PROTOKÓŁ NR XXI/08


P R O T O K  Ó Ł   NR   XXI/08
z Sesji Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska
odbytej w dniu 29 grudnia 2008 roku
 
Sesja odbyła się w Sali Konferencyjnej Urzędu Gminy Dąbrowa Chełmińska.
 
Przewodniczący Rady Gminy Józef Hentrich o godzinie 9:00 otworzył Sesję i po powitaniu radnych i gości oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 15 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 radnych stanowi quorum władne do podejmowania prawomocnych decyzji. (Listy obecności radnych i gości stanowią załączniki do niniejszego protokółu).
 
W Sesji udział wzięli:
-         Radni Rady Gminy wg listy obecności,
-         mgr Zbigniew Łuczak - Wójt Gminy,
-         mgr Krystyna Kalinowska – Sekretarz Gminy,
-         mgr Ewa Bukowska – Skarbnik Gminy,
-         inż. Kazimierz Porażyński – Kierownik Referatu Gospodarki Przestrzennej,
-         mgr Danuta Tomaszewska – Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej,
-         mgr Małgorzata Sadurska – Kierownik Zespołu Oświaty Samorządowej,
-         Stanisław Buś – Przewodniczący Rady Powiatu Bydgoskiego,
-         Dyrektorzy Zespołów Szkół,
-         Irena Werner – Kryszewska – Dyrektor Gminnej Przychodni SP ZOZ w Dąbrowie Chełmińskiej,
-         Danuta Wędrowska – Kierownik Gminnej Biblioteki Publiczno – Szkolnej w Dąbrowie Chełmińskiej,
-         Józef Kozdroń – Komendant Gminny OSP,
-         Marek Schmidt – Prezez Zarządu Oddziału ZNP w Dąbrowie Chełmińskiej,
-         Radni – Przedstawiciele Kujawsko – Pomorskiej Izby Rolniczej,
-         Sołtysi i zaproszeni goście wg listy obecności.
 
Przewodniczący Rady Gminy odczytał porządek obrad i zwrócił się o przedstawienie wniosków w sprawie ewentualnych poprawek i uzupełnień.
 
Rada Gminy obradowała według następującego porządku:
  1. Powołanie Sekretarza obrad.
  2. Przyjęcie protokółu z poprzedniej Sesji.
  3. Informacja Wójta Gminy dot. podejmowanych działań w okresie międzysesyjnym.
  4. Interpelacje, zapytania i wolne wnioski.
  5. Informacja na temat działalności Lokalnej Grupy Działania.
  6. Uchwalenie budżetu gminy na rok 2009:
    - wprowadzenie oraz uzasadnienie;
    - przedstawienie przez Wójta Gminy opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej;
    - stanowiska Komisji;
    - stanowisko Wójta Gminy w sprawie opinii Komisji;
    - dyskusja;
    - podjęcie uchwały.
  7. Projekt uchwały w sprawie inkasa od osób fizycznych łącznego zobowiązania pieniężnego, podatku rolnego, podatku leśnego, opłaty od posiadania psów oraz określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso.
  8. Projekt uchwały  w sprawie ustalenia kwoty najniższego wynagrodzenia oraz wartości jednego punktu dla celów ustalenia tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników Zespołu Oświaty Samorządowej w Gminie Dąbrowa Chełmińska.
  9. Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obręb geodezyjny Ostromecko we wsi Nowy Dwór.
  10. Projekt uchwały w sprawie przejęcia w formie darowizny nieruchomości gruntowej przeznaczonej na cel publiczny pod przepompownię ścieków.
  11. Projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia warunków udzielania pomocy de minimis dla przedsiębiorców w zakresie zwolnień w podatku od nieruchomości.
  12. Projekt uchwały w sprawie określenia regulaminu dotyczącego wysokości stawek dodatków, zasady i warunki ich przyznawania, sposób obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Dąbrowa Chełmińska.
  13. Analiza zadań wynikających ze Strategii Rozwoju Gminy przypadających na rok 2008.
  14. Projekt uchwały w sprawie przyjęcia Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Dąbrowa Chełmińska w latach 2008-2017.
  15. Projekt uchwały w sprawie ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem 2008 roku oraz określenia planu i terminu dokonania tych wydatków.
  16. Projekt uchwały w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, na cele publiczne związane z realizacja zadań gminy, sposobu ich rozliczenia oraz kontroli wykonania zleconych zadań.
  17. Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2008.
  18. Informacja z prac Komisji za okres międzysesyjny.
  19. Przyjęcie (informacji) sprawozdań z prac Rady i Komisji Rady Gminy za rok 2008.
  20. Odpowiedzi na interpelacje, sprawy różne.
  21. Zakończenie obrad.

ad.1. Rada Gminy jednogłośnie powołała radnego Szymona Dunala na Sekretarza obrad. Radny Dunal wyraził zgodę na pełnienie tej funkcji.
 
ad.2. Do protokółu z XX Sesji Rady Gminy uwag nie wniesiono. Rada Gminy jednogłośnie przyjęła protokół z XX Sesji.
 
ad.3. Wójt Gminy przedłożył Radzie Gminy informację na temat swojej działalności w okresie międzysesyjnym, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
 
Rada Gminy przy obecności piętnastu radnych, piętnastoma głosami „za” – jednogłośnie i bez uwag przyjęła w/w sprawozdanie Wójta Gminy, które stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
 
ad.4. W punkcie „Interpelacje, zapytania i wolne wnioski” nie podnoszono żadnych kwestii.
 
ad.5. W związku z nagłą chorobą przedstawiciela Lokalnej Grupy Działania „Zakole Dolnej Wisły” prelegenta sprawozdania z działalności w/w organizacji, temat przeniesiono na kolejną Sesję Rady Gminy.
 
ad.6. W dyskusji nad projektem budżetu Gminy na rok 2009 głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił projekt budżetu wraz z uzasadnieniem dochodów i wydatków budżetowych oraz przedstawił propozycje autopoprawek do budżetu.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Rady Gminy przedstawił pozytywną opinię Komisji do w/w autopoprawek.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem dalszych głosów poddał pod głosowanie przedstawione przez Wójta Gminy autopoprawki do projektu budżetu Gminy na 2009 rok.
 
Rada Gminy przy obecności piętnastu radnych, przy piętnastu głosach „za” – jednogłośnie przyjęła autopoprawki do projektu budżetu Gminy Dąbrowa Chełmińska na rok 2009, które stanowią załącznik do niniejszego protokółu.
 
Wójt Gminy odczytał opinię Składu Orzekającego nr 2 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy do projektu budżetu.
Przewodniczący Komisji Rady Gminy przedstawili pozytywne opinie Komisji dla w/w projektu budżetu Gminy.
Wójt Gminy poinformował, że pozytywnie odniósł się do w/w wniosków Komisji.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem dalszych głosów w dyskusji odczytał w/w projekt uchwały.
 
Rada Gminy przy obecności piętnastu radnych, piętnastoma głosami „za „ – jednogłośnie  podjęła uchwałę Nr XXI/165/08 w sprawie w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Dąbrowa Chełmińska na rok 2009, która  stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
 
ad.7. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie inkasa od osób fizycznych łącznego zobowiązania pieniężnego, podatku rolnego, podatku leśnego, opłaty od posiadania psów oraz określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Rady Gminy przedstawił pozytywną opinię Komisji dla w/w projektu uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem głosów w dyskusji odczytał w/w projekt uchwały i poddał go pod głosowanie.
 
Rada Gminy przy obecności piętnastu radnych, przy piętnastu głosach „za” – jednogłośnie podjęła uchwałę nr XXI/167/08 w sprawie inkasa od osób fizycznych łącznego zobowiązania pieniężnego, podatku rolnego, podatku leśnego, opłaty od posiadania psów oraz określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
 
ad.8. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie ustalenia kwoty najniższego wynagrodzenia oraz wartości jednego punktu dla celów ustalenia tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników Zespołu Oświaty Samorządowej w Gminie Dąbrowa Chełmińska głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Rady Gminy przedstawił pozytywną opinię Komisji dla w/w projektu uchwały.
Radny Andrzej Barczyński wyraził obawę, iż niebawem okaże się, że w/w podwyżka jest zbyt mała. Radny zaproponował ujęcie wyższych stawek  w w/w projekcie uchwały.
Wójt Gminy zaproponował podjęcie uchwały w przedstawionym kształcie. Uzasadnił krótko swoją propozycję.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem dalszych głosów w dyskusji odczytał w/w projekt uchwały i poddał go pod głosowanie.
 
Rada Gminy przy obecności piętnastu radnych, przy piętnastu głosach „za” – jednogłośnie podjęła uchwałę nr XXI/168/08 w sprawie ustalenia kwoty najniższego wynagrodzenia oraz wartości jednego punktu dla celów ustalenia tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników Zespołu Oświaty Samorządowej w Gminie Dąbrowa Chełmińska, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
 
ad.9. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obręb geodezyjny Ostromecko we wsi Nowy Dwór głos zabrali:  
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Rady Gminy przedstawił pozytywną opinię Komisji dla w/w projektu uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem głosów w dyskusji odczytał w/w projekt uchwały i poddał go pod głosowanie.
 
Rada Gminy przy obecności piętnastu radnych, przy piętnastu głosach „za” – jednogłośnie podjęła uchwałę nr XXI/169/08 w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obręb geodezyjny Ostromecko we wsi Nowy Dwór, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
 
ad.10. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie przejęcia w formie darowizny nieruchomości gruntowej przeznaczonej na cel publiczny pod przepompownię ścieków głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Rady Gminy przedstawił pozytywną opinię Komisji dla w/w projektu uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem głosów w dyskusji odczytał w/w projekt uchwały i poddał go pod głosowanie.
 
Rada Gminy przy obecności piętnastu radnych, przy piętnastu głosach „za” – jednogłośnie podjęła uchwałę nr XXI/170/08 w sprawie przejęcia w formie darowizny nieruchomości gruntowej przeznaczonej na cel publiczny pod przepompownię ścieków, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
 
ad.11. W dyskusji nad projektem uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia warunków udzielania pomocy de minimis dla przedsiębiorców w zakresie zwolnień w podatku od nieruchomości głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji przedstawili pozytywne opinie Komisji Rady Gminy dla w/w projektu uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem głosów w dyskusji odczytał w/w projekt uchwały i poddał go pod głosowanie.
 
Rada Gminy przy obecności piętnastu radnych, przy piętnastu głosach „za” – jednogłośnie podjęła uchwałę nr XXI/171/08 zmieniającej uchwałę w sprawie określenia warunków udzielania pomocy de minimis dla przedsiębiorców w zakresie zwolnień w podatku od nieruchomości, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
 
ad.12. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie określenia regulaminu dotyczącego wysokości stawek dodatków, zasady i warunki ich przyznawania, sposób obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Dąbrowa Chełmińska głos zabrali:
Przewodniczący Rady Gminy celem wprowadzenia poinformował, że wznowiono negocjacje ze Związkiem Zawodowym Nauczycieli, w wyniku czego został podpisany protokół rozbieżności.
Wójt Gminy wyjaśnił, że w wyniku negocjacji uzgodniono, że dodatek funkcyjny za wychowawstwo będzie jednakowy dla wszystkich w wysokości 70 zł. Powstały natomiast rozbieżności co do jawności dodatku motywacyjnego, w związku z czym Rada Gminy musi podjąć ostateczną decyzję w tej sprawie.
Marek Schmidt - Prezes Zarządu Oddziału ZNP  zwrócił uwagę, że jeżeli punkt dotyczący jawności dodatków motywacyjnych zostanie wykreślony z projektu uchwały, wówczas powinna zostać zmieniona forma i nazwa tego dodatku. Zwrócił uwagę, że w/w dodatek motywuje nauczyciela do pracy, osoba, która takiego dodatku nie otrzyma zostaje zmotywowana do zronbienia czegoś od siebie, by taki dodatek otrzymać w przyszłości. Zdaniem Prezesa w przypadku utajnienia przedmiotowy dodatek nie będzie służył motywacji, do której został przeznaczony.
Radna Danuta Węgierska wyjaśniła, że brano pod uwagę opinie nauczycieli niezrzeszonych. Zauważyła, że Związek Nauczycielstwa Polskiego na terenie Gminy zrzesza stosunkowo niewielu nauczycieli. Większość jest przeciwna wywieszaniu informacji o dodatkach motywacyjnych na tablicy ogłoszeń. W firmach stosuje się podobne dodatki, ale jest to utajnione. Zwróciła uwagę, iż trzeba wziąć pod uwagę opinie innych nauczycieli, którzy są przeciwni takiemu postępowania.
Marek Schmidt - Prezes Zarządu Oddziału ZNP poinformował, że przedstawiciele Związku przeprowadzili sondaż w szkołach w Dąbrowie Chełm. i Czarżu. Dodał, że Związki boją się, że jeżeli dodatek nie będzie podawany do wiadomości, stanie się dodatkiem dyrektorów do pensji i wówczas nie będzie można określić, czy został przyznany sprawiedliwie.
Radna Ewa Juchcińska poinformowała, że  z osób z którymi rozmawiała osobiście w szkole w Czarżu wszyscy nauczyciele są przeciwni zaproponowanemu rozwiązaniu. Dodała, iż chciałaby poznać wyniki  sondażu przeprowadzonego przez ZNP.
Elżbieta Galant – Dyrektor Zespołu Szkół w Dąbrowie Chełm. zwróciła uwagę, że po wypowiedzi Prezesa ZNP poczuła się urażona. Dodała, że ogłaszanie informacji na temat dodatków motywacyjnych nie jest dobrym rozwiązaniem, ponieważ informacja podawana jest w formie procentowej, więcej podawać nie wolno, a to nie odzwierciedla faktycznej wysokości dodatku. Te informacje wywołują ogromne niesnaski wśród nauczycieli, bo osoba pracująca na część etatu otrzymująca dodatek w np. w wysokości 10% ma finansowo mniej niż osoba zatrudniona na pełen etat otrzymująca 5% dodatku.
Marek Schmidt – Prezes Zarządu Oddziału ZNP zaproponował, by w tej sytuacji podawać tylko nazwiska nagrodzonych nauczycieli.
Przewodniczący Rady Gminy zwrócił uwagę, że w omawianym projekcie uchwały nie można wprowadzać kolejnych zmian, ponieważ trzeba będzie go przenieść na kolejną lutową sesje.
Radny Andrzej Barczyński podsumował, iż obie strony mają swoje racje. Zdaniem radnego w/w dodatki powinny być jawne, ale racje ma również dyrektor. Bardzo dobrym pomysłem jest podawanie samych nazwisk, ale chciałby znać opinie stron.
Stanisław Buś – Dyrektor Zespołu Szkół w Ostromecku wyjaśnił, że to są kwoty rzędu 50-100 zł na osobę.
Radny Błażej Stankiewicz stwierdził, iż jego zdaniem sam nauczyciel wie, czy jest motywowany, czy też nie bez konieczności ujawniania takich informacji.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem dalszych głosów w dyskusji poddał pod głosowanie wniosek, by § 6 ust. 4 projektu uchwały otrzymał następujące brzmienie: „Nauczycielowi, któremu powierzono funkcję wychowawcy klasy przysługuje dodatek funkcyjny naliczany miesięcznie bez względu na wymiar czasu pracy, w wysokości 70,oo zł”
 
Rada Gminy przy obecności piętnastu radnych, przy czternastu głosach „za” i jednym wstrzymującym przyjęła w/w wniosek.
 
Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie wniosek o wykreślenie - § 5 ust. 1 pkt 4  „Informacja o wysokości przyznanego dodatku motywacyjnego podawana jest do wiadomości Rady Pedagogicznej w formie pisemnej”
 
Za przyjęciem w/w wniosku głosowało sześciu radnych, przeciw - siedmiu, wstrzymujących się – dwóch. Wniosek upadł.
 
Przewodniczący Rady Gminy odczytał poprawiony projekt uchwały.
 
Rada Gminy przy obecności piętnastu radnych, przy dwunastu głosach „za”, dwóch przeciwnych i jednym wstrzymującym podjęła uchwałę nr XXI/172/08 w sprawie określenia regulaminu dotyczącego wysokości stawek dodatków, zasady i warunki ich przyznawania, sposób obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Dąbrowa Chełmińska, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
 
ad.13.  W dyskusji nad Sprawozdaniem z realizacji Strategii Rozwoju Gminy w roku 2008 głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w sprawozdanie.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Rady Gminy przedstawił pozytywną opinię Komisji dla w/w projektu uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem głosów w poddał pod głosowanie w/w sprawozdanie.
 
Rada Gminy przy obecności czternastu radnych, czternastoma głosami „za „ – jednogłośnie  przyjęła sprawozdanie z realizacji Strategii Rozwoju Gminy w roku 2008, które stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
 
ad.14. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie przyjęcia Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Dąbrowa Chełmińska w latach 2008-2017 głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Rady Gminy przedstawił pozytywną opinię Komisji dla w/w projektu uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem głosów w dyskusji odczytał w/w projekt uchwały i poddał go pod głosowanie.
 
Rada Gminy przy obecności piętnastu radnych, przy piętnastu głosach „za” – jednogłośnie podjęła uchwałę nr XXI/173/08 w sprawie przyjęcia Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Dąbrowa Chełmińska w latach 2008-2017, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu
 
ad.15. W dyskusji nad projektem uchwały w  sprawie ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem 2008 roku oraz określenia planu i terminu dokonania tych wydatków głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Rady Gminy przedstawił pozytywną opinię Komisji dla w/w projektu uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem głosów w dyskusji odczytał w/w projekt uchwały i poddał go pod głosowanie.
 
Rada Gminy przy obecności piętnastu radnych, przy piętnastu głosach „za” – jednogłośnie podjęła uchwałę nr XXI/164/08 w  sprawie ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem 2008 roku oraz określenia planu i terminu dokonania tych wydatków, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu
 
ad.16. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, na cele publiczne związane z realizacja zadań gminy, sposobu ich rozliczenia oraz kontroli wykonania zleconych zadań głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Rady Gminy przedstawił pozytywną opinię Komisji dla w/w projektu uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem głosów w dyskusji odczytał w/w projekt uchwały i poddał go pod głosowanie.
 
Rada Gminy przy obecności piętnastu radnych, przy piętnastu głosach „za” – jednogłośnie podjęła uchwałę nr XXI/166/08 w  sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, na cele publiczne związane z realizacja zadań gminy, sposobu ich rozliczenia oraz kontroli wykonania zleconych zadań, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu
 
ad.17. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy na rok 2008 głos zabrali:
Skarbnik Gminy celem wprowadzenia omówiła w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Rady Gminy przedstawił pozytywną opinię Komisji dla w/w projektu uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem głosów w dyskusji odczytał w/w projekt uchwały i poddał go pod głosowanie.
 
Rada Gminy przy obecności piętnastu radnych, przy piętnastu głosach „za” – jednogłośnie podjęła uchwałę nr XXI/163/08 w  sprawie zmian w budżecie Gminy na rok 2008, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
 
ad.18. W dyskusji nad sprawozdaniami z prac Komisji Rady Gminy oraz Rady Gminy za rok 2008 głos zabrali:
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Rady Gminy przedstawił pozytywną opinię Komisji dla w/w projektu uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem głosów w dyskusji poddał pod głosowanie w/w sprawozdania.
 
Rada Gminy przy obecności piętnastu radnych, piętnastoma głosami „za” – jednogłośnie przyjęła sprawozdania z prac Komisji Rady Gminy za rok 2008, które stanowią załączniki do niniejszego protokółu.
 
Przewodniczący Rady Gminy przedstawił informację o pracach Rady Gminy w roku 2008 i w związku z brakiem głosów w poddał pod głosowanie w/w informację.
 
Rada Gminy przy obecności piętnastu radnych, piętnastoma głosami „za „ – jednogłośnie  przyjęła informację o pracach Rady Gminy w roku 2008, które stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
 
ad.19. Przewodniczący Rady Gminy przedstawił projekt planu pracy Rady Gminy na rok 2009, dodając, że jest on otwarty i w trakcie roku tematyka Sesji może zostać wzbogacona. Przedmiotowy plan będzie mógł być uzupełniany na bieżąco o dodatkowe plany i problemy, które przyniesie życie.
 
Rada Gminy przy obecności piętnastu radnych, piętnastoma głosami „za” – jednogłośnie przyjęła plan pracy na rok 2009, który stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
 
ad.20. W punkcie „odpowiedzi na interpelacje sprawy różne” głos zabrali:

a)      Przewodniczący Rady Gminy przedstawił wniosek Komisji Rewizyjnej, która działając na podstawie § 55 ust. 2 i § 55 ust. 7 uchwały Nr III/21/02 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 30 grudnia 2002 r. w sprawie przyjęcia Statutu Gminy(Dziennik Urzędowy Województwa Kujawsko – Pomorskiego z 2003 r. Nr 4, poz. 65) zwróciła się z prośbą o wyrażenie zgody na przeprowadzenie kontroli gospodarki finansowej Rady Sołeckiej Gzin oraz Świetlicy Wiejskiej w Wałdowie Królewskim pod względem legalności, gospodarności, rzetelności, celowości oraz zgodności z rocznym planem działania wykorzystania środków budżetu Gminy w roku 2008.
Przewidywane terminy kontroli:
Rada Sołecka Gzin – luty 2009;
Świetlica Wiejska w Wałdowie Królewskim – marzec 2009.
W związku z brakiem uwag poddał pod głosowanie w/w wniosek.
 
Rada Gminy przy obecności piętnastu radnych, piętnastoma głosami „za” - jednogłośnie wyraziła zgodę na przeprowadzenie w/w kontroli Rady Sołeckiej Gzin oraz Świetlicy Wiejskiej Wałdowo Królewskie.
 
b)       Stanisław Buś – Przewodniczący Rady Powiatu Bydgoskiego przedstawił informacje na temat remontów dróg powiatowych i planowanych inwestycjach na rok 2009.
 
c)      Radny Arnold Drążyk zwrócił uwagę na brak oznakowania pierwszeństwa przejazdu na trudnym skrzyżowaniu w Czarżu, gdzie przecinają się dwie drogi lokalne z dwiema drogami powiatowymi . Obecne oznakowanie jest mało czytelne.
Wójt Gminy wyjaśnił, że na w/w drogach obowiązuje ograniczenie prędkości do 40 km/h.
 
d)      Radny Roman Zieliński w odpowiedzi na pytanie radnego Drążyka przedstawił informację na temat zaawansowania prac budowy parkingu w Czarżu. Wyjaśnił, że do położenia kostki brukowej niezbędny jest odpowiedni sprzęt, a osoby, które bezpłatnie wykonują w/w usługi nie mają obecnie czasu na skończenie inwestycji.
 
ad.21. Przewodniczący Rady Gminy po wyczerpaniu porządku obrad o godzinie 10:40 zamknął XXI Sesję Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska.
 
 

metryczka


Wytworzył: mgr Dorota Kraska-Wadych - inspektor (29 grudnia 2008)
Opublikował: mgr Dorota Kraska (17 lutego 2009, 14:38:51)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 878