PROTOKÓŁ NR 35/13 KOMISJI REWIZYJNEJ


P R O T O K Ó Ł   NR 35/13
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej
odbytego w dniu 13 września 2013 roku.

Posiedzeniu przewodniczył Ryszard Kaczor – Przewodniczący Komisji.

W posiedzeniu uczestniczyli:
-            członkowie Komisji wg listy obecności,
-            Radosław Ciechacki – Wójt Gminy,
-            Krystyna Kalinowska – Sekretarz Gminy,
-            Ewa Bukowska – Skarbnik Gminy.
 
Porządek posiedzenia:

  1. Zaopiniowanie materiałów na XXX Sesję Rady Gminy.
  2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
  3. Sprawy różne.
 
ad.1. Komisja omawiała następujące informacje i projekty uchwał związane z XXX Sesją Rady Gminy:

a) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Skarbnik Gminy oraz po przeprowadzonej
dyskusji  jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2013.
 
b) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Skarbnik, Wójta Gminy oraz uchwałą nr 7/I/2013 Składu Orzekającego nr 2 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy z dnia 10 września 2013 roku w sprawie wydania opinii o przedłożonej przez Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy za I półrocze 2013 roku po przeprowadzonej dyskusji jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała informację o przebiegu wykonania budżetu za pierwsze półrocze 2013 r. wraz z informacją o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej.
 
c) Komisja po przeprowadzonej dyskusji jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała informację Wójta Gminy na temat podejmowanych działań w okresie międzysesyjnym.
 
Komisja po zapoznaniu się z informacjami Wójta Gminy jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała informacje na temat przygotowania placówek oświatowych do nowego roku szkolnego.

Wójt Gminy poinformował o wniosku w sprawie wykorzystania na potrzeby świetlicy szkolnej pomieszczeń świetlicy wiejskiej w Ostromecku.

d) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Wójta Gminy oraz po przeprowadzonej dyskusji jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała informację o stanie realizacji zadań
oświatowych Gminy Dąbrowa Chełmińska w roku szkolnym 2012/2013.
 
e) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Wójta Gminy jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała informację na temat wyników egzaminów kompetencyjnych na szczeblu szkoły podstawowej i gimnazjum.
 
f) Komisja po przeprowadzonej dyskusji jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała informację o działalności podejmowanej przez GOKiS w pierwszym półroczu 2013 r. Komisja pozytywnie zaopiniowała propozycję, by w/w informacja opracowywana była raz do roku.
 
g) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Wójta Gminy oraz po przeprowadzonej dyskusji jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zlecenia Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska zbadania skargi na działalność Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Chełmińskiej.
 
h) Zmiany w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy:
Sekretarz Gminy celem wprowadzenia poinformowała, że Wojewoda po 8 miesiącach od uchwalenia w/w regulaminu napisała, że opisano go zbyt szeroko, ponieważ zawiera zapisy określone w innych ustawach. To powielanie zostało zakwestionowane. Do merytorycznych spraw uwag nie wniesiono . Zastanawiała się nad pisaniem nowego regulaminu, jednak Wojewoda Kujawsko–Pomorski pismem nr WNK.IV.101.53.2013 z dnia 5 września 2013 r. zwróciła się o przedstawienie propozycji zmian do ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zmianami). W związku z planowanymi zmianami przedmiotowej ustawy wstrzymano prace nad zmianą Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy.
Sekretarz przedstawiła zaproponowane zmiany do przedmiotowej ustawy:
1) w celu zmniejszenia zakresu obsługi mieszkańców przez gminę, windykację za odpady należy zlecić urzędom skarbowym;
2) zróżnicowanie kar z tytułu nie osiągnięcia poziomów recyklingu na obszary
miejskie i wiejskie ze względu na niższe dochody gmin;
3) w ustawie należy zapisać wprost możliwość zastosowania ulg, np. „ze względu na wielodzietność”;
4) umożliwienie składania deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi najemcy, dzierżawcy, użytkownikowi, każdemu współwłaścicielowi prowadzącemu oddzielne gospodarstwo domowe (za wyjątkiem spółdzielni mieszkaniowych), co ułatwi ściągalność należności za odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych;
5) wprowadzenie zapisu, by w przypadku zmiany stawki opłaty za odpady nie było konieczności składania ponownych deklaracji;
6) wprowadzenie zapisu, że w przypadku zmiany sposobu gospodarowania odpadami komunalnymi deklarację należy złożyć na co najmniej 7 dni przed miesiącem, w którym ma nastąpić zmiana i w takiej sytuacji opłatę  za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana;
7) w przypadku niedopełnienia obowiązku złożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi  - organ wystawia decyzję naliczającą stosując stawkę jak za odpady niesegregowane;
8) wprowadzić zapis umożliwiający dokonanie przypisu należności na cały rok budżetowy.
 
W trakcie dyskusji omawiano kwestie wprowadzenia książeczek opłat za odpady.
 
Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała przedstawioną propozycję Sekretarz Gminy.
 
i) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Wójta Gminy oraz po przeprowadzonej dyskusji  jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie dzierżawy nieruchomości gruntowej przeznaczonej pod garaż.
 
j) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Wójta Gminy oraz po przeprowadzonej dyskusji  jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Dąbrowa Chełmińska.

k) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Wójta Gminy oraz po przeprowadzonej dyskusji  jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie obwieszczenia o sprostowaniu błędów w uchwale nr XIX.169.2012 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 13 września 2012 r. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru w obrębie ewidencyjnym Ostromecko, gmina Dąbrowa Chełmińska - "Przy Lesie Mariańskim".
 
l) W dyskusji na temat wniosku w sprawie sprzedaży lokali komunalnych głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia przedstawił szczegółowe informacje na temat lokali proponowanych do sprzedaży oraz poinformował o złym stanie technicznym budynku, w którym w/w lokale się znajdują. Dodał, że w pierwszej kolejności należy zapowiedz dalszej dewastacji budynku i wykonać niezbędny remont. Zaproponował zastosowanie 90% bonifikaty.
 
Komisja w wyniku dyskusji jednogłośnie wyraziła zgodę na sprzedaż w/w lokali przy ul. Rzemieślniczej w Dąbrowie Chełmińskiej po dokonaniu niezbędnego remontu polegającego na zabezpieczeniu dachu budynku przy zastosowaniu 90% bonifikaty ze względu na bardzo zły stan techniczny budynku.
 
Wójt Gminy omówił wniosek w sprawie cofnięcia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego przy ul. Bydgoskiej w Ostromecku. Dodał, że pozostałe dwa mieszkania w w/w budynku pozostaną mieszkaniami komunalnymi, ponieważ ich najemcy nie wyrazili woli wykupu.
 
Komisja  po przeprowadzonej dyskusji jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała w/w propozycję Wójta Gminy.
 
m) Komisja po przeprowadzonej dyskusji jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt Strategii Rozwoju Gminy.

ad.2. Członkowie Komisji zapoznali się z treścią protokołu z poprzedniego posiedzenia. Komisja jednogłośnie przyjęła w/w protokół.
 
ad.3. W punkcie „sprawy różne” podnoszono następujące kwestie:

a)Sekretarz Gminy przypomniała, że w 2009 r. Województwo Kujawsko - Pomorskie
przystępowało do projektu pod nazwą „przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu” Odpisano, że Gmina może do takiego projektu przystąpić pod warunkiem, że będzie on nieodpłatny. Po jakimś czasie przysłano informację o kosztach, które były zbyt wysokie, w związku z czym Gmina odstąpiła od w/w projektu, który zakładał wyposażenie w sprzęt komputerowy piętnastu rodzin. Dodała, że wkład finansowy, jaki miała ponieść Gmina przewyższał koszty zakupu takiego sprzętu.
Przedstawiła informacje o nowym projekcie, który znów zakłada 15 kompletów komputerowych. Otrzymała informację, że szacunkowe koszty po stronie Gminy to około 50 000 zł, ale nie ma szczegółowych informacji na temat ubezpieczenia sprzętu  itp. Zaproponowała przeprowadzenie akcji zebrania niepotrzebnego, ale działającego sprzętu i oddania go potrzebującym.
Przewodnicząca Komisji poinformowała, że są już możliwości darmowego korzystania z Internetu.  Zwróciła uwagę, że zwykle, gdy ktoś otrzyma darmowy sprzęt, to nie będzie go szanować. Zdaniem Przewodniczącej dużo lepiej byłoby przeznaczyć te 50 000 zł na wyposażenie elektroniczne dla szkół.
 
b)Wójt Gminy poinformował, że w godzinach rannych odbyło się spotkanie Przewodniczącego Rady Gminy z jednym mieszkańców Gminy, który zaproponował ustawienie dwóch telebimów na terenie Gminy, co jego zdaniem ułatwi mieszkańcom dostęp do informacji.
Dodał, iż rozważa pomysł umożliwienia darmowego korzystania z Internetu w Urzędzie Gminy, gdzie będzie wstawiony komputer, z którego będą mogli korzystać mieszkańcy.
 
Komisja w wyniku dyskusji negatywnie zaopiniowała propozycję zamontowania na terenie Gminy telebimów.
 
Na tym posiedzenie zakończono.
 

metryczka


Wytworzył: Dorota Kraska-Wadych (13 września 2013)
Opublikował: Dorota Kraska-Wadych (31 października 2013, 11:27:02)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 786