiegu jego realizacji oraz osiągniętych efektach. Dzieci przedstawiły krótki program artystyczny.
Małgorzata Sadurska - Kierownik ZOS przedstawiła prezentację multimedialną dot. realizacji programu.
Przewodniczący Rady Gminy złożył podziękowania za przedstawione informacje, a dzieci otrzymały słodkie upominki.
 
ad.3. Rada Gminy jednogłośnie powołała radnego Ryszarda Kaczora na Sekretarza obrad. Radny Kaczor wyraził zgodę na pełnienie tej funkcji.
 
ad.4. Do protokółu z XXXV Sesji Rady Gminy uwag nie wniesiono. Rada Gminy jednogłośnie przyjęła protokół z XXXV Sesji.
 
ad.5. Wójt Gminy przedłożył Radzie Gminy informację na temat swojej działalności w okresie międzysesyjnym, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
a)      Radny Ryszard Kaczor zapytał, czy są jakieś nowe informacje w kwestii dotacji dla spółki wodno – kanalizacyjnej?
Wójt Gminy w odpowiedzi poinformował, iż walne zgromadzenia spółki odbyło się na wniosek Gminy Sicienko, która chciała by umorzono jej udziały, na co nie wyrażono zgody.
 
b)      Radny Szymon Dunal zapytał, czy w bieżącym roku odbędzie się festyn lotniczy?
Wójt Gminy poinformował, że jeżeli wszystkie warunki zostaną spełnione, festyn pewnie się odbędzie. Przedstawił informacje o podjętych uzgodnieniach na spotkaniu z organizatorami. Zwrócił uwagę, że w przypadku, gdy nie będzie lądowiska, nie będzie wolno odbywać lotów odpłatnych. Dodał, że jeśli wszystko będzie zgodnie z prawem, nie może wnieść sprzeciwu do organizacji tego festynu.
 
Rada Gminy przy obecności dwunastu radnych, trzynastoma głosami „za” – jednogłośnie i bez uwag przyjęła w/w sprawozdanie Wójta Gminy, które stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
 
 
ad.6. W punkcie „Interpelacje, zapytania i wolne głosy” nie podnoszono żadnych kwestii.
 
ad.7. W dyskusji nad wnioskiem firmy d’aucy Polska Sp. z o.o. Oddział w Dąbrowie Chełmińskiej w sprawie możliwości zmiany przeznaczenia działek 64/3 – 64/12 oraz 64/13-64/33 w Dąbrowie Chełmińskiej głos zabrali:
Piotr Kamecki - Dyrektor d’aucy przedstawił informacje o firmie i zasadach działania oraz wyjaśnienia, dlaczego wcześniej zakład nie interesował się tym terenem. Dyrektor przedstawił historię zakładu.
Radny Jan Palmowski zwrócił uwagę, iż należy podjąć działania, za bardzo nie przeszkadzać osobom, które mieszkają w sąsiedztwie firmy. Stwierdził, że z wypowiedzi Dyrektora wynika,  że produkcja wzrośnie nieznacznie.
Piotr Kamecki - Dyrektor d’aucy wyjaśnił, iż właściciele firmy planują zwiększenie produkcji, ale będzie to z korzyścią dla mieszkańców.
Radny Jan Palmowski zapytał, czy rolnicy – plantatorzy z terenu Gminy, którzy dostarczają towar są również udziałowcami firmy, czy tylko sprzedają towar? Zapytał również, czy wzrośnie zatrudnienie osób z terenu Gminy, ponieważ niegdyś była sytuacja, że ludzie z okolicy nie byli przyjmowani do pracy, ale przyjmowano mieszkańców Chełmży i okolic, których dowoził do pracy specjalny autobus.
Piotr Kamecki - Dyrektor d’aucy wyjaśnił, że trudno mu to komentować, dodając, że osobiście ma nieco inny sposób zarządzania firmą.
Radny Jan Palmowski zapytał, czy rozbudowa zakładu nie utrudni życia mieszkającym w sąsiedztwie ludziom? Dodał, że jeżeli jednak ta produkcja nie będzie powodowała uciążliwości - nie ma przeszkód do wyrażenia zgody na wykup części wnioskowanych działek, które nie są atrakcyjne.
Piotr Kamecki - Dyrektor d’aucy wyjaśnił, że nie potrafi powiedzieć o ile wzrośnie produkcja. Również w kwestii zatrudnienia nie może dać gwarancji, że ono wzrośnie np. dwukrotnie, choć docelowo liczba zatrudnionych powinna wzrosnąć.
Radny Ryszard Kaczor poinformował, że Komisja Rewizyjna jest wyrazicielem pójścia na ustępstwo i przychylić się propozycji zbycia wnioskowanych nieruchomości, ale do działki 64/14 włącznie. Dodał, że pochodzi z zagłębia truskawkowego i jest mu przykro, że zakład go odrzucił.
Piotr Kamecki - Dyrektor d’aucy wyjaśnił, że firma skupia się na warzywach. Dodał, że zakład był budowany pod truskawkę, ale obecnie przestała być atrakcyjnym towarem. Poinformował, że w Adamowie jest wybudowany zakład, który przede wszystkim skupia się na owocach. Poinformował, że koledzy z Francji są zainteresowani wykupem jak największego obszaru. Wyjaśnił, iż nie potrafi dać jednoznacznej odpowiedzi, czy wystarczy  im obszar proponowany przez Gminę.
Wójt Gminy poinformował, że swoje stanowisko przedstawił na piśmie. Dodał, iż jego zdaniem wykonanie zmiany planu na proponowanym przez niego terenie jest możliwe. Droga gminna, która tam przebiega jest gminie niezbędna, a pozostała część nie powinna podlegać zmianie planu.
Radny Ryszard Kaczor zwrócił uwagę, że w sąsiedztwie znajduje się francuska firma posiadająca znaczny obszar nieruchomości, których nie wykorzystuje, która specjalizuje się w przetwórstwie rybnym,. Zapytał, czy firma d’aucy prowadzi rozmowy z w/w spółką w kwestii odstąpienia gruntów?
Piotr Kamecki - Dyrektor d’aucy w odpowiedzi poinformował, że trwają rozmowy i wycinek gruntu uda się ewentualnie od tej firmy odkupić.
Radny Andrzej Barczyński poinformował, iż chciałby, by firma byłą jak największa i płaciła podatki. Zwrócił uwagę, że plan zagospodarowania przestrzennego dla omawianego terenu był opracowany stosunkowo niedawno i dzisiaj Rada Gminy zmienia swoje zdanie. Zwrócił uwagę, że gdyby tam już mieszkał byłby trochę zawiedzony decyzją Rady.
Dodał, że tworząc działki przemysłowe zamkniemy sobie drogę, ponieważ za kilka lat możliwość zakazania firmie wybudowania czegoś nowego będzie bardzo ograniczona.
Radny Zapytał, czy dawne firmy, które zarządzały wcześniej zamrażalnią jeszcze działają?
Piotr Kamecki - Dyrektor d’aucy  w odpowiedzi poinformował, że firma Auspol bardzo szybko zbankrutowała, ale do tej pory istnieje w Wiedniu firma Elsner . Przedstawił informacje na temat funkcjonowania w/w spółki.
Stanisław Armknecht – Sołtys Sołectwa Czemlewo zapytał, czy w tej sprawie odbyły się konsultacje z okolicznymi mieszkańcami. Zwrócił uwagę na nieprzyjemne zapachy, które pojawiają się w sezonie. Zwrócił się z wnioskiem, by wpierw przeprowadzić konsultacje.
Piotr Kamecki - Dyrektor d’aucy  poinformował, że firma nie przeprowadzała konsultacji. Złożono jedynie zapytanie, czy istnieje możliwość zmiany przeznaczenia przedmiotowych działek. Dodał, iż ograniczono emisję zapachów.
Przewodniczący Komisji przedstawili pozytywne opinie Komisji stałych Rady Gminy dot. przychylenia się do propozycji przekształcenia wnioskowanego terenu ograniczając go do działki 64/13 i 64/14.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem dalszych głosów w dyskusji poddał pod głosowanie w/w wniosek Komisji Rady Gminy.
 
Rada Gminy przy obecności dwunastu radnych, przy dziesięciu głosach „za” i dwóch „wstrzymujących” przychyliła się do propozycji przekształcenia wnioskowanego terenu ograniczając go do działki 64/13 i 64/14.
 
ad.8. W dyskusji na temat stanu bezpieczeństwa na terenie Gminy głos zabrali:
 
a)      Informacja Kierownika Posterunku Policji:
Marek Rogawski - Komendant Komisariatu Policji Bydgoszcz – Fordon poinformował, że w 2009 roku nic poważnego na terenie Gminy nie zaistniało. Dodał, że innym zdarzeniem jest organizacja festynu lotniczego w Czarżu, gdzie komisariat dopatrzył się nieścisłości i skierował sprawę do sądu. Sąd przychylił się do złamania art. 210 przez organizatora.
Poinformował, że do dnia dzisiejszego policja nie dowiedziała się o dodatkowych zabezpieczeniach imprezy. Przedstawił informacje o przekazanych informacjach dot. zabezpieczenia imprezy. Dodał, że jeżeli na planowanym w tym roku festynie lotniczym dojdzie do kolejnych naruszeń, Policja skieruje kolejny wniosek do sądu dla bezpieczeństwa ludzi.
Zwrócił uwagę, że nie wiadomo, tereny, na których ma się odbyć festyn  zdążą obeschnąć po powodzi. Zwrócił uwagę na stan wałów przeciwpowodziowych. Złożył podziękowania dla Kierownik GOPS za współpracę.
Komendant poinformował, że obecnie na terenie Gminy buduje się około 70 nowych domów, a materiały budowlane nie są dobrze zabezpieczone, w związku, z czym dochodzi do częstych kradzieży. Poinformował, iż zwiększy patrole. Komendant złożył podziękowania dla członków OSP za wszelką pomoc policji i zabezpieczanie imprez itp.
Zwrócił się z prośbą do Wójta Gminy o bezpośrednią współpracę w celu zabezpieczenia lokali wyborczych.
Wójt Gminy w odpowiedzi poinformował, że Gmina zawsze współpracuje z policją.
Radny Jan Palmowski poinformował, że przedstawiciele klubu oraz organizatorzy festynu lotniczego wypowiadali się, że wszystko jest zgodnie z prawem. Zapytał, jak to się stało, że przed festynem policja nic nie wiedziała o naruszeniach prawa, a po imprezie wiedziała wszystko.
Marek Rogawski - Komendant Komisariatu Policji Bydgoszcz – Fordon poinformował, iż organizator zwrócił się do policji 4 dni przed festynem. Policja nie ma prawa przerwać takiego festynu, ponieważ ponosiłaby koszty z powództwa cywilnego. Impreza, w której uczestniczy 400-800 osób nie jest imprezą masową, ale z  wypowiedzi wynika, że było tam około 4 000 osób, co tworzy dodatkowy zarzut. Dodał, że imprezy, w której uczestniczy od 400 do 800 osób nie organizator nie musi zgłaszać policji. Wyjaśnił, ze policja może wkroczyć tylko gdy istnieje bezpośrednie zagrożenie życia. Policjant nie miał prawa wejść na ten teren zamknięty. Policja zapewnia bezpieczeństwa tylko na zewnątrz imprezy. Zwrócił uwagę, że ani policja ani Wójt Gminy nie zostali poinformowani, że podczas festynu będzie się odbywał odpłatny przewóz pasażerów. Skierował około 3 patroli na zabezpieczenie tej imprezy, gdzie na dożynki w Czarżu przekazał jeden patrol.
Organizator poinformował, że bezpieczeństwo wewnątrz imprezy będą zabezpieczały spółki detektywistyczne, ale do dzisiaj nie ma na ten temat żadnych informacji. Zwrócił uwagę na bezpieczeństwo uczestników tego typu imprez. Organizator zażądał, żeby stał patrol i kierował samochody na prywatny parking. Z policji nie poszedł wniosek o żadne inne sprawy tylko o naruszenie prawa lotniczego. Przedstawił informacje na temat uchybień organizatora. Radny Radny Szymon Dunal zwrócił się z prośbą o skierowanie pieszych patroli na ulice Dąbrowy Chełmińskiej, gdzie jest mnóstwo wałęsających się psów, które atakują ludzi. Zwrócił się o interwencję w tej sprawie.
Komendant Komisariatu Policji Bydgoszcz – Fordon przedstawił informacje o przepisach dla osób ugryzionych, dodając, że nie ma zgłoszeń o pogryzieniach. Wyjaśnił, że bezpańskie psy muszą być gdzieś wywiezione, za co koszty ponosi Gmina. Zapytał, dokąd policja ma te psy wywozić i kto zabezpieczy człowieka, który będzie je ujmował. Wyjaśnił, że w takich przypadkach policja zwraca się do organu, który ujmuje i wywozi takiego psa.
Radny Andrzej Barczyński zwrócił uwagę, że w sprawozdaniu nie znalazł informacji o zjawisku narkotyków. Ze sprawozdania wynika, że pod względem bezpieczeństwa Gmina wypada dobrze, ale czy są możliwości podniesienia wskaźnika wykrywalności?
Komendant Komisariatu Policji Bydgoszcz – Fordon wyjaśnił, iż życzyłby sobie żeby ta wykrywalność się jeszcze poprawiła, ale wskaźnik 55%  jest najlepszy. W kwestii narkotyków wszczęto dwa postępowania o narkotyki, w jednym przypadku wszczęto leczenie. Dodał, że wykrywanie przestępstw -  są to czynniki długofalowe.
Wójt Gminy poinformował, że w dniu 31 lipca bieżącego roku ma się również odbyć festyn lotniczy, ze zgłoszenia w ubiegłym roku wynikało, że nie miało być mowy o żadnym lataniu samolotu pasażerskiego. W tym roku w związku z nowym zgłoszeniem przeanalizował prawo lotnicze i w nowym zgłoszeniu nie ma już lotów. Jest szczęśliwy, że w ubiegłym roku na festynie nie doszło do żadnego wypadku. Wyjaśnił, że organizatorka nie jest karana za to, że zorganizowała festyn, ale za to, że dopuściła się uchybień. W bieżącym roku współorganizatorem festynu lotniczego jest Rada Sołecka Czarże, więc co za tym idzie współodpowiedzialna za bezpieczeństwo będzie również Gmina. Przedstawił informacje o wniosku i zabezpieczeniu wewnątrz imprezy. Sądzi, że w tej chwili festyn może się odbyć w takim kształcie, w jakim powinien – zgodnie z przepisami. Loty bezpłatne mogą się odbywać, ale w przypadku, gdy będą się odbywały loty płatne, sam zgłosi naruszenie.
Radny Jan Palmowski poinformował, że w Gzinie odbędzie się festyn – Dożynki Gminne. Zapytał, czy policja będzie zobowiązana pomóc organizatorom Dożynek, jeśli zwrócą się o to do Posterunku w Dąbrowie Chełmińskiej?
Marek Rogawski - Komendant Komisariatu Policji Bydgoszcz – Fordon zapytał, czy kiedykolwiek policja odmówiła zabezpieczania jakiegokolwiek festynu?
Dodał, że policja nie może kierować wniosków w sprawie organizatora przed imprezą, ale dopiero po jej zakończeniu.
Przewodniczący Komisji Rady Gminy przedstawili pozytywne opinie Komisji dla w/w informacji.
 
b)      Informacja Komendanta Gminnego OSP:
Józef Kozdroń – Prezes Gminny OSP złożył podziękowania Komendantowi Komisariatu Policji za słowa uznania informując, że współpraca policji i OSP układa się dobrze.
Stanisław Armknecht – Sołtys Sołectwa Czemlewo poinformował, iż  nad „warunkowym” przystanku autobusowym w Czemlewie rośnie konar. który grozi zniszczeniem wiaty przystankowej.
Józef Kozdroń – Prezes Gminny OSP obiecał, że w najbliższym czasie konar zostanie usunięty.
Radny Jan Palmowski zapytał, ilu strażaków brało udział podczas akcji powodziowej oraz jak długo w/w akcja trwała i w jaki sposób zabezpieczano mienie?
Józef Kozdroń – Prezes Gminny OSP poinformował, że w akcji brało udział kilkudziesięciu strażaków ze wszystkich jednostek. Zabezpieczano wały przeciwpowodziowe i sypano worki z piaskiem, zabezpieczano domy itp. Pompowano wodę, dostarczano żywność, wodę pitną lekarza, czy weterynarza. To się liczy w kilkuset godzinach.
Radny Szymon Dunal złożył podziękowania strażakom i policjantom za okazaną pomoc.
Radny Arnold Drążyk poinformował, iż został upoważniony do złożenia specjalnych podziękowań na ręce komendanta osp za oddaną służbę i poświęcenie. Poprosił o przekazanie podziękowań wszystkim druhom za oddaną postawę zwłaszcza w ostatnim czasie powodzi.
Stanisław Łącki - Sołtys Sołectwa Rafa poinformował, że w okresie święta „Bożego Ciała” cała Gmina została pozbawiona opieki zdrowotnej.
Zwrócił się z prośbą, żeby na przyszłość zabezpieczyć choć jeden ośrodek, ponieważ na wizytę w bydgoskiej przychodni przy ul. Ogrody,  trzeba dzień wcześniej zarezerwować kolejkę.
Sołtys poinformował również, że z powodu powodzi mieszkańcy Rafy i okolic muszą jeździć drogami leśnymi, ale leśniczy grozi mandatami za korzystanie z dróg leśnych. Sołtys zwrócił się o interwencję w tej sprawie, ponieważ prócz dróg leśnych nie ma innej możliwości dojazdu. Zwrócił się o informację, jak wyglądała sprawa przydziału worków w akcji przeciwpowodziowej.
Marek Rogawski - Komendant Komisariatu Policji Bydgoszcz – Fordon poinformował, że ze strony policji nikt nie zostanie ukarany mandatem za przejeżdżanie drogami leśnymi.
Przewodniczący Rady Gminy zwrócił uwagę, że tego typu sprawy należy zgłaszać od razu a nie czekać do Sesji Rady Gminy.
Przewodniczący Komisji Rady Gminy przedstawili pozytywne opinie Komisji dla w/w informacji.
 
c)      Do informacji Wójta Gminy uwag nie wniesiono.
Przewodniczący Komisji Rady Gminy przedstawili pozytywne opinie Komisji dla w/w informacji.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem dalszych głosów w dyskusji poddał pod głosowanie w/w informacje na temat stanu bezpieczeństwa na terenie Gminy, które stanowią załączniki do niniejszego protokółu.
 
Rada Gminy przy obecności dwunastu radnych, przy dwunastu głosach „za” – jednogłośnie przyjęła w/w informacje.
 
Przewodniczący Rady Gminy złożył podziękowania za udział w akcji powodziowej.
 
ad.9. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Czarże głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji przedstawili pozytywne opinie Komisji Rady Gminy dla w/w projektu uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem dalszych głosów w dyskusji odczytał w/w projekt uchwały i poddał go pod głosowanie.
 
Rada Gminy przy obecności dwunastu radnych, przy dziesięciu głosach „za” i dwóch „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr XXXVI/285/10 w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Czarże, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
 
ad.10. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie powierzenia Miastu Bydgoszcz zadania z zakresu oświaty polegającego na umożliwieniu realizacji obowiązku szkolnego z terenu Gminy Dąbrowa Chełmińska posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji przedstawili pozytywne opinie Komisji Rady Gminy dla w/w projektu uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem dalszych głosów w dyskusji odczytał w/w projekt uchwały i poddał go pod głosowanie.
 
Rada Gminy przy obecności dwunastu radnych, przy dwunastu głosach „za” - jednogłośnie podjęła uchwałę nr XXXVI/286/10 w sprawie powierzenia Miastu Bydgoszcz zadania z zakresu oświaty polegającego na umożliwieniu realizacji obowiązku szkolnego z terenu Gminy Dąbrowa Chełmińska posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
 
ad.11. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy o współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Kujawsko – Pomorskiego głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji przedstawili pozytywne opinie Komisji Rady Gminy dla w/w projektu uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem dalszych głosów w dyskusji odczytał w/w projekt uchwały i poddał go pod głosowanie.
 
Rada Gminy przy obecności dwunastu radnych, przy dwunastu głosach „za” - jednogłośnie podjęła uchwałę nr XXXVI/287/10 w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy o współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Kujawsko – Pomorskiego, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
 
ad.12. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie do partnerstwa i realizację przez Gminę Dąbrowa Chełmińska projektu kluczowego pn. „e-Usługi – e Organizacja – pakiet rozwiązań informatycznych dla jednostek organizacyjnych województwa kujawsko-pomorskiego” w części dotyczącej modułu e-Edukacja w Województwie Kujawsko-Pomorskim realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013, którego Beneficjentem Końcowym jest Województwo Kujawsko-Pomorskie głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji przedstawili pozytywne opinie Komisji Rady Gminy dla w/w projektu uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem dalszych głosów w dyskusji odczytał w/w projekt uchwały i poddał go pod głosowanie.
 
Rada Gminy przy obecności dwunastu radnych, przy dwunastu głosach „za” - jednogłośnie podjęła uchwałę nr XXXVI/288/10 w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie do partnerstwa i realizację przez Gminę Dąbrowa Chełmińska projektu kluczowego pn. „e-Usługi – e Organizacja – pakiet rozwiązań informatycznych dla jednostek organizacyjnych województwa kujawsko-pomorskiego” w części dotyczącej modułu e-Edukacja w Województwie Kujawsko-Pomorskim realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013, którego Beneficjentem Końcowym jest Województwo Kujawsko-Pomorskie, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
 
 
ad.13. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy Dąbrowa Chełmińska za pierwsze półrocze wraz z informacją o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji przedstawili pozytywne opinie Komisji Rady Gminy dla w/w projektu uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem dalszych głosów w dyskusji odczytał w/w projekt uchwały i poddał go pod głosowanie.
 
Rada Gminy przy obecności dwunastu radnych, przy dwunastu głosach „za” - jednogłośnie podjęła uchwałę nr XXXVI/289/10 w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy Dąbrowa Chełmińska za pierwsze półrocze wraz z informacją o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
 
ad.14. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie szczegółowych zasad, sposobu i trybu umarzania, odraczania lub rozkładania na raty spłaty należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny przypadających Gminie Dąbrowa Chełmińska lub jej jednostkom podległym oraz wskazania organu i osób do tego uprawnionych głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji przedstawili pozytywne opinie Komisji Rady Gminy dla w/w projektu uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem dalszych głosów w dyskusji odczytał w/w projekt uchwały i poddał go pod głosowanie.
 
Rada Gminy przy obecności dwunastu radnych, przy dwunastu głosach „za” - jednogłośnie podjęła uchwałę nr XXXVI/290/10 w sprawie szczegółowych zasad, sposobu i trybu umarzania, odraczania lub rozkładania na raty spłaty należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny przypadających Gminie Dąbrowa Chełmińska lub jej jednostkom podległym oraz wskazania organu i osób do tego uprawnionych, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
 
ad.15. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu gminy Dąbrowa Chełmińska na cele publiczne związane z realizacją zadań własnych gminy podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, na zadania inne niż określone w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, sposobu jej rozliczenia oraz sposobu kontroli wykonania zleconego zadania głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji przedstawili pozytywne opinie Komisji Rady Gminy dla w/w projektu uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem dalszych głosów w dyskusji odczytał w/w projekt uchwały i poddał go pod głosowanie.
 
Rada Gminy przy obecności dwunastu radnych, przy dwunastu głosach „za” - jednogłośnie podjęła uchwałę nr XXXVI/291/10 w sprawie określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu gminy Dąbrowa Chełmińska na cele publiczne związane z realizacją zadań własnych gminy podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, na zadania inne niż określone w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, sposobu jej rozliczenia oraz sposobu kontroli wykonania zleconego zadania, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
 
ad.16. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2010 głos zabrali:
Skarbnik Gminy celem wprowadzenia omówiła w/w projekt uchwały.
Radny Ryszard Kaczor zapytał, czy droga w Otowicach zostanie w całości utwardzona asfaltem?
Radny Stanisław Syrocki poinformował, iż według niego do zaasfaltowania pozostało około 600 m. drogi.
Wójt Gminy w odpowiedzi poinformował, że jeśli tak jest, przedmiotowa droga zostanie wykonana w całości. Dodał, że nie potrafi udzielić pełnej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ pracownik jest po nocnym dyżurze i ma w dniu dzisiejszym wolne.
Przewodniczący Rady Gminy poinformował, iż  jest zwolennikiem skończenia budowy drogi w Otowicach, ponieważ droga w Czarżu i tak w bieżącym roku nie zostanie jeszcze zakończona.
Wójt Gminy dodał, że jeżeli sołtys twierdzi, że przyjęto cały odcinek drogi w Otowicach, to tak zostanie to wykonane.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem dalszych głosów w dyskusji odczytał w/w projekt uchwały i poddał go pod głosowanie.
 
Rada Gminy przy obecności dwunastu radnych, przy dwunastu głosach „za” - jednogłośnie podjęła uchwałę nr XXXVI/284/10 w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2010, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
 
ad.17. Przewodniczący Komisji Rady Gminy przedstawili informacje o pracach Komisji w okresie międzysesyjnym:
Radna Ewa Juchcińska – Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia i Spraw Socjalnych poinformowała, iż w okresie międzysesyjnym Komisja odbyła jedno posiedzenie, podczas którego omawiała sprawy związane z tematyką Sesji.
Radny Ryszard Kaczor – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował, że Komisja w okresie międzysesyjnym spotkała się jeden raz. Podczas posiedzenia omawiano kwestie związane z tematyką Sesji Rady Gminy.
Radny Arnold Drążyk – Przewodniczący Komisji Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska poinformował, że Komisja w okresie międzysesyjnym odbyła jedno posiedzenie, podczas którego omawiano tematykę Sesji Rady.
 
ad.18. W dyskusji w sprawie wprowadzenia zmiany do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego głos zabrali:
Przewodniczący Komisji Rady Gminy przedstawili następujące stanowiska Komisji:
Komisja Rewizyjna nie zajęła stanowiska w sprawie.
Komisja Oświaty, Kultury, Zdrowia i Spraw Socjalnych oraz Komisja Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska negatywnie zaopiniowały w/w wniosek.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem dalszych głosów poddał pod głosowanie propozycję negatywnego rozpatrzenia sprawy.
 
Rada Gminy przy dwunastu głosach „za” – jednogłośnie negatywnie rozpatrzyła wniosek w sprawie wprowadzenia zmiany do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w Dąbrowie Chełmińskiej.
 
ad.19. W dyskusji nad wnioskiem w sprawie sprzedaży użytkowanej działki głos zabrali:
Przewodniczący Komisji Rady Gminy przedstawili następujące stanowiska Komisji:
Komisja Rewizyjna nie zajęła stanowiska w sprawie.
Komisja Oświaty, Kultury, Zdrowia i Spraw Socjalnych negatywnie zaopiniowała w/w wniosek proponując, by zaczekać na opracowanie planu zagospodarowania przestrzennego dla tego terenu.
Komisja Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska nie wypowiedziała się na temat sprzedaży przedmiotowej działki proponując, by zaczekać na opracowanie planu zagospodarowania przestrzennego dla tego terenu.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem dalszych głosów poddał pod głosowanie propozycję negatywnego rozpatrzenia w/w wniosku ze względu na trwające prace związane z opracowaniem planu zagospodarowania przestrzennego we wsi Czarże. Uznano, że do sprawy będzie można wrócić po uchwaleniu przez Radę Gminy planu zagospodarowania dla w/w terenu.
 
Rada Gminy przy obecności dwunastu radnych, przy dwunastu głosach „za” – jednogłośnie negatywnie rozpatrzyła w/w wniosek we wsi Czarże. Uznano, że do sprawy będzie można wrócić po uchwaleniu przez Radę Gminy planu zagospodarowania dla w/w terenu.
 
ad.20. W punkcie „odpowiedzi na interpelacje sprawy różne” głos zabrali:
 
a)      Radny Jan Palmowski zapytał, czy na pomoc dla powodzian są zarezerwowane środki finansowe w kasie Gminy? Zapytał, ilu osobom udzielono pomocy oraz w jakiej formie była ta pomoc?
 
b)      Radny Szymon Dunal zwrócił uwagę, iż należy zgłosić do Zarządu Dróg wniosek o wycięcie krzewów i traw.
Wójt Gminy w odpowiedzi poinformował, że od najbliższego poniedziałku rozpocznie się usuwanie traw i zakrzaczeń przydrożnych.
Radny Ryszard Kaczor zwrócił uwagę, że na przejeździe kolejowym w Dąbrowie Chełmińskiej bardziej przeszkadzają krzaki, ponieważ trawy już wycięto. Radny zwrócił się o interwencję do PKS o ustawienie słupka przystankowego w kierunku Czarża.
 
c)      Krzysztof Kempka – mieszkaniec miejscowości Gzin przedstawił sytuacja, która powstała u niego około 60 lat temu, gdzie wcześniejszy właściciel postawił cześć budynku na gruncie gminy. Przypomniał, iż Rada Gminy wyraziła zgodę na wykup części działki gminnej, ale po spełnieniu pewnych warunków. Odgrodził swoją posesję od remizy OSP pełnym parkanem na podbudowie. Zwrócił się o zezwolenie na odgrodzenie pozostałej części nieruchomości płotem z siatki, ponieważ koszt litego ogrodzenia jest ogromny.
Przewodniczący Rady Gminy zauważył, że wnioskujący zaskakuje Rade Gminy, ponieważ już wcześniej były pisma w tej sprawie oraz odbyły się konsultacje z radą solecką.
Radny Ryszard Kaczor zwrócił się o opinie Sołtysa i radnego Gzina w tej sprawie dodając, że najważniejsza cześć została już odgrodzona.
Radny Jan Palmowski zauważył, iż należałoby pomóc rolnikowi, poza tym Rada Gminy wyraziła zgodę na sprzedaż części działki gminnej. Dodał, że wielu radnych widziało już w/w płot, a w dniu wczorajszym pan Kempka zwrócił się do Zarządu OSP Gzin o opinię dotyczącą długości pełnego parkanu. Radny poinformował, że pełny płot został wykonany i odgradza posesję od drogi publicznej zakrywając część w/w nieruchomości, o którą OSP i Radzie Sołeckiej chodziło, ale granica nieruchomości, która ma zostać odgrodzona wynosi jeszcze około 100 m. Wnioskodawca poniósł znaczne koszty na zamontowanie  litego ogrodzenia, ale na wykonanie pozostałej części nie ma pieniędzy. Poinformował, że Zarząd OSP Gzin wyraził zgodę, by pozostałą część nieruchomości odgrodzić płotem z siatki. Zwrócił uwagę, że pan Kempka zbyt późno zwrócił się z tym wnioskiem.
Longina Tomczyk – Sołtys Sołectwa Gzin stwierdziła, iż czy czas słyszała, że przedmiotowa nieruchomość miała zostać odgrodzona murem. Dodała, iż osobiście jest zwolenniczką zastosowania pełnego parkanu na całej długości nieruchomości, co nie musi nastąpić od razu, ale w określonym czasie, żeby obornik czy słoma nie spadały na działkę gminną.
Radny Andrzej Barczyński zauważył, że Radę Gminy stawia się „pod ścianą”, ponieważ dwóch przedstawicieli Sołectwa ma rożne zdania. Postawił wniosek o przedłużenie terminu przewidzianego na ustawienie parkanu.
Wójt Gminy wyjaśnił, że termin 10 lipca jest terminem ostatecznym, ponieważ wydano decyzję podziałową, która po 10 lipca straci ważność z mocy prawa, w związku, z czym cala praca pana Kempki pójdzie na marne.
Krzysztof Kempka – mieszkaniec Sołectwa Gzin wyjaśnił, że zgodnie z prawem kury i pozostałe ptactwo domowe musi być odgrodzone od pozostałego inwentarza i u niego tak jest.
Longina Tomczyk – Sołtys Sołectwa Gzin potwierdziła, że pan Kempka zrobił to ładnie i według niej ogrodzenie powinno być wykonane w całości z tych samych materiałów. Dodała, że Rada Sołecka nie otrzymała żadnego wniosku w tej sprawie.
Radny Andrzej Barczyński stwierdził, że radny Palmowski reprezentuje szersze grono - reprezentuje zdanie gospodarza terenu – OSP, natomiast nie było możliwości skonsultowania sprawy z Radą Sołecką. Granica nieruchomości Pana Kempki z działką gminną wynosi ponad 100 metrów, a to, o co chodziło Radzie Gminy zostało odgrodzone pełnym parkanem.
 Zwrócił uwagę, iż pan Kempka zbyt późno się zgłosił.
Radny Ryszard Kaczor stwierdził, że w związku z podjętymi wcześniej decyzjami uważa, że temat został doprowadzony do końca. Jego zdaniem resztę można odgrodzić płotem z siatki.
Radny Arnold Drążyk zaproponował, by wnioskodawca wykonał resztę płotu z siatki na podbudowie i obsadził to winobluszczem. To bardzo estetycznie wygląda.
Przewodniczący Rady Gminy zapytał, czy wnioskodawca wyraża zgodę na wykonanie w dalszej części płotu z siatki na podmurówce?
Krzysztof Kempka – mieszkaniec Sołectwa Gzin wyraził zgodę na proponowane rozwiązanie sprawy.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem dalszych głosów w dyskusji poddał pod głosowanie w/w propozycję radnego Drążyka.
 
Rada Gminy przy obecności dwunastu radnych, przy dwunastu głosach „za” – jednogłośnie wyraziła zgodę, by wnioskodawca wykonał resztę płotu z siatki na podbudowie.
 
d)      Danuta Tomaszewska - Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej przedstawiła informacje na temat udzielonej pomocy powodzianom. Dodała, że udzielane są zasiłki celowe w kwocie do 6000 zł. Przeznaczone dla osób, które doznały szkód. Pracownicy socjalni przebywali w środowisku. Wypłacono 30 000 zł dla siedemnastu rodzin. Realizacja pomocy jest bardzo szybka. Dodała, iż będą następne dotacje. Wyjaśniła, iż na dzień dzisiejszy nie może przedstawił pełnych informacji o wynikach prac, ponieważ nadzór budowlany jest w trakcie szacowania szkód. Ośrodek będzie w dalszym ciągu realizował pomoc i jest w stałym kontakcie z sołtysami. Realizuje się pomoc w postaci żywności, karmy dla bydła, Caritas przekazał 5 miejsc na kolonie. Zgłoszono zapotrzebowanie na odzież, ale znaczna większość otrzymanych tego typu darów nie nadawała się do użytku. Zespół Szkół w Czarżu przekazał środki czystości.
Radny Jan Palmowski zapytał, ile rodzin ewakuowano?
Wójt Gminy w odpowiedzi poinformował, że nikt nie był ewakuowany. Nie wystąpiła taka potrzeba. Woda weszła do kilkunastu budynków, w większości do piwnic. Podziękował wszystkim  mieszkańcom Gminy osobom, które ratowały swój dobytek i pomagali ratować dobytek innych. Podziękował sołtysom, szczególnie Sołtysom Ostromecka i Czarża. Pracownicy Urzędu Gminy pełnili całodobowy dyżur. Wydano kilka tysięcy worków, ale one nie są przeznaczone na to, żeby ratować jakiś budynek gospodarczy. Okładamy budynki mieszkalne bo warto to robić, mimo to wydawano worki również ludziom, którzy ich nie potrzebowali. Wyjaśnił, iż to nie jest tak, ze Gmina musi wydawać worki każdemu. Pomoc wydawana jest wg zapotrzebowania. Wyjaśnił kwestie ustalania wysokości dotacji.
Ta pierwsza pomoc przeznaczona  jest na zakup np. jedzenia pościeli, paliwa, natomiast na remonty budynków będą odrębne środki. Specjalna komisja szacuje straty.
Dodał, że na miejscu był Wojewoda Kujawsko – Pomorski.
Radny Jan Palmowski zwrócił uwagę, iż jest to jest pomoc doraźna, ponieważ są gospodarstwa, które zostały doszczętnie zalane, nie da się zebrać zasiewów. Czy w takich przypadkach przewiduje się jakieś formy pomocy?
Danuta Tomaszewska - Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej poinformowała, że Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa ma wypłacać dodatkowe środki.
Radny Andrzej Barczyński poinformował, iż zrobił rozeznanie, czy rolnicy przekażą słomę poszkodowanym. Apel przyniósł odzew. Dodał, iż zgłosił tę propozycję do Kujawsko – Pomorskiej Izby Rolniczej.
Wójt Gminy poinformował, że pomoc będzie jednakowa dla wszystkich rolników, zalanych jest wiele gospodarstw w części oraz są takie, które zostały zalane w stu procentach. Rolnicy, którzy posiadają powyżej pięciu ha ziemi otrzymają pomoc w wysokości do 5000,oo zł, natomiast właściciele gruntów o powierzchni do 5 ha – pomoc do 2 000,oo zł. Sytuacja jest bardzo trudna.
 
e)      Longina Tomczyk – Sołtys Sołectwa Gzin poinformowała, że na dzień 29 sierpnia br. zaplanowano Dożynki Gminne w Gzinie, a teraz okazuje się, że w tym samym dniu odbędą się Dożynki Wojewódzkie. Sołtys zwróciła się o radę, czy w tej sytuacji zorganizować Dożynki Gminne tydzień lub dzień wcześniej, ponieważ mieszkańcy chcieliby uczestniczyć również w Dożynkach Wojewódzkich.
Wójt Gminy zaproponował zorganizowanie Dożynek Gminnych w dniu 28 sierpnia.
Radny Ryszard Kaczor zwrócił uwagę, iż od kilku lat jest ponawiana prośba, by jak najwcześniej ustalać terminy dożynek. Dodał, że na dzień 28 sierpnia zaplanowano Dożynki Wiejskie w Wałdowie Królewskim, w związku z czym mieszkańcy tego Sołectwa nie będą mogli uczestniczyć w Dożynkach Gminnych.
 Przewodniczący Rady Gminy stwierdził, iż Wojewoda się nie obrazi, jeśli nikt z Gminy nie będzie uczestniczył w Dożynkach Wojewódzkich.
Longina Tomczyk – Sołtys Sołectwa Gzin poinformowała, że Koło Gospodyń Wiejskich chciałoby uczestniczyć w Dożynkach Wojewódzkich.
Wójt Gminy stwierdził, że nie należy zmieniać terminu Dożynek Gminnych.
 
f)        Radny Szymon Dunal zapytał, czy na terenie Gminy zbierana jest jakaś pomoc dla powodzian i czy są jakieś ogłoszenia o takiej akcji?
 
g)      Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że kolejna Sesja Rady Gminy przewidziana jest na koniec sierpnia lub początek września br.
 
ad.21. Przewodniczący Rady Gminy po wyczerpaniu porządku obrad o godzinie 14:30 zamknął XXXVI Sesję Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska.

metryczka


Wytworzył: mgr Dorota Kraska-Wadych - inspektor (11 czerwca 2010)
Opublikował: mgr Dorota Kraska-Wadych (21 września 2010, 09:16:33)

Ostatnia zmiana: mgr Dorota Kraska-Wadych (21 września 2010, 13:33:56)
Zmieniono: korekta układu strony

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1607