Zawieszenie postępowania w sprawie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach do czasu przedłożenia przez wnioskodawcę raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.
Dąbrowa Chełmińska, 06.09.2021 r.
RGP.6220.3.8.2021.KO
Postanowienie
Na podstawie art. 123, zgodnie z art. 97 § 1
pkt 4 ustawy z dnia z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania
administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 735 ze zm.) w związku z art. 69 ust. 4, art. 65 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o
udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w
ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2021 r., poz. 247 ze zm.), po
rozpatrzeniu wniosku z dnia 21.05.2021 r. wraz z
uzupełniniem z dnia 08.07.2021 r. PCWO ENERGY PROJEKT Sp. z o.o. z siedzibą
przy ul. Emilii Plater 53 w Warszawie dotyczącego wydania decyzji o
środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. „Budowa farmy
fotowoltaicznej zlokalizowanej na dz. nr 381, 382, 383 w obrębie Ostromecko, gmina Dąbrowa Chełmińska”
postanawiam
zawiesić postępowanie w sprawie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach do czasu przedłożenia przez wnioskodawcę raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.
UZASADNIENIE
Dnia 21.05.2021 r. wraz z uzupełniniem z dnia
08.07.2021 r. PCWO ENERGY PROJEKT Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Emilii Plater
53 w Warszawie wystąpiła o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla
przedsięwzięcia polegającego na „Budowie
farmy fotowoltaicznej zlokalizowanej na dz. nr 381, 382, 383 w obrębie Ostromecko,
gmina Dąbrowa Chełmińska”.
Przedmiotowe
przedsięwzięcie, zgodnie z §. 3 ust. 1 pkt 54, lit. a) Rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać
na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839) zalicza się do inwestycji mogących
potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla których przeprowadzenie
oceny oddziaływania na środowisko może być wymagane. W myśl art. 71 ust. 2 pkt.
2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku
i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach
oddziaływania na środowisko (Dz.U. 2021 poz. 247) przedsięwzięcia te wymagają
uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Zgodnie z art. 64 ust. 1 ww. ustawy w
postępowaniu uzyskano opinie:
- Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy, który postanowieniem znak: WOO.4220.872.2021.PS z dnia 29.07.2021 r. wyraził opinię, że dla przedsięwzięcia istnieje potrzeba przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu i skutków realizacji przedsięwzięcia na ochronę przyrody i ochronę krajobrazu Nadwiślańskiego Parku Krajobrazowego,
- Dyrektora Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie - Zarząd Zlewni w Toruniu, który pismem nr GD.ZZŚ.5.435.407.2021.WL z dnia 22.07.2021 r. wyraził opinię, że dla przedsięwzięcia nie stwierdza się potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania ww. przedsięwzięcia,
- Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, z dnia 23.07.2021 r. znak: NNZ.40.DCh.3.2021, który wyraził opinię, że dla przedsięwzięcia istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania w stopniu niezbędnym dla ustalenie wpływu planowanego przedsięwzięcia na stan środowiska i zdrowie ludzi.
- Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy, który postanowieniem znak: WOO.4220.872.2021.PS z dnia 29.07.2021 r. wyraził opinię, że dla przedsięwzięcia istnieje potrzeba przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu i skutków realizacji przedsięwzięcia na ochronę przyrody i ochronę krajobrazu Nadwiślańskiego Parku Krajobrazowego,
- Dyrektora Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie - Zarząd Zlewni w Toruniu, który pismem nr GD.ZZŚ.5.435.407.2021.WL z dnia 22.07.2021 r. wyraził opinię, że dla przedsięwzięcia nie stwierdza się potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania ww. przedsięwzięcia,
- Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, z dnia 23.07.2021 r. znak: NNZ.40.DCh.3.2021, który wyraził opinię, że dla przedsięwzięcia istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania w stopniu niezbędnym dla ustalenie wpływu planowanego przedsięwzięcia na stan środowiska i zdrowie ludzi.
Zamierzenie zlokalizowane zostanie w granicach Nadwiślańskiego
Parku Krajobrazowego, gdzie obwiązują ustalenia rozporządzeniem Nr 20/2005
Wojewody Kujawsko-Pomorskiego z dnia 8 września 2005 r. w sprawie
Nadwiślańskiego Parku Krajobrazowego (Dz. Urz. Woj. Kuj.-Pom. Nr 108, poz. 1874
ze zm.), w tym zakaz realizacji przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na
środowisko.
Zgodnie z art. 17 ust. 2 pkt 4 ww. ustawy o ochronie
przyrody, zakazy obowiązujące na terenie parku krajobrazowego nie dotyczą
realizacji inwestycji celu publicznego, przy czym przedłożona dokumentacja nie
wskazuje, aby opiniowana inwestycja stanowiła cel publiczny, którego nie dotyczy
ww. zakaz.
W związku z powyższym w przedmiotowej sprawie zastosowanie
znajduje art. 17 ust. 3 ustawy o ochronie przyrody, zgodnie z którym zakaz ten
„nie dotyczy realizacji przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na
środowisko, dla których sporządzenie raportu o oddziaływaniu na środowisko nie
jest obowiązkowe i przeprowadzona procedura oceny oddziaływania na środowisko
wykazała brak niekorzystnego wpływu na przyrodę i krajobraz parku krajobrazowego”.
Ponadto zamierzenie zlokalizowane jest w terenie rolniczym,
stanowiącym potencjalne siedlisko gatunków chronionych, w tym ptaków.
W związku z powyższym konieczne jest przeprowadzenie oceny
oddziaływania na środowisko, w tym sporządzenie raportu. Sporządzony raport
powinien odnosić się w szczególności do oceny wpływu na przyrodę (w tym obszary chronione, siedliska
przyrodnicze, siedliska gatunków, korytarze ekologiczne) oraz walory
krajobrazowe Nadwiślańskiego Parku Krajobrazowego.
Mając na
uwadze powyższe wydano postanowienie znak: RGP.6220.3.7.2021.KO z dnia 02.08.2021 r. nakładające obowiązek przeprowadzenia oceny
oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia pn. „Budowa farmy fotowoltaicznej zlokalizowanej na dz. nr 381,
382, 383 w obrębie Ostromecko, gmina Dąbrowa Chełmińska” oraz wykonania
raportu o oddziaływaniu na środowisko i przedłożenia
go przez Wnioskodawcę Wójtowi Gminy Dąbrowa Chełmińska.
W
postanowieniu tym ustalono też zakres raportu.
Od w/w
postanowienia nie wpłynęło zażalenie.
Wobec
powyższego orzeczono jak w sentencji postanowienia.
Pouczenie
Zgodnie z art. 63 ust 5a ustawy
cytowanej na wstępie jeżeli w terminie 3 lat od dnia zawieszenia postępowania,
strona nie złoży raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, żądanie
wszczęcia postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych
uwarunkowaniach uważa się za wycofane.
Na niniejsze postanowienie stronom nie
przysługuje zażalenie.
/Wójt Gminy Dąbrowa Chełmińska/
metryczka
Wytworzył: Wójt Gminy Dąbrowa Chełmińska (6 września 2021)
Opublikował: Katarzyna Ostrowska (8 września 2021, 13:21:51)
Ostatnia zmiana: Katarzyna Ostrowska (8 września 2021, 13:29:52)
Zmieniono: korekta
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 1076