

ZASADY FINANSOWANIA
ZASADY FINANSOWANIA
Dochodami Gminy są:
1. Wpływy z ustalanych i pobieranych na podstawie odrębnych ustaw podatków:
- od nieruchomości,
- rolnego,
- leśnego,
- od środków transportowych,
- od działalności gospodarczej osób fizycznych opłacanego w formie karty podatkowej,
- od spadków i darowizn,
- od psów.
2. Wpływy z opłat:
- skarbowej,
- eksploatacyjnej
- lokalnych i innych pobieranych na podstawie odrębnych ustaw.
3. Udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa od osób fizycznych i od osób prawnych.
4. Subwencja ogólna.
5. Dotacje celowe z budżetu państwa na zadania z zakresu administracji rządowej zlecone gminie oraz inne zadania zlecone ustawami.
6. Dotacje na zadania własne gminy.
7.
Dotacje celowe na zadania realizowane przez gminę na podstawie
porozumień z organami administracji rządowej lub z innymi jednostkami
samorządu terytorialnego.
8. Dotacje z funduszów celowych.
9. Odsetki od środków finansowych gminy gromadzonych na rachunkach bankowych
10. Dochody z majątku gminy.
11. Opłaty prolongacyjne oraz odsetki od nieterminowo regulowanych należności stanowiących dochody gminy.
12. Dochody z kar i grzywien określonych odrębnymi przepisami.
13. Inne dochody należne gminie na podstawie odrębnych przepisów.
Wytworzył: Elżbieta Piotrowska - Skarbnik Gminy (30 czerwca 2003)
Opublikował: Dorota Kraska (17 stycznia 2008, 09:57:07)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 11419