Strona główna > Zarządzenia > 2016 |
|
|
Zarządzenie nr 0050.91.2016Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińskaz dnia 3 listopada 2016w sprawie przeprowadzenia rocznej inwentaryzacji aktywów i pasywów w Urzędzie Gminy, jednostkach OSP i Radach Sołeckich
Zarządzenie nr 0050.91.2016
Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska
z dnia 3 listopada 2016
w sprawie przeprowadzenia rocznej inwentaryzacji aktywów i pasywów w Urzędzie Gminy, jednostkach OSP i Radach Sołeckich
Na podstawie art. 26 ust. 1 i art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 29 września
1994r. o rachunkowości (tekst
jednolity Dz. U. z 2016r., poz.1047) oraz art. 12 Zarządzenia Nr 0050.82.2012
Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 20 listopada 2012r. w sprawie
wprowadzenia Instrukcji inwentaryzacyjnej w Urzędzie Gminy Dąbrowa Chełmińska
oraz Zarządzenia Nr 0050.90.2016 Wójta
Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 26 października 2016r. zmieniającego zarządzenie w sprawie wprowadzenia Instrukcji inwentaryzacyjnej w Urzędzie Gminy Dąbrowa Chełmińska
zarządzam co następuje:
§ 1
1. Inwentaryzację roczną aktywów i pasywów za rok 2016 przeprowadza się
w okresie od 03
grudnia 2016r. do 31 stycznia 2017r. według następującego planu:
1) drogą spisu z natury:
a) środków pieniężnych, papierów wartościowych (udziały, akcje), druków ścisłego zarachowania i depozytów w kasie Urzędu – według stanu na dzień 30 grudnia 2016r.,
b) materiałów (materiały biurowe, opał, paliwo w bakach samochodów) – według stanu na dzień 30 grudnia 2016r.,
c) środków trwałych i pozostałych środków trwałych – według stanu na dzień 30 listopada 2016r.,
2) drogą uzyskania potwierdzania salda:
a) środków pieniężnych na rachunkach bankowych, kredytów i pożyczek (w tym udzielonych) – według stanu na dzień 31 grudnia 2016r.,
b) należności z wyjątkiem spornych i wątpliwych – według stanu na dzień 30 listopada 2016r.,
3) w formie porównania danych z ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami i weryfikacji realnej wartości (weryfikacja sald):
a) należności spornych i wątpliwych,
b) rozrachunków z pracownikami i rozrachunków publicznoprawnych,
c) innych niewymienionych wyżej aktywów i pasywów, w tym:
- wartości niematerialne i prawne,
- środki trwałe w budowie,
- fundusze (konto 800 i 851) według stanu na dzień 31 grudnia 2016r.
- grunty,
- środki trwałe, w tym: sieci wodociągowe i kanalizacyjne, drogi, oświetlenie itp. według stanu na dzień 30 listopada 2016r.
§ 2
1. Do przeprowadzenia
inwentaryzacji powołuję Komisję Inwentaryzacyjną w składzie:1) Przewodniczący Komisji - Pani Kalinowska Krystyna – Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
2) Członek - Pani Kopaczewska Małgorzata – Inspektor
3) Członek - Pani Zielińska Beata – Inspektor
2. Do zespołów spisowych powołuję następujące osoby:
§ 3
Zobowiązuję Skarbnika oraz
przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej do przeprowadzenia instruktażu i
szkolenia członków Komisji Inwentaryzacyjnej oraz Zespołów Spisowych.
§ 4
1. Zespoły Spisowe
sporządzają sprawozdanie z przeprowadzonej inwentaryzacji w terminie 5 dni od dnia zakończenia inwentaryzacji
określonego pola spisowego i przekazują arkusze inwentaryzacyjne Skarbnikowi
celem wyceny oraz ustalenia różnic inwentaryzacyjnych.2. Skarbnik przekazuje Przewodniczącemu Komisji Inwentaryzacyjnej zestawienie różnic inwentaryzacyjnych w terminie do dnia 20 stycznia 2017r.
3. Komisja inwentaryzacyjna sporządza końcowe sprawozdanie z przebiegu i wyniku inwentaryzacji w terminie do 31 stycznia 2017r.
§ 5
Zobowiązuję pracowników Referatu Finansów do prawidłowego i terminowego
dokonania wyceny inwentaryzowanych
składników majątku oraz ustalenia różnic inwentaryzacyjnych.
§ 6
Zobowiązuję przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej do weryfikacji
różnic inwentaryzacyjnych, sporządzenia protokołu w sprawie przyczyn powstania
różnic inwentaryzacyjnych, przedstawienia wniosków dotyczących ich rozliczenia,
a także sporządzenia sprawozdania
z przebiegu inwentaryzacji, uzyskania akceptacji Skarbnika i przedstawienia ich
do zatwierdzenia Wójtowi Gminy w terminie do 31 stycznia 2017r.
§ 7
Zobowiązuje Skarbnika do
ujęcia różnic inwentaryzacyjnych w księgach rachunkowych 2016 roku.
§ 8
Nadzór nad wykonaniem
niniejszego zarządzenia powierzam Skarbnikowi i Przewodniczącemu Komisji
Inwentaryzacyjnej.
§ 9
Zarządzenie wchodzi w
życie z dniem podpisania.
Postać dokumentu - skan do pobrania (258kB)
metryczka
Odpowiada za treść: Kierownik referatu finansów
Opublikował: Sławomir Zieliński (8 listopada 2016, 11:22:03)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1957