PROTOKÓŁ NR XII.2015 Z SESJI RADY GMINY


P R O T O K Ó Ł  XII.2015
z Sesji Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska
odbytej w dniu 24 września 2015 r.
 
Sesja odbyła się w Sali Konferencyjnej Urzędu Gminy Dąbrowa Chełmińska.

Przewodniczący Rady Gminy Józef Hentrich o godzinie 10:00 otworzył Sesję i po powitaniu radnych i gości oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy                  12 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 radnych stanowi quorum władne do podejmowania prawomocnych decyzji. (Listy obecności radnych i gości stanowią załączniki do niniejszego protokołu).
 Nieobecny: Radny Zdzisław Bukowski, Radna Danuta Węgierska, Radny Krzysztof Paliński.
Protokolant: Barbara Gandziarowska
 
W Sesji udział wzięli:
 
-  Radni Rady Gminy wg listy obecności,
-  Radosław Ciechacki - Wójt Gminy,
-  Ewa Bukowska – Skarbnik Gminy,
-  Dorota Kraska-Wadych – Sekretarz Gminy,   
-  Mariusz Buliński – Zastępca Wójta Gminy,
-  Michał Lipiński – radca prawny,
-  Małgorzata Sadurska – Kierownik ZOS,
-  Kazimierz Porażyński – Kierownik Referatu Gospodarki Przestrzennej,
-  Sołtysi i zaproszeni goście wg listy obecności.
 
Wójt Gminy powiedział, że w związku z tym, że Komisje nie wniosły uwag do projektu uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dąbrowa Chełmińska zawnioskował, żeby  punkt  9  porządku obrad zmieniać z dyskusji na podjęcie  uchwały .
 
Rada Gminy przy obecności dwunastu radnych, przy dwunastu głosach „za” jednogłośnie przyjęła zaproponowaną zmianę.
 
Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt porządku obrad.
Do przedstawionego porządku obrad uwag nie wniesiono.
     
Rada Gminy obradowała według następującego porządku:
 
1. Otwarcie Sesji, stwierdzenie quorum.
2. Powołanie Sekretarza obrad.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej Sesji.
4. Informacja Wójta Gminy na temat podejmowanych działań w okresie  międzysesyjnym.
5. Interpelacje, zapytania i wolne wnioski.
6. Informacja o przebiegu wykonania budżetu za pierwsze półrocze 2015 r.
7. Informacja o złożonych oświadczeniach majątkowych.
8. Omówienie wyników przeglądu stanów dróg gminnych po wizji lokalnej.
9. Dyskusja nad projektem uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dąbrowa Chełmińska.
10. Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXV.228.2013 z dnia 21 marca 2013 r
11. Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Dąbrowa Chełmińska na 2015r.
12. Projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy.
13.  Przyjęcie wskaźników podatków lokalnych dotyczących opracowania budżetu gminy  na rok 2016.
14. Dyskusja nad wnioskiem w sprawie utwardzenia drogi w Boluminku.
15. Dyskusja nad wnioskiem w sprawie wykupu działek w miejscowości Ostromecko.
16. Dyskusja na temat przejęcia drogi w Wałdowie Królewskim.
17. Zajęcie stanowiska w sprawie wydzierżawienia części działki nr 175/1 w Czarżu.
18. Przyjęcie informacji z prac Komisji Rady Gminy za okres międzysesyjny.
19. Odpowiedzi na interpelacje, sprawy różne.
20. Zakończenie obrad.

ad.1.Przewodniczący Rady Gminy oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 12 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 radnych stanowi quorum władne do podejmowania prawomocnych decyzji.

ad.2. Rada Gminy jednogłośnie powołała radnego Stanisława Syrockiego na sekretarza obrad. Radny  Stanisław Syrocki wyraził zgodę na pełnienie tej funkcji.

ad.3. Do protokołu z XI Sesji Rady Gminy uwag nie wniesiono. Rada Gminy jednogłośnie przyjęła protokół z XI Sesji. 
 
ad.4. W trakcie dyskusji nad  informacją Wójta Gminy na temat podejmowanych działań w okresie międzysesyjnym, głos zabrali:
Wójt Gminy powiedział,  że podczas zebrań wiejskich omówił zmiany w podatkach na rok 2016; przedstawił propozycję rozpoczęcia rozmów nt. gazyfikacji,  omówił główne kierunki i założenia do studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Dąbrowa Chełmińska oraz przedstawił pomysł corocznej organizacji dożynek gminnych w m. Otowice (a nie jak to było dotychczas przejściowo w różnych sołectwach). Zaznaczył jednocześnie, że będzie można zrobić wyjątek od tej zasady, na wyraźną prośbę Rady Sołeckiej, na organizację u nich tych dożynek. W organizację dożynek gminnych od roku 2016 włączone zostaną wszystkie Rady Sołeckie.
W dalszej wypowiedzi poinformował, dobiegają końca prace na ulicy Bydgoskiej w  Dąbrowie Chełmińskiej, rozpoczęto remont ulicy Sportowej. Zakończono termomodernizację budynku szkoły w Dąbrowie Chełmińskiej oraz budowę wodociągu w Otowicach.
 
Rada Gminy jednogłośnie pozytywnie przyjęła informację Wójta Gminy za okres międzysesyjny.
ad.5. W punkcie interpelacje, zapytania i wolne wnioski nie podnoszono żadnych kwestii.

ad.6. W dyskusji   nad informacją o przebiegu wykonania budżetu za pierwsze półrocze 2015 r. , głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w informację.
Przewodniczący Rady Gminy odczytał Uchwałę nr 5/I/2015 Składu Orzekającego nr 2 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy z dnia 3 września 2015 roku w sprawie wydania opinii o przedłożonej przez Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy za I półrocze 2015 roku.
Wójt Gminy  powiedział, że rok 2015 okazał się dla naszej gminy rokiem dobrym, pozyskaliśmy duże środki zewnętrzne  w wysokości ok. 2,5 miliona złotych m.in.  zagospodarowanie parku w Dąbrowie Chełmińskiej, termomodernizacja budynku Zespołu Szkół w Dąbrowie Chełmińskiej, budowa kanalizacji.
 
Przewodniczący Komisji przedstawili pozytywne opinie Komisji Rady Gminy dla w/w informacji.

Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem głosów w dyskusji poddał pod głosowanie w/w informację.
 
Rada Gminy przy obecności dwunastu  radnych, przy dwunastu głosach „za” – jednogłośnie przyjęła informację o przebiegu wykonania budżetu za pierwsze półrocze 2015 r. wraz z informacją o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej, która stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

ad.7. Przewodniczący Rady Gminy przedstawił informację o złożonych oświadczeniach majątkowych radnych za rok 2014, w których nie stwierdzono nieprawidłowości, informację Wójta Gminy o złożonych oświadczeniach majątkowych przez osoby do tego zobowiązane, w których nie stwierdzono nieprawidłowości oraz informację Wojewody Kujawsko – Pomorskiego o złożonych oświadczeniach majątkowych przez Wójta i Przewodniczącego Rady Gminy. Wszystkie oświadczenia zostały złożone w wymaganym terminie.

Rada Gminy przy obecności dwunastu  radnych, przy dwunastu głosach „za” – jednogłośnie przyjęła  informację o złożonych oświadczeniach majątkowych.
 
ad.8. W dyskusji na temat wyników przeglądu stanów dróg gminnych po wizji lokalnej, głos zabrali:
Wójt Gminy powiedział, że trwa budowa drogi powiatowej w Gzinie, w 2016 roku przy wsparciu starostwa powiatowego chcemy dokończyć inwestycję. Trwa w ramach inicjatywy lokalnej budowa chodnika w Dąbrowie Chełmińskiej.
Powiedział, że na październikowej sesji przedstawi propozycję dróg do rekultywacji na przyszły rok. Jeżeli chodzi o ścieżki rowerowe to sztandarowy projekt z ZIT, to ścieżka Dąbrowa Chełmińska (skrzyżowanie), Czemlewo, Czarże do Dębowca. Plan budowy ścieżek jest bardzo duży, realizacja zależy od środków finansowych.
Poinformował, że jeszcze w tym roku przeprowadzimy prace drogowe. W nowym okresie programowania przewidziano małe środki na budowę dróg. Każda z dróg jest ważna, przy współudziale środków finansowych sołectw postaramy się cyklicznie realizować rekultywację.
Radny Ryszard Kaczor przypomniał o planowanym remoncie ulicy Długiej w sołectwie Wałdowo Królewskie.
 
Rada Gminy przy obecności dwunastu  radnych, przy dwunastu głosach „za” – jednogłośnie przyjęła informację z przeglądu stanów dróg gminnych po wizji lokalnej.
 
ad.9. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dąbrowa Chełmińska, głos zabrali:
Wójt Gminy poinformował, że podjęcie nowej uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dąbrowa Chełmińska jest konieczne z uwagi na zmianę z dniem 1 lutego 2015r., która jest podstawą wydania przedmiotowej uchwały. Poinformował, że otrzymaliśmy pozytywną opinię Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w sprawie projektu uchwały. W dalszej wypowiedzi omówił projekt uchwały oraz proponowane zmiany.
Powiedział ,że jeżeli chodzi o częstotliwość wywozu i zasady segregacji odpadów nie ulega to zmianie. Zwrócił uwagę, że na wniosek jest możliwość uzyskania większego pojemnika.
Poinformował, że nie ma dużych zaległości w opłatach. Zgodnie z zapisami regulaminu za wywóz odpadów należy do organizatora imprezy. Nie uległ zmianie harmonogram odbioru odpadów.
Zwrócił uwagę na konieczność przeprowadzania raz w roku deratyzacji.
 
Przewodniczący Komisji przedstawili pozytywne opinie Komisji Rady Gminy dla w/w projektu uchwały.

Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem głosów w dyskusji odczytał w/w projekt uchwały i poddał go pod głosowanie.

Rada Gminy przy obecności dwunastu  radnych, przy dwunastu głosach „za” – jednogłośnie podjęła uchwałę nr XII.84.2015 w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dąbrowa Chełmińska, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
 
ad.10. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXV.228.2013 z dnia 21 marca 2013 r., głos zabrali:
Wójt Gminy poinformował, że w związku z realizacją nowej zabudowy mieszkaniowej oraz zmianą zagospodarowania przestrzennego na skutek wydanych decyzji o warunkach zabudowy na wydzielonych działkach przyległych do drogi dojazdowej własności Gminy Dąbrowa Chełmińska, działki oznaczonej nr 375/1 w Czarżu będącej przedłużeniem ulicy Szlacheckiej w związku z brakiem możliwości innego dojazdu  wskazana jest zmiana uchwały  o nadaniu nazwy ulicy „Szlachecka” w miejscowości Czarże.
 
Przewodniczący Komisji przedstawili pozytywne opinie Komisji Rady Gminy dla w/w projektu uchwały.

Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem głosów w dyskusji odczytał w/w projekt uchwały i poddał go pod głosowanie.

Rada Gminy przy obecności dwunastu radnych, przy dwunastu głosach „za” – jednogłośnie podjęła uchwałę nr XI.85.2015 w sprawie zmiany uchwały Nr XXV.228.2013 z dnia 21 marca 2013 r., która stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

ad.11. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Dąbrowa Chełmińska na 2015r, głos zabrali:
Skarbnik Gminy celem wprowadzenia omówiła w/w projekt uchwały. Zwiększa się dochody i wydatki o kwotę 188 971,91 zł oraz dokonuje się przeniesienia wydatków pomiędzy działami, rozdziałami i paragrafami. Zmian w budżecie dokonano na podstawie otrzymanych decyzji, złożonych wniosków i planowanego wykonania.
 
Radni jednogłośnie przyjęli proponowane zmiany do budżetu gminy przedstawione prze Skarbnik Gminy, które nie były wcześniej omawiane na posiedzeniach poszczególnych komisji Rady Gminy.
 
Przewodniczący Komisji przedstawili pozytywne opinie Komisji Rady Gminy dla w/w projektu uchwały.

Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem głosów w dyskusji odczytał w/w projekt i poddał go pod głosowanie.

Rada Gminy przy obecności dwunastu radnych, przy dwunastu głosach „za” – jednogłośnie podjęła uchwałę nr XII.82.2015 w sprawie zmian w budżecie Gminy Dąbrowa Chełmińska na 2015r, która stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

ad.12. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy, głos zabrali:
Skarbnik Gminy celem wprowadzenia omówiła w/w projekt uchwały i przedstawiła proponowane zmiany.

Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem głosów w dyskusji odczytał w/w projekt uchwały i poddał go pod głosowanie.

Rada Gminy przy obecności dwunastu radnych, przy dwunastu głosach „za” – jednogłośnie podjęła uchwałę nr XII.83.2015 w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy, która stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

ad.13. W dyskusji nad propozycjami wskaźników do budżetu gminy na rok 2015, głos zabrali:

Przewodniczący Rady Gminy celem wprowadzenia przedstawił pismo Komisji Budżetu, Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska, która zaproponowała następujące wskaźniki podstawowych parametrów do prac nad projektem budżetu Gminy Dąbrowa Chełmińska na 2016 rok:
- podatek od gruntów pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego – 0,20 zł od 1m2 powierzchni;
- podatek od budynków pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego -6,00  zł od 1m2 powierzchni użytkowej,
- obniżyć cenę skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego za 1 dt do kwoty 49,00 zł  za 1 dt.
Pozostałe stawki podatków i opłat lokalnych pozostawić na poziomie obowiązującym.
 
Przewodniczący Komisji przedstawili pozytywne opinie Komisji Rady Gminy dla w/w propozycji.

Radna Barbara Łukowska zwróciła uwagę na znaczny wzrost podatku od nieruchomości, stąd mój  jej głos wstrzymujący nad przyjęciem proponowanych wskaźników.
Wójt Gminy powiedział, że po zwiększeniu stawki podatku nadal mamy najniższy w powiecie bydgoskim.
 
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem dalszych głosów w dyskusji poddał pod głosowanie w/w propozycje wskaźników podstawowych parametrów do prac nad projektem budżetu Gminy Dąbrowa Chełmińska na 2016 rok.

Rada Gminy przy obecności dwunastu radnych, przy jedenastu głosach „za” jednym wstrzymującym przyjęła w/w propozycje wskaźników podstawowych parametrów do prac nad projektem budżetu Gminy Dąbrowa Chełmińska na 2016 rok.
 
ad.14. W dyskusji w sprawie  utwardzenia drogi w Boluminku, głos zabrali:
Wójt Gminy powiedział, że w planach inwestycyjnych gminy przedmiotowa droga jest przewidziana do realizacji po roku 2016, pod warunkiem partycypacji w kosztach z funduszu sołeckiego Sołectwa Bolumin.
Będą jeszcze w tej sprawie przeprowadzane rozmowy z mieszkańcami. Zaznaczył, że wcześniej nikt nie z mieszkańców podczas zebrań nie zgłaszał problemu.
Radny Michał Wąchała powiedział, żeby Rada Gminy przychyliła się do propozycji, poprosił o uwzględnienie tego w planach, my jako sołectwo będziemy partycypowali w kosztach.
 
Rada Gminy przy obecności dwunastu radnych, przy dwunastu głosach „za” – jednogłośnie pozytywie zaopiniowała wniosek w sprawie utwardzenia drogi w Boluminku.
 
ad.15. W dyskusji nad wnioskiem w sprawie sprzedaży działek w miejscowości Ostromecko,  głos zabrali:
Wójt Gminy dokonał wprowadzenia, powiedział żeby działki sprzedać w jednym „pakiecie” w przetargu nieograniczonym.

Rada Gminy przy obecności dwunastu radnych, przy dwunastu głosach „za” – jednogłośnie pozytywie zaopiniowała wniosek w sprawie wykupu działek w miejscowości Ostromecko.
 
ad.16. W dyskusji na temat przejęcia drogi w Wałdowie Królewskim,  głos zabrali:

Wójt Gminy powiedział, że w strategii gminy przewiduje utworzenie drogi ogólnodostępnej w tej części Wałdowa Królewskiego. Przedstawił propozycje zawarte w projekcie przedwstępnej umowy  przejęcia działek nr 77/8 i 76/13. W dalszej wypowiedzi w przypadku braku zgody na zawarcie w/w umowy, zaproponował wariant alternatywny wykonania drogi publicznej na odcinku od ulicy Izbickiej w kierunku działki 69/1 obręb Wałdowo Królewskie.
Przewodniczący Rady Gminy zapytał czy uzyskanie zgody na bezpłatne przejęcie drogi przyśpieszy procedurę.   
Wójt Gminy odpowiedział , że tak, gdyż odejdą koszty związane z wykupem gruntów pod drogę.
Radny Ryszard Kaczor zwróci się do obecnego na sesji mieszkańca Wałdowa Królewskiego Pana Henryka Falaszka o wypowiedzenie się w przedmiotowej sprawie.
Henryk Falaszek postuluje za utworzeniem tej drogi gdyż jego nieruchomość nie posiada dostępu do drogi publicznej. Jednocześnie zaznaczył, że wcześniej przeprowadził rozmowę z właścicielką działek 77/8 i 76/13, dotyczącą bezpłatnego przekazania ich gminie. Przypomniał jednocześnie, że większość właścicieli gruntów, z nim włącznie, złożyli deklaracje bezpłatnego przekazania ich na cele publiczne.
Rady Ryszard Kaczor powiedział, że popiera inicjatywę utworzenia drogi.
Wójt Gminy zwrócił się do Przewodniczącego Rady z wnioskiem o podjęcie decyzji przez Radę Gminy,  co do dalszego toku postępowania w sprawie.  
 
Przewodniczący Rady Gminy przedstawił wniosek  o ponowne wystąpienie o nieodpłatne przekazanie przedmiotowych działek, a w przypadku negatywnej odpowiedzi, przystąpienie do realizacji drogi publicznej na odcinku od ulicy Izbickiej w kierunku działki 69/1 obręb Wałdowo Królewskie
 
Rada Gminy przy obecności dwunastu radnych, przy dwunastu głosach „za” – jednogłośnie pozytywie zaopiniowała  w/w wniosek.
 
ad.17. W dyskusji na temat wydzierżawienia części działki nr 175/1 w Czarżu głos zabrali:
Wójt Gminy powiedział że nie możemy przekazać bezumownie w dzierżawę tej działki, taki wniosek podał podczas posiedzenia Komisji.

Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie w/w wniosek w sprawie wydzierżawienia części działki nr 175/1 w Czarżu.

Za przyjęciem wniosku oddano zero głosów, przeciw jedenaście, wstrzymujący jeden.
Przewodniczący Rady Gminy  poddał pod głosowanie wniosek w sprawie wypłaty odszkodowania.
Rada Gminy przy obecności dwunastu radnych, przy dwunastu głosach „za” – jednogłośnie negatywnie zaopiniowała wniosek w sprawie  wypłaty odszkodowania.
 
Wójt Gminy powiedział, że w związku z taką decyzją wystąpi do wnioskodawcy o usunięcie foli oraz usuniecie drzew owocowych znajdujących się na działce.
 
ad. 18. Przewodniczący Komisji Rady Gminy przedstawili informacje o pracach Komisji w okresie międzysesyjnym:
Radny Dawid Pałczyński  – Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia i Spraw Socjalnych poinformowała, iż w okresie międzysesyjnym Komisja odbyła jedno posiedzenie, podczas którego omawiano sprawy związane z tematyką Sesji.
Radny Ryszard Kaczor – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował, że Komisja w okresie międzysesyjnym spotkała się jeden raz. Podczas posiedzenia Komisja omawiała kwestie związane z tematyką Sesji Rady Gminy.
Radny Gabriel Zukierski – Przewodniczący  Komisji Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska poinformował, że Komisja w okresie międzysesyjnym odbyła jedno posiedzenie, podczas którego omawiała sprawy związane z tematyką Sesji Rady Gminy.
 
ad.19. W punkcie „Odpowiedzi na interpelacje, sprawy różne” podnoszono następujące kwestie:
Małgorzata Sadurska poinformowała, że rozpoczął się montaż tablic interaktywnych w szkołach.
Przewodniczący Rady Gminy  poinformował, że wpłynęły dwa wnioski OSP Czarże i Dąbrowa Chełmińska.
Przewodniczący Rady Gminy przedstawił wniosek Ochotniczej Straży Pożarnej w Czarżu w sprawie zabezpieczenia środków finansowych na zakup ciężarowego samochodu ratowniczo-gaśniczego.
Przewodniczący Komisji przedstawili pozytywne opinie w sprawie dofinansowania zakupu samochodu dla OSP Czarże.
Rada Gminy przy obecności dwunastu radnych, przy dwunastu głosach „za” – jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała wniosek w sprawie  zabezpieczenia środków finansowych w wysokości 350.000,00 zł na zakup ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego.
 
Przewodniczący Rady Gminy przedstawił wniosek Ochotniczej Straży Pożarnej w Dąbrowie Chełmińskiej w sprawie dofinansowania sprzętu w wysokości 10.000,00 zł.
Przewodniczący Komisji przedstawili stanowiska wypracowane podczas posiedzeń.
Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia i Spraw Socjalnych poinformował, że Komisja zaopiniowała pozytywnie wniosek w sprawie dofinansowania sprzętu w wysokości 6.000,00 zł .
Przewodniczący  Komisji Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska poinformował, że Komisja zaopiniowała  wniosek w sprawie dofinansowania sprzętu w wysokości 8.000,00 zł .
Przewodniczący  Komisji Rewizyjnej poinformował, że Komisja zaopiniowała  wniosek w sprawie dofinansowania sprzętu w wysokości 8.000,00 zł .
Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie wniosek Ochotniczej Straży Pożarnej w Dąbrowie Chełmińskiej w sprawie dofinansowania sprzętu w wysokości 8.000,00 zł
Rada Gminy przy obecności dwunastu radnych, przy dziewięciu głosach „za”, trzema wstrzymującymi pozytywnie zaopiniowała wniosek Ochotniczej Straży Pożarnej w Dąbrowie Chełmińskiej w sprawie dofinansowania sprzętu w wysokości 8.000,00 zł.

Dorota Ratajczak poinformowała, że przy Gminnym Ośrodku Kultury i Sportu znajduje się pojemnik, do którego można składać makulaturę.  
Wicestarosta Bydgoski poinformował o ustaleniach związanych z przebudową ulicy Długiej w Wałdowie Królewskim. Powiedział że przewidywany koszt inwestycji to ok. 6 milionów 200 tysięcy złotych. Poprosił o podjęcie uchwały do 15 października w sprawie udzielenia powiatowi bydgoskiemu pomocy finansowej na dofinansowanie tego zadania. W dalszej wypowiedzi powiedział, że zostanie zmieniony zapis porozumienia w sprawie  dzierżawy  gruntu przeznaczonego pod plac zabaw w Janowie. Poinformował, że o 1 stycznia przyszłego roku planujemy uruchomienie na terenie gminy Dąbrowa Chełmińska dyżuru radcy prawnego.
Radna Beata Niedziela powiedziała, że podczas zebrania wiejskiego został zgłoszony problem bezdomnego z miejscowości Janowo.
Wójt Gminy powiedział, że to osoba nadużywająca alkoholu, zostały przeprowadzone rozmowy, jednakże to osoba nie chce współpracować. Sprawa jest znana Gminnemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej i Policji.

ad.20. Przewodniczący Rady Gminy po wyczerpaniu porządku obrad, o godzinie 12:16 zamknął XII Sesję Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska.

metryczka


Wytworzył: Barbara Gandziarowska (6 listopada 2015)
Opublikował: Barbara Gandziarowska (6 listopada 2015, 08:12:20)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 639