PROTOKÓŁ NR 13/06 KOMISJI REWIZYJNEJ


PROTOKÓŁ NR 13/06
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej
odbytego w dniu 27.03.2006 roku
 
Posiedzeniu przewodniczył Ryszard Kaczor – Przewodniczący Komisji.
 
W posiedzeniu uczestniczyli:
- członkowie Komisji wg listy obecności stanowiącej załącznik do protokółu,
- mgr Zbigniew Łuczak – Wójt Gminy,
- mgr Krystyna Kalinowska – Sekretarz Gminy,
- mgr Danuta Tomaszewska – Kierownik G.O.P.S.
 
Porządek posiedzenia:
1.
 Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu Gminy za rok 2005.
2. Analiza Strategii Rozwoju Gminy Dąbrowa Chełmińska.
3. Zaopiniowanie załączonego projektu uchwały.
4. Przyjęcie protokółu z poprzedniego posiedzenia.
5. Sprawy różne.
 
ad.1. Komisja dokonała wnikliwej analizy sprawozdania z wykonania budżetu gminy za rok 2005.
Andrzej Barczyński – członek Komisji stwierdził, iż nie ma zastrzeżeń do przedstawionych materiałów. Dodał, że niepokojące są zaległości w podatkach, choć zdaje sobie sprawę, że Urząd Gminy robi wszystko w kierunku ich zmniejszenia.
 
Komisja Rewizyjna podczas analizy sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2005 rok stwierdziła, co następuje:
 

Planowane dochody na rok 2005 – 14.113.692 zł, wykonano – 14.765.959 zł, co stanowi 104,6% Na planowane wydatki w wysokości 14.367.505 zł  wydatkowano kwotę 13.739.408 zł, co stanowi 95,6%.

Rok 2005 zamknięto nadwyżką w kwocie 1.026.551 zł.
Zobowiązania długoterminowe na dzień 31.12.2005 wynoszą 2.295.064 zł (są to zobowiązania z tytułu zaciągniętych kredytów – 1.200.000 zł i pożyczek z WFOŚiGW  w Toruniu – 1.095.064 zł) i stanowią 16,3% planowanych dochodów budżetu gminy. 1
W roku 2005 gmina spłaciła kredyty i pożyczki w wysokości 485.630 zł. Źródłem finansowania spłat są wolne środki wynikające z rozliczenia kredytów i pożyczek z lat ubiegłych.
Przychody gminy w wysokości 253.813 zł pochodziły z zaciągniętych pożyczek z WFOŚiGW w Toruniu na realizację inwestycji – budowa kanalizacji ściekowej Nowy Dwór - Ostromecko – Bydgoszcz.

Wykonanie budżetu sprawdzono na podstawie złożonego przez Wójta Gminy sprawozdania z wykonania budżetu za rok 2005, sprawozdania z Rb-NDS za rok 2005 oraz załącznika do budżetu – Przychody i rozchody związane z finansowaniem niedoboru i rozdysponowaniem nadwyżki budżetowej z lat ubiegłych.
Stwierdza się duże zaangażowanie Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska w zakresie pozyskiwania dodatkowych środków na realizację zadań rzeczowych i inwestycyjnych na rzecz gminy.
Realizacja  wydatków budżetowych odbywała się w oparciu o przepisy ustawy o zamówieniach publicznych – zlecanie zadań następowało na zasadzie najkorzystniejszej dla gminy oferty.            
            Wobec powyższego Komisja Rewizyjna nie stwierdziła nieprawidłowości w wykonaniu budżetu i postanowiła zwrócić się do Rady Gminy z wnioskiem o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy Dąbrowa Chełmińska za wykonanie budżetu gminy za rok 2005.
 
Komisja po przeprowadzonej dyskusji jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za rok 2005 i zwróciła się do Rady Gminy z wnioskiem o udzielenie Wójtowi gminy absolutorium oraz do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy o wydanie opinii w tej sprawie.
 
ad.2. Komisja dokonała analizy Strategii Rozwoju Gminy. W trakcie dyskusji wskazywano na:
Członkowie Komisji zapoznali się ze stanowiskami wypracowanymi przez pozostałe Komisje Rady Gminy oraz wnioskiem Rady Sołeckiej Bolumin o włączenie do Strategii inwestycji asfaltowania drogi Boluminek – ul.Toruńska w Dąbrowie Chełm. o długości około 400 mb.
Przewodniczący Komisji po przeprowadzonej dyskusji poddał pod głosowanie wnioski o ujęcie do Strategii Rozwoju Gminy:
- budowa ul. Żwirowej w Czarżu – Komisja jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie w/w wniosek;
-  utwardzenie odcinka ciągu pieszo – jezdnego przy osiedlu „Pod gruszą” w Ostromecku (na terenie zabudowanym) – Komisja jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie w/w wniosek;
-  asfaltowanie drogi Boluminek – ul.Toruńska w Dąbrowie Chełm. - Komisja jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie w/w wniosek;
- asfaltowanie ul. Leśnej w Dąbrowie Chełm. - Komisja jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie w/w wniosek;
- asfaltowanie drogi Wałdowo Królewskie – Nowy Dwór.
 
ad.3. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy wskazywano na:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały dodając, że na terenie Gminy jest 28 budynków, w których znajdują się lokale komunalne.
 
Komisja zapoznała się z wykazem mieszkań, których właścicielem jest Gmina Dąbrowa Chełmińska.
 
Przewodniczący Komisji zwrócił uwagę, że pawilon przy byłej Szkole Podstawowej w Czemlewie był dwukrotnie wykorzystany jako lokal zastępczy dla rodzin, których domy spłónęły w wyniku pożarów.
Andrzej Barczyński – członek Komisji zwrócił uwagę, że w budynku Szkoły Podstawowej w Wałdowie Król. znajdują się niewykorzystane pomieszczenia, które możnaby zabezpieczyć jako lokale zastępcze.
Sekretarz Gminy zwróciła uwagę, że pawilon w Czemlewie stanowi odrębny budynek, natomiast wolne lokale w Wałdowie Król. mają wspólne wejście z Klubem Pracy, a to w jakiś sposób będzie kolidowało.
Regina Bukowska – członek Komisji zwróciła uwagę, że może zaistnieć sytuacja, gdy ponownie trzeba będzie uruchomić szkoły.
Andrzej Barczyński – członek Komisji zwrócił uwagę na projekty wprowadzenia obowiązku szkolnego od piątego roku życia.
 
Komisja po przeprowadzonej dyskusji zaproponowała, by wyłączyć ze sprzedaży następujące lokale komunalne:
- Czemlewo 4 (budynek dawnej szkoły) nie zbywać pomieszczeń na parterze budynku;
- Wałdowo Król. 78 budynek szkoły;
- Bolumin- wyłączyć ze sprzedaży lokal świetlicy wiejskiej;
- Ostromecko, ul. Szkolna 3;
- Dąbrowa Chełmińska – centrala telefoniczna;
- Czarże – centrala telefoniczna;
- Dąbrowa Chełm. ul. Bydgoska 19 – przedszkole;
- Rafa 16;
- Ostromecko, ul. Parkowa 1;
- Dąbrowa Chełm. ul. Rydygiera 1 – jedno mieszkanie wyłączyć ze sprzedaży;
- Dąbrowa Chełm. ul. Bydgoska 54.
 
Przewodniczący Komisji zaproponował zastosowanie 70% bonifikaty dla kupujących lokale mieszkalne
Wójt Gminy wyjaśnił, że aby przestać przeznaczać znaczne środki na remonty budynków, w których znajdują się mieszkania komunalne, należy je sprzedać za 10% wartości. 70% to zbyt niska bonifikata by zachęcić lokatorów do wykupu zajmowanych lokali.
Przewodniczący Komisji wycofał swój wniosek.
Andrzej Barczyński – członek Komisji postawił wniosek o zastosowanie 70% bonifikaty.
Maksymilian Henke – członek Komisji zwrócił uwagę, że znajdą się osoby, które nawet przy zastosowaniu 90% bonifikaty nie będą w stanie wykupić mieszkań.
Przewodniczący Komisji w związku z brakiem głosów w dyskusji poddał pod głosowanie wniosek w sprawie zastosowania 70% bonifikaty na sprzedaż lokali komunalnych.
 
Za przyjęciem w/w wniosku głosował jeden członek Komisji, przeciw – 4, wstrzymujących się – 0. Wniosek upadł.
 
Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie propozycję zastosowania 90% bonifikaty dla wykupu lokali komunalnych.
 
Za przyjęciem w/w wniosku głosowało czterech członków Komisji, przeciw – 1. Wniosek został przyjęty.
 
ad.4. Członkowie Komisji zapoznali się z treścią protokółu z poprzedniego posiedzenia  Komisji odbytego w dniu 28 lutego 2006 roku. Komisja jednogłośnie przyjęła w/w protokół.
 
ad.5. W punkcie „sprawy różne” głos zabrali:
a) Wójt Gminy przedstawił i omówił projekt uchwały w sprawie planu zagospodarowania przestrzennego „osiedla pod gruszą” w Ostromecku.
 
Komisja po przeprowadzonej dyskusji pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
 
b) Wójt Gminy zwrócił się o zwiększenie o kwotę 5 000 zł środków finansowych na wydatki dla Rady Sołeckiej Dąbrowa Chełmińska na rok 2006. W związku z długotrwałą chorobą sołtysa w 2005 roku Sołectwo nie wykorzystało w/w kwoty.
 
Komisja pozytywnie zaopiniowała w/w wniosek.

 
         Na tym posiedzenie zakończono.
 

Protokółował:                                         Przewodniczył:
mgr Dorota Kraska-inspektor                  Ryszard Kaczor
                                                              Przewodniczący Komisji
 

metryczka


Wytworzył: mgr Dorota Kraska - inspektor (27 marca 2006)
Opublikował: Dorota Kraska (17 maja 2006, 09:14:45)

Ostatnia zmiana: mgr Dorota Kraska-Wadych (20 września 2011, 10:39:15)
Zmieniono: DODANIE NAZWY KOMISJI

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1409