PROTOKÓŁ NR 6/05 KOMISJI REWIZYJNEJ

P R O T O K Ó Ł   NR  6/05
z  posiedzenia  Komisji  Rewizyjnej
odbytego w dniu 18.08.2005 roku
 
Posiedzeniu przewodniczył Andrzej Barczyński – Członek Komisji.
 
W posiedzeniu uczestniczyli:
-         członkowie Komisji wg listy obecności stanowiącej załącznik do protokółu,
-         Krystyna Kalinowska – Sekretarz Gminy,
-         Ewa Bukowska – Skarbnik Gminy,
 
Porządek posiedzenia:
1.      Rozpatrzenie pisma Mariana Kozierańskiego zam. Ostromecko.
2.      Przyjęcie protokółu z poprzedniego posiedzenia.
3.      Sprawy różne.
 
ad.1. Komisja zapoznała się z pismem Mariana Kozierańskiego zam. Ostromecko w sprawie sprawdzenia, czy firma Pani Zuzanny Sment ma formalnie niezbędne zezwolenie i wniesione opłaty na sprzedaż napojów alkoholowych w barze Kufelek oraz sklepie w Ostromecku.
W trakcie dyskusji wskazywano na:
Jan Szramkowski – członek Komisji zwrócił uwagę, że wnioskodawca zamieszkał w Ostromecku już po uruchomieniu baru, znany był mu więc stan faktyczny.
Wójt Gminy wyjaśnił, iż w ramach jawności życia publicznego może ujawnić wpływy z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, ale podając ogólną kwotę. Nie ujawni do publicznej wiadomości indywidualnych spraw, ponieważ nie są one informacją publiczną.  Indywidualne dane, które są podawane do publicznej wiadomości z mocy prawa,   to dane osób, którym umarza się lub przesuwa terminy płatności podatków. Dodał, że nie poda panu Kozierańskiemu informacji na temat opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych naliczonych i zapłaconych przez panią Zuzannę Sment.
Maksymilian Henke – członek Komisji przyznał, iż jest to tajemnicą.
Wójt Gminy dodał, że informacje o stanie majątkowym indywidualnych osób zgodnie z prawem może przedstawić wyłącznie prokuraturze.
Sekretarz Gminy dodała, iż ustawodawca określił sytuacje, w jakich wydaje się i cofa zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.
Wójt Gminy wyjaśnił, że po otrzymaniu wszystkich wymaganych opinii wydał zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych w barze „Kufelek” w Ostromecku. Wówczas pan Kozierański wystąpił do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, które odrzuciło jego sprzeciw. Wnioskodawca ponownie wystąpił z żądaniem cofnięcia zezwolenia nie tylko dla baru, ale również sklepu. Wójt poinformował, że nie cofnie zezwoleń dopóki nie otrzyma udokumentowanych informacji o złamaniu prawa przez właściciela lub pracowników sklepu. Wyjaśnił, że w przypadku cofnięcia zezwolenia mimo braku podstaw prawnych Zuzanna Sment wystąpi do sądu i wygra sprawę. Następnie prawdopodobnie skorzysta z możliwości wystąpienia  o odszkodowanie za utratę dochodów      z tytułu pozbawienia jej możliwości sprzedaży alkoholu. W tym przypadku Wójt narazi Gminę na straty. Poinformował, że cofnął zezwolenie dla punktu, w którym sprzedawano alkohol nieletnim. Fakt był udokumentowany przez policję, która wystąpiła o cofnięcie zezwolenia.
Barbara Gandziarowska – Podinspektor ds. promocji przedstawiła szczegółowe informacje na temat zasad wydawania i cofania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz informacje o opłatach ze w/w zezwolenia.
 
Komisja w wyniku dyskusji po dokonaniu wnikliwej analizy dokumentacji sprawy stwierdziła, że wszystkie zezwolenia oraz wszelkie opłaty za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych wydanych pani Zuzannie Sment zostały naliczone i uiszczone w sposób prawidłowy.
 
Wójt Gminy poinformował, iż wystąpił do policji o zwracanie szczególnej uwagi na omawiany punkt sprzedaży oraz informowanie go o naruszeniach porządku.
 
ad.2. Członkowie Komisji zapoznali się z treścią protokółu nr 5/05 z posiedzenia Komisji odbytego w dniu 5.07.2005 roku, nie wnosząc do niego uwag. Komisja jednogłośnie przyjęła w/w protokół.
 
ad.3. W punkcie „sprawy różne” nie poruszano żadnych kwestii.
 
                        Na tym posiedzenie zakończono.
 
 
Protokółował:                                                                  Przewodniczący Komisji
Dorota Kraska                                                                 Ryszard Kaczor  

metryczka


Wytworzył: Dorota Kraska (18 sierpnia 2005)
Opublikował: Dorota Kraska (6 października 2005, 10:59:46)

Ostatnia zmiana: mgr Dorota Kraska-Wadych (20 września 2011, 10:41:16)
Zmieniono: DODANIE NAZWY KOMISJI

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1330